Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Welke receiver en speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om te beginnen zal ik zeggen dat ik nieuw ben op dit forum. Ik heb weinig kennis van hifi, echter houd ik wel erg van films/series kijken en gamen. Daarbij luister ik regelmatig naar muziek.
Ik heb een ps4 en een nieuwe goede Samsung smart TV. Nu wil ik graag het geheel upgraden met een stel mooie speakers die nog mooier geluid geven.

De afgelopen tijd heb ik behoorlijk veel zelf onderzocht maar ik kom er nog niet uit. En hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Ik weet inmiddels dat ik een receiver wil waarop ten minste UPC, laptop en de PS4 aangesloten kunnen worden. Daarbij wil ik twee boekenplank speakers (het liefst zuilen maar daar heb ik simpelweg geen ruimte voor). Hopelijk is er geen subwoofer nodig bij de boekenplank speakers. Als dat wel nodig is dan is dat ook goed.

De woonkamer is ongeveer 6 bij 6 meter.

Het budget is maximaal 1000 euro.

Wie kan mij verder helpen?

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-11 15:52
Een paar vragen die het voor ons makkelijker maken om advies te geven:
  • Wat heb je zelf al gevonden?
  • Wil je specifiek 2.0/2.1 of heb je plannen om in de toekomst nog te upgraden naar 5.0/5.1
  • Wat moet de receiver verder nog kunnen? Denk hierbij aan DLNA, Upscaling, Airplay of Spotify...
Of een subwoofer persé nodig is? Nee, lijkt me niet. Uit twee boekenplank speakers komt ook geluid, je mist dan wel een stuk laag. Dit gaat een subwoofer voor je aanvullen. Koop gewoon eerst een receiver en speakers, mocht je toch het laag missen dan kun je altijd nog een subwoofer aanschaffen.

Over het algemeen zijn subwoