Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:58
Hij zit in ieder geval wel in de pillenhandel:
In de gevangenis heeft hij een kruidenmedicijn ontwikkeld dat zou helpen tegen allerlei ziektes. "Hij was altijd druk om dat medicijn aan medegevangene te verstrekken. Zelfs bewakers waren gretige afnemers van zijn pillen."
Bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-10 12:41

lasharor

7 december 2004

Tja, ik snap niet zo goed waarom Nederland zich nu met de interne aangelegenheden van Indonesië bemoeit. (Want, andere landen mogen Nederland natuurlijk ook niet op het matje roepen over "interne" zaken).

De Nederlandse regering dient gewoon niet zo hypocriet te doen en zich neer te leggen bij dit vonnis. Het is van de zotte dat Nederland twijfelt aan het juridische systeem in Indonesië, totaal geen respect toont voor de uitspraak van de rechter én niet begrijpt dat andere landen andere wetten kunnen hebben.

De media is hier natuurlijk ook deels schuldig aan. Zal de rest van de wereld echter een worst wezen wat die 16 miljoen Nederlanders denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
lasharor schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:00:
Tja, ik snap niet zo goed waarom Nederland zich nu met de interne aangelegenheden van Indonesië bemoeit. (Want, andere landen mogen Nederland natuurlijk ook niet op het matje roepen over "interne" zaken).

De Nederlandse regering dient gewoon niet zo hypocriet te doen en zich neer te leggen bij dit vonnis. Het is van de zotte dat Nederland twijfelt aan het juridische systeem in Indonesië, totaal geen respect toont voor de uitspraak van de rechter én niet begrijpt dat andere landen andere wetten kunnen hebben.
Nou, ik mag hopen dat een land wel de belangen van hun staatsburgers behartigt! En waarom níet twijfelen aan het juridische systeem als daar gegronde redenen voor zijn?

Alsof jij zonder blikken of blozen zou accepteren dat je in Noord-Korea voor levenslang de gevangenis in zou gaan, omdat je Kim Jong-il beledigd zou hebben? Wat je waarschijnlijk niet gedaan hebt, maarja, bewijs dat maar eens..

Nu is Noord-Korea natuurlijk een extreem voorbeeld, maar interne zaken zijn toch echt niet alleen maar interne zaken IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-10 14:45
Niets verkeerd met landen waar ze het woord "schoffelen" niet kennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

sypie schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 09:27:
Hij ís geen Nederlander. Wanneer leert de media dat nou eens.

Het is een meneer uit Nieuw-Guinea die op z'n 23e naar Nederland is gekomen. Dat hij Nederlands spreekt, een Nederlands paspoort heeft en hier 4 kinderen op de wereld heeft gezet maakt hem geen Nederlander.
Jawel.
Je nationaliteit is waar je geboren bent, tenzij je genaturaliseerd bent (wat ik over deze man niet tegen kom). Zelfs dan nog ben je geen Nederlander. Je hebt alleen de Nederlandse nationaliteit gekregen.
Een Nederlands paspoort krijg je alleen als je de Nederlandse nationaliteit bezit. Als je niet als Nederlander geboren bent, dan krijg je dat na naturalisatie. En het bezit van de Nederlandse nationaliteit, maakt je een Nederlander.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Mocht hij inderdaad schuldig zijn dan is het een gevalletje van 's lands wijs 's lands eer en toedeloe *knip*, hou het beschaafd.
Maar deze man is kennelijk uitsluitend veroordeeld op basis van getuigenverklaringen van politie, in een land dat van corruptie aan elkaar hangt. Het is dus maar de vraag of hij schuldig is.

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 18-01-2015 21:17 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 19:04
evilution schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:33:
Mocht hij inderdaad schuldig zijn dan is het een gevalletje van 's lands wijs 's lands eer en toedeloe *knip.
:')

'Misdrijf' zonder slachtoffers.

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 21-01-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

In de drugswereld, en door drugs in het algemeen, vallen anders genoeg slachtoffers, onder zowel handelaren als gebruikers. Daar heeft hij dus wel aan meegewerkt...

En tsja, het is bekend dat er in diverse Aziatische landen (waaronder Indonesië) zeer zwaar tegen drugsmisdrijven wordt opgetreden. In Indonesië zijn al vaker mensen hiervoor geëxecuteerd. Is ook niet nieuw ofzo, dat is al heel erg lang zo.

Dus hij wist waar hij aan begon, maar deed het toch. Dan valt dit gewoon onder het kopje 'bedrijfs- c.q. beroepsrisico' lijkt me zo... if you can't do the time, don't do the crime. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 17-01-2015 17:03 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stolpert
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:52
lasharor schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:00:
Omdat er een groot verschil zit tussen mensen executeren en het bijvoorbeeld stopzetten van uitkeringen van mensen die hier niet meer wonen.
De media is hier natuurlijk ook deels schuldig aan. Zal de rest van de wereld echter een worst wezen wat die 16 miljoen Nederlanders denken.
En wat heeft de media hier weer misdaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10 19:45
Osiris schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 14:45:
[...]

Ah, jij vertrouwt blindelings op de rechtsgang in bananenrepublieken? :D Schattig.
In VS heeft men ook een rechtsgang waar van alles fout gaat - noem je dat ook een bananenrepubliek?

Ook in Nederland heeft justitie een aantal grove steken laten vallen.

En, het is is bekend wat de straffen zijn voor drugshandel - in Singapore ook hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Xa!pt schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:52:
[...]

:')

'Misdrijf' zonder slachtoffers.
Lulkoek. Drugshandelaren zijn gewoon gewetenloze criminelen. Liberaal denken over drugs maakt er echt niet opeens wereldverbeteraars van ofzo, al helemaal niet in de internationale handel :Z

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Tja hij zal niet voor de koekjes in de fabriek zijn geweest...
Dus ik heb eigenlijk weinig medelijden met hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Russel88 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 09:04:
ALS buitenlanders naar nl komen zeggen we altijd dat ze zich moeten houden aan de wetten en normen van nl. Lijkt me niet meer dan logisch dat dit andersom ook geldt.
^^ Dat.
Het is niet te hopen dat hij toch onschuldig is.
^^ En dat. Maar dat lijkt me redelijk los te staan van het wel of niet Nederlander zijn, en dat laatste is de enige reden dat Nederland er zo'n drukte om maakt. Sowieso vind ik "Ang Kiem Soei" en geboren in een ver land niet al te Nederlands klinken eigenlijk... Een Nederlands paspoort hebben is blijkbaar genoeg om de Nederlandse overheid voor hem op te laten komen? Ik zou willen dat ze zich meer druk zouden maken om niet-criminelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ben benieuwd of deze politieagent ook geëxecuteerd wordt.
De executie zou nu voltrokken moeten zijn, nog geen berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47

TNW

MarcoC schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 15:54:
Hij zit in ieder geval wel in de pillenhandel:
[...]
Bron.
In drugs handelen, rommelen met kruiden die "alles genezen", je laten pakken in een gebied waar op drugshandel de doodstraf staat? Ik kan het moeilijk opbrengen hiervoor veel sympathie te tonen, al vind ik de doodstraf voor drugshandel extreem disproportioneel.

