Hallo mede-tweakers,
Ik heb pas voor mijn broer zijn nieuwe pc in elkaar gezet en nu heb ik heb ik zijn oude pc gekregen.
Die zou ik graag willen gaan overclocken zowel de processor en de videokaart.
Maar ik ben helemaal nieuw op het gebied van overclocken dus kom ik hier voor jullie wijze woorden.
Dit is de samenstelling van de PC:
-Plus 4 gb ram
Processorkoeler
Één van de reden dat mijn broer een ander PC heeft gekocht was dat de oude veel lawaai maakte.
Dit was dus de ventilator van processor (de standaard ventilator die bij de processor zat).
Dit zou ik graag willen verhelpen door 1 van deze hieronder te kopen:
pricewatch: DeepCool Ice Edge 400 FS
pricewatch: DeepCool Ice Edge 400 XT lekker stil bij normaal gebruik
pricewatch: Raijintek AIDOS
Ik ga het liefst voor een forse koeling max 135 mm hoog, omdat dat ik denk dat dat beter koelt.
En een lekker groo diameter om bij laag rpm toch voldoende koleing te behalen
Extra fan?
Nu heeft de kast maar 1 fan van achter, misschien is het verstandig om van voren nog een fan van 120 mm erbij te zetten voor betere lucht stroom.
Clocken
Maar nu op het clocken terug te komen, hoe doe ik dat? ik heb al wat zitten lezen en ik begreep dat het vrij makkelijk was met de processor die erin zit.
Doe ik over clocken via de BIOS of gewoon via een programma downloaden en die draaien in Windows?
En hoe clock ik de videokaart over en met welke programma's?
Zou ik de videokaart ook nog extra moeten koelen? bv. met een aangepaste processor koeler?
RAM
Is 4 gb ram genoeg of is het verstandig om 2 keer 4 gb in te stoppen of is het ook moegelijk om 4 keer 2 gb ram erin te stoppen?
Harde schijf
pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB
Deze schijf gaat eruit want die wil mijn broer bij zijn zijn andere schijven in zijn nieuwe pc.
Maar welke moet ik terug kopen? en waarschijnlijk geen ssd aangezien mijn budget.
300 GB zou voor mij wel genoeg zijn, zo niet dan kan ik later er nog altijd een schijf bijzetten.
Dit waren volgens mij al mijn vragen dus ik hoop dat er mensen zijn die kunnen helpen en advies geven
Ik heb pas voor mijn broer zijn nieuwe pc in elkaar gezet en nu heb ik heb ik zijn oude pc gekregen.
Die zou ik graag willen gaan overclocken zowel de processor en de videokaart.
Maar ik ben helemaal nieuw op het gebied van overclocken dus kom ik hier voor jullie wijze woorden.
Dit is de samenstelling van de PC:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | ASRock M3A790GXH/128M | € 0,- | € 0,- |
1 | Gigabyte GV-R577UD-1GD | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master Elite 330U | € 36,81 | € 36,81 |
1 | OCZ StealthXStream II 700W | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 36,81 |
-Plus 4 gb ram
Processorkoeler
Één van de reden dat mijn broer een ander PC heeft gekocht was dat de oude veel lawaai maakte.
Dit was dus de ventilator van processor (de standaard ventilator die bij de processor zat).
Dit zou ik graag willen verhelpen door 1 van deze hieronder te kopen:
pricewatch: DeepCool Ice Edge 400 FS
pricewatch: DeepCool Ice Edge 400 XT lekker stil bij normaal gebruik
pricewatch: Raijintek AIDOS
Ik ga het liefst voor een forse koeling max 135 mm hoog, omdat dat ik denk dat dat beter koelt.
En een lekker groo diameter om bij laag rpm toch voldoende koleing te behalen
Extra fan?
Nu heeft de kast maar 1 fan van achter, misschien is het verstandig om van voren nog een fan van 120 mm erbij te zetten voor betere lucht stroom.
Clocken
Maar nu op het clocken terug te komen, hoe doe ik dat? ik heb al wat zitten lezen en ik begreep dat het vrij makkelijk was met de processor die erin zit.
Doe ik over clocken via de BIOS of gewoon via een programma downloaden en die draaien in Windows?
En hoe clock ik de videokaart over en met welke programma's?
Zou ik de videokaart ook nog extra moeten koelen? bv. met een aangepaste processor koeler?
RAM
Is 4 gb ram genoeg of is het verstandig om 2 keer 4 gb in te stoppen of is het ook moegelijk om 4 keer 2 gb ram erin te stoppen?
Harde schijf
pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB
Deze schijf gaat eruit want die wil mijn broer bij zijn zijn andere schijven in zijn nieuwe pc.
Maar welke moet ik terug kopen? en waarschijnlijk geen ssd aangezien mijn budget.
300 GB zou voor mij wel genoeg zijn, zo niet dan kan ik later er nog altijd een schijf bijzetten.
Dit waren volgens mij al mijn vragen dus ik hoop dat er mensen zijn die kunnen helpen en advies geven