Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 17:02

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i305.photobucket.com/albums/nn214/sargannl/oscars_650_062914013506_zpsfc9504dc.jpg

Op 22 februari worden weer de Oscars uitgereikt in het Dolby Theatre in Hollywood.
Het is de 87e keer dat ze worden uitgereikt.
De host van dit jaar is debutant Neil Patrick Harris.
Ook dit jaar zendt Film1 de Oscaruitreiking live uit en is dan voor iedereen, ook als je geen abonnee bent, te zien.

Zojuist zijn de nominaties bekend gemaakt:

Poll: Best Picture
American Sniper
Birdman
Boyhood
The Grand Budapest Hotel
The Imitation Game
Selma
The Theory of Everything
Whiplash
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=393877&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Best Director
Alejandro G Inarritu, Birdman
Richard Linklater, Boyhood
Bennet Miller, Foxcatcher
Wes Anderson, The Grand Budapest Hotel
Morten Tyldum, The Imitation Game
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=393785&layout=1&sort=prc

Poll: Best Actor
Steve Carrol, Foxcatcher
Bradley Cooper, American Sniper
Benedict Cumberbatch, The Imitation Game
Michael Keaton, Birdman
Eddie Redmayne, The Theory Of Everything
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=393786&layout=2&sort=prc

Poll: Best Actress
Marion Cotillard, Two Days, One Night
Felicity Jones, The Theory Of Everything
Julianne Moore, Still Alice
Rosamund Pike, Gone Girl
Reese Witherspoon, Wild
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=393787&layout=2&sort=prc

Poll: Supporting Actress
Patricia Arquette, Boyhood
Laura Dern, Wild
Emma Stone, Birdman
Meryl Streep, Into The Woods
Keira Knightley, The Imitation Game
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=393788&layout=2&sort=prc

Poll: Supporting Actor
Robert Duvall, The Judge
Ethan Hawke, Boyhood
Edward Norton, Birdman
Mark Ruffalo, Foxcatcher
JK Simmons, Whiplash
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=393789&layout=2&sort=prc

Poll: Foreign Language Film
Ida
Leviathan
Tangerines
Timbuktu
Wild Tales
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=393790&layout=2&sort=prc

Poll: Best Cinematography
Birdman, Emmanuel Lubezki
The Grand Budapest Hotel, Robert Yeoman
Ida, Lukasz Zal and Ryszard Lenczewski
Mr. Turner, Dick Pope
Unbroken, Roger Deakins
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=393791&layout=2&sort=prc

Poll: Adapted Screenplay
American Sniper
The Imitation Game
Inherent Vice
The Theory of Everything
Whiplash
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=393792&layout=2&sort=prc

Poll: Original Screenplay
Boyhood
Birdman
Foxcatcher
The Grand Budapest Hotel
Nightcrawler
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=393793&layout=2&sort=prc

Poll: Animated Feature
Big Hero 6
Boxtrolls
How To Train Your Dragon 2
Song Of The Sea
The Tale Of Princess Kaguya
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=393794&layout=2&sort=prc

Poll: Visual Effects
Captain America: The Winter Soldier
Dawn Of The Planet Of The Apes
Guardians Of The Galaxy
Interstellar
X:Men: Days Of Future Past
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=393795&layout=2&sort=prc

Poll: Film Editing
American Sniper
Boyhood
The Grand Budapest Hotel
The Imitation Game
Whiplash
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=393796&layout=2&sort=prc

Poll: Production Design
The Grand Budapest Hotel
The Imitation Game
Interstellar
Into The Woods
Mr. Turner
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=393797&layout=2&sort=prc

The Grand Budapest Hotel 9
Birdman 9
The Imitation Game 8
Boyhood 6
American Sniper 6
Interstellar 5
Foxcatcher 5
Whiplash 5
The Theory Of Everything 5
Mr. Turner 4
Into The Woods 3
Unbroken 3

Ik zal zo snel mogelijk een poll voor een aantal categorieën maken en kunnen we een gokje wagen wie we denken dat zal winnen.