Hij is wel NL staatsburger dus verdient gewoon ondersteuning. Daar kun je lange discussies over houden maar dit is een vrij simpele zaak. Je bent staatsburger, onafhankelijk van hoe "echt Nederlands" je bent.
Ik vrees trouwens dat hij daar weinig aan heeft gehad :/

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
TNW schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 18:11:
[...]

In drugs handelen, rommelen met kruiden die "alles genezen", je laten pakken in een gebied waar op drugshandel de doodstraf staat? Ik kan het moeilijk opbrengen hiervoor veel sympathie te tonen, al vind ik de doodstraf voor drugshandel extreem disproportioneel.

Hij is wel NL staatsburger dus verdient gewoon ondersteuning. Daar kun je lange discussies over houden maar dit is een vrij simpele zaak. Je bent staatsburger, onafhankelijk van hoe "echt Nederlands" je bent.
Ik vrees trouwens dat hij daar weinig aan heeft gehad :/
Staatsburger of niet hij is stout geweest en moet nu straf hebben. Hoe het land zijn straf uitvoert is aan hun. Als hij oneens is met deze straf had hij lekker thuis moeten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:41
dudee schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 18:13:
[...]

Staatsburger of niet hij is stout geweest en moet nu straf hebben. Hoe het land zijn straf uitvoert is aan hun. Als hij oneens is met deze straf had hij lekker thuis moeten blijven.
En wat als een paar jaar later blijkt dat het toch niet helemaal de juiste dader was? Oh, sorry we hebben hem al geëxecuteerd. Jammer joh, kijk je normen en waarden nog eens na.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Wat is nou eigenlijk de discussie hier? Dat de doodstraf in Indonesië afgeschaft moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Wietsee. schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 18:15:
[...]

En wat als een paar jaar later blijkt dat het toch niet helemaal de juiste verdachte was? Oh, sorry we hebben hem al geëxecuteerd. Jammer joh, kijk je normen en waarden nog eens na.
Man wat doet een persoon nou in zo'n fabriek? Je bent daar voor een reden en het lijkt mij dat ze het wel hebben bekeken.

Tevens als hij levenslang had gehad en ze kwamen er na 60 jaar achter was het minder erg geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
evilution schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 17:47:
[...]

Lulkoek. Drugshandelaren zijn gewoon gewetenloze criminelen.
Juist ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NOS app zat net te loeien, 't is gebeurd.

http://nos.nl/artikel/201...cuteerd-in-indonesie.html

[ Voor 128% gewijzigd door Raven op 17-01-2015 18:45 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 22:58
Gek eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:31
Tja ik weet niet wat ik er van moet denken. Als het algemeen bekend is dat op het maken/verhandelen van drugs de doodstraf staat is het gewoon een risico dat je bereid bent te nemen. Nadeel is dat het een definitieve straf is, stel dat hij onschuldig was kun je het niet meer terugdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
KleineJoop schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 18:59:
Tja ik weet niet wat ik er van moet denken. Als het algemeen bekend is dat op het maken/verhandelen van drugs de doodstraf staat is het gewoon een risico dat je bereid bent te nemen. Nadeel is dat het een definitieve straf is, stel dat hij onschuldig was kun je het niet meer terugdraaien.
En dat Indonesië hiermee een voorbeeld wil stellen vind ik ook geen geweldige reden.
Ben benieuwd wat de diplomatieke gevolgen zullen zijn zoals aangekondigd door Koenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Soldaatje schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 19:04:
[...]

En dat Indonesië hiermee een voorbeeld wil stellen vind ik ook geen geweldige reden.
Ben benieuwd wat de diplomatieke gevolgen zullen zijn zoals aangekondigd door Koenders.
Als iedereen denkt dat er geen straf op staat krijg je ook grote problemen.. Iets met iets fout doen om goed te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocopel
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 20:50
Geen verdiende loon? Duizenden mensen vergiftigen en zelfs vermoord op indirect wijze en er liefjes van af komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
Ocopel schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 19:14:
Geen verdiende loon? Duizenden mensen vergiftigen en zelfs vermoord op indirect wijze en er liefjes van af komen?
Vermoord? :') Het is xtc, geen rattengif vermengd met appelsap.
dudee schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 19:07:
[...]

Als iedereen denkt dat er geen straf op staat krijg je ook grote problemen.. Iets met iets fout doen om goed te doen...
Tussen 'straf' en de doodstraf zitten nogal wat meters. De doodstraf voor het produceren en verhandelen van drugs is op z'n zachtst gezegd niet heel proportioneel.

[ Voor 41% gewijzigd door Xa!pt op 17-01-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 17:41
Soldaatje schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 19:04:
[...]

Dat vind ik altijd zo raar. Nu het een NL'er is moeten we opeens diplomatieke banden herzien. Die doodstraf is niet gister ingevoerd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
FicoF schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 19:19:
[...]

Dat vind ik altijd zo raar. Nu het een NL'er is moeten we opeens diplomatieke banden herzien. Die doodstraf is niet gister ingevoerd hoor.
Dat is waar, maar Koenders heeft het wel gezegd, dus zal hij iets moeten doen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Laatst online: 23:11

matroosoft

Lone Christian

XFlame schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 14:38:
Waarom zou dit geen rechtsgeldig vonnis zijn? De rechtbank heeft deze man schuldig bevonden, dus is dat zo.

Of deze straf te zwaar is, is een debat voor een andere keer.
Gerechtsdienaar: Mijnheer de rechter, daar is de man die Barbertje vermoord heeft.

Rechter: Die man moet hangen. Hoe heeft hij dat aangelegd?

Gerechtsdienaar: Hij heeft haar in kleine stukjes gesneden en ingezouten.

Rechter: Daaraan heeft hij zeer verkeerd gedaan. Hij moet hangen.

Lothario: Rechter, ik heb Barbertje niet vermoord. Ik heb haar gevoed en gekleed en verzorgd. Er zijn getuigen die verklaren zullen dat ik een goed mens ben en geen moordenaar.

Rechter: Man, ge moet hangen. Ge verzwaart uw misdaad door eigenwaan. Het past niet aan iemand die … van iets beschuldigd is, zich voor een goed mens te houden.

Lothario: Maar rechter, er zijn getuigen die het zullen bevestigen. En daar ik nu beschuldigd ben van moord …

Rechter: Ge moet hangen ! Ge heb Barbertje stukgesneden, ingezouten en zijt ingenomen met uzelf … drie kapitale delicten ! Eh … Wie zijt ge vrouwtje?

