Problemen ziggo, word nu erg wanhopig!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Hallo tweakers,

ik heb een probleem met ziggo waar ik langzamerhand helemaal gek van wordt :(!
We hebben bij mij thuis heel erg slechte ontvangst op onze tv. Het is blokkerig en het valt om de 5 minuten helemaal weg. Ik heb contact opgenomen met ziggo (tot 6 keer toe), maar het enige dat ze zeggen is dat ik een coax kabel rechtstreeks van het punt waar de kabel van ziggo binnen komt, aan te leggen naar de tv toe. Als ik dit doe heb ik geen internet. Ziggo heeft zelf een monteur laten langskomen die het probleem nog niet eens heeft opgelost.
Wat heb ik geprobeerd:
-nieuwe kabel van de splitter naar de tv aangelegd, geen resultaat.
-nieuwe signaalsplitter gekocht, geen resultaat
-inkomende kabels van ziggo gecontrolleerd. Geen defecten gevonden

Ik wordt langzamerhand wanhopig! Wat kan ik nog proberen??!?!

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke regio zit je?
Ik merk hier thuis (regio Mill) dat het beeld op de analoge TV ook minder is sinds een week of wat.
Niet dat ik er zelf echt om wakker kan liggen, ik kijk toch geen TV, maar het zou me niets verbazen als het komt doordat ze nu bezig zijn om de netwerken om te zetten/samen te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:14
Is dit op meedere tv's?
En via een humax of rechtstreeks op de tv?
Wat je zou kunnen proberen als het op 1 tv is die tv even een software update te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
ik woon in heerlen, limburg

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Hoelang is de kabel die naar je tv gaat?
Heb je een kwalitatief goede kabel?

Om een grote afstand te overbruggen kan ik je het gebruik van een antenne versterker aanraden.

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
tumtum100 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:53:
Is dit op meedere tv's?
En via een humax of rechtstreeks op de tv?
Wat je zou kunnen proberen als het op 1 tv is die tv even een software update te geven.
we hebben 4 tvs thuis, allemaal met een digitale humax ontvanger, de enige tv met beeld is de tv in de woonkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
nielsicq schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:53:
Hoelang is de kabel die naar je tv gaat?
Heb je een kwalitatief goede kabel?

Om een grote afstand te overbruggen kan ik je het gebruik van een antenne versterker aanraden.
de kabel is ongeveer 5 meter lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Kun je foto's posten van de kabel, de stekkers en de aansluitingen? Een goede kabel van 5 meter direct op de huisaansluiting geeft uitstekend beeld, tenzij er iets defect is.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:45
-Je krijgt bij ziggo een ronde filter die je in de muur moet inbouwen, ook al zit er een, die van ziggo gebruiken.
-Dan zit er een splitter van ziggo, of je deze kunt uitwisselen weet ik niet, gebruik die van ziggo zou ik zeggen.
-Dan koop een dure/goede coax kabel.
-Koppel alle hardware los, dus ander tv's, recorders etc, test direct naar 1 tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
jan99999 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:58:
-Je krijgt bij ziggo een ronde filter die je in de muur moet inbouwen, ook al zit er een, die van ziggo gebruiken.
-Dan zit er een splitter van ziggo, of je deze kunt uitwisselen weet ik niet, gebruik die van ziggo zou ik zeggen.
-Dan koop een dure/goede coax kabel.
-Koppel alle hardware los, dus ander tv's, recorders etc, test direct naar 1 tv.
Dit hebben we allemaal al geprobeerd, het is een nieuwe splitter van ziggo
Fotos komen er zometeen aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
https://www.dropbox.com/s.../20150118_175807.jpg?dl=0
hier komen de kabels binnen, het bovenste kastje is gemonteerd door een ziggomonteur, het onderste kastje is de splitter
https://www.dropbox.com/s.../20150118_175832.jpg?dl=0
hier komt de kabel uit bij de tv in de woonkamer, zon 5 meter verder op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
iantje31 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 18:02:
hier komen de kabels binnen, het bovenste kastje is gemonteerd door een ziggomonteur, het onderste kastje is de splitter
wow geen wonder dat het niet werkt. Ik zou beginnen met goed afgeschermde connectoren.

[ Voor 5% gewijzigd door Da.Rock op 18-01-2015 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
Da.Rock schreef op zondag 18 januari 2015 @ 18:04:
[...]
wow geen wonder dat het niet werkt.
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 12-05 12:36

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik zou beginnen met die oude vergeelde kabel te vervangen. En al die antieke stekertjes ook. Wat een baggerspul, dat werkt NIET met digitale TV.

Wat je doet:

- Trek een nieuwe kabel vanaf de kabelversterker naar het TV aansluitpunt
- Vervang de wandcontactdoos van de TV
- Vervang de kabel van de TV naar de wandcontactdoos.

[ Voor 81% gewijzigd door sebastius op 18-01-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
sebastius schreef op zondag 18 januari 2015 @ 18:05:
Ik zou beginnen met die oude vergeelde kabel te vervangen. En al die antieke stekertjes ook. Wat een baggerspul, dat werkt NIET met digitale TV.
Al geprobeerd. Heb een kabel vauit de splitter Naar de tv gelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

1 - Zucht :o
2 - De kwaliteit van het signaal is gegarandeerd tot aan het AOP (het Abonnee Overname Punt), oftewel het punt waar de kabel van Ziggo binnenkomt. Vanaf daar gaat de verantwoordelijkheid over op jou als abonnee omdat vanaf daar je eigen bekabeling een grote rol gaat spelen. Ziggo vraagt je om je TV hier (AOP) direct op aan te sluiten om uit te sluiten dat het probleem in je eigen bekabeling zit. Waarschijnlijk haal je je kabelmodem uit de loop op deze manier, dus dat je geen internet meer hebt is logisch en ook niet relevant. De enige vraag die je jezelf moet stellen is deze: is het probleem (van de slechte TV kwaliteit) op deze manier opgelost? Zo ja, dan heb je een probleem in je eigen bekabeling en dat moet je oplossen (leg fatsoenlijke bekabeling neer of ga werken met (retoursgeschikte) versterkers etc. Het gaat hier om een stuk troubleshooting (oftewel: achterhalen waar het probleem zit). Geen Ziggo medewerker zal aanraden om maar permanent een COAX kabel door de gang te laten lopen naar je TV :o
3 - "Maar ik heb helemaal niets veranderd en opeens werkt het niet meer": 3G en 4G signalen opereren op vergelijkbare frequenties als die over je COAX bekabeling gaan en daardoor kunnen veranderingen in masten in jouw omgeving invloed hebben signalen die over je COAX bekabeling gaan (indien je bekabeling van slechte kwaliteit gebruikt (alles van de Gamma, Praxis of welke bouwmarkt dan ook)).
4 - Nu in de foto's gezien heb. Zeer oude bekabeling zo te zien (antiek :o ). Staat er nog op de kabels om wat kabels het hier gaat?

Ik vermoedt dat je bekabeling binnenshuis niet afdoende geschikt is voor digitale televisie anno 2015.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

En als je hem DIRECT inprikt, met een NIEUWE kabelkeur kabel, doet ie het dan wel? Zo ja, dan ligt het aan je huiskabels, zo nee, dan ligt het aan je versterker.

[ Voor 11% gewijzigd door sebastius op 18-01-2015 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
Alleen vanaf het punt waar de coax kabel het huis binnen komt. De splitter die er hangt is 2 weken oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-05 08:44

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Dus hij doet het wel als je een goede korte kabel in het AOP drukt en dan direct in de televisie?

[ Voor 3% gewijzigd door Lolhozer op 18-01-2015 18:18 ]

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
Lolhozer schreef op zondag 18 januari 2015 @ 18:17:
Dus hij doet het wel als je een goede korte kabel AOP drukt en dan direct in de televisie?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-05 08:44

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

En als je daar dan de splitter tussen doet?

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
Wat ik nu gedaan heb is de kabel naar de splitter uitgetrokken en een kabel die 2 weken oud is rechstreeks van de AOP naar de tv gelegd. Dit werkt, het zou toch raar zijn als de splitter alweer kapot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
Lolhozer schreef op zondag 18 januari 2015 @ 18:19:
En als je daar dan de splitter tussen doet?
dit werkte ook niet. Ik zal de splitter maar op laten sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-05 18:28

NLF

iantje31 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 18:19:
Wat ik nu gedaan heb is de kabel naar de splitter uitgetrokken en een kabel die 2 weken oud is rechstreeks van de AOP naar de tv gelegd. Dit werkt, het zou toch raar zijn als de splitter alweer kapot is?
Is de splitter wel geschikt voor digitale tv ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:14
Modbreak:Man wat een post :|

[ Voor 90% gewijzigd door Equator op 19-01-2015 10:27 ]

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
wat ik morgen ga doen is elke antieke kabel opnieuw aanleggen, kijken of dit zin heeft

[ Voor 5% gewijzigd door Equator op 19-01-2015 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:24

Daniel36

vernieuwde formule

Het werkt zonder splitter met een nieuwe kabel met kabelkeur?
Dan kabel s vernieuwen en splitter ertussen die geschikt is voor hd.
Aansluiting op de muur ziet er ook anders uit dan bij mij btw.
Snap die monteur ook niet, die kon dit ook zien lijkt me.

[ Voor 32% gewijzigd door Daniel36 op 18-01-2015 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:14
iantje31 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 18:22:
[...]

wat ik morgen ga doen is elke antieke kabel opnieuw aanleggen, kijken of dit zin heeft
Vervang ook meteen ff de oude splitters enzo tussen je AOP en Mediabox.

Maak het :

AOP > splitter 1 > mediabox
Splitter 1 > Splitter 2 > Modem
Splitter 2 > oude versterker > tv`s boven/tuin etc...

gr

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-05 20:59

M2M

medicijnman

maak anders even een foto van de splitter en zet in de foto erbij hoe je het ding nu aangesloten hebt.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:40
TERW_DAN schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:52:
Welke regio zit je?
Ik merk hier thuis (regio Mill) dat het beeld op de analoge TV ook minder is sinds een week of wat.
Niet dat ik er zelf echt om wakker kan liggen, ik kijk toch geen TV, maar het zou me niets verbazen als het komt doordat ze nu bezig zijn om de netwerken om te zetten/samen te voegen.
Heb jij er ook last van?
Woon ook in de buurt van Mill en merk inderdaad ook dat het analoge beeld wat slechter is.
Ik dacht eerst dat het aan de films lag, maar dat is dus blijkbaar niet zo het geval. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 11:37
Het is wel zo dat (regio mill hier ook) dat de kwaliteit van kabels steeds belangrijker is geworden. Ik heb het gevoeld at er steeds meer op dezelfde frequenties, of dicht bij zit waardoor uiteindelijk iets wat jaren goed werkte ineens niet meer werkt.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Kevinp schreef op zondag 18 januari 2015 @ 18:51:
Het is wel zo dat (regio mill hier ook) dat de kwaliteit van kabels steeds belangrijker is geworden. Ik heb het gevoeld at er steeds meer op dezelfde frequenties, of dicht bij zit waardoor uiteindelijk iets wat jaren goed werkte ineens niet meer werkt.
Nou, wij kijken nu in de woonkamer nog analoog wat we wel willen veranderen. Digitaal werkt hier wel alles.

Het kan ook zo zijn dat het gewoon oude kabels zijn die aangesloten liggen aan de TV, tenminste dat was bij ons bij 1 tv het geval dat er vanuit de coax aansluiting naar de TV een oudere kabel ligt waardoor er blokkerig beeld kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Klopt Kevinp.
Mijn kabeltje was jaren goed genoeg tot een poos geleden: storing op sommige kanalen.
De oplossing was een nieuwe kabel met kabelkeur (tientje bij Karwei voor 2 meter) en het verder weg zetten van de dect telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mill gaat binnenkort toch ook over op het "UPC" netwerk? Misschien dat daar al wat van omgezet is?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
redfoxert schreef op zondag 18 januari 2015 @ 18:55:
Mill gaat binnenkort toch ook over op het "UPC" netwerk? Misschien dat daar al wat van omgezet is?
Gebeurt morgen om 10:00, dan moet je alles opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
Jordyz schreef op zondag 18 januari 2015 @ 18:57:
[...]

Gebeurt morgen om 10:00, dan moet je alles opnieuw instellen.
Is dat door heel nederland of alleen in jullie regio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
iantje31 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 19:00:
[...]

Is dat door heel nederland of alleen in jullie regio?
Men doet regio voor regio, anders hebben ze te weinig servicemensen om de klanten te helpen met het opnieuw instellen van de apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

iantje31 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 18:22:
Je hebt absoluut een goede coaxkabel nodig als de Koka799 van Hirschmann, kijk hier eens voor de FAQ.

Als je twijfel hebt of je dit wel 100% voor elkaar krijgt, haal dan liever prefab kabels bij BCC, of de MediaMarkt.
Dat laatste is alleen niet de goedkoopste oplossing.

Voor losse Koka799 kabel en losse Hirschmann connectoren kun je ook een elektronicashop in je omgeving zoeken.
Kies als je apparatuur dit toestaat voor F-connectoren (schroef) ipv de onafgeschermde steekpluggen die je nu in gebruik hebt, de kwaliteit daarvan is bagger en vragen om moeilijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Overigens heb je ook steek-pluggen die wél afgeschermd zijn, F-connectoren zijn mooi en werken nóg beter maar zijn geen 100% must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-05 15:13
Wellicht kan de topic titel worden aangepast naar `Problemen met binnenhuisbekabeling, word nu erg wanhopig'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 621414

Even een oud ziggo medewerker hier met wat tips:

Als je dan toch bezig gaat met nieuwe kabels leggen, kijk dan ook gelijk of de eind-doosjes (dat montageplaatje wat in de wand gaat achter de TV) wel geschikt is voor digitale TV, dit staat er meestal op.

Het is ook nooit aan te raden om een TV direct aan te sluiten op een kabel, die wand doosjes zitten er voor een reden tussen, namelijk filtering en stabilisatie van je signaal. (o.a. Radio signalen worden eruit gefilterd op de TV uitgang van zo'n doosje (en vice versa natuurlijk), als deze signalen er in blijven kan je rare "reflecties" in je signaal krijgen, op analoog wordt dat meestal zichtbaar door middel van strepen door het beeld, rare schaduwen, of ruis, maar op digitale TV is dit niet zo makkelijk zichtbaar, het geeft alleen reductie van je signaal kwaliteit, en daardoor de wel-bekende "blokjes" en stotteringen in beeld.

Ook heb ik het idee dat je versterker vrij oud is, je kan bij Ziggo een retourgeschikte versterker krijgen met verschillende signaal sterktes op de uitgangen (max. kabelafstand staat zelfs op de label.)
Als ik het me nog goed herinner is dit apparaat bij hen bekend als de "FRA-752", wordt meestal gebruikt bij Interactieve TV, en mijn eigen ervaringen met dat ding zijn zeer goed.

Trek nieuwe kabels, en sluit ze met een "F-connector" (die schroef connectors) direct aan op de "FRA-752" versterker.
Op het andere uiteinde plaats je een eind-doos die geschikt is voor digitale TV, bijvoorbeeld de "Astro GUT-14D" (Even googlen geeft voldoende verkooppunten)

En vanuit die eind-doos gebruik je nieuwe coaxkabels met volledig metalen connector naar je TV of Radio.

Uiteraard is het zeer aan te raden dat je coaxkabel gebruikt met een "KabelKeur" keurmerk, niet omdat er geen betere te krijgen zijn, maar dan zit je zowieso aan het kwaliteitsniveau dat ziggo van je "eist".

en als je daar mee klaar bent ...
Reset al je ontvangers (opnames wissen hoeft natuurlijk niet), en laat deze alle zenders opnieuw inlezen, daarmee vergeet het toestel alle storingen en fouten die nog in het geheugen zitten van het verleden, en ook eventuele "tegenmaatregelen" die het apparaat heeft geprobeerd om nog te blijven werken. (want dat werkt alleen maar averechts als je signaal aanbod wel is verbeterd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 621414 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:07:
Even een oud ziggo medewerker hier met wat tips:

Als je dan toch bezig gaat met nieuwe kabels leggen, kijk dan ook gelijk of de eind-doosjes (dat montageplaatje wat in de wand gaat achter de TV) wel geschikt is voor digitale TV, dit staat er meestal op.

Het is ook nooit aan te raden om een TV direct aan te sluiten op een kabel, die wand doosjes zitten er voor een reden tussen, namelijk filtering en stabilisatie van je signaal. (o.a. Radio signalen worden eruit gefilterd op de TV uitgang van zo'n doosje (en vice versa natuurlijk), als deze signalen er in blijven kan je rare "reflecties" in je signaal krijgen, op analoog wordt dat meestal zichtbaar door middel van strepen door het beeld, rare schaduwen, of ruis, maar op digitale TV is dit niet zo makkelijk zichtbaar, het geeft alleen reductie van je signaal kwaliteit, en daardoor de wel-bekende "blokjes" en stotteringen in beeld.

Ook heb ik het idee dat je versterker vrij oud is, je kan bij Ziggo een retourgeschikte versterker krijgen met verschillende signaal sterktes op de uitgangen (max. kabelafstand staat zelfs op de label.)
Als ik het me nog goed herinner is dit apparaat bij hen bekend als de "FRA-752", wordt meestal gebruikt bij Interactieve TV, en mijn eigen ervaringen met dat ding zijn zeer goed.

Trek nieuwe kabels, en sluit ze met een "F-connector" (die schroef connectors) direct aan op de "FRA-752" versterker.
Op het andere uiteinde plaats je een eind-doos die geschikt is voor digitale TV, bijvoorbeeld de "Astro GUT-14D" (Even googlen geeft voldoende verkooppunten)

En vanuit die eind-doos gebruik je nieuwe coaxkabels met volledig metalen connector naar je TV of Radio.

Uiteraard is het zeer aan te raden dat je coaxkabel gebruikt met een "KabelKeur" keurmerk, niet omdat er geen betere te krijgen zijn, maar dan zit je zowieso aan het kwaliteitsniveau dat ziggo van je "eist".

en als je daar mee klaar bent ...
Reset al je ontvangers (opnames wissen hoeft natuurlijk niet), en laat deze alle zenders opnieuw inlezen, daarmee vergeet het toestel alle storingen en fouten die nog in het geheugen zitten van het verleden, en ook eventuele "tegenmaatregelen" die het apparaat heeft geprobeerd om nog te blijven werken. (want dat werkt alleen maar averechts als je signaal aanbod wel is verbeterd.)
Leuk verhaal over de reflecties. maar dat gaat nu net ff niet op want de impedantie veranderd niet.

Dat de bekabeling er kut uit ziet staat buiten kijf.

Als de ts geen f connectors kan/wil gerbuiken zou ik wel afgeschermde gebruiken en niet die open rommel die er nu ligt

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fish schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:17:
[...]

Leuk verhaal over de reflecties. maar dat gaat nu net ff niet op want de impedantie veranderd niet.

...
In mijn ervaring verschilt dat per apparaat (in het geval van directe aansluiting, dus zonder eind-doos)
Ik heb verschil in kwaliteit gezien met diverse ontvangers en TV toestellen (met DVB-C tuner) in hetzelfde huis, dezelfde versterker, zelfde kabel, enz ... (waarbij het met eind-doos altijd beter was)

Waarom heb ik dat uitgeprobeerd?
Simpel, ik wilde ook niet geloven dat het verschil uitmaakt, dus wat doe je dan ? Experimenteren.

Afgezien van het kwaliteits-issue, het ziet er ook netter uit met een aansluitpuntje aan de muur, in plaats van een kabel die zo ineens achter een plint vandaan komt. (maar dat is natuurlijk persoonlijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 21:44

Kraz

Saving the world

iantje31 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 18:02:
De eerste stappen die ik idd zou zetten is het vervangen van de (heel oude?) COAX bekabeling.
Ook je connectoren laten zeker te wensen over.
De connector op de aansluiting in de muur valt nog mee, maar de overige zou ik allemaal vervangen voor 1 van (bijv) Hirschmann:
Afbeeldingslocatie: https://www.kabeltje.com/bmz_cache/1/medium/images/hirschmann-coax-plug-female-kokwi3_50.JPG
https://www.kabeltje.com/...93f944132717afad9b447ac1c

Uiteraard wel even goed kijken welke versie je nodig hebt.

Ook kan het zijn dat je signaalversterker het een en ander tegenhoud. In principe heb je die ook niet (meer) nodig. Ik heb bij mij thuis zo'n 20m coax liggen naar boven toe en ook daar heb ik prima beeld zonder enige versterker.