[ Voor 79% gewijzigd door Sargan op 22-02-2015 23:55 ]

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Vrij schandalig dat de Lego Movie niet voor beste animatie genomineerd is. :(

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 11:32

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Interstellar maar 2 maal genomineerd? Ik had toch wel wat meer verwacht :P

Edit: Voor Sound Editing, Music en Mixing ook nog blijkbaar.

[ Voor 32% gewijzigd door ETzPliskin op 15-01-2015 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
Bra-Jo schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 16:24:
Vrij schandalig dat de Lego Movie niet voor beste animatie genomineerd is. :(
Idd, toch een van de origineelste animatie van de laatste jaren!
Ik hoop dan ook dat de Boxtrolls gaan winnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Voor mij opvallend rondom de nominaties:
- Geen Lego Movie bij beste animatiefilm
- Geen Hoyte van Hoytema (Interstellar) bij beste cinematografie
- Geen Force Majeure bij beste niet-Engelstalige film
- Geen Life Itself bij beste documentaire
- Birdman niet genomineerd voor beste montage
- Whiplash voor meer genomineerd dan ik had verwacht (positief!)

Ik heb er in ieder geval weer zin in :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ram0n op 15-01-2015 19:51 ]

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik voornamelijk mis:

- Geen Best Actor nominatie voor Ralph Fiennes (Grand Budapest Hotel)
- Geen nominatie voor Trent Reznor in de Best Original Score en Song categorien (Gone Girl)

Ik snap eigenlijk wel dat Lego Movie niet genomineerd is, het verhaal is alles behalve origineel. Daarnaast is het maken van een film over Lego ook alles behalve nieuw. Ik vond het overigens zeker wel een leuke film, maar absoluut niets speciaals.

Maar goed uiteindelijk weerspiegelen de nominaties alleen maar hoe hard de film studios hebben lopen lobbyen om hun films en acteurs genomineerd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:14
Laat die polls nog maar even zitten overigens. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen ze allemaal al gezien heeft.

We hebben hier nog heel wat te kijken! Buiten American Sniper zijn de meeste films gewoon in de bios te zien voor de uitreiking dus dat is positief.

Alleen best male supporting actor ga ik al blind invullen: JK Simmons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:28
Ik denk niet je alle films al gezien moet hebben om te voorspellen welke film gaat winnen. Grote kans dat dit Boyhood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb 10 genomineerde films gezien, ik wil er nog 22 kijken voordat de uitreiking is, dat wordt dus een drukke filmmaand (uitreiking is over 37 dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik heb Boyhood nog niet gezien, maar op basis van de omschrijving en de trailer lijkt me er echt geen kont aan. Ben ik nu de uitzondering? Iemand hier die 'm al gezien heeft en 'm kon waarderen?

[ Voor 3% gewijzigd door Bra-Jo op 16-01-2015 13:06 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ik vond Boyhood prachtig, maar kan me goed voorstellen dat het niet ieders cup of tea is. Hier op GoT staan in ieder geval aardig wat recensies van de film en weer een kleine discussie erover van gisteren: Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Waarom vond je 'm dan zo goed?

Ik heb net nog even wat recensies gelezen (ook in het Film-topic hier). Wat ik er zo van zie, is dat het over een knul gaat die 12 van z'n leven gevolgd is; verhaal is fictie, acteurs hebben echt 12 jaar lang een paar keer per jaar korte tijd geacteerd. IMO een leuke gimmick, maar verhaal is 0,0: immers, miljoenen gezinnen in de westerse wereld met een zoon maken dit mee, zou ik denken. De één misschien met wat meer of minder ups en downs dan de ander, maar verder?
Ik zie het als een minder extreme variant van The Truman Show. Vind het jammer dat een film nu alleen vanwege het achterliggende idee genomineerd lijkt te zijn.

