Even off-topic maar ik zou je serienummer niet duidelijk zichtbaar hier neerzetten 
[ Voor 44% gewijzigd door Whieee op 16-01-2015 23:50 ]
[ Voor 44% gewijzigd door Whieee op 16-01-2015 23:50 ]
Kan iemand mij uitleggen wat het probleem hier mee is ?ankhie schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:49:
Even off-topic maar ik zou je serienummer niet duidelijk zichtbaar hier neerzetten
1) Als je hem niet geregistreerd hebt kunnen anderen dat doen en dan rapporteren als gestolenz1rconium schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:22:
[...]
Kan iemand mij uitleggen wat het probleem hier mee is ?
Onderbouwing?z1rconium schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:07:
lekker vergezocht haha, helaas allemaal onzin.
Launching containers into space
Heel simpel toch? Wat hebben wij aan het serienummer? Niks, nada noppes. Wat kunnen anderen ermee? Best wat vervelende dingen. Hoeveel heb jij eraan? Heel veel, je hele Macbook...z1rconium schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 09:34:
Dus long story short lees ik maar 1 ding en dat is de hackintosh community ?
En daar hangt het af van wat voor machine het is (een macbook pro/imac is voor die community niet useful gezien ze mac pro bouwen).
De soep is niet zo heet als ie gegeten word.
Fixing things to the breaking point...
Praktisch het zelfde als je kentekenbewijs op de foto zetten (het pasje incl. codes) om te patsen... Gewoon niet handig. Als er kwaadwillende zijn zullen ze ongetwijfeld er van alles mee doen of proberen.RGAT schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 09:40:
[...]
Heel simpel toch? Wat hebben wij aan het serienummer? Niks, nada noppes. Wat kunnen anderen ermee? Best wat vervelende dingen. Hoeveel heb jij eraan? Heel veel, je hele Macbook...
Oftewel: Waarom staat het er? Als je hier komt voor advies, advies krijgt en dat volledig naast je legt, tja...
Behalve dat de hackintosh community tegenwoordig vaker voor iMac machine types gaat (ook mijn 'hobby Hackintosh' is een 'iMac'), en er genoeg mensen zijn die juist een laptop willen 'hackintoshen', en dan wil je juist weer een 'MacBookPro'.z1rconium schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 09:34:
Dus long story short lees ik maar 1 ding en dat is de hackintosh community ?
En daar hangt het af van wat voor machine het is (een macbook pro/imac is voor die community niet useful gezien ze mac pro bouwen).
De soep is niet zo heet als ie gegeten word.
Als jij je serienummer op internet zet, op een forum bijvoorbeeld, is dat ineens niet zo lastig meer. En daar gaat nou precies deze hele discussie over.z1rconium schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 00:16:
Ik koop altijd rechtstreeks bij Apple, het serienummer hangt dan meteen direct aan mijn account vast (ja ik snap dat dat niet voor iedereen zal gelden), knap als je die weet te kapen.
Ik heb meerdere devices, op meerdere verschillende Apple IDs. Dat heet privé en zakelijk scheiden en is niet heel vreemd in deze wereld. Ik kan echter niet 1 device aan beide IDs koppelen.Daarnaast zullen er bij Apple vast bellen gaan rinkelen als iemand meerdere devices zou hebben op verschillende namen/adressen, zeker in het geval als ik Apple support bel, zal mij benieuwen hoe lang jouw iCloud account nog valid blijft.
Ik beweer nergens dat je onmogelijk support kunt krijgen. Misschien heb je mijn reactie niet helemaal goed gelezen. Ik zeg dat het online registreren van een reeds geregistreerd serienummer niet mogelijk is. Dat is geen aanname, maar een feit. Ik heb dat namelijk gewoon simpelweg getest. Telefonische support zul je naar alle waarschijnlijkheid gewoon krijgen, al is het maar omdat een device simpelweg wel of niet in garantie is. Of daar nu Pietje of Klaasje voor belt, zal de persoon bij Apple Support niet boeien. Het online aanmaken van support tickets is echter wél onmogelijk geworden omdat het device niet aan je Apple ID hangt.Dat ik "onmogelijk" nog support krijg is ook weer zo'n stellige, maar op niets gebaseerde aanname. Ik weet overigens niet wat een groter probleem zal zijn; of dat ik mijn support gewoon krijg, of dat jij een locked account op icloud krijgt vanwege misbruik.
Je kunt ook besluiten geen rekening te houden met dingen die er nóg niet zijn. Lastige keuzes.. of je paranoïde of naïef gaat zijnIk ben het niet met je oneens dat je beter te voorzichtig kan zijn, maar je kunt ook zoeken naar dingen die er niet zijn.
De eerste vraag van AppleCare zal zijn of je meerdere Apple IDs hebt. De tweede vraag of je Mac tweedehands is. Daarna mag je waarschijnlijk aan de haal met een aankoopbewijs, etcetera. Als het meezit zal uiteindelijk je serienummer aan jouw Apple ID hangen. Eind goed al goed. Behalve dat je al dat gedoe niet had gehad als je gewoon je serienummer voor je had gehouden.z1rconium schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 00:43:
Weer die spijkers op laag water... ok, ik heb applecare op dat device/serienummer en bel die lui dat ik mijn serienummer niet kan registreren, word ie misbruikt ?
Volgens mij doe ik geen aanname, maar leg ik een behoorlijk goed onderbouwd standpunt neer. Een standpunt waar je het mee oneens kan en mag zijn. Maar ik heb van jou nog vrijwel geen argumentatie gezien, enkel losse kreten ('ver gezocht', 'spijkers op laag water') maar nul onderbouwing waarom dat zo zou zijn.Je doet nu een aanname dat jij als misbruiker minder risico loopt met misbruik, dan de kans op misbruik voor de serienummer-verklapper. Apple houd niet zo van misbruikers.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq