Toon posts:

Game pc budget 700-750 euro inclusief monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik wil high end games zoals call of duty vloeiend kunnen spelen
Wat mag het systeem gaan kosten?
700 tot 750 euro
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
750 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Ik laat me adviseren heb er niet zoooo veel verstand van
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Nee gewoon een goed apparaat
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Zolang alles maar perfect werkt met zo min mogelijk herrie ;)
Ga je overklokken?
Geen id hoe dat moet dus waarschijnlijk niet
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Het liefst maximale prestaties

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2015 15:38 ]

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-03 18:09
Probeer aan de hand van reviews: Desktop Best Buy Guide: januari 2015 zelf even een lijstje te maken. Zie Handleiding Pricewatch. Vervolgens kunnen wij proberen nog optimalisaties door te voeren aan de hand van je eigen lijstje. :)

[ Voor 56% gewijzigd door JoepD op 18-01-2015 15:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Joep
Helaas heb ik er weinig verstand van dat ik waarschijnlijk zo iets zou uitkiezen waardoor er waarschijnlijk een heel raar systeem uit zou komen vandaar dat ik hier een bericht/oproep heb geplaatst om hiermee te helpen

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:56
Zoals gezegd kun je inspiratie vinden in de Best Buy Guides maar ook in topics met een vergelijkbaar budget.

Lees het DAA beleid even door; met name punt 3.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Symo
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:42:
Hallo Joep
Helaas heb ik er weinig verstand van dat ik waarschijnlijk zo iets zou uitkiezen waardoor er waarschijnlijk een heel raar systeem uit zou komen vandaar dat ik hier een bericht/oproep heb geplaatst om hiermee te helpen
Het is verplicht om met een begin build te komen, het is maar net wat je er voor over hebt.
Alsjeblieft, hier een build:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 167,-€ 167,-
1ASRock B85M Pro4€ 59,95€ 59,95
1MSI Radeon R9 270 2GB GAMING€ 156,50€ 156,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,95€ 51,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 31,95€ 31,95
1BenQ VW2245Z Zwart€ 91,80€ 91,80
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 24,95€ 24,95
1CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo€ 26,95€ 26,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,90€ 59,90
1Crucial MX100 128GB€ 61,01€ 61,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 798,91

• JoepD
Met bovenstaande build zit je goed. Wat ik wel zeker nog zou overwegen: neem een tweedehands pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost. Sneller, goedkoper en meer geheugen dan de R9 270 in bovenstaande lijst, wat echt van pas komt. Bovendien zit je dan rond het budget van de 750 totaal.

[ Voor 4% gewijzigd door JoepD op 18-01-2015 15:56 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

50 euro over budget, en een videokaart die je CPU zal gaan bottlenecken.

Met dit budget kom je eigenlijk niet onder AMD uit, of je moet inderdaad dingen tweedehands gaan halen.

Voor de games die jij wss gaat spelen zal een FX-6300 prima meekomen, en zo kom je keurig in budget.

People as things, that’s where it starts.

• Symo
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-11-2024
VasZaitsev schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:57:

Met dit budget kom je eigenlijk niet onder AMD uit, of je moet inderdaad dingen tweedehands gaan halen.

Voor de games die jij wss gaat spelen zal een FX-6300 prima meekomen, en zo kom je keurig in budget.
Dan zou je nog beter een AMD Athlon II X4 860K pakken.
Maarja, aangezien de TS weinig informatie geeft wat hij spellen gaat draaien, blijft het natuurlijk achter het net vissen.

• JoepD
VasZaitsev schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:57:
Ik kan me haast niet voorstellen dat een i5-4460 bottleneckt op een R9 270.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

JoepD schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:14:
[...]

Ik kan me haast niet voorstellen dat een i5-4460 bottleneckt op een R9 270.
Ik bedoelde het ook andersom, fieptautje :+

Een R9 270 wordt namelijk wél gebottlenecked door je i5, andersom uiteraard niet, zou niet best wezen :+

• JoepD
VasZaitsev schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:30:
[...]

Ik bedoelde het ook andersom, fieptautje :+

Een R9 270 wordt namelijk wél gebottlenecked door je i5, andersom uiteraard niet, zou niet best wezen :+
Zo kon het natuurlijk ook geinterpreteerd worden. :9 Maar hoe zit dat dan? Die R9 270 kan toch zeker wel voluit blazen in combinatie met die i5?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Oh god, nu ben ik helemaal in de war.

Ok, even focussen:
Een R9 270 is een leuk kaartje, maar niet bijster snel, momenteel mid-end, al is het wel een rappe mid-end.
Een i5 uit die serie kun je voor gaming high-end noemen. Eigenlijk heeft het weinig nut om sneller te gaan.

Dus, je cpu is een stuk sneller dan je videokaart, waardoor je videokaart een bottleneck zal zijn in games, gezien hij gewoon niet zoveel FPS kan leveren als de CPU kan berekenen. Beetje zonde van een i5, zeker als je over budget gaat dankzij dat ding.

Als je een FX-6300 neemt, ben je al een stuk meer in evenwicht, al zal de R9 270 dan nogsteeds wel trager zijn dan de cpu. Wil je het echt in evenwicht krijgen, moet je inderdaad denken aan een 860k, maar, er is budget voor een FX-6300, dus dan zou ik zelf lekker een FX nemen, en bijv. een tweedehands HD7950/HD7970.

• JoepD
VasZaitsev schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:40:
Oh god, nu ben ik helemaal in de war.

Ok, even focussen:
Een R9 270 is een leuk kaartje, maar niet bijster snel, momenteel mid-end, al is het wel een rappe mid-end.
Een i5 uit die serie kun je voor gaming high-end noemen. Eigenlijk heeft het weinig nut om sneller te gaan.

Dus, je cpu is een stuk sneller dan je videokaart, waardoor je videokaart een bottleneck zal zijn in games, gezien hij gewoon niet zoveel FPS kan leveren als de CPU kan berekenen. Beetje zonde van een i5, zeker als je over budget gaat dankzij dat ding.

Als je een FX-6300 neemt, ben je al een stuk meer in evenwicht, al zal de R9 270 dan nogsteeds wel trager zijn dan de cpu. Wil je het echt in evenwicht krijgen, moet je inderdaad denken aan een 860k, maar, er is budget voor een FX-6300, dus dan zou ik zelf lekker een FX nemen, en bijv. een tweedehands HD7950/HD7970.
Ok, nu is het me duidelijk. :D Ik bedoel met een bottlenech meestal dat een videokaart niet op 100% kan draaien, omdat de processor te traag is. Maar zoals jij het bedoelt heb je inderdaad gelijk; die R9 270 zal de beperkende factor zijn in veeleisende games. Ik probeer zelf overigens altijd de i5 erin te houden (mede vanwege de lagere tdp en hij is gewoon een stukje sneller), maar die FX zal het zeker goed doen voor een veel lagere prijs!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Het verschil in verbruik lijkt groot, totdat je bedenkt hoeveel je broodrooster/föhn/stofzuiger verbruikt.

Met dit budget is een i5 knap lastig, en imo moet je dan concessies maken om dingen die ook knap belangrijk zijn.

• JoepD
Een tweedehands 7950 in bovenstaande lijst en je zit zo goed als op je budget van 750 euro. Vandaar dat ik het eigenlijk ook voorstel. ;)
Pagina: 1