Disclaimer: ik heb de film dus niet gezien, baseer me alleen op de trailer en de reviews.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Waarom ik 'm zo goed vond heb ik destijds in een recensie neergezet. Het komt erop neer dat het voor mij veel meer is dan een gimmick. Dat is dan ook vaak het probleem met dit soort films (bijvoorbeeld ook The Artist): veel mensen denken weer dat een dergelijke film enkel aandacht krijgt vanwege het concept, wat ook weer niet eerlijk is richting de film. Ik ben het er absoluut mee eens dat de film puur op het eindresultaat beoordeeld moet worden en niet de achtergrond, dat zeker, maar het moet er ook niet bij voorbaat op worden afgerekend.

Heb je toevallig Before Sunrise / Sunset / Midnight gezien, van dezelfde regisseur? Als dat je is bevallen is dit een aanrader, zo niet dan kan dit je waarschijnlijk niet bekoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Safaci schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 09:25:
Ik denk niet je alle films al gezien moet hebben om te voorspellen welke film gaat winnen. Grote kans dat dit Boyhood is.
Ik vrees dat, gezien de oscars toch een beetje het therapeutische traumaverwerkingsmechanisme van de VS is (zie the hurt locker, 12 years a slave, etc), dat American Sniper het wordt (al maakt om dezelfde reden Selma ook een kans, maar gezien het aantal nominaties gok ik op American Sniper).

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 16-01-2015 14:36 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

Bra-Jo schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:01:
Ik heb Boyhood nog niet gezien, maar op basis van de omschrijving en de trailer lijkt me er echt geen kont aan. Ben ik nu de uitzondering? Iemand hier die 'm al gezien heeft en 'm kon waarderen?
Ik heb de film wel gezien en zowel mijn vriendin als ik waren best teleurgesteld in de uitwerking van het concept.
Voor mij was het idee dus echt heel leuk bedacht, de uitwerking echt heel slecht.
Uiteindelijk irriteerde ik me ook mateloos aan de hoofdrolspeler (het is ook moeilijk casten natuurlijk; die jongen was 6 en de eerste jaren waren dus nog goed uit te houden.

Geen oscarmateriaal imo.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ram0n schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:26:
Waarom ik 'm zo goed vond heb ik destijds in een recensie neergezet. Het komt erop neer dat het voor mij veel meer is dan een gimmick. Dat is dan ook vaak het probleem met dit soort films (bijvoorbeeld ook The Artist): veel mensen denken weer dat een dergelijke film enkel aandacht krijgt vanwege het concept, wat ook weer niet eerlijk is richting de film. Ik ben het er absoluut mee eens dat de film puur op het eindresultaat beoordeeld moet worden en niet de achtergrond, dat zeker, maar het moet er ook niet bij voorbaat op worden afgerekend.

Heb je toevallig Before Sunrise / Sunset / Midnight gezien, van dezelfde regisseur? Als dat je is bevallen is dit een aanrader, zo niet dan kan dit je waarschijnlijk niet bekoren.
Before Sunrise ken ik niet, niet gezien, ga ik me nog even over inlezen.
The Artist heb ik gezien, en die vond ik dan wel weer erg sterk, maar daarvan sprak niet alleen de gimmick maar ook het verhaal me vantevoren al aan. Dat heb ik bij Boyhood totaal niet.
Ik heb je review nog even gelezen, en die sluit aardig aan van wat ik ervan verwacht (en hierboven ook al zei): het is een film over het leven van miljoenen Westerse huishoudens. Ik zie niet in waarom dat bij Boyhood interessanter zou moeten zijn dan bij mijn buurjochie.
MrSleeves schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:37:
[...]
Voor mij was het idee dus echt heel leuk bedacht, de uitwerking echt heel slecht.
Hier ben ik dus ook bang voor idd.