Vrouwtje: Ik ben Barbertje.

Lothario: Goddank ! Rechter, ge ziet dat ik haar niet vermoord heb !

Rechter: Hm … ja… zo ! Maar het inzouten ?

Barbertje: Neen rechter, hij heeft me niet ingezouten. Hij heeft mij integendeel veel goeds gedaan. Hij is ’n edel mens !

Lothario: Ge hoort het rechter, ze zegt dat ik ’n goed mens ben.

Rechter: Hm… het derde punt blijft dus bestaan. Gerechtsdienaar, voer de man weg, hij moet hangen. Hij is schuldig aan eigenwaan. Griffier, citeer in de praemissen de jurisprudentie van Lessing's patriarch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Nederland is formeel nog niet door Indonesië op de hoogte gebracht van de executie van de Nederlander Ang Kiem Soei. Een uur na de executie, die om 18.30 uur Nederlandse tijd plaatsvond, was het ministerie van Buitenlandse Zaken nog niet geïnformeerd.

Minister Koenders sloot gisteren niet uit dat de uitvoering van het doodvonnis gevolgen kan hebben voor de betrekkingen met Indonesië.

D66-Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma heeft geschokt gereageerd. Wat hem betreft, moet de executie consequenties hebben voor de relatie tussen Nederland en Indonesië. "Kamer moet hier komende week direct over spreken", twitterde hij.

Oud-Kamervoorzitter Frans Weisglas (VVD) heeft geen begrip voor de uitvoering van de doodstraf. Een verschrikkelijke straf, reageert hij.

Ook Amnesty International is kwaad. De mensenrechtenorganisatie constateert dat alle inspanningen tevergeefs zijn geweest om het leven van Ang te redden. Het nieuwe beleid van Indonesië gaat in tegen de trend in de wereld om de doodstraf af te schaffen, zegt Amnesty.
Niet eens snel informeren, gaat lekker daar. :|
http://nos.nl/artikel/201...formeel-geinformeerd.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

FicoF schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 19:19:
[...]

Dat kan zo zijn, maar ondertussen hebben ze een Nederlands staatsburger vermoord. Daar mogen we best wat over te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:29
CyBeR schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 20:19:
[...]

Dat kan zo zijn, maar ondertussen hebben ze een Nederlands staatsburger vermoord. Daar mogen we best wat over te zeggen hebben.
Niks vermoord. Die man heeft straf gekregen. Het is niet zo dat ze de wet hebben aangepast on hem de doodstraf Te geven.

Je komt niet overal weg met een taakstrafje. Het is bekend dat druggerelateerde zaken in Azië met de dood kan eindigen. Als je het toch doet. Tja.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Russel88 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 20:28:
[...]

Niks vermoord. Die man heeft straf gekregen.
Dat 't een overheid was die 't deed maakt het niet iets anders. Hij is vermoord. Legaal, volgens de Indonesische wet, maar dat maakt als 't mij vraagt niet echt een verschil. Wij kennen de doodstraf niet, dus voor ons is 't moord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:29
CyBeR schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 20:34:
[...]

Dat 't een overheid was die 't deed maakt het niet iets anders. Hij is vermoord. Legaal, volgens de Indonesische wet, maar dat maakt als 't mij vraagt niet echt een verschil. Wij kennen de doodstraf

niet, dus voor ons is 't moord.
In jouw optiek moet een Nederlander anders berecht woorden dan een Indonesiër, omdat wij de doodstraf niet kennen?
Wij verlangen dat buitenlanders zich aanpassen aan onze wetten. Lijkt mij niet meer dan logisch dat het andersom ook zo geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:20
Het punt in deze zaak was toch dat de bewijsvoering aan alle kanten rammelde en dat de hele 'veroordeling' nog meer rammelde :?

Als dat niet het geval was dan was het toch allemaal niet zo'n probleem?

Ik snap best dat als een NL staatsburger geëxecuteerd wordt en Nederland heeft ernstige twijfels bij de bewijslast of de veroordeling en ze voltrekken het vonnis alsnog dat Nederland daar consequenties aan hangt.

[ Voor 34% gewijzigd door RedHat op 17-01-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Russel88 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 20:39:
[...]

In jouw optiek moet een Nederlander anders berecht woorden dan een Indonesiër, omdat wij de doodstraf niet kennen?
Wij verlangen dat buitenlanders zich aanpassen aan onze wetten. Lijkt mij niet meer dan logisch dat het andersom ook zo geldt.
Tja het staat er duidelijk, buitenlanders zijn niet vrijgesteld. Hij is naar Indonesië gegaan, dus hij wist de gevaren ervan.
Capital punishment is restricted to a handful of crimes in Indonesia. Currently, prisoners are only sentenced to death for three crimes: murder, drugs and terrorism. Foreigners are not exempt.

The following is a list of the criminal offenses that carry the death penalty:

Attempt with intent to deprive the President or Vice-President of his or her life or liberty or to render him or her unfit to govern (Indonesian Criminal Code (Kitab UU Hukum Pidana – KUHP) Art. 104)
Attempt with intent to deprive the President or Vice-President of his or her life or liberty or to render him or her unfit to govern (KUHP Art. 104)
Aiding or protecting Indonesia’s enemies at war (KUHP Art. 123 & 124)
Fraud in delivery of military materials in time of war (KUHP Art. 127)
Killing the head of state of a friendly state (KUHP Art. 140)
Premeditated murder (KUHP Art. 340)
Robbery or theft resulting in grave injury or death (KUHP Art. 365
Piracy resulting in death (KUHP Art. 444)
Instigating or inciting rebellion or riot against a state defense company during times of war (KUHP)
Extortion with violence (KUHP)
Possession and misuse of firearm and/or other explosive (Emergency Law No. 12/1951)
Criminal acts during air flights or against aviation infrastructure (Law No. 4/1976)
Production, transit, import and possession of psychotropic drugs (Law No. 5/1997 on Psychotropic Drugs)
Production, transit, import and possession of narcotics (Law No. 22/1997 on Narcotics)
Corruption under “certain circumstances,” including repeat offenders and corruption committed during times of national emergency/disaster (Law No. 31/1999 on Corruption)
Gross violations of human rights, including genocide and crimes against humanity (Law No. 26/2000 on Human Rights Courts)
Acts of terrorism (Law No. 15/2003 on Combating Criminal Acts of Terrorism)
Source: KontraS, The Death Penalty (2006)
https://en.wikipedia.org/...l_punishment_in_Indonesia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Dat zei ik niet. Je legt woorden in mijn mond.

Ik zei alleen dat wij hier er best wat over te zeggen mogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Boot met ambulances met lichamen vertrekt nu van het eiland Nusa Kambangan, met familieleden. #AngKiemSoei
https://twitter.com/BartStapert/status/556553176791658497

Minister Koenders roept ambassadeur tijdelijk terug.
Minister van Buitenlandse Zaken Koenders noemt de executie “diep triest”. Hij heeft de Nederlandse ambassadeur in Indonesië tijdelijk teruggeroepen.
http://www.nrc.nl/nieuws/...g-kiem-soei-geexecuteerd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
En dan? Nederland zal wel weer de slachtofferrol willen spelen en over 6 maanden is alles weer koek en ei, zoals gewoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Megamind schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 21:56:
[...]

En dan? Nederland zal wel weer de slachtofferrol willen spelen en over 6 maanden is alles weer koek en ei, zoals gewoonlijk.
Er komt nog een Kamerdebat, misschien levert dat nog wat op.
Ik vraag me vooral af wat erger is; iemand 12 jaar vasthouden met de kennis dat hij elke week geëxecuteerd kan worden, of gewoon meteen maar executeren een week na het uitspreken van de straf?
Ook wrang dat als er een nieuwe president komt dat je leven gebruikt wordt als afschrikwekkend middel door de straf toch maar snel uit te voeren.
Hoe dan ook, vind ik de doodstraf voor drugsdelicten wel wat zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Anders berecht worden heeft niemand het over. Het gaat om de uitvoer van de straf. Nederland zou er alles aan moeten doen om haar staatsburgers terug naar Nederland te krijgen en ze daar hun straf uit te laten zitten. En aangezien we hier de doodstraf niet kennen, zou dat omgezet moeten worden naar levenslang.

Als het over dit soort dingen gaat ben ik toch blij een tweede nationaliteit te hebben van een land wat iets meer in de pap te brokkelen heeft als Nederland :X

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 23:15
CyBeR schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 20:49:
[...]

Dat zei ik niet. Je legt woorden in mijn mond.

Ik zei alleen dat wij hier er best wat over te zeggen mogen hebben.
Natuurlijk mogen we zeggen wat we willen.
Maar daar hoeven en zullen ze zich niets van aantrekken.

Indonesie zal waarschijnlijk naar ons kijken en vinden dat wij veel te zwak straffen.

Deze zware straffen hanteren ze daar al een tijdje en het stoort de meeste mensen in Nederland pas wanneer iemand met een Nederlands paspoort de doodstraf krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:26
Als iemand uit een bananenrepubliek uit Afrika hier een homo vermoordt omdat die homo, een moord die in die bananenrepubliek niet zo streng gestraft zou worden. Maar hier in Nederland krijgt hij levenslang + TBS. Dan zijn er hier dus ook mensen die vinden dat deze persoon een lagere straf moet krijgen omdat hij uit een land komt waar er niet zo zwaar aan getild wordt? Of geld het alleen voor Nederlanders in het buitenland en niet andersom? Dat vind ik echt een bizar standpunt.

Als je je in een land bevindt moet je je houden aan de daar geldende wetten en regels, en als je het niet eens bent met die regels moet je er niet heen gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Mania-92 op 18-01-2015 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Mania-92 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 01:02:
Als iemand uit een bananenrepubliek uit Afrika hier een homo vermoordt omdat die homo, een moord die in die bananenrepubliek niet zo streng gestraft zou worden. Maar hier in Nederland krijgt hij levenslang + TBS. Dan zijn er hier dus ook mensen die vinden dat deze persoon een lagere straf moet krijgen omdat hij uit een land komt waar er niet zo zwaar aan getild wordt? Of geld het alleen voor Nederlanders in het buitenland en niet andersom? Dat vind ik echt een bizar standpunt.

Als je je in een land bevindt moet je je houden aan de daar geldende wetten en regels, en als je het niet eens bent met die regels moet je er niet heen gaan.
Op zich een terecht punt, maar waarom spannen de Koning, minister president, minister Koenders en bepaalde partijen in de 2e Kamer, Amnesty International, zich zo in om hem toch te laten leven?
Dan weten zij misschien iets wat wij niet weten?

Laatste tweet van advocaat:
Terug in hotel na indrukwekkende crematie van #AngKiemSoei. Onmenselijkheid: familie mocht schietwonden niet zien en dus lichaam niet wassen

[ Voor 11% gewijzigd door Soldaatje op 18-01-2015 06:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Mania-92 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 01:02:

Naar het feit dat je afrikaan hoogst waarschijnlijk geen levenslang krijgt, zout er, in ieder geval voor mijn, naar denk ik voor de Nederlandse regering, en groot verschil tussen (levenslang) de gevangenis in en de doodstraf.
Als de man in Indonesië "slechts" levenslang het gevang in ging, was er niet zo sterk gereageerd, ondanks dat die straf ook hoger zou zijn geweest dan in ons land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-09 19:24
sypie schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 09:27:
Hij ís geen Nederlander. Wanneer leert de media dat nou eens.

Het is een meneer uit Nieuw-Guinea die op z'n 23e naar Nederland is gekomen. Dat hij Nederlands spreekt, een Nederlands paspoort heeft en hier 4 kinderen op de wereld heeft gezet maakt hem geen Nederlander.

Je nationaliteit is waar je geboren bent, mits je genaturaliseerd bent (wat ik over deze man niet tegen kom). Zelfs dan nog ben je geen Nederlander. Je hebt alleen de Nederlandse nationaliteit gekregen.

De media weten het zo te beschrijven dat het belangrijk gemaakt wordt voor ons, het volk. Dat is het niet. (het is wél een goed voorbeeld voor sommigen onder ons die dergelijke waarschuwingen écht nodig hebben)

Bovenstaande betekent niet dat ik het er mee eens ben, executie kan nooit een strafmaat zijn in mijn ogen.
Misschien moet je eens een geschiedenis lesje volgen. Hij is gewoon op Nederlands grondgebied geboren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op grondgebied van een bepaald land geboren worden maakt je niet automatisch een Nederlander... in sommige landen krijg je dan wel automatisch die nationaliteit, maar in Nederland niet (tenzij de vader/moeder ook in NL woonde bij de geboorte, dan weer wel, maar dat was hier niet het geval).

Daarnaast was Nieuw-Guinea geen Nederlands grondgebied. Het was een kolonie van Nederland.

In dit geval was hij overigens wel Nederlander, maar dat was niet omdat op Nederlands grondgebied geboren was, maar simpelweg omdat hij genaturaliseerd was en een Nederlands paspoort had.

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 18-01-2015 10:20 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Wat ik zo jammer vind is dat deze meneer prima 12 jaar lang met de ter dood veroordeling gevangen mocht zitten. Gaan ze het dan uitvoeren dan komen "we" in actie en is een weekje te kort om er nog iets aan te kunnen doen. Als het hele zaakje echt niet klopte...niet wachten tot het te laat is volgende keer ? Bespaard ons heel wat nationale verontwaardiging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, maar nu was het pas in het nieuws. De afgelopen 12 jaar was het stil rond de zaak, en dan is er gewoonweg onvoldoende of geen belangstelling om iets te doen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
Door alleen het produceren van xtc ben je gewetenloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
wildhagen schreef op zondag 18 januari 2015 @ 10:53:
Ja, maar nu was het pas in het nieuws. De afgelopen 12 jaar was het stil rond de zaak, en dan is er gewoonweg onvoldoende of geen belangstelling om iets te doen.
Ik bedoel ook meer de mensen die er wel van wisten.
Ze houden netjes bij wie waar gevangen zit bij Buitenlandse Zaken en Justitie. Als deze veroordeling niet klopt of de straf buitenproportioneel is dan blijf je niet 12 jaar toekijken tot de media je wakker schud en je ineens moeilijk moet gaan doen.
Ik vraag me dus af, stond de familie en de advocaat er 12 jaar alleen voor en komt de regering nu mooi weer spelen ? Of is er meer moeite in gestoken dan alleen de afgelopen paar dagen en nu de hele ambassade poppenkast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-09 19:24
wildhagen schreef op zondag 18 januari 2015 @ 10:14:
Op grondgebied van een bepaald land geboren worden maakt je niet automatisch een Nederlander... in sommige landen krijg je dan wel automatisch die nationaliteit, maar in Nederland niet (tenzij de vader/moeder ook in NL woonde bij de geboorte, dan weer wel, maar dat was hier niet het geval).

Daarnaast was Nieuw-Guinea geen Nederlands grondgebied. Het was een kolonie van Nederland.

In dit geval was hij overigens wel Nederlander, maar dat was niet omdat op Nederlands grondgebied geboren was, maar simpelweg omdat hij genaturaliseerd was en een Nederlands paspoort had.
Nederlands-Nieuw-Guinea (nu de provincies Papoea (Pulau Irian) en West-Papoea van Indonesië) was van 1949 tot 1962 een overzees gebiedsdeel van Nederland.
Bron. http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands-Nieuw-Guinea.

Ik neem aan dat zijn ouders daar ook woonden. En dus ook Nederlander waren. Hij is dus gewoon als Nederlander geboren.
Heb jij een bron dat hij genaturaliseerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
mercapto schreef op zondag 18 januari 2015 @ 11:00:
Ik vraag me dus af, stond de familie en de advocaat er 12 jaar alleen voor en komt de regering nu mooi weer spelen ? Of is er meer moeite in gestoken dan alleen de afgelopen paar dagen en nu de hele ambassade poppenkast ?
De Nederlandse regering heeft zich er wel degelijk eerder mee bemoeid, en heeft zijn eerdere geplande executies in 2008 en 2013 wél weten te voorkomen [1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Mooi dat mensen hier gewoon drugs gebruik zitten goed te praten.. "Ach het is maar XTC, wat maakt het uit"

Het is illegaal, dus mag het niet. Zo lastig lijkt dat concept me toch niet? Of gaan we straks weer het standaard smoesje krijgen? "Ja maar alcohol!"

En ach, de EU heeft een oproep gedaan. Nee, want dat land maakt zich echt druk om wat de EU vind...

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
lanerios schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:28:
Mooi dat mensen hier gewoon drugs gebruik zitten goed te praten.. "Ach het is maar XTC, wat maakt het uit"

Het is illegaal, dus mag het niet. Zo lastig lijkt dat concept me toch niet? Of gaan we straks weer het standaard smoesje krijgen? "Ja maar alcohol!"

En ach, de EU heeft een oproep gedaan. Nee, want dat land maakt zich echt druk om wat de EU vind...
Ik weet niet wie dat zegt, maar jij vind dat daar wel de doodstraf voor op zijn plaats is?
Ik zou dat reserveren voor terroristen, serial-killers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Soldaatje schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:13:
[...]

Ik weet niet wie dat zegt, maar jij vind dat daar wel de doodstraf voor op zijn plaats is?
Ik zou dat reserveren voor terroristen, serial-killers.
Dat is een totaal andere discussie.

Als je daar illegaal in de drugs zit, weet je dat de doodstraf kan volgen. Of dat een correcte straf is, dat is een andere discussie.

Dit topic lopen 2 onderwerpen:

1.) "nederlander" (was al aardige discussie) gaat naar Indonesie, komt in drugshandel terecht. Wordt opgepakt, met schimmige rechtzaak (niemand van ons weet wat wel/niet klopt) schuldig bevonden. En krijgt executie (volgens strafmaat). Was dit nodig, rechtvaardig etc.

2.) Is de doodstraf uberhaupt een goede oplossing, en aanverwante discussie

Ik doelde op 1 :)

[ Voor 31% gewijzigd door corset op 19-01-2015 12:19 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
lanerios schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:28:
Ik vind drugsgebruik ook prima.
Maar als je een fabriek opzet die 15duizend pillen per dag produceerde in een land wat daarvoor de doodstraf heeft moet je niet zeuren als je het bokje bent. :P Dus dat ben ik dan weer met je eens.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
hexta schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:22:
[...]

Maar als je een fabriek opzet die 15duizend pillen per dag produceerde in een land wat daarvoor de doodstraf heeft moet je niet zeuren als je het bokje bent. :P Dus dat ben ik dan weer met je eens.
Toch klopt er dan iets niet, want je kan geen drugs gebruiken als het niet geproduceerd wordt.
Maar dat je daar de doodstraf voor kan krijgen daar was inderdaad bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

hexta schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:22:
[...]

Ik kan Indonesië prima begrijpen vanuit hun perspectief. Zero tolerance daar voor drugs, want het maakt hun inwoners kapot. Hij wist de consequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Niet alleen in Indonesie wat dat betreft, sowieso is het grootste deel van Azië heel erg streng qua drugsdelicten, veel landen kennen daar de doodstraf op (en de meesten voeren die ook uit):

- Indonesie
- Thailand
- Bangladesh
- India (bij een 2e veroordeling, en boven een minimum hoeveelheid drugs)
- China
- Brunei
- Iran
- Irak
- Jordanië
- Afghanistan
- Pakistan
- Koeweit
- Laos
- Oman
- Noord-Korea
- Qatar
- Saudi-Arabië
- Singapore
- Sri Lanka
- Syrie
- Taiwan
- Verenigde Arabische Emiraten
- Maleisië
- Vietnam
- Yemen

Eigenlijk dus bijna alle Aziatische landen kennen voor drugshandel de doodstraf, met uitzondering van Mongolië, Zuid-Korea, Japan, Cambodja, Libanon, plus enkele staten in de Golfregio en Kazachstan, Oezbekistan en Kirgizistan.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 19-01-2015 15:55 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ronde twee, dezelfde kansen als ronde een...
http://nos.nl/artikel/201...ederlander-indonesie.html

Zeker omdat kritiek als voormalig koloniaal heerser op zijn zachts gezegd niet erg wordt gewaardeerd. O-)
Ik heb wel een college gehad van een professor uit Indonesië die doceerde. (studeer geschiedenis)
Hij sneed het punt aan van het nationalisme in de geschiedschrijving waar hij zelf problemen mee had. In Indonesië heb je een standaard geschiedenisboek dat verplicht is voor scholen waar allerlei opstanden, burgeroorlogen en misdaden van de Indonesische staat niet in te vinden zijn. Wat er voor 1949 gebeurde staat uiteraard wel beschreven, zowel NL als Japan. Vervolgens vroeg hij aan Nederlandse studenten om suggesties. Ik zei op diplomatieke toon dat het beste zou zijn om elke vorm van nationalisme uit te bannen in de geschiedschrijving omdat het alleen maar ellende veroorzaakt, gegeven voorbeeld uiteraard hoe we in Nederland omgaan met het koloniaal verleden. (lees doodnegeren omdat het bijzonder pijnlijk is)

Het eindige ermee dat ik gewoon genegeerd werd omdat het niet zinde en in denk dat er meer achter zat dan alleen dat het antwoord niet uitkwam...
Het zit daar heel diep...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buiten dit verhaal, waarom is men toch zo tegen de doodstraf. Voor xid jihadstrjjders moet het met terugwerkende kracht ingevoerd worden. Deden we na wo2 ook ivm misdaden tegen de mensheid.

Waar komt die softie instelling toch vandaan, frankrijk had de guillotine tot in de jaren 70 nog in gebruik. Hopelijk halen ze die uit t stof binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 12:43

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 07:18:
Buiten dit verhaal, waarom is men toch zo tegen de doodstraf.
Omdat het onomkeerbaar is.

Het rechtssysteem is inherent imperfect. Er worden fouten gemaakt. Er is dus nooit een zekerheid van schuld. Er zijn in Nederland een behoorlijk aantal gevallen bekend van hele lange gevangenisstraffen die onterecht bleken. Als je daar de doodstraf gaat uitdelen kun je die nooit meer intrekken als toch onschuld blijkt. En dus is de doodstraf in de basis onmenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 07:18:
Buiten dit verhaal, waarom is men toch zo tegen de doodstraf. Voor xid jihadstrjjders moet het met terugwerkende kracht ingevoerd worden. Deden we na wo2 ook ivm misdaden tegen de mensheid.

Waar komt die softie instelling toch vandaan, frankrijk had de guillotine tot in de jaren 70 nog in gebruik. Hopelijk halen ze die uit t stof binnenkort.
Omdat onderzoeken (schijnbaar) hebben aangetoond dat doodstraffen totaal niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Toen Nederland nog aan de macht was in het toenmalige Indië werden er geen executies uitgevoerd. Echt barbaars hoe het er nu aan toe gaat! Belachelijk ook dat de huidige machthebbers zich niets van een belerende minister Koenders aantrekken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Croga schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 07:29:
[...]

Het rechtssysteem is inherent imperfect. Er worden fouten gemaakt. Er is dus nooit een zekerheid van schuld. Er zijn in Nederland een behoorlijk aantal gevallen bekend van hele lange gevangenisstraffen die onterecht bleken. Als je daar de doodstraf gaat uitdelen kun je die nooit meer intrekken als toch onschuld blijkt. En dus is de doodstraf in de basis onmenselijk.
Daarintegen zijn er nog nooit mensen vermoord door geexecuteerde moordenaars en regelmatig door ontsnapte TBS'ers of iemand als Dirk de V. die het systeem simpelweg weer vrij liet omdat hij zo compleet geschift was. De onomkeerbaarheid van de doodstraf is juist het sterkste argument ervoor.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ankona schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:59:
Belachelijk ook dat de huidige machthebbers zich niets van een belerende minister Koenders aantrekken.
Want? een politicus die er in het buitenland totaal niet toe doet heeft een mening. Denk je nou echt dat dat ze iets boeit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
lanerios schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:02:
[...]

Want? een politicus die er in het buitenland totaal niet toe doet heeft een mening. Denk je nou echt dat dat ze iets boeit?
Lees even goed wat ik schrijf, ook waar mijn zinnen druipen van het sarcasme.
(even voor jouw beeldvorming: Nederland heeft in het verleden zeer veel Indiërs geexecuteerd of vermoord en in concentratiekampen (een Nederlandse uitvinding!) opgesloten voor dwangarbeid. Net hoe je het wil noemen. De rechtstaat zoals ze die nu in Indonesië kennen is heel wat beter geregeld dan het "recht" dat toen gold. Zeker in Indonesië is NL dus niet echt de partij om zich met mensenrechten te bemoeien. )

[ Voor 38% gewijzigd door Ankona op 20-01-2015 09:13 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Nog niet wakker :9 te weinig koffie. >< sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 12:43

Croga

The Unreasonable Man

IJzerlijm schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:59:
Daarintegen zijn er nog nooit mensen vermoord door geexecuteerde moordenaars en regelmatig door ontsnapte TBS'ers of iemand als Dirk de V. die het systeem simpelweg weer vrij liet omdat hij zo compleet geschift was. De onomkeerbaarheid van de doodstraf is juist het sterkste argument ervoor.
En dus moet het rechtssysteem zich maar gelijk stellen aan een moordenaar? Dus moet het RECHTssysteem maar datgene gaan doen waar Ethiek en Moraal van zeggen dat het Het Grootste Kwaad is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:09:
Ronde twee, dezelfde kansen als ronde een...
http://nos.nl/artikel/201...ederlander-indonesie.html

Zeker omdat kritiek als voormalig koloniaal heerser op zijn zachts gezegd niet erg wordt gewaardeerd. O-)
Ik heb wel een college gehad van een professor uit Indonesië die doceerde. (studeer geschiedenis)
Hij sneed het punt aan van het nationalisme in de geschiedschrijving waar hij zelf problemen mee had. In Indonesië heb je een standaard geschiedenisboek dat verplicht is voor scholen waar allerlei opstanden, burgeroorlogen en misdaden van de Indonesische staat niet in te vinden zijn. Wat er voor 1949 gebeurde staat uiteraard wel beschreven, zowel NL als Japan. Vervolgens vroeg hij aan Nederlandse studenten om suggesties. Ik zei op diplomatieke toon dat het beste zou zijn om elke vorm van nationalisme uit te bannen in de geschiedschrijving omdat het alleen maar ellende veroorzaakt, gegeven voorbeeld uiteraard hoe we in Nederland omgaan met het koloniaal verleden. (lees doodnegeren omdat het bijzonder pijnlijk is)

Het eindige ermee dat ik gewoon genegeerd werd omdat het niet zinde en in denk dat er meer achter zat dan alleen dat het antwoord niet uitkwam...
Het zit daar heel diep...
Andersom net zo, ik heb op school weinig over Indonesië geleerd en wat ik heb geleerd was allemaal positief. Dat er in Bondowoso (Java) een monument staat omdat NL teveel Indonesische soldaten stopte in een trein waardoor vele Indonesische soldaten stierven leer je in NL niet. Of dat wij in tegenstelling tot Suriname of de Antillen niet de moeite hebben genomen om enige scholing in het land op te starten hoor je ook niet. Indonesië is zoveel mogelijk leeg geroofd door NL. Ik ben het met je eens dat nationalisme dient uitgebannen te worden uit de geschiedschrijving maar onmogelijk. Nederland is net zo als elk ander land, onze slechte geschiedenis vergeten we liever.

