Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Terminal Server - Programma's knipperen op taakbalk

Pagina: 1
Acties:

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Hi!
Wij hebben op twee Terminal Servers (2008R2) bij een klant van ons een irritant probleem:

Als je bijvoorbeeld met Internet Explorer naar een website gaat waarop een cerfiticaat bevestigd moet worden, dan komt het schermpje waarin je het certificaat kunt kiezen niet naar voren maar begint Internet Explorer op de taakbalk te knipperen. Daar moet je dan klikken om het scherm te activeren. Niets wetende gebruikers proberen dit dus 10x zonder dit door te hebben. Dit krijg ik er maar niet uit en dit gebeurd bij meerdere schermen in diverse programma's (IE, Word, Outlook en applicaties van derden. ) Ik weet dat het mogelijk is om bepaalde programma's geminimaliseerd te starten maar hier heeft het niks mee te maken, die instellingen hebben we nooit aangepast..

Heeft dit met Terminal Server te maken? Op pc/server omgevingen gebeurd dit nooit.
Heeft iemand dit wel eens gehad en beter nog kunnen verhelpen? Op Google is het zeer lastig te vinden/ te omschrijven.

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-11 11:57
Probeer deze eens http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc957208.aspx op 0 te zetten. Wij hadden iets soortgelijks, opstarten van programma's die dan de focus niet krijgen en daardoor op de achtergrond blijven staan met een knipperend icoontje in de taakbalk. Ook op TS 2008 R2 maar dan wel met Xenapp 6 en Workspace Manager 2011.

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

• metallicelmo
SteeringWheel schreef op maandag 19 september 2011 @ 23:16:
Probeer deze eens http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc957208.aspx op 0 te zetten. Wij hadden iets soortgelijks, opstarten van programma's die dan de focus niet krijgen en daardoor op de achtergrond blijven staan met een knipperend icoontje in de taakbalk. Ook op TS 2008 R2 maar dan wel met Xenapp 6 en Workspace Manager 2011.
Thanks ik ga er ff naar kijken!

• metallicelmo
SteeringWheel schreef op maandag 19 september 2011 @ 23:16:
Dit lijk inderdaad de oplossing te zijn, echter moet ik het even wat langer testen om te zien of het wegblijft:

Het register wijzigen
U kunt dit probleem oplossen door de waarde van de registervermelding ForegroundLockTimeout te wijzigen in de Register-editor. Ga hiervoor als volgt te werk:
1.Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ regedit in het vak Openen en klik op OK.
2.Zoek in de Register-editor de volgende subsleutel van het register en klik erop:
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop
3.Dubbelklik in het rechterdeelvenster op ForegroundLockTimeout.
4.Klik onder Base op Decimal, typ 0 in het vak Waardegegevens en klik op OK.

Opmerking Standaard staat de decimaalwaarde voor deze registervermelding op 200000.
5.Sluit de Register-editor af.
6.Start de computer opnieuw op.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb even een reacite afgesplitst naar een nieuw topic. Het probleem is iets anders, bovendien is dit al een topic van drie jaar oud.

\[2008R2 - RDS] Applicaties niet juiste focus

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B