[ Voor 8% gewijzigd door Bra-Jo op 16-01-2015 15:23 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Safaci schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 09:25:
Ik stem niet op wat ik denk maar wat ik vind. En dan moet je ze wel zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:20
Bar weinig nominaties voor de hobbit, geen vfx is belachelijk eigenlijk. ook zeer jammer dat the last goodbye geen nominatie ontving, had ik toch wel verwacht eigenlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:28
D-e-n schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 18:18:
[...]

Ik stem niet op wat ik denk maar wat ik vind. En dan moet je ze wel zien :)
Snap ik. :) Je kan op twee manieren stemmen: wat je zelf vindt/denkt en wat je verwacht. Ik heb liever ook geen Boyhood. Ben zelf erg benieuwd naar Birdman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van Best Picture zijn 3 of 4 films nog niet eens uit in Nederland :/. Van de genomineerde vind ik van die ik heb gezien en over heb gelezen The Grand Budapest Hotel of The Imitation Game het beste. Where the F is Interstellar bij Best Picture? Boyhood zal het misschien worden omdat deze ontzettend wordt gehypt door critici.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Interstellar vind ik terecht niet bij best picture horen. Hij heeft een nominatie bij visual effects en production design, terecht. Maar als film was het een middenmoter, ik begrijp wel dat het geen nominatie voor best picture heeft gekregen Een van de weinige beslissingen van het oscarcommitée die ik begrijp :+

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb je gelijk maar ik zou American Sniper zo inruilen voor Interstellar. Die film hoort bijvoorbeeld helemaal niet thuis bij Best Picture, misschien wel een nominatie waard in de categorie Best Propaganda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
Interstellar had op zijn minst nog genomineerd moeten worden voor beste camerawerk, Hoyte van Hoytema heeft briljant werk geleverd bij die film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:59:
Misschien heb je gelijk maar ik zou American Sniper zo inruilen voor Interstellar. Die film hoort bijvoorbeeld helemaal niet thuis bij Best Picture, misschien wel een nominatie waard in de categorie Best Propaganda?
Ik begrijp ook wel dat Interstellar niet bij de beste films zit. Ja, hij maakt indruk, maar doet dat niet door zijn 13 in een dozijn verhaal (Het is niet dat een vergelijkbaar verhaal nooit eerder was geweest). Met name de uitwerking van de muziek (dankzij Hans Zimmer) draagt erg veel bij aan de film. Ik hoop dan stiekem ook dat Interstellar die voor het geluid wint. Visual effects zijn ook goed gedaan, maar imo niet prijswaardig.

Had de film wél een uniek verhaal gehad, had het imo zeker een kandidaat ervoor geweest, maar nu niet.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 17-01-2015 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Net teruggekomen van The theory of everything en wat mij betreft is de oscar voor beste acteur voor Eddie Redmayne. Wat een prestatie! Benedict Cumberbatch heeft zeker een goede rol neergezet als Turing, maar Eddie Redmayne streeft hem als Stephen Hawking overduidelijk voorbij.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Gisteravond ook gezien, Redmayne is inderdaad erg sterk in die rol! Zo veel meer dan "slechts" het neerzetten van iemand met een handicap om maar aandacht te krijgen van awards (een veelgehoorde klacht)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
Aanstaande zondag worden de Oscars uitgereikt, heb nu de polls toegevoegd aan de TS.
Stemmen maar!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Nog niet. We moeten American Sniper nog zien. Al denk ik niet dat dat iets zal veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Mijn persoonlijke smaak en de smaak van de mensen die stemmen voor Oscars liggen vaak wel ver uiteen moet ik zeggen :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Bij de Oscars gaan ze vaak voor een film met een bepaald thema. Films over de oorlog of met een indrukwekkend historisch thema doen het vaak goed. De carrière van een acteur of regisseur speelt ook nog wel eens mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Hmm, weinig categorieën waar ik mag stemmen van mezelf. Heb nog niet alles gezien en dat wil ik eigenlijk toch wel voordat ik een keuze maak.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ik wacht nog een paar dagen met stemmen. Inmiddels van de grote categorieën alles gezien, maar er staan nog wat titels op de lijst :) Ook mijn eigen jaarlijkse pool staat weer online, altijd leuk.

