Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-08 14:30
Per mei verloopt mijn huidige Vodafone Red (onbeperkt, 2GB 4G) abonnement en kan ik voor iets nieuws gaan t.o.v. mijn huidige iPhone 5. Deze bevalt nog erg goed maar zal niet nog eens 2 jaar voldoen. Vandaar dat ik me nu oriënteer op een alternatief.

Nu heb ik sinds de iPhone 2 iedere iPhone gehad tot aan de huidige 5 maar ik vind de 6 nu wel erg duur i.c.m. de huidige hoge abonnementsprijzen. Momenteel betaal ik 32.- voor het huidige abonnement waarbij ik de iPhone gratis kreeg. Wil ik nu weerom een iPhone met 16GB met vergelijkbaar abo dan betaal ik bij Vodafone F&F minstens 50.-. Ik vind 32.- al veel geld maar heb mezelf wel echt de max gestel bij 40.- per maand.

Mijn eerste vraag is, kan dit nog goedkoper met vrijwel gelijke voorwaarden (minstens 400 minuten / 500 MB data). Enorme data snelheden vind ik geen pre omdat ik het nauwelijks gebruik. Goede dekking en mogelijkheid tot voordelig bellen in buitenland vind ik belangrijker.

Als ik bij Android over de schutting kijk is het wellicht mogelijk een stuk voordeliger uit te kunnen zijn als ik genoegen neem met iPhone 5s / 6 specs in een fraai vormgegeven jasje en zonder allerlei niet verwijderbare voorgeinstalleerde apps. Ik zit dan wel op tweakers maar ben ook een Apple gebruiker en zodoende niet handig met ROM's e.d.

Welke toestellen voldoen hieraan tegen een aanzienlijk lagere maandprijs dan wanneer ik voor een nieuwe iPhone zou gaan? Ik had zelf gedacht aan de Alpha of nieuwe A5 van Samsung maar mogelijk zijn er nog andere toestellen te bedenken.

Noot hierbij is dat ik geen bezwaar heb om het toestel los te kopen of direct af te tikken i.c.m. (een los) abonnement.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
fabulaus schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 01:28:
[...]

Noot hierbij is dat ik geen bezwaar heb om het toestel los te kopen of direct af te tikken i.c.m. (een los) abonnement.
Waarom zou je dan nu een nieuwe telefoon nemen als jouw iPhone 5 nog zo goed bevalt? Neem dan gewoon een sim-only-abonnement en koop pas een nieuwe telefoon als de huidige uit elkaar valt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• fabulaus
True, heb ik ook overwogen.. Maar als ik nu een Sim Only neem zit ik weer een jaar vast. Of stel jij dat het niet voordeliger zal zijn om een toestel i.c.m. een abonnement te kopen i.p.v. los.

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-11 13:39
https://www.tele2.nl/shop/mobiel/abonnement/sim-only/

Onbeperkt bellen en 500Mb internet voor 19 euro. Maandelijks opzegbaar. Dus stel je vindt na paar maanden een leuke deal dan kan je simpelweg opzeggen en alsnog je contract afsluiten.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Toen ik een tijdje terug verlengd heb bij Vodafone waren de aanbiedingen via de verleng-website een slag voordeliger dan via F&F, heb je daar al eens gekeken? En in dit topic staat denk ik ook een hoop info mbt je vraag: Het Vodafone bestaande abonnementen & verlengingstopic

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• fabulaus
De tarieven ontlopen elkaar niet meer zo veel, ook niet in vergelijking met de reguliere site voor verlengen. Opzeggen wil nog wel eens voor een loyalty voorstel zorgen.. Wellicht is dat een optie met tele2 achter de hand.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Wanneer je bereid bent, de telefoon los te kopen, waarom zou 't dan een probleem zijn, weer voor een jaar aan een abonnement vast te zitten? Bij een sim-only betaal je niet extra voor 't toestel, dus bij een gunstige prijs, kun je dat jaren laten doorlopen. Ik heb al 'n jaar of vijf hetzelfde Vodafone sim-only abo en koop elk jaar een nieuwe, losse telefoon, in mijn geval is dat veel voordeliger :)
Dan kun je je 5 nog 'n tijdje gebruiken en een 6 kopen, wanneer hij, na de aankondiging van de 6S (?), wat goedkoper geworden is. Of je koopt nu een 5S, en stapt tzt over op een 6S, los kopen is vrijheid, blijheid ;)

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Bij dixons heb je een iPhone 6 met 500 mb data en 150min/sms voor 37 euro.

ZONDER BIJBETALING :)

Of iPhone 6 ook voor 37 euro per maand maar dan met 100mb data en 150min/sms, echter dan wel de 64gb versie, ook hier zonder bijbetaling.

