Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-05 20:55
Wij hebben een Ziggo alles-in-1 plus abbonnement en op dit moment gebruiken wij de standaardbijgeleverde Ubee voor zowel als modem als router.

Nu lees ik dat de Ubee als router niet bekend staat om zijn goede bereik en internetsnelheid. Wij hebben ook een niet-aangesloten Airport Extreme Base Station. Niet de allernieuwste, maar deze: pricewatch: Apple Airport Extreme Basisstation (zomer 2011)

Gaan we erop vooruit als we deze als router gebruiken? Ik heb gelezen ik dan de Ubee op bridge-modus moet zetten zodat deze de routertaken overlaat aan de Airport. Klopt dit? En hoe doe ik dit?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door zeef op 16-01-2015 17:22 . Reden: HWI tsk tsk tsk :P ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 23:02
Heb je al in [Airport Extreme N] Ervaringen & Discussie gekeken? We helpen je graag bij Tweakers, maar we verachten wel dat je zelf ook wat onderzoek doet. :)

Maar goed, het kan. Je laat je modem door de Ziggo helpdesk in bridged mode zetten en dan laat je je Airport het interne verkeer regelen. Zelf heb ik een Zigoo Cisco modem in bridged mode en een Asus router die dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 15:14

OgWok

U.N.C.L.E.

Jirachi schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:52:
Wij hebben een Ziggo alles-in-1 plus abbonnement en op dit moment gebruiken wij de standaardbijgeleverde Ubee voor zowel als modem als router.

Nu lees ik dat de Ubee als router niet bekend staat om zijn goede bereik en internetsnelheid. Wij hebben ook een niet-aangesloten Airport Extreme Base Station. Niet de allernieuwste, maar deze: pricewatch: Apple Airport Extreme Basisstation (zomer 2011)

Gaan we erop vooruit als we deze als router gebruiken? Ik heb gelezen ik dan de Ubee op bridge-modus moet zetten zodat deze de routertaken overlaat aan de Airport. Klopt dit? En hoe doe ik dit?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. :)
Oudere WiFi apparatuur wordt niet beter; ook niet van Apple, dus gewoon testen of je erop voorruit gaat.
Als je nu tevreden bent met de verbinding; gewoon zo laten. Simpel.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....