Grappig overigens hoe de verwachte winnaars na de bekendmaking van de nominaties dit jaar nog zijn veranderd. Rond die tijd leek Boyhood de beste kansen te hebben, maar inmiddels is Birdman aan een flinke inhaalrace begonnen met het winnen van wat belangrijke awards van de guilds. Ik schat hun beide kansen dan ook nagenoeg gelijk in, met een erg kleine kans op een verrassing vanuit een andere genomineerde voor beste film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
Nog meer tweakers die er klaar voor zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Vrij overtuigende lead in poll voor Wiplash' supporting actor JK Simmons, ken die hele snuiter niet.

@Sargan>> jazeker, als het nu begint wel, maar om half 2 is mijn spanningsboog wel weg, laat staan tussen half 3 en 6 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Mijn vriendin staat om half drie op. Ik kijk later wel of ik aanhaak.

We hebben de grote categorieen inmiddels allemaal wel gezien dus ik ga even de poll doen. En dan vul ik in wat ik hoop en dat verschilt nogal eens van wat ik denk!

JK Simmons is wat mij betreft overigens huizenhoog favoriet. Hij was erg goed in Whiplash

Ps
Waar is Whiplash gebleven bij beste film?

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 22-02-2015 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
Ik zie idd dat er iets fout is gegaan met het aanmaken van de poll, ga ik veranderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 22 februari 2015 @ 23:24:
Vrij overtuigende lead in poll voor Wiplash' supporting actor JK Simmons, ken die hele snuiter niet
Niet? Ook niet als je een foto ziet?

Toch wel een bekend acteur. Vind het persoonlijk geen goed acteur maar dat geheel terzijde (heb Wiplash nog niet gezien).

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
De meeste zullen hem wel kennen van deSpiderman trilogie van Sam Raimie, hij speelt daarin de baas van de krant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Sargan schreef op maandag 23 februari 2015 @ 00:19:
De meeste zullen hem wel kennen van deSpiderman trilogie van Sam Raimie, hij speelt daarin de baas van de krant.
Hij is ook geweldig in Oz :Y

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
Absoluut. Een acteur die meestal wel memorabele bijrollen heeft, leuk dat hij nu eens in de spotlights staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10 18:31
Al dat gepraat over JK Simmons en geen Portal 2? :o
Daar was hij als Cave Johnson echt geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Waar ik op hoop :) ;

Beste film - Birdman
Beste regiseur - Linklater
Beste acteur - Micheal Keaton *O*
Beste actrice - Julianne Moore
Supporting actor - Simmons of Duvall
Supporting actress - Stone of Knightley
Cinematography - Birdman
Costume Design - Mr Turner
Editing - Grand Budapest Hotel
Makeup - Grand Budapest Hotel
Music Score - Grand Budapest Hotel
Production Design - Interstellar
Sound editing - Birdman
Sound Mixing - Birdman
Visual Effects - Dawn of the planet of the apes
Writing adapted screenplay - Inherent Vice
Writing original screenplay - Birdman

Eens kijken hoe veel weinig ik er goed heb, ben daar meestal niet zo goed in maar dit zou mijn keuze zijn als ik het voor het zeggen had :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Zit er ook klaar voor :) Mijn voorspellingen:

