Toon posts:

Heel traag beeld met HD content.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn thuissituatie is als volg:
Ik heb thuis een MAC, een android box (pizza night TV box) waarop XBMC draait en recentelijk heb ik een NAS gekocht (DS115j met WD harddisk).
Ik heb gedownload films op mijn nas gezet en daarna de films geindexeerd in de bibliotheek van XBMC. De android box heb ik middels een directe kabel aan mijn router gehangen. Het bekijken van films (op de nas) in SD kwaliteit gaat perfect maar zodra het een HD film is dan loopt het heel traag (een sort slow-motion). Wat kan het probleem zijn?

• Jamievs
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-04-2024
Hoe is de NAS aangesloten op het netwerk?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 08:47

Umbrah

The Incredible MapMan

Alles kan het probleem zijn, je zult meer info moeten geven en eens vermelden wat je zelf al hebt geprobeerd:

* Bandbreedte van de NAS te traag (DS115j... zal wel niet)
* Transcoding van de NAS (speel je via DLNA?) een gebrek aan CPU vermogen
* Als je niet transcode maar rechtstreeks fileshare filmpjes draaid: gebrek aan vermogen in de Android box (de Amlogic Cortex A9 is een chinees dingetje met niet al te veel "oomph" en die Mali 450 GPU zou misschien drivers ontbreken... helaas bij die china-boxes kun je er niet altijd veel mee, duur ding voor weinig als ik het zo lees)
* Met bovenstaand gedeeld: te hoge bitrate/foute codec voor de mediaplayer (probeer eens een kant-en-klare 1080p MP4 er van te maken met iets á la handbrake)

Probeer eens zonder de NAS te spelen, en DLNA bronnen van de NAS op een ander apparaat.

De relatie met de fruitbak ontgaat me een beetje trouwens.

[ Voor 10% gewijzigd door Umbrah op 19-01-2015 15:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet de beste digi-deskundige en sorry wanneer ik niet de juiste terminologie gebruik!! Ik heb mijn nas rechtstreeks aan de router gehangen en in Xbmc heb ik mijn nas via smb share gekoppeld. Ik heb zojuist een video geconverteerd naar een 1080mp4 maar alles gaat in slow-motion (beeld naar niet het geluid)

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:27
Doet de video het wel goed op je PC?

Hier nog wat 1080p samples om te testen.

[ Voor 60% gewijzigd door Idanue op 20-01-2015 09:24 ]

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:52
Waarom ben je aan het converteren dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ja de video doet het goed op mijn PC...

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou je adviseren om alle instellingen van die Pizza Box eens na te lopen en te checken of de software up-to-date is.

• Idanue
Ik ken de android box niet maar er staat me nog iets bij van dat ik lang geleden ook een keer zoiets had en dat kwam omdat het apparaat niet met DTS-HD om kon gaan.
Je zou eens kunnen proberen om wat met de settings te spelen want volgens mij moet de speler gewoon 1080p aan kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt nog... Ik heb de instelling van de box al een aantal keer aangepast om te testen of ik geen fout had gemaakt. Ik heb ook gecheckt voor update van de box maar telkens kreeg ik een foutmelding.
Ik ga vanavond testen met een gewoon 1080p video...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de instelling vanavond nog ff gecheckte maar zonder resultaat. Ik heb ook een gewoon 1080hd video geprobeerd maar het beeld gaat nog steeds in slow motion... Heb nog gezocht op internet naar de specificaties maar HD zou geen probleem moeten zijn!! Denk nu over na om een media player te kopen ( BV Med800x3d)

• ASW1
Die box van jou is een M8 met Amlogic S802 soc.
Dat ding kun je overigens ook voor 6 tientjes uit China laten komen.
Ik weet niet wat je precies af probeert te spelen en ook niet hoe, maar ik denk niet dat het aan de hardware ligt want die is op zich prima.

Je geeft ook geen antwoord op vragen die je hier gesteld worden, dan wordt het moeilijk om je verder te helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ASW1, ik had een HD film formaat 1080 mkv formaat overgezet naar een 1080mp4 formaat. De films die niet goed afspelen zijn van Hd formaat (dus 720 en hoger).Ik heb geen probleem met sd kwaliteit.

• ASW1
Kun je op die pizzadoos anders eens SPMC installeren uit de playstore, en proberen daarmee af te spelen?
Dat is een versie van XBMC die je gewoon ernaast kunt installeren, op die manier kun je controleren of het misschien aan de versie van XBMC ligt die je hebt.
De laatste firmware van de M8 erop gooien kun je ook nog proberen.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 08:47

Umbrah

The Incredible MapMan

En nogmaals: elimineer componenten. Ga eens 100% -- nee -- 1000% zeker weten dat het niet die NAS is die aan het transcoden is omdat je via DLNA praat of een slechte verbinding heeft. Zet die film eens écht 100% op de opslag van je pizza-box en ontkoppen je NAS en zet hem helemaal uit. Een trage LAN verbinding kan dit net zo goed veroorzaken.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:16

CeesKees

I rest my Kees

DLNA moet je volgens mij ver vandaan blijven.

Gewoon rechtstreeks bestanden streamen (via SMB of NFS)

NFS al getest?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Idanue
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:21:
Ik heb de instelling vanavond nog ff gecheckte maar zonder resultaat. Ik heb ook een gewoon 1080hd video geprobeerd maar het beeld gaat nog steeds in slow motion... Heb nog gezocht op internet naar de specificaties maar HD zou geen probleem moeten zijn!! Denk nu over na om een media player te kopen ( BV Med800x3d)
Kijk dan ook eens naar de Intel NUC icm met Openelec of Windows + XBMC
Die staat hier ook en ik ben nog niets tegen gekomen dat hij niet af kan spelen en je bent niet afhankelijk van firmware upgrades zoals bij een mediaspeler.

Hier een topic over de NUC: Kodi Mediaspeler met Intel NUC's

• ASW1
Aangezien ik nog niets ben tegengekomen dat een S802 niet kan afspelen denk ik niet dat de aanschaf van een nuc iets op zal lossen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb jullie advies opgevolgd en een HD demo filmpje op een stick gezet. Ik heb ook de film voor de zekerheid ook op mijn nas gezet. Resultaat: het filmpje afspelen via mijn nas ging ook in slow motion. Daarna heb het USB stick rechtstreeks op de box aangesloten en afgespeeld via xbmc maar geen verbetering. Mijn derde actie was het filmpje afspelen buiten xbmc via een app die op de box aanwezig is (4k) en toen ging het goed!! Moet ik dan concluderen dat het waarschijnlijk zou liggen aan de versie van xbmc?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou het vooral zoeken in de instellingen van XBMC.

• ASW1
Ik heb al geschreven dat je eens SPMC uit de playstore moet installeren en proberen.
Heb je dat gedaan ja/nee?

Verwijderd

Topicstarter
ASW1 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:10:
Ik heb al geschreven dat je eens SPMC uit de playstore moet installeren en proberen.
Heb je dat gedaan ja/nee?
Nee dat ga ik ook doen.

Verwijderd

Topicstarter
ASW1: SPMC geïnstalleerd en verbonden met NAS en alles werkt nu perfect :-)
Hoe kan ik het best XBMC bijwerken zonder verlies van mijn instellingen (add-ons)?

• ASW1
Er is ook een add-on die een back-up maakt van je instellingen, ik geloof dat je dan wel aan moet geven ook de add-ons te willen backuppen. Vervolgens kun je als je diezelfde add-on als eerste installeert je de boel vanaf je backup restoren.
Anders moet je de boel handmatig doen.
Pagina: 1