Het signaal is bij mij opgesplitst door Dit soort splitters:
Afbeeldingslocatie: https://www.kabeltje.com/bmz_cache/1/medium/images/hirschmann-tweevoudig-verdeelelement-vfc2104.JPG

Let met het erop zetten van de connectoren er GOED op dat je geen kern geen contact maakt met de buitenmantel. Anders kan je signaal nog steeds slecht zijn.
Even een secuur werkje, maar moet iedereen gewoon kunnen doen;
https://www.youtube.com/watch?v=OWfv6wMUn58

We snappen je frustratie(s) ,maar de oorzaak hiervan liggen zeer waarschijnlijk bij jullie zelf. Bekabeling blijven gebruiken van 15+ jaar oud met apparatuur van nu levert gewoon vaker problemen op.

Wel jammer van de Ziggo monteur dat hij die opmerking niet maakt.

Ik zou zeggen; Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 621414 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:26:
[...]

In mijn ervaring verschilt dat per apparaat (in het geval van directe aansluiting, dus zonder eind-doos)
Ik heb verschil in kwaliteit gezien met diverse ontvangers en TV toestellen (met DVB-C tuner) in hetzelfde huis, dezelfde versterker, zelfde kabel, enz ... (waarbij het met eind-doos altijd beter was)

Waarom heb ik dat uitgeprobeerd?
Simpel, ik wilde ook niet geloven dat het verschil uitmaakt, dus wat doe je dan ? Experimenteren.

Afgezien van het kwaliteits-issue, het ziet er ook netter uit met een aansluitpuntje aan de muur, in plaats van een kabel die zo ineens achter een plint vandaan komt. (maar dat is natuurlijk persoonlijk.)
Je hebt het over een einddoos. maar ik vermoed dat je (onbedoelt) misschien over een rijgdoos hebt
En (hoe) heb je overmodulatie op dat moment uitgesloten ?

Dat zo'n doos er netter uitziet staat buiten kijf.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, ik bedoel specifiek een einddoos. (Dus met 75 ohm sluitweerstand), en geen rijgdoos (in mijn definitie dus een wand-doos met een "uitgang" naar een 2e (of 3e ... enz) contactpunt.)

Overmodulatie sluit je daarmee niet uit, dat klopt. (als dat plaatsvindt staat je versterker "te hoog", en dat moet je dus ook bij voorkeur bij de versterker oplossen.)

Maar gezien de situatie bij TS, is overmodulatie niet bepaald de probleemoorzaak.
Ik probeer ook niet al teveel in de specifics te gaan, ik ben op geen enkele manier een expert op dat gebied, maar ik probeer gewoon algemene tips te geven die mij (en vele van mijn klanten) geholpen hebben in het verleden.

<offtopic>
Om even een perspectief te geven.
Ik ben zoals gezegd geenszins een expert op dit gebied, maar heb wel aardig wat ervaring op dit gebied.
Dat bestaat uit mijn eigen ervaring, dat wil zeggen, menigeen installaties die ik heb gedaan voor mezelf, mijn ouders, familieleden, bekenden, enzovoort. (tot ieders tevredenheid)
Maar ook ervaring uit mijn werk als telecom-monteur (momenteel bij de KPN, maar voorheen ook als "Inhome" monteur bij verschillende glas-providers, waar ik ook veel met coax, analoge en digitale TV (DVB-C) heb gewerkt.

Ik ben zoals menigeen tweaker nieuwsgierig van aard, en ik experimenteer dus graag, iets wat soms tot rare conclusies kan leiden, die misschien geen 100% sluitende waarheid zijn, maar wel in de goeie richting zitten meestal.
</offtopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 621414 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:58:
Nee, ik bedoel specifiek een einddoos. (Dus met 75 ohm sluitweerstand), en geen rijgdoos (in mijn definitie dus een wand-doos met een "uitgang" naar een 2e (of 3e ... enz) contactpunt.)
Die extra sluitweerstand maakt het een rijgdoos. die kun je verwijderen en doorrijgen ;)
(en dan ga ik er even van uit dat je echt een losse weerstand bedoelt en niet de impedantie van het systeem)

zoals hier dus
Afbeeldingslocatie: http://www.vego.nl/hirschmann/gedu15/gedu15_3.jpg
Waarbij je dus effectief >3db demping toevoegd

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 18-01-2015 22:10 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beide varianten ben ik tegengekomen met (naar mijn idee) hetzelfde effect.
Dus rijgdozen met een los weerstandje, en doosjes die bestempeld waren als "einddoos", ik ben er eerlijkgezegd gemakshalve vanuit gegaan dat dat weerstandje ingebouwd zat, uit zicht van de gebruiker / installateur.

Dat er wat demping optreedt is in mijn ervaring nog nooit een probleem geweest. (natuurlijk alleen in het geval er fatsoenlijke bekabeling, en indien nodig een goede (verdeel)versterker wordt gebruikt.

Iets wat ik nog wil toevoegen:
Wat ik veel ben tegengekomen bij mensen, is toestellen aansluiten, direct op de kabel vanuit hun meterkast (via versterker of splitter).
Maar (even als voorbeeld) als zoonlief het huis verlaat, en zijn TV meeneemt, laat men het kabeltje opgerold in een hoekje liggen, zonder afsluiting (dus geen weerstandje).
Dit heeft vaak als resultaat gehad dat andere toestellen in huis slechter gingen werken of last kregen van rare storingen, totdat die betreffende kabel in de meterkast werd losgehaald, en de "open uitgang" gesloten werd met een weerstandje.

Dit heeft bij mij dus de suggestie gewekt dat deze "afsluiting" van de lijn essentieel is voor een goede werking (demping of niet), en dat deze ingebouwd zit in een wanddoos (of los toe te voegen is op de uitgang)
En dat het gebruiken van zo'n doosje dus bescherming biedt aan de rest van het systeem, als de betreffende aansluiting niet in gebruik is.

Corrigeer me als ik het mis heb ... graag zelfs, kan ik weer van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nee een ingebouwde weerstand zul je niet zo gauw vinden

Een goeie afsluiting is een absolute pre. wat lang niet altijd gebeurt
Een einddoos heeft geen verborgen ingebouwde weerstand. de impedantie van de coax (naar het apparaat) het apparaat is geacht dat af te sluiten.
Een rijgdoos wordt vaak wel universeel ingezet met die extra weerstand. die extra weerstand hangt dan aan de interne splitter of aftakelement voor het gaval dat er stiekem toch niet doorgerijgd wordt en de impedantie correct houd en zodoende ook reflecties voorkomt

Je zit goed met het reflectieverhaal en het effect. maar het gebruik van (een goeie) eind of rijgdoos met de juiste impedantie ,evt afsluiting! en aangesloten apparaat/coax zal praktisch geen reflectie geven.

De kabel direct aansluiten zoals geadviseerd voor de test. waarmee je simpel de kwaliteit van het aob test is dan ook een absolute aanrader.

Zo te zien staat het coax netwerk bol van de problemen

NIet afgeschermder connectoren welke storing op vangen
en mischien wel kortsluiting met de afscherming ?
Oude kabels (impendantie verlopen), zowieeo de staat is tamelijk dubieus

Voor de rest neem ik de ziggo monteur niets kwalijk .. aob goed ? mooi, doei. !!! de rest is voor de klant.
mischien nog ff een tip naar een website met goed advies

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-05 11:23
Je geeft zelf aan dat het wel werkt wanneer je een korte goede coax op het hoofdaansluitpunt insteekt. Dit houd in dat het Ziggo signaal prima bij je binnen komt.