Beste Film
Birdman
Beste Regie
Alejandro González Iñárritu (Birdman)
Beste Acteur in een Hoofdrol
Eddie Redmayne (The Theory of Everything)
Beste Actrice in een Hoofdrol
Julianne Moore (Still Alice)
Beste Acteur in een Bijrol
J.K. Simmons (Whiplash)
Beste Actrice in een Bijrol
Patricia Arquette (Boyhood)
Beste Niet-Engelstalige Film
Polen, Ida (Pawel Pawlikowski)
Beste Animatiefilm
How to Train Your Dragon 2
Beste Bewerkte Scenario
The Imitation Game
Beste Originele Scenario
The Grand Budapest Hotel
Beste Cinematografie
Emmanuel Lubezki (Birdman)
Beste Productiedesign
The Grand Budapest Hotel
Beste Documentaire
Citizenfour
Beste Montage
Whiplash
Beste Visuele Effecten
Interstellar
Beste Originele Muziek
The Theory of Everything
Beste Originele Nummer
"Glory" (Selma)
Beste Korte Film
The Phone Call
Beste Korte Documentaire
Joanna
Beste Korte Animatiefilm
Feast
Beste Geluidsmix
American Sniper
Beste Geluidsmontage
American Sniper
Beste Make-up
The Grand Budapest Hotel
Beste Kostuums
The Grand Budapest Hotel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen van de films gezien, maar toch maar even gestemd. Zo hoort het toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Ik heb ze voor het eerst echt allemaal gezien (behalve Selma), die van de belangrijkste categorieën iig.
Zelfs Mr Turner, Timothy Spall had genomineerd moeten zijn in plaats van Bradley Cooper... die heeft er niks te zoeken deze keer.

[ Voor 3% gewijzigd door ScrooLoose op 23-02-2015 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de uitreiking ook ergens via internet te volgen ipv via digitale tv ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
De opening was awesome, wat een mooi decor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Awesome! JK Simmons heeft de eerste van de avond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wut, een Yoda-jurk _o-
Afbeeldingslocatie: http://ichef.bbci.co.uk/live-experience/cps/624/mcs/media/images/81170000/jpg/_81170548_aa68879e-8e26-42ed-a8cf-b79eb0ec6e3a.jpg

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Dat zingen hoeft van mij niet zo, verschrikkelijk nummer ook die van die Adam Levine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Film1 is hier nog steeds gecodeerd, viel mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-10 00:10
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 03:00:
Film1 is hier nog steeds gecodeerd, viel mij op.
Hier ook (Ziggo), maar het wordt ongecodeerd doorgegeven op het Evenementenkanaal 999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het altijd wel interessant wie de Oscars gaan winnen, maar eigenlijk nooit eerder de uitreiking gekeken tot nu. Ik vraag me af, gaat het er elk jaar zo aan toe zo als nu? Excuus voor de mensen die het wel leuk vinden, maar ik vind het allemaal maar zeer ongemakkelijk om te kijken.

Iedereen die maar slechte teksten en grappen van de autocue staat op te lezen er zit helemaal geen enkele beleving in. Ook Neil Patrick Harris, die ik normaal altijd wel kan waarderen. Het is gewoon pijnlijk om naar hem te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-10 00:10
Ja, zo gaat het elk jaar helaas. Alles is van A tot Z gescript en vele malen geoefend. Er zit totaal geen spontaniteit in.
Ik heb hetzelfde als jij, maar toch heb ik regelmatig (niet elk jaar overigens) de hele zit uitgezeten (en eigenlijk doen ze er ook gewoon veeeeeel te lang over om die beeldjes uit te reiken).

Aan de andere kant, zoveel filmsterren bij elkaar, het heeft toch ook wel wat. En de shownummers zijn meestal ook wel de moeite waard.

Ik ga het dit jaar echter niet uitzitten tot het eind, ik lees morgen wel wie er gewonnen hebben en of er nog verrassingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Wat een verschrikkelijke zang nummers dit jaar, ik mag toch hopen dat we de winnaar daar van nog niet gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Neuh, die moet nog komen, grote kans dat dat "Glory" uit Selma wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Niet online
Ram0n schreef op maandag 23 februari 2015 @ 03:41:
Neuh, die moet nog komen, grote kans dat dat "Glory" uit Selma wordt.
helemaal mee eens!

