Problemen ziggo, word nu erg wanhopig!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 12:10
als oud UPC/Ziggo monteur kan ik je zeggen, als je zelf het aop hebt "aangesneden" gaat het daar in elk geval al mis..

er wordt niets voor niets een heel certificering traject voor de monteurs verplicht om alleen maar het aop goed te mogen plaatsen..
daarnaast heeft een monteur ook meet apparatuur (thans de meesten als het goed is)
MrMarcie schreef op zondag 25 januari 2015 @ 09:56:
[...]

Dus zoiets bedoel jij?
[afbeelding]

Dank je voor die uitleg. Zal binnenkort eens weer wat kabels aanpassen. Heb namelijk stiekem soms nog kleine problemen op enkele kanalen soms.
veel fouter als dit kan het overigens niet.. (of je moet de vlecht om de binnenkern willen draaien.. en ja dat heb ik wel eens gezien...

[ Voor 44% gewijzigd door furian88 op 27-01-2015 11:44 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Even een snelle update. Er wordt nu een nieuwe Splitter besteld die aanbevolen wordt door ziggo. Ook ga ik alle uiteinden vervangen door een uiteinde met een keurmerk

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:23
Ben ik ook weer even , van de week maar een kabel gevraagd bij ziggo om te kijken of het in mijn eigen bedrading zit of niet en ja hoor het ligt aan mijn eigen bedrading of beter gezegd mijn aansluit kunsten 8)7 wat betreft connectors.

Kan iemand mij vertellen of de connector zo goed is aangesloten zo ja , dan wordt het gewoon een paar keer oefenen op een stukje kabel tot het wel goed gaat.

Afbeeldingslocatie: http://i405.photobucket.com/albums/pp134/dancis74/2015-01-29%2017.50.15_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het ziet er keurig uit volgens mij maar vergroot lijkt er een draadje van de gevlochten buitenmantel boven de koperen kern te zweven? Kan het mis hebben natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/coax.png

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

even die uitstekers een beetje afknippen voorkomt problemen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:00
@Dancis,
In dit geval zul je waarschijnlijk geen last hebben van dat uitstekende manteldraadje.
Maar toch voor de zekerheid even afknippen!!

En als ze wat langer zijn als in jouw geval, zijn ze meestal de veroorzakers van ellende.

Ik ben zelf van leesbril-leeftijd (maar wel jong van geest ;) ) en dat is bij dit soort klusjes een handicap.
.
.
.
iantje31 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 18:32:
Even een snelle update. Er wordt nu een nieuwe Splitter besteld die aanbevolen wordt door ziggo. Ook ga ik alle uiteinden vervangen door een uiteinde met een keurmerk
Welke splitter is dat? Misschien dat je het niet weet, maar ben nieuwsgierig welke het is en wat ie kost. Dus graag even laten weten als ie er is.

Ik heb zelf 1 splitter (eh, verdeelelement) in mijn installatie, die signaal vertakt van slaapkamer naar zolder.
Dat is de Hirschmann VFC 2104.
Als einddozen zijn EDC1000 een goede keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
moet ik de buitenmantel niet iets langer laten? zodat ie binnen de gekartelde gedeelte vast en zo wat vaster in de connector zit?
Want storing meestal op bij bewegen kabel of versterker. Dus dat toch een van die draadjes in de buurt van de kern komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dancis schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:24:
moet ik de buitenmantel niet iets langer laten? zodat ie binnen de gekartelde gedeelte vast en zo wat vaster in de connector zit?
Want storing meestal op bij bewegen kabel of versterker. Dus dat toch een van die draadjes in de buurt van de kern komt.
gewoon.. kijken
Masimo schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:06:
...

Hier nog een filmpje van Hirschmann zelf.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Dancis schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:24:
Nee, je zet de boel uiteindelijk vast met de trekontlasting en de wartel.
De wartel hoeft maar handvast, dus de tang mag in de gereedschapskist blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Masimo schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:35:
[...]

Nee, je zet de boel uiteindelijk vast met de trekontlasting en de wartel.
De wartel hoeft maar handvast, dus de tang mag in de gereedschapskist blijven.
Nee oke , dacht dat het nogal los zat maar dat valt dus ook wel mee. Dan moet ik toch maar eens de aansnijd techniek verbeteren :9 Alleen moet ik eerst een nieuwe kabel halen want deze is nu aan de korte kant en nog een keer aansnijden aan beide kanten wordt het allemaal een beetje krap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
ja daar was ik weer........ ;w

ik krijg het maar niet voor elkaar , met kabel van ziggo 0,0 problemen en met eigen kabel steeds weer BER. Weet heel zeker dat ik deze keer de connectoren goed heb aangesloten en de braiding helemaal weg gesneden dus ook geen stukjes die kunnen storen.

Heb vanmiddag voor de woonkamer een nieuwe kabel gekocht deze straks maar eens leggen en aansluiten als het vrouwtje klaar is met tv kijken :O

Ik vraag me alleen een dingetje af , ik heb de kabels nu langs de buizen van de cv liggen ivm met doorvoer naar slaapkamer en drempel bij buiten deur. Maar kan dat nog invloed hebben op de kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-10 17:28
Heb je misschien de kabel in scherpe hoeken liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Blaffeh schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:42:
Heb je misschien de kabel in scherpe hoeken liggen?
Nee heb geen scherpe hoeken liggen gaat allemaal in ruime bochten.

Nou nieuwe kabel gelegd (koka 9 ts ipv 799 die ik eigenlijk besteld had :9 )

Maar ik denk dat ik toch iets verkeerd doe met de connectors , weet alleen niet wat. Doe het precies zoals het instructie filmpje van hirschmann , zorg dat alle braiding goed is afgesneden en dus geen stukjes in de buurt of tegen de kern komen.