Het probleem zit echt in de eigen binnenhuisbekabeling, een Ziggo monteur zal dit niet voor je oplossen.
Mijn advies schaf een goede versterker aan (hier kun je zelfs Ziggo voor bellen) en vervang alle coax kabels door nieuwe met vergulde aansluitingen... gegarandeerd dat het werkt, het kost je wellicht alleen wat geld.

Mocht je er zelf niet uit komen dan kun je nog altijd tegen betaling een monteur laten komen van bijv. Guidion/Planhold/Chris helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

goud ? .. sorry maar ignore dat soort dingen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-05 11:23
Fish schreef op zondag 18 januari 2015 @ 23:54:
goud ? .. sorry maar ignore dat soort dingen
Goud ? Hoe kom je nu daar bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

RVE_NL schreef op maandag 19 januari 2015 @ 00:01:
[...]

Goud ? Hoe kom je nu daar bij?
vervang alle coax kabels door nieuwe met vergulde aansluitingen
Als dat geen goud is wat is dat dan? smurfensnot ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 07:05

Croga

The Unreasonable Man

Je spreekt over vergulde aansluitingen... Dat doet helemaal niets behalve de kabel duurder maken. Het wordt er op geen enkele manier beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• widodepido
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-03-2021
STOPPP!!

Mooi verhaal over die kabels en splitters,,
Voordat je de kabels de schuld gaat geven moet het signaal gemeten worden.
Dit kan door de coax eigenaar gedaan worden en helaas kan alleen ziggo de coax eigenaar inschakelen.

je probleem met blokkige tv heb ik hier ook gehad. Heel irritant. Cogas is hier de kabel eigenaar die is uiteindelijk gekomen na veel bellen en zeuren bij ziggo. Hun standaard oplossing script is kabel checken. Nou je signaal moet gewoon goed zijn voor 20 meter coax kabel. Je moet toch een beetje de drama koningin gaan uithangen voordat ziggo eindelijk de juiste persoon erop uitstuurd. het heeft bij mij ook 3 weken geduurd.

Uiteindelijk kwam cogas met een meet apparaat. Hij doet een Pulse en een techneut doet een pulse terug. (zo noemden ze dat) Ze meten de lijn en kwamen tot de conclusie dat het signaal te laag was. Ze versterkten het signaal en klaar.
Halleluja!!! Binnen 10 minuten opgelost. Had het probleem al 3 jaar.
Dus mijn advies..
Bel die scrubs van ziggo en zeur zeur en drama drama.. Beste dat je moeder belt of je vriendin die zijn het beste in drama.. en ja je hebt alles al geprobeerd.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 09-05 07:05

Croga

The Unreasonable Man

widodepido schreef op maandag 19 januari 2015 @ 00:04:
Dit kan door de coax eigenaar gedaan worden en helaas kan alleen ziggo de coax eigenaar inschakelen.
Behalve dat als je het topic gelezen had, je gezien had dat het verwijderen van de splitter zorgt voor een perfect signaal...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:51
In eerste instantie zal ik al zeggen ik heb liever het kpn netwerk. maar ook hierbij ken ik het probleem, alleen word dat veroorzaakt doordat onze tv over het electriciteitsnet gaat hier waardoor het onstabiel kan zijn.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• widodepido
nah. je meent het ..
had um wel effe snel gescanned.
Ik had een gouden coax kabel tussen punt binnenkomst en naar de tv en het beeld was heel slecht.
ik plugde een hele goedkope humax coax tussen de gouden en de tv. toen werd het beeld ook beter. Behalve 1 zender (discovery). Dit is toen dus later opgelost door het versterken van het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
Alleen jammer dat de tv's nog geen iptv ondersteunen en allemaal nog via een tuner werken waardoor je bij de kpn perce een setopbox nodig hebt. Ik maak hierzelf met veel plezier gebruik van, maar niets kan tippen aan de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:25

peer

oeps

Als ik naar de foto van het aop bekijk, dan valt het me op dat er een wit en zwart kabeltje uit de aop komen en gaan naar waarschijnlijk de router en ?
Die vergeelde kabel naar de splitter komt ergens achter? de aop vandaan, begin eerst eens met de tv uitgang van de aop met een nieuw kabeltje aan te sluiten op de splitter.

hmm niet goed gekeken, die zwarte kabel gaat al de splitter in :X

[ Voor 10% gewijzigd door peer op 19-01-2015 09:57 ]

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500012

Nou je signaal moet gewoon goed zijn voor 20 meter coax kabel.
Zoals ik het nu lees heb ik het idee dat je dus vanaf het AOP 20 meter coax kan aansluiten zonder problemen. Dan kan ik je bij deze zeggen dat dit problemen gaat geven omdat het signaal zal afzwakken over de lengte. ;)

In principe of je Hirschmann of Gamma kabels pakt is niet erg. Let wel op dat het Kabelkeur is. Dit is al eens eerder vermeld zie ik. Het liefste gegoten kabels. Goud of niet zal doorgaans niet doorslaggevend zijn om die blokken weg te krijgen :)

Tevens hoor ik meermaals voorbij komen dat ts even moet bellen voor een versterker. Ik kan je nu al zeggen dat hij deze niet zal krijgen. Deze worden namelijk voor klanten geleverd bij decoder met ingebouwd kabelmodem zoals de Cisco 8485DVB. De genoemde FRA-752 is retourgeschikt om de diensten bij de "On Demand servers te kunnen opvragen.

De huidige interactieve decoders werken met een internetverbinding via dongle of UTP-kabel en om die reden is de FRA-752 niet nodig. Aangezien dat het dan op een stukje binnenhuisbekabeling aankomt wat klant nu extra nodig heeft en een FRA-752 tussen €60-90 euro kost zal Ziggo niet iedereen die gaan naleveren. Niet vervelend naar de ts maar daar komt het wel op neer. :)

Wat Ziggo wel vaker kan doen is een gratis kabelkeurmerk coax opsturen. Hier zullen ze niet snel moeilijk over doen. Gezien de historie zowiezo niet lijkt me. Deze zijn tot max 5 meter overigens.

Overigens is het inderdaad belangrijk om goed signaal binnen te krijgen. Wat je tevens kan doen is in het menu kijken hoeveel signaalsterkte en kwaliteit staat. Het is hoe dan ook belangrijk dat signaalsterkte 60+% is. De decoder kan vanaf hier nog genoeg fouter corrigeren om die blokken eruit te halen. Eronder zijn er zoveel fouten dat het niet te doen is.

Vanaf hier komt het standaard "testen en afsprepen" aan bod.

Hopelijk hier en daar wat aanvullende informatie :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 500012 op 19-01-2015 11:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 20:29
STOPPP!!

je probleem met blokkige tv heb ik hier ook gehad. Heel irritant. Cogas is hier de kabel eigenaar die is uiteindelijk gekomen na veel bellen en zeuren bij ziggo. Hun standaard oplossing script is kabel checken. Nou je signaal moet gewoon goed zijn voor 20 meter coax kabel. Je moet toch een beetje de drama koningin gaan uithangen voordat ziggo eindelijk de juiste persoon erop uitstuurd. het heeft bij mij ook 3 weken geduurd.

Uiteindelijk kwam cogas met een meet apparaat. Hij doet een Pulse en een techneut doet een pulse terug. (zo noemden ze dat) Ze meten de lijn en kwamen tot de conclusie dat het signaal te laag was. Ze versterkten het signaal en klaar.
Dus mijn advies..
Bel die scrubs van ziggo en zeur zeur en drama drama.. Beste dat je moeder belt of je vriendin die zijn het beste in drama.. en ja je hebt alles al geprobeerd.

Succes
Als je de foto's had gezien kunnen we wel 100% zeker zijn dat het de pluggen en kabels zijn, denk als hij die gewoon vervangt door goed spul dat zijn probleem opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storytella
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-07-2023
STOPPP!!

Dus mijn advies..

Succes
Ehm.. bij kabel van 20 meter is terugloop 0.3 Db per meter en hij komt binnen met +/- 72 Db... in AOP ..... reken je terugloop maar uit met meerdere digitale tv decoders
enne las ik nou 4 digitale kastjes zonder versterker? 8)7 dat gaat hem niet worden, ouwe! :+

daarin tegen als oud medewerker van ZIGGO... kan ik je vertellen dat de analyse van je probleem aan de telefoon begint..
je zal vast wel te horen hebben gekregen dat het je eigen binnenhuis bekabeling is die het probleem geeft..
echter is niet elke klant zo eerlijk om aan te geven dat hun "rotzooi"er al bijna 10 jaar ligt. en begrijpen niet dat als de techniek veranderd of doorgaat dat je ook in je bekabling mee zal moeten gaan.

Daarintegen zal de monteur altijd een meting doen om te kijken of signaal nog op 72 Db zit.
Is dat het geval dan is het probleem je WCD of je bekalbeling!!

Je koopt ook geen 4K tv en sluit hem aan via scart... omdat je dat nog hebt liggen...!

Als tip zou ik je meegeven om nadat je je bekabeling hebt vervangen (kabelkeur!!!) en het probleem nog steeds ervaart je moet laten aansturen op een monteur die je signaal gaat door meten.

en om makkelijk aan een FRA te komen is gewoon aangeven bij ZIGGO dat je een (Cisco) DVB8485 of DVB8455 hebt over genomen van je ouders !!! werkt altijd..! en dat je FRA stuk is.. (groen ledje op het ding gaat niet meer aan!) (sorry ZIGGO)

enne ook nog ff over dat vergulde kabel nonsens...
vergulde kabels hebben alleen zin als beide apparaten van vergulde uit/ in-gangen zijn voorzien.. (humax en samsung decoder is dat niet het geval!!)

oja voor ik het vergeet.. het verhaal over de inslage van 4g signalen op je kabel is geen lariekoek...
Ziggo en UPC zenders Ned 1 t/m NET 5 werken op +/- 800 MHZ.. net als 4g van KPN/Voda en tele2
Gebruik kabels met dubbele coating van kabelkeurmerk!!!

ik gebruik zelf 5 digitale kastjes in huis zonder problemen met verse bekabeling!! en natuurlijk met een versterker er tussen! had hischmann nu een simpele ziggo FRA!!

http://www.4g.nl/4g-netwerk/4g-frequenties/

(enne dit is geen aanval he!! maar een TIP!!)
PEACE!! O-) O-) ;w *O*

[ Voor 7% gewijzigd door Storytella op 19-01-2015 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik kan zeggen uit eigen ervaring dat kabel vervangen door nieuwe goedkope bouwmarkt-kabel al een hele verbetering gaf. Die oude kabel had ook niet van dat folie om de mantel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:13
Kies gewoon voor kabels met het kabelkeur. http://www.kabelkeur.nl/ Weet je in ieder geval zeker dat je geen rotzooi koopt of te dure kabels. Vervang je hele lijn en je kan weer verder.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• widodepido
Anoniem: 500012 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:58:
[...]

Zoals ik het nu lees heb ik het idee dat je dus vanaf het AOP 20 meter coax kan aansluiten zonder problemen. Dan kan ik je bij deze zeggen dat dit problemen gaat geven omdat het signaal zal afzwakken over de lengte. ;)
20 meter coax van de media mart,, uitstekend beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

widodepido schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 23:18:
[...]

20 meter coax van de media mart,, uitstekend beeld.
Deze mart ?

Afbeeldingslocatie: http://geenwoordspaans.files.wordpress.com/2012/08/mart-smeets1.jpg
ik wist niet dat hij coax verkocht :+

Ja sorry hoor het is hier geen hk maar ik kon het toch echt niet laten ...

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 21-01-2015 17:06 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:50
Bo0bz schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:56:
Kies gewoon voor kabels met het kabelkeur. http://www.kabelkeur.nl/ Weet je in ieder geval zeker dat je geen rotzooi koopt of te dure kabels. Vervang je hele lijn en je kan weer verder.
Kabelkeur is leuk, maar ook daar zitten verschillen in. Ik werk zelf liefst met Hirschmann materiaal, heb hier thuis alles aangelegd met KOKA799, tegenwoordig hebben ze KOKA9TS die beter is tegen instraling van 4G netwerken. Die bekabeling kan je vaak goedkoper krijgen bij online shops dan in de bouwmarkt.

Verder is aansluitmateriaal en de manier van aansluiten erg belangrijk. Ik heb vorige week bij een klant de hele binnenhuisbekabeling opnieuw aangesloten, kabel die hij had was in principe goed (dubbel afgeschermde C12 kabel), connectoren waren allemaal Hirschmann KOKWI en KOSWI, maar bij de details ging het mis:
- oud 30 jaar oud AOP met daarop een ouderwetse Tratec Internet Optimizer zoals ooit gebruikt werd door UPC
- opsteeksplitters
- folie en kopervezels te ver afgestript en niet tot einde doorgevoerd in de KOKWI/KOSWI stekkers
- veel open einden op kabels

Laatste klus heb ik alles besteld bij elektrobode.nl, die hadden AOP, splitters, connectoren en einddozen aanzienlijk goedkoper dan andere shops en in mijn geval zitten ze om de hoek. Ze hebben alleen nog geen KOKA9TS bekabeling in de shop, maar vraag me af hoeveel verschil dat in de praktijk maakt tov KOKA799.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-05 09:43
Ik vind het ergens eigenlijk niet kunnen dat zo'n kabel die zo veel last heeft van ruis en invloeden van buitenaf, 4G, 3G nog steeds in gebruik is, dan wel met alle beschermingen eromheen.

UTP heeft er gewoon geen last van :/ |:( 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door supayoshi op 22-01-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:23
@krasz, die connec in de WCD is ook zeer slecht, van de week nog een paar weggeknipt. Wanneer je eraan komt stort digitaal in elkaar en signaal fluctueerd tussen 44dBuV en 70 dBuV. Hij was goed gemonteerd.