Dat de show beter kan komt ook omdat ze 2 publieken tevreden moeten maken, de mensen daar en het tv publiek. Iemand als Ricky Gervais scoort goed bij het tv publiek, maar de gasten in de zaal waarderen het wat minder als er iets gemenere grapjes over ze gemaakt worden. NPH doet het schijnbaar bij andere award show heel erg goed (vandaar dat hij gevraagd is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 03:11:
Vind het altijd wel interessant wie de Oscars gaan winnen, maar eigenlijk nooit eerder de uitreiking gekeken tot nu. Ik vraag me af, gaat het er elk jaar zo aan toe zo als nu? Excuus voor de mensen die het wel leuk vinden, maar ik vind het allemaal maar zeer ongemakkelijk om te kijken.

Iedereen die maar slechte teksten en grappen van de autocue staat op te lezen er zit helemaal geen enkele beleving in. Ook Neil Patrick Harris, die ik normaal altijd wel kan waarderen. Het is gewoon pijnlijk om naar hem te kijken.
Het is inderdaad echt heel pijnlijk :D Zelfs voor Amerikaanse begrippen is dit heel kunstmatig en levenloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Ze moeten gewoon Billy Crystal of Steve Martin terug halen volgend jaar :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Twitter-berichten zijn allemaal ook heel venijnig _O- Ik word wel erg benieuwd welk volk daar achter zit, het is echt bijna alleen maar zuur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ScrooLoose schreef op maandag 23 februari 2015 @ 04:02:
Ze moeten gewoon Billy Crystal of Steve Martin terug halen volgend jaar :Y
Of Bill Cosby }) >:) :P

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
Ja hoor, mijn vrouw moet zo nodig nu weeën krijgen...dan maar in bed verder kijken en tussendoor weeën timen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Sargan schreef op maandag 23 februari 2015 @ 04:52:
Ja hoor, mijn vrouw moet zo nodig nu weeën krijgen...dan maar in bed verder kijken en tussendoor weeën timen.
:o
Kind vernoemen nar winnaar beste acteur/actrice ? :p

Het mag nu ook wel duidelijk zijn dat Neil Patrick Harris de plank volledig mis slaat, die zien we nooit terug als presentator :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Zo, toch even wakker geworden, toch mooi al 4 uur slaap binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Iedereen die dacht dat Lady Gaga niet kon zingen gelijk de mond gesnoerd, goed bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
tJonge ze proppen al het echt gave weer eens tussen half 6 en 6 lijkt het, terwijl ze zeiden om half 6 klaar te zijn.

Blij om de Oscar van Arquette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
Boyhood de grote verliezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Niet online
en American Sniper? Ook 6 nominaties en alleen sound editing, Boyhood nog beste vrouwlijke bijrol
Foxcatcher heeft niets gewonnen (5 nominaties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Nou, ik zal het wel zijn met een slechte smaak ofzo, maar de winnaars vd laatste jaaren trekken mij niet zo. Laatste waar ik een YES-gevoel bij had was denk ik Slumdog Millionaire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
trigger808 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 06:15:
[...]

en American Sniper? Ook 6 nominaties en alleen sound editing, Boyhood nog beste vrouwlijke bijrol
Foxcatcher heeft niets gewonnen (5 nominaties)
Klopt natuurlijk. Maar Boyhood won veel in het begin van award season. Maar langzaamaan nam Birdman het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Net zoals 2001 S.O. heeft Interstellar de Visual FX gewonnen :)

Maar echt heel jammer dat Hans Zimmer niet die voor de muziek van Interstellar heeft gekregen, dat was meer dan verdiend geweest, zo bijzonder :/
Pagina: 1