Maar dat er dus iets fout gaat is wel duidelijk maar wat. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Misschien dat de kern telkens een opdonder heeft gekregen van het heet worden en weer afkoelen van de verwarmingsbuizen? Lijkt me niet bevorderlijk in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
maar nieuwe kabel heeft het ook dus ik doe waarschijnlijk toch iets verkeerd met het aansluiten van de connectoren..... maar wat ??

[ Voor 11% gewijzigd door Dancis op 30-01-2015 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Blaffeh schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 18:15:
Misschien dat de kern telkens een opdonder heeft gekregen van het heet worden en weer afkoelen van de verwarmingsbuizen? Lijkt me niet bevorderlijk in ieder geval.
De kabels worden natuurlijk wel warm, maar koper kan daar wel tegen, en geleid overigens (nog) beter bij hogere temperatuur.
Verder ligt de kern ook niet in direct contact met de hittebron.
Ik heb hier één kabel naar boven die langs de CV leiding ligt. Nooit problemen.

@Dancis,

Heeft die kabel mogelijk ooit een knik gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Soms zijn die stekkers nogal stug met verbinden. zit hij diep genoeg ?
Kan het zijn dat de middenpin in het oog valt. maar dar het oog is opgerekt (zodat kabel 1 met een dikkere of een iets langere middenpin net wel contact maakt ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Volgens de tekening die op het zakje van de Hirschmann connectors staat mag het stukje kern tussen de 9 -11 mm ontbloot zijn.. Hetzelfde geldt voor het stukje mantel; 9 - 11 mm.

Ik heb eerlijk gezegd dat ook nagemeten toen ik hier in huis de coax aanlegde >:) Met als gevolg dat ik tot op de zolder uitstekend signaal heb :*)

[ Voor 30% gewijzigd door Blaffeh op 30-01-2015 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Masimo schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 19:08:
[...]

@Dancis,

Heeft die kabel mogelijk ooit een knik gehad?
Niet van mij in ieder geval , maar denk het niet want met nieuwe kabel in de woonkamer nog steeds BER wel een stuk minder af en toe 1 of 2 maar bij bewegen van kabel schiet dat omhoog tot ruim in de 1000 en meer.

Anders morgen of zo maar eens kijken of andere connectors nog wat uitmaakt. Wordt er zo langzaam ook een beetje moedeloos van 8)7

Er is iets wat niet goed zit en steeds weer terug komt, maar wat?
Fish schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 19:19:
Soms zijn die stekkers nogal stug met verbinden. zit hij diep genoeg ?
Kan het zijn dat de middenpin in het oog valt. maar dar het oog is opgerekt (zodat kabel 1 met een dikkere of een iets langere middenpin net wel contact maakt ?
ik denk wel dat de connectors goed zijn, maar ja dat weet ik niet tenzij ik andere connectors haal. Maar waarschijnlijk doe ik toch nog iets verkeerd 7(8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Dancis op 30-01-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Ik ben er eindelijk achter wat het probleem was _/-\o_ .
na een tip op het ziggo gebruikers forum heb ik 2 oude connectors van de action op een kabel gezet en de problemen waren als sneeuw voor de zon verdwenen.

Wat blijkt nou de action connectors (elro) zitten wat strakker op de decoder en de versterker , waar die van hirschmann nogal los zaten.
Nadat ik de conctors (female) wat aangeknepen heb , dus de pin binnenin en de buitenkant, en ze nu wat strakker op de aansluitingen zitten waren ook daarmee de problemen voorbij.

Kan nu de kabel gewoon bewegen zonder BER. *O* oOo

Dus het waren niet mijn strip kunsten maar gewoon slecht sluitende connectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Euh ...... niet om het een of ander maar dat was exact waar ik het ook over had gisteravond,

maar goed, ik ben blij voor je dat het is opgelost

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Fish schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:30:
Euh ...... niet om het een of ander maar dat was exact waar ik het ook over had gisteravond,

maar goed, ik ben blij voor je dat het is opgelost
Je hebt helemaal gelijk. Gister toen ik het las wist ik niet goed wat je bedoelde :Z maar nu ik je berichtje een paar keer gelezen had is het me helemaal duidelijk wat je bedoelde .

Maar dat was dus inderdaad het probleem

Dus je had volkomen gelijk en dus ook jij bedankt _/-\o_ alleen dringt het nu pas door.

Sorry :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 17:31

MrMarcie

CFMoto 650MT

Dat viel mij bij die Hirschmanns ook op. Vreemd dat die zo "los" zitten.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
zolang je geen 4g instraling hebt is er niks aan de hand maar zodra je bijvoorbeeld een mast op je dak hebt staan zoals bij ons of in de buurt dan heb je kans dat het mis gaat. |:(

Maar ze kunnen dus een hele hoop ellende veroorzaken en mensen bijna tot wanhoop drijven. Alleen krijg ik het nog niet goed op de slaapkamer maar dat ligt aan de decoder daarvan is de aansluiting helemaal lam en maakt ie dus slecht contact of de middenpin gaat steeds open staan waardoor de connector niet echt lekker contact maakt.

Vanavond maar eens testen met de decoder uit de kamer en als dat dan wel goed is weet ik dus dat ik voor een nieuwe decoder moet gaan. :D

Edit: lag dus niet aan de decoder maar aan sterkte van het signaal. Kabel een uitgang hoger gezet op de versterker en nu is de BER weg 8)7

Nu werkt het dus in de woonkamer en slaapkamer perfect. Geen enkele BER meer.

[ Voor 14% gewijzigd door Dancis op 02-02-2015 17:21 ]

Pagina: 1 2 Laatste