Maar dat staat helemaal los van het huidige gedoe, ik geloof niet dat het feit dat wij kolonisator zijn geweest hier iets mee te maken heeft. Als je op Jakarta (of eender welk internationaal vliegveld in Indonesië) land staat met niet te missen borden aangegeven dat op drugs de doodstraf staat. Op het moment dat Indonesië nu onderscheid gemaakt zou hebben omdat de schuldigen toevallig uit een bevriend land komen dan zouden die borden per direct hun betekenis verliezen en zou er eigenlijk nieuwe wetgeving afgedwongen zijn in Indonesië. Als er ook maar enige twijfel zou zijn geweest over de schuldvraag zou Indonesië die reden ook direct gebruikt hebben om de executie af te blazen. Hebben ze niet gedaan dus schuldig.

Was dus bij voorbaad een verloren missie van Koenders en de Koning, dit wisten ze dus vreemd dat ze nu zo hard reageren, ik denk allemaal voor de bühne. De doodstraf is het meest verderfelijke dat er is en NL moet er tegen vechten voor alle landen die deze hanteren. Maar doe dat voor een vonnis is geveld en niet pas daarna.

Zou jammer zijn als dit de betrekkingen tussen NL en Indonesië schaad.

(overigens erger ik me kapot aan de koning, wel een biertje doen met Putin en een ander land afserveren omdat we blijkbaar minder belangen hebben in Indonesië)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Croga schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 07:29:
[...]

Fouten in het rechtssysteem zijn niet de belangrijkste reden om tegen de doodstraf te ageren: ook in gevallen waarin met zekerheid kan worden gezegd dat de veroordeelde schuldig is (bijv. Saddam Hoessein) wordt er sterk tegen de doodstraf geageerd. De conclusie is dus dat het argument dat er fouten worden gemaakt niet de hoofdreden kan zijn om tegen de doodstraf te zijn, of je moet met droge ogen willen beweren dat er nog enige kans was dat zo'n knakker als Saddam Hoessein eigenlijk onschuldig was.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Croga schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:13:
[...]

En dus moet het rechtssysteem zich maar gelijk stellen aan een moordenaar? Dus moet het RECHTssysteem maar datgene gaan doen waar Ethiek en Moraal van zeggen dat het Het Grootste Kwaad is?
Volgens die logica mag een kidnapper niet worden opgesloten.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerlijk gezegd heb ik me niet zo verdiept in de Nederlandse man, met als simpele reden, dat ik er nooit eerder iets over gehoord heb. Waar ik me wel in verdiept is in de twee jongens van de Bali Nine, Myuran Sukamaran en Andrew Chan.

Zij zijn ontzettend stom geweest om heroïne te smokkelen en ik kan me voorstellen dat je daar in eerste instantie een hard oordeel over hebt. Echter, nu ik me wat meer in hun verdiept heb, zie ik gewoon twee jongens die een ontzettend domme fout hebben gemaakt toen ze jong waren en de consequenties niet overzien hebben van hun daad. Ondanks hun fout zie ik twee jongens met het hart op de goede plek. Helaas worden ze binnenkort geëxecuteerd, als er niet snel iets gedaan wordt.

Zelf heb ik al een petitie al getekend om de president van het land te overtuigen om de doodstraf te laten vervallen. Hopelijk zijn er hier ook mensen die het willen tekenen.
http://mercycampaign.org/petition

Als is het maar voor hun moeder die elke nacht nachtmerries heeft over haar zoon waar ze geen afscheid meer van kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Drug mastermind Andrew Chan and his cohort, Myuran Sukumaran, recruited six men and one woman aged between 19 and 30 years old and strapped heroin to their bodies.

Read more: http://www.dailymail.co.u...h-shut.html#ixzz3PRyrRGql
Lijken me gewoon doorgewinterde criminelen die zonder scrupules anderen de dood injagen in plaats van pubers die een keer een domme fout maakten. Kan ik ook ergens tekenen om ze wel af te laten knallen?

Edit: Denk je ook wel eens aan de moeders van drugsberslaafden?

@hieronder: welk puntje probeer je nu te maken? Drugssmokkel is ook een keuze.

[ Voor 10% gewijzigd door evilution op 21-01-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
evilution schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:34:
[...]

Lijken me gewoon doorgewinterde criminelen die zonder scrupules anderen de dood injagen in plaats van pubers die een keer een domme fout maakten. Kan ik ook ergens tekenen om ze wel af te laten knallen?

Mensen kiezen er zelf voor heroine te gebruiken, toch?
Zelfs als je verslaafd bent kan je ook nog afkicken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:36
evilution schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:34:
[...]

Duidelijk verhaal. Ik ben het eigenlijk wel eens met de president van Indonesië dat anderen de soevereiniteit en de wetten van Indonesië moeten respecteren. De doodstraf is niet ideaal, maar het alternatief in de vorm van een levenslange gevangenisstraf kost de staat en de burgers ook klauwen met geld. Bij een ander alternatief in de vorm van bijvoorbeeld een 10 of 20 jarige gevangenisstraf is de kans dat ze weer de fout in gaan weer sterk, want in de gevangenis zit je nu eenmaal met allemaal criminelen. Dus ja, zoveel alternatieven zijn er niet voor de niet zo rijke landen.

Ik pleit wel voor minder grove doodstraf uitvoering, dus geen vuurpeloton en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Trishul schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:42:
[...]

Ik pleit wel voor minder grove doodstraf uitvoering, dus geen vuurpeloton en dat soort dingen.
Zoals? Ik denk dat een vuurpeloton juist een van de cleanste methodes is, waarbij de veroordeelde het minst lijdt...

Electrische stoel is volgens mij het ergste, als je ziet hoe lang dat kan duren. Gaskamer is ook een langer durend proces. Ophangen gaat niet altijd in een keer goed en is nogal messy. Injecties zijn ook niet je van het, als je ziet hoe dat uit de hand gelopen is de laatste tijd.

Dan lijkt het vuurpeloton me nog 1 van de meer humane methoden van het voltrekken van de doodstraf.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
wildhagen schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:23:
[...]

Zoals? Ik denk dat een vuurpeloton juist een van de cleanste methodes is, waarbij de veroordeelde het minst lijdt...

Electrische stoel is volgens mij het ergste, als je ziet hoe lang dat kan duren. Gaskamer is ook een langer durend proces. Ophangen gaat niet altijd in een keer goed en is nogal messy. Injecties zijn ook niet je van het, als je ziet hoe dat uit de hand gelopen is de laatste tijd.

Dan lijkt het vuurpeloton me nog 1 van de meer humane methoden van het voltrekken van de doodstraf.
Klopt, het is de meest snelle en "humane" (in hoeverre je uiteraard van humaan kan spreken in dit) manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Ankona schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:08:
...concentratiekampen (een Nederlandse uitvinding!)...
Dat is Wikipedia niet met je eens.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:36
[...]

Ik zat inderdaad aan injecties te denken, maar je hebt gelijk; in de VS is dat best vaak fout gegaan op horror-achtige wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Vuurpeloton is absoluut een snelle en zekere methode. Injectie zou m.i. een "mooie" moderne manier kunnen zijn ware het niet dat bij de uitvoering het publiek belangrijker is dan het werkelijke lijden van de veroordeelde. Daarom wordt er gekloot met spierverlammers die zorgen dat het publiek de pijnloze stuiptrekkingen niet zal zien die bij het overlijden plaatsvinden.

(voordeel van injecties boven de meeste andere methoden is dat het lijk netjes overgedragen kan worden aan de familie)

[ Voor 5% gewijzigd door Ankona op 21-01-2015 13:35 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Ondanks dat ik tegen de doodstraf ben ik vredestijd vind ik het gewoon buitengewoon dom en eigenlijk ook eigen schuld van de beste man.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Je hebt voor euthenasie-patienten toch ook een soort drankjes die je kan innemen?
Lijkt me ook niet erg pijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
[...]

Het probleem bij een vuurpeloton ligt meer bij de schutters. Meestal zijn er maar 1 of 2 echte kogels in de wapens, zodat de schutters makkelijker kunnen leven met het idee, want misschien hebben ze nog nooit een wapen met kogel gehad, en dus nog nooit iemand moeten doodschieten.
Toch is dit niet echt een feilloze manier.

Bij de galg is dit overigens nog veel en veel erger, vandaar dat er ook in een land als Sri Lanka al tijden gezocht wordt naar 2 nieuwe beulen, maar er geen aanmeldingen zijn.
Soldaatje schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:37:
Je hebt voor euthenasie-patienten toch ook een soort drankjes die je kan innemen?
Lijkt me ook niet erg pijnlijk.
De pil van Drion is nog niet uitontwikkeld en een coctail is lastig.
Ook omdat het nogal apart is om iemand te dwingen om gif te drinken. Dan is het meer een gedwongen zelfdoding, wat weer in veel geloven problematisch is.

[ Voor 16% gewijzigd door hexta op 21-01-2015 13:50 ]

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Trishul schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:29:
Ik zat inderdaad aan injecties te denken, maar je hebt gelijk; in de VS is dat best vaak fout gegaan op horror-achtige wijze.
Ik verbaas me juist dat er zo enorm veel moeite gedaan wordt om iemand dood te maken... Dat kan werkelijk op enorm veel manieren, en miljarden mensen gaan ook op heel veel manieren dood. Maar omdat het allemaal zo "humaan" mogelijk moet, is het (in de VS) ondertussen vrijwel onmogelijk om nog uit te voeren.

Even out of the box:
-verdrinking (gebeurt bij duizenden mensen per jaar, dus waarom niet bij een crimineel?)
-crash op hoge snelheid
-overreden worden
-overdosis alcohol/drugs/whatever
-hydraulisch pletten (of groot gewicht laten vallen)
-etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Humaan..

verdrinking
overdosis
pletten
overreden worden

Hebben wij dezelfde definitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat dacht je van vierendelen? Verbranding (zoals vroeger bij heksen)? Death by boiling? Levend begraven? Kruisigen?

Maar no offence, dat soort methoden lijken me toch niet echt meer van deze tijd. Je kan voor of tegen de doodstraf zijn (zelf ben ik tegen), maar als je het dan doet, doe het dan wel op een zo humaan mogelijke manier...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Stel je voor dat de veroordeelde trauma's overhoudt aan zijn executie.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 09:27

iLikeNoobies

With Big Boobies

Overdosis morfine of heroine lijkt me overigens niet zo'n slechte manier om te gaan. Wel een beetje duur misschien.

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Soort schietmasker lijkt me wel humaan:
Afbeeldingslocatie: http://aram.dcmembers.com/wp-content/uploads/images/chig_r.jpg
Maar dit gaat wellicht offtopic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dat ziet er zo bekend uit.. welke film oid is dat Oo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
No Country For Old Men

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 21:03
Ik ben persoonlijk meer voor een afgelegen eiland waar we alle veroordeelden met 10+ jaar op zetten.

Je kunt je niet houden aan de regels van onze samenleving? Prima, ga dan je tijd maar ergens ander doorzitten waar je ons niet tot last bent.

Mocht je na je tijd nog leven dan mag je je melden bij het de pier, om de TBS in te gaan en vervolgens mogelijk terug te keren in de samenleving.

In mijn optiek een zeer humane oplossing. Je geeft ze namelijk een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Dat hebben we geprobeerd maar helaas werd dat toen een staat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:34

superwashandje

grofheid alom

die toch best goed uit de verf is gekomen volgens mij dus waarom niet? :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ankona schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:13:
Stel je voor dat de veroordeelde trauma's overhoudt aan zijn executie.
Heeft weinig met de trauma's van de veroordeelde te maken. Executies worden niet humaan uitgevoerd om de veroordeelde te sparen maar om de beul en de andere betrokkenen te sparen. En vooral geeft het voorstanders een manier om de doodstraf politiek acceptabel te maken voor twijfelende kiezers die geen "wrede" straffen willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Schnoop schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:24:
Ik ben persoonlijk meer voor een afgelegen eiland waar we alle veroordeelden met 10+ jaar op zetten.

Je kunt je niet houden aan de regels van onze samenleving? Prima, ga dan je tijd maar ergens ander doorzitten waar je ons niet tot last bent.

Mocht je na je tijd nog leven dan mag je je melden bij het de pier, om de TBS in te gaan en vervolgens mogelijk terug te keren in de samenleving.

In mijn optiek een zeer humane oplossing. Je geeft ze namelijk een kans.
Punt is alleen dat die gevangenen zich daar dan gaan organiseren en regelen dat ze met vliegtuigen Australië weer kunnen verlaten.

alles kan off-topic

Pagina: 1 2 Laatste