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/bf49hy.jpg

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:22
Als ik bij Android over de schutting kijk is het wellicht mogelijk een stuk voordeliger uit te kunnen zijn als ik genoegen neem met iPhone 5s / 6 specs in een fraai vormgegeven jasje en zonder allerlei niet verwijderbare voorgeinstalleerde apps. Ik zit dan wel op tweakers maar ben ook een Apple gebruiker en zodoende niet handig met ROM's e.d.
Het is niet helemaal waar wat je nu stelt. De Nexus toestellen en de Motorola's worden zo goed als kaal geleverd maar HTC, Sony en Samsung hebben er echt een handje van om allerlei crapware van derden en hun zelf mee te leveren die je niet kan verwijderen. Uiteraard kun je e.e.a. op "hidden" zetten in je settings maar het gras is bij de buren niet zo groen als het lijkt :)

Beide platformen hebben hun voors en tegens en daardoor is het dus erg persoonsafhankelijk welk platform jij het prettigst vind. Mijn advies zou zijn, loop eens een grote telefoonketen binnen en speel eens met toestellen die je op het oog hebt. Dan weet je of je de overstap zou kunnen maken.

Ps. wat je trouwens nog wel mee moet wegen is dat Apple een zeer coulante garantie afhandeling heeft en dat je bij een Apple store binnen een uur met een "nieuw" toestel de deur uit loopt. Dat is bij andere merken wel anders en moet je hopen dat een reparatie punt je ter plaatse kan helpen. Zo niet dan ben je je toestel vaak een paar weken kwijt. Let wel dat je indirect hier in je aankoopbedrag voor betaalt hebt.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Je zou ook nog een Microsoft telefoon kunnen overwegen. MS moet vechten voor marktaandeel en prijst zijn toestellen tamelijk agressief. Je moet dan wel opletten dat wat je nu doet op je iPhone ook hier op kan/beschikbaar is.

Verwijderd

Mizgala28 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 03:58:
Bij dixons heb je een iPhone 6 met 500 mb data en 150min/sms voor 37 euro.

ZONDER BIJBETALING :)

Of iPhone 6 ook voor 37 euro per maand maar dan met 100mb data en 150min/sms, echter dan wel de 64gb versie, ook hier zonder bijbetaling.

[afbeelding]
De TS wil graag minimaal 400 belminuten hebben. Dat is dus geen optie. ;)

Ook hier iemand die de TS zou aanraden om gewoon een maandelijks opzegbaar sim Only te nemen aangezien de huidige iPhone nog gewoon bevalt.

Verwijderd

spam

[ Voor 99% gewijzigd door Kees op 28-01-2015 18:17 ]

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:37
Miki schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:58:
[...]

Het is niet helemaal waar wat je nu stelt. De Nexus toestellen en de Motorola's worden zo goed als kaal geleverd maar HTC, Sony en Samsung hebben er echt een handje van om allerlei crapware van derden en hun zelf mee te leveren die je niet kan verwijderen. Uiteraard kun je e.e.a. op "hidden" zetten in je settings maar het gras is bij de buren niet zo groen als het lijkt :)...
Rooten van je telefoon en een root uninstaller app erop zetten en je kunt al je bloatware verwijderen.
Dat is een pies of keek in louis van gaal -engels (en je kunt altijd het xda forum raadplegen, daar zitten alle nerds bij elkaar verzameld, ieder met zijn eigen custom rom.

als je telefoon nog prima voldoet zou ook ik voor de sim only optie gaan. Maar goed, ik ben dan ook van het type zuunig / krenterig.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:22
arjoderoon schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:50:
[...]

Rooten van je telefoon en een root uninstaller app erop zetten en je kunt al je bloatware verwijderen.
Dat is een pies of keek in louis van gaal -engels (en je kunt altijd het xda forum raadplegen, daar zitten alle nerds bij elkaar verzameld, ieder met zijn eigen custom rom.

als je telefoon nog prima voldoet zou ook ik voor de sim only optie gaan. Maar goed, ik ben dan ook van het type zuunig / krenterig.
Precies, je koopt een gloednieuwe telefoon die je vervolgens moet rooten om de crapware te verwijderen en anders gebruik je een custom rom. Besef je niet dat dat wel heel raar is 8)7

Vervolgens vergeet je de startpost ook nog even goed door te nemen:
Er is overigens niks mis met rooten en custom roms maar het is ook alles behalve zaligmakend. Updates volgen elkaar vaak op waarbij de ene update iets fixed maar ook weer iets breekt wat daarvoor wel werkte. Ook kan het voorkomen dat een kanger/maintainer plots de brui eraan geeft omdat hij een nieuw toestel heeft. Het zal bij de wat grotere rom projecten(CyanogenMod en MiUI bijv.) meevallen maar ook deze bieden geen harde garanties.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Heb je al eens bij WindowsPhone gekeken, de Lumia 930 is een heel capabele telefoon en zeker nu binnenkort Windows10 uitkomt staan er mooie vernieuwingen op de planning!

Verwijderd

Als de iPhone 5 nog voldoet zou ik gewoon die blijven gebruiken :)

Je kunt ook contact opnemen met vodafone voor een custom aanbod. Leg uit dat je denkt om over te stappen en dat je benieuwd bent of zij een beter aanbod kunnen doen dan tele2. bij een vriend van me bleek er toen ineens heel wat af te kunnen ;)
Pagina: 1