En of je nou het door een GUT14D laat lopen of niet maakt niets uit, je kan hem prima direct aansluiten. Wanneer je het gaat hebben over dat een WCD het signaal stabiliseert dan komen we richting Astro TV sferen (no offense je bedoelt het vast goed). Enige wat dat ding doet is eventueel galvanische scheiding en FM uitfilteren.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het enige wat hij zou kunnen voorkomen is overmodulatie

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:26
devil-strike schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:15:
[...]

Als je de foto's had gezien kunnen we wel 100% zeker zijn dat het de pluggen en kabels zijn, denk als hij die gewoon vervangt door goed spul dat zijn probleem opgelost is.
Beetje kort door de bocht:
De enige feitelijke constatering door TS is, dat met een kabel direct van AOP naar TV er wel signaal is, en met een kabel van AOP naar Splitter en van Splitter naar TV niet.
Als ik er mijn geld op in moest zetten, zou ik de splitter verdenken.
Dat de interne bekabeling te verbeteren valt ben ik helemaal met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 20:29
Hoezo kort door de bocht? kijk eens naar die pluggen op die niet retour geschikte versterker, is algemeen bekend dat die de 4g en andere signalen gewoon doorlaat inplaats van tegenhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

de kern ligt gewoon bloot in die conectoren .. gek he dat ze allerlei singalen oppakken

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:26
devil-strike schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 21:26:
Hoezo kort door de bocht? kijk eens naar die pluggen op die niet retour geschikte versterker, is algemeen bekend dat die de 4g en andere signalen gewoon doorlaat inplaats van tegenhoud.
" we kunnen 100% zeker zijn, dat het de bekabeling is"? Dat vind ik kort door de bocht. De bekabeling bij mij thuis is kwalitatief niet veel beter (en ik ben vast niet de enige) ik heb nergens last van.
Nogmaals, het kan evengoed een kapotte splitter zijn. Ja ook een nieuwe kan na 2 weken kapot. Ik heb hier ook zo'n actieve splitter/versterker hangen en als ik daar de voeding afhaal is het hier ook gebeurt met het tv-signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

TS nog gehoord btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Laatst online: 01:10
Ik heb ook een dergelijk probleem

heb het alleen op de 810.00 en 594.00 mhz zenders zoals national geographic , eurosport etc.
Heb alles al vervangen door hirschmann kabel en connectors en ook een versterker van ziggo omdat ik dacht dat het signaal te zwak was.

Maar de storing blijft , maar soms als het beeld weer weg is dan frommel ik wat aan de kabels en dan is het weer even goed. En het is alleen op de HD versie de SD versie geeft geen problemen en het is ook alleen op die paar zenders rest van de zenders is niks aan de hand.

Waar gaat het dan mis ? is het de kabel die niet goed is of zijn het de connectors die niet goed aangesloten zijn ?? he alles gedaan zoals de hirschmann instructie video's.
Heb nu al een paar keer de connectors aangesloten maar ik krijg de storing maar niet weg op die zenders.

[ Voor 11% gewijzigd door Dancis op 24-01-2015 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Niet toevallig een apparaat dat stoort vlakbij staan?
Dat heb ik gehad met een dect telefoon nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Nee telefoon er al uitgegooid. Maar ik vermoed dat het de 4g mast hier op het dak is in de flat.

Straalt dat nog ver door ? Wij wonen aan het begin van de galerij en de mast staat aan het andere eind 2 etages hoger

Anders maar eens kijken voor koka 9 ts kabel of dat helpt dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Klinkt als een mogelijke oorzaak lijkt me. Ik zou de provider eens vragen, van je tv, niet van de mast dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Excuses op voorhand als dit als is geposts..

Hebben je (over)buren ook (in zekere maten) last? Heb je anders geen kabel die je van hun mag proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-05 12:47

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ik heb dit probleem ook gehad, en werd er tureluurs van.

Alle kabels bekeken, etc. En heb goede hirschmann stekkers. Lang verhaal kort, Ziggo zei ook dat het aan mij lag, heb ik de stekkers losgehaald en die aarde draden (buitenkant) zo neergelegd dat die GOED contact maken met de behuizing van die Hirschman stekker. Voila, alles werkt nu weer goed. Had ze dus niet netjes genoeg in elkaar gezet, alhoewel ik dat wel dacht.

Dus je moet ervoor zorgen dat die aarde goed contact maakt, ik heb dat gedaan door de draad deels tussen de twee helften te klemmen.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb ;)

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
Er komt maandag een bedrijf dat mijn bekabeling opnieuw gaat aanleggen. ik laat jullie weten of dat werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:51
Dancis schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 11:47:

.... maar soms als het beeld weer weg is dan frommel ik wat aan de kabels en dan is het weer even goed ....
Als je moet "frommelen", dan zit er toch nog ergens iets niet lekker gemonteerd.
Toch niet ergens één lullig afschermdraadje dat toevallig de kern raakt?

[ Voor 5% gewijzigd door Masimo op 25-01-2015 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
MrMarcie schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 23:34:
Ik heb dit probleem ook gehad, en werd er tureluurs van.

Alle kabels bekeken, etc. En heb goede hirschmann stekkers. Lang verhaal kort, Ziggo zei ook dat het aan mij lag, heb ik de stekkers losgehaald en die aarde draden (buitenkant) zo neergelegd dat die GOED contact maken met de behuizing van die Hirschman stekker. Voila, alles werkt nu weer goed. Had ze dus niet netjes genoeg in elkaar gezet, alhoewel ik dat wel dacht.

Dus je moet ervoor zorgen dat die aarde goed contact maakt, ik heb dat gedaan door de draad deels tussen de twee helften te klemmen.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb ;)
Die instructie waarnaar je linkt zou ik niet volgen. Aarde rond je kern draaien is nooit verstandig. Je aarde vloeit spanning af en een wikkeling kan zich als spoel gedragen. Je signaal kan hier niet zo goed tegen kan ik uit ervaring zeggen. De buiten isolatie afstrippen en de massa laten zitten zoals hij er onder vandaan komt voorkomt spoelvorming. Het stroom kiest de kortste weg en dat is via het vlechtwerk direct de kabel in. Een gedraaide massa lijkt contact te maken maar in werkelijkheid maakt dit veel minder contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

MediaZoo schreef op zondag 25 januari 2015 @ 00:05:
[...]

Die instructie waarnaar je linkt zou ik niet volgen. Aarde rond je kern draaien is nooit verstandig. Je aarde vloeit spanning af en een wikkeling kan zich als spoel gedragen. Je signaal kan hier niet zo goed tegen kan ik uit ervaring zeggen. De buiten isolatie afstrippen en de massa laten zitten zoals hij er onder vandaan komt voorkomt spoelvorming. Het stroom kiest de kortste weg en dat is via het vlechtwerk direct de kabel in. Een gedraaide massa lijkt contact te maken maar in werkelijkheid maakt dit veel minder contact.
Dus zoiets bedoel jij?
Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NTkxWDU5MQ==/z/tuAAAMXQeKNTOYK9/$_85.JPG

Dank je voor die uitleg. Zal binnenkort eens weer wat kabels aanpassen. Heb namelijk stiekem soms nog kleine problemen op enkele kanalen soms.

