Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Ankona schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:08:
...concentratiekampen (een Nederlandse uitvinding!)...
Dat is Wikipedia niet met je eens.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:36
wildhagen schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:23:
[...]

Zoals? Ik denk dat een vuurpeloton juist een van de cleanste methodes is, waarbij de veroordeelde het minst lijdt...

Electrische stoel is volgens mij het ergste, als je ziet hoe lang dat kan duren. Gaskamer is ook een langer durend proces. Ophangen gaat niet altijd in een keer goed en is nogal messy. Injecties zijn ook niet je van het, als je ziet hoe dat uit de hand gelopen is de laatste tijd.

Dan lijkt het vuurpeloton me nog 1 van de meer humane methoden van het voltrekken van de doodstraf.
Ik zat inderdaad aan injecties te denken, maar je hebt gelijk; in de VS is dat best vaak fout gegaan op horror-achtige wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Zoals? Ik denk dat een vuurpeloton juist een van de cleanste methodes is, waarbij de veroordeelde het minst lijdt...

Electrische stoel is volgens mij het ergste, als je ziet hoe lang dat kan duren. Gaskamer is ook een langer durend proces. Ophangen gaat niet altijd in een keer goed en is nogal messy. Injecties zijn ook niet je van het, als je ziet hoe dat uit de hand gelopen is de laatste tijd.

Dan lijkt het vuurpeloton me nog 1 van de meer humane methoden van het voltrekken van de doodstraf.
Vuurpeloton is absoluut een snelle en zekere methode. Injectie zou m.i. een "mooie" moderne manier kunnen zijn ware het niet dat bij de uitvoering het publiek belangrijker is dan het werkelijke lijden van de veroordeelde. Daarom wordt er gekloot met spierverlammers die zorgen dat het publiek de pijnloze stuiptrekkingen niet zal zien die bij het overlijden plaatsvinden.

(voordeel van injecties boven de meeste andere methoden is dat het lijk netjes overgedragen kan worden aan de familie)

[ Voor 5% gewijzigd door Ankona op 21-01-2015 13:35 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Ondanks dat ik tegen de doodstraf ben ik vredestijd vind ik het gewoon buitengewoon dom en eigenlijk ook eigen schuld van de beste man.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je hebt voor euthenasie-patienten toch ook een soort drankjes die je kan innemen?
Lijkt me ook niet erg pijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
[...]

Het probleem bij een vuurpeloton ligt meer bij de schutters. Meestal zijn er maar 1 of 2 echte kogels in de wapens, zodat de schutters makkelijker kunnen leven met het idee, want misschien hebben ze nog nooit een wapen met kogel gehad, en dus nog nooit iemand moeten doodschieten.
Toch is dit niet echt een feilloze manier.

Bij de galg is dit overigens nog veel en veel erger, vandaar dat er ook in een land als Sri Lanka al tijden gezocht wordt naar 2 nieuwe beulen, maar er geen aanmeldingen zijn.
Soldaatje schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:37:
Je hebt voor euthenasie-patienten toch ook een soort drankjes die je kan innemen?
Lijkt me ook niet erg pijnlijk.
De pil van Drion is nog niet uitontwikkeld en een coctail is lastig.
Ook omdat het nogal apart is om iemand te dwingen om gif te drinken. Dan is het meer een gedwongen zelfdoding, wat weer in veel geloven problematisch is.

[ Voor 16% gewijzigd door hexta op 21-01-2015 13:50 ]

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Trishul schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:29:
Ik zat inderdaad aan injecties te denken, maar je hebt gelijk; in de VS is dat best vaak fout gegaan op horror-achtige wijze.
Ik verbaas me juist dat er zo enorm veel moeite gedaan wordt om iemand dood te maken... Dat kan werkelijk op enorm veel manieren, en miljarden mensen gaan ook op heel veel manieren dood. Maar omdat het allemaal zo "humaan" mogelijk moet, is het (in de VS) ondertussen vrijwel onmogelijk om nog uit te voeren.

Even out of the box:
-verdrinking (gebeurt bij duizenden mensen per jaar, dus waarom niet bij een crimineel?)
-crash op hoge snelheid
-overreden worden
-overdosis alcohol/drugs/whatever
-hydraulisch pletten (of groot gewicht laten vallen)
-etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Humaan..

verdrinking
overdosis
pletten
overreden worden

Hebben wij dezelfde definitie?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat dacht je van vierendelen? Verbranding (zoals vroeger bij heksen)? Death by boiling? Levend begraven? Kruisigen?

Maar no offence, dat soort methoden lijken me toch niet echt meer van deze tijd. Je kan voor of tegen de doodstraf zijn (zelf ben ik tegen), maar als je het dan doet, doe het dan wel op een zo humaan mogelijke manier...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Stel je voor dat de veroordeelde trauma's overhoudt aan zijn executie.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 09:27

iLikeNoobies

With Big Boobies

Overdosis morfine of heroine lijkt me overigens niet zo'n slechte manier om te gaan. Wel een beetje duur misschien.

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Soort schietmasker lijkt me wel humaan:
Afbeeldingslocatie: http://aram.dcmembers.com/wp-content/uploads/images/chig_r.jpg
Maar dit gaat wellicht offtopic...

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Dat ziet er zo bekend uit.. welke film oid is dat Oo

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
No Country For Old Men

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 21:03
Ik ben persoonlijk meer voor een afgelegen eiland waar we alle veroordeelden met 10+ jaar op zetten.

Je kunt je niet houden aan de regels van onze samenleving? Prima, ga dan je tijd maar ergens ander doorzitten waar je ons niet tot last bent.

Mocht je na je tijd nog leven dan mag je je melden bij het de pier, om de TBS in te gaan en vervolgens mogelijk terug te keren in de samenleving.

In mijn optiek een zeer humane oplossing. Je geeft ze namelijk een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Dat hebben we geprobeerd maar helaas werd dat toen een staat. :+

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-10 21:34

superwashandje

grofheid alom

die toch best goed uit de verf is gekomen volgens mij dus waarom niet? :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ankona schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:13:
Stel je voor dat de veroordeelde trauma's overhoudt aan zijn executie.
Heeft weinig met de trauma's van de veroordeelde te maken. Executies worden niet humaan uitgevoerd om de veroordeelde te sparen maar om de beul en de andere betrokkenen te sparen. En vooral geeft het voorstanders een manier om de doodstraf politiek acceptabel te maken voor twijfelende kiezers die geen "wrede" straffen willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Schnoop schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:24:
Ik ben persoonlijk meer voor een afgelegen eiland waar we alle veroordeelden met 10+ jaar op zetten.

Je kunt je niet houden aan de regels van onze samenleving? Prima, ga dan je tijd maar ergens ander doorzitten waar je ons niet tot last bent.

Mocht je na je tijd nog leven dan mag je je melden bij het de pier, om de TBS in te gaan en vervolgens mogelijk terug te keren in de samenleving.

In mijn optiek een zeer humane oplossing. Je geeft ze namelijk een kans.
Punt is alleen dat die gevangenen zich daar dan gaan organiseren en regelen dat ze met vliegtuigen Australië weer kunnen verlaten.

alles kan off-topic

Pagina: 1 2 Laatste