[ Voor 6% gewijzigd door MrMarcie op 25-01-2015 09:59 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Ja dat bedoel ik. Je massa is ervoor signaal wat niet op je kabel hoort buiten de deur te houden. Als je je massa van je kabel wegdraait leg je de antenne nagenoeg bloot aan de buitenlucht en kan alles erbij. Ik snap ook niet waar het vandaan komt om de massa weg te halen rond de antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Zoals op de foto, hoort het inderdaad niet.

In de BeterElektro instructie laten ze de "manteldraadjes" wat aan de lange kant, maar op zich zal het wel meevallen met "spoelvorming". Als je de draadjes een beetje schuin wegdraait, krijg je niet eens 1 wikkeling voor elkaar. Uiteraard niet meteen na de het punt waar de isolatie ophoudt, de zaak op een kluitje draaien.

Verder is er nog de folie die de kern afschermt. Die moet wél goed intact blijven, dus altijd goed opletten bij het strippen.

Liefst even met een multimeter controleren of er geen sluiting tussen kern en afscherming (draadjes of folie) is.

[ Voor 7% gewijzigd door Masimo op 25-01-2015 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:30
Om een spoel te maken heb je geïsoleerd draad nodig. Ik kan me niet voorstellen dat het geval is bij de individuele draadjes van het vlechtwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Laatst online: 19-01 22:29
iantje31 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 23:35:
Er komt maandag een bedrijf dat mijn bekabeling opnieuw gaat aanleggen. ik laat jullie weten of dat werkt!
Lijkt me een goed plan wat je nu had was echt antiek. Let er op dat ze goed spul gebruiken maar als het een professioneel bedrijf is zal dat wel. En ik ga er vanuit dat ze ook je aansluiting doormeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Masimo schreef op zondag 25 januari 2015 @ 00:00:
[...]

Als je moet "frommelen", dan zit er toch nog ergens iets niet lekker gemonteerd.
Toch niet ergens één lullig afschermdraadje dat toevallig de kern raakt?
Ja daar ben ik ook bang voor. Denk dat ik maar eens zo'n stripper ga halen ipv met een stanley mes te lopen kloten.

Is er misschien een goede instructie (afgezien van die van Hirschmann) voor het strippen? want die van Hirschmann laat het wel heel makkelijk zien , wat het eigenlijk ook wel is volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
De uitleg van Hirschmann is eigenlijk de duidelijkste die ik heb kunnen vinden. Ook met een stanley mesje is het te doen. Niet te diep snijden. En anders even goed oefenen. Een stripper kost al snel + €20,- en dan te gebruiken voor een paar keer strippen is ook zonde van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
ja precies dat dacht ik ook al , maar ja ik had in het begin wel dat als je het eerste stukje moet strippen waarbij de braiding wordt weg gesneden dat er wel eens stukjes achterbleven dus kreeg ze niet goed weg gesneden.

Dus ik ben bang dat er toch nog een stukje te dicht bij de kern komt ofzo

Misschien beter stanley mesje gebruiken

[ Voor 13% gewijzigd door Dancis op 25-01-2015 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Als je een multimeter in huis hebt, kun je misschien eerst even meten. Weerstand meten op de connector tussen signaalpin en metalen behuizing. In jouw geval ook nog wat "frommelen", en een paar keer meten.

Ik heb het zelf met een afbreekmesje (smalle versie) gedaan. Uiteraard een scherpe.
Ooit geld gestoken in een stripper, maar die zijn toch minder handig dan gedacht.

Kost wél even tijd, en is een heel secuur werkje. Gewoon heel voorzichtig te werk gaan. De buitenisolatie hoef je niet helemaal tot op de braiding door te snijden. Als je een beginnetje hebt, is insnijden voldoende. Dan breekt ie met een beetje buigen vanzelf verder open.

Hier nog een filmpje van Hirschmann zelf.

[ Voor 22% gewijzigd door Masimo op 25-01-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Masimo schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:06:
[knip]

Hier nog een filmpje van Hirschmann zelf.
Helemaal juist! Zo moest het vroeger al en zo moet het nog steeds. Maar je ziet soms van die rare adviezen voorbij komen dat je je afvraagt waar ze dat in godsnaam opgepikt hebben en dan bij hoog en laag volhouden dat het werkelijk zo moet. Zoals in het filmpje duidelijk is, de gevlochten buitenmantel moet zo blijven zoals ie in de kabel zit. De grootste aandacht moet gegeven worden aan de isolatie. Zorgen dat er geen enkele verbinding is met de kern en de gevlochten buitenmantel, je hebt ze echter wel beiden nodig voor een goed signaal op alle kanalen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Heb ik het dus altijd verkeerd gedaaan. Ik haalde die zilveren binnenmantel altijd weg en draaide die aarde draad rondom de plastic kern. ;) Weer wat geleerd. Dus dat plaatje wat ik een paar postst terug liet zien is ook helemaal fout.

Ga binnenkort al mijn kabels nog maar eens nalopen. Heb nog steeds soms storingen op sommige zenders enkele keer.

[ Voor 19% gewijzigd door MrMarcie op 25-01-2015 18:48 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegendaryTurk
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-07-2020
Ik heb soortgelijke probleem gehad. Mijn internet viel hele tijd weg door een of andere reden. Had ze meerdere malen gebeld, maar ze kwamen maar aan met simpele verhalen. Uiteindelijk heb ik heb op de plek geïnstalleerd waar ze garantie gaven.

Deze reactie is niet echt een antwoord op uw post, maar wou even mijn verhaal kwijt. Ik weet namelijk hoe irritant dit kan zijn. Wens u veel succes!

[ Voor 98% gewijzigd door LegendaryTurk op 26-01-2015 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
In de woonkamer krijg ik het maar niet goed , slaapkamer wel die is nu goed. Beetje aan de kabel rommelen veroorzaakt wel een kleine stijging van de BER maar zakt daarna weer naar nul dus daar kan ik mee leven.

Maar voor de woonkamer maar eens een kabel aangevraagd bij ziggo , kijken of het nou aan mijn bekabeling ligt of toch aan wat anders , maar denk toch mijn eigen bekabeling omdat het in de slaapkamer wel goed is nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Hoe zit het met je AOP en de andere aansluitdozen (mocht je die hebben)? Ook daar kan een oorzaak liggen. Alles vast, en juist gemonteerd? Geen sporen van corrosie?
Een foutje met de afscherming is erg snel gemaakt.
Dadelijk heb je 100% goede kabels en zijn je aansluitpunten slecht.

Ik heb hier zojuist ook even geprobeerd, maar ik kan flink aan de (zelfgemaakte) kabels rommelen, zonder enig effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Aop zit volgens mij goed,

Maar daar ga ik niet meer aan lopen rommelen want daar al bijna geen lengte aan. Die heb ik een keer opnieuw aangesneden maar schijnt dus ook niet veel uit te maken.

Als het met de kabel van ziggo nog steeds storing geeft, moet er maar een monteur komen en die moet er dan maar eens naar kijken
Pagina: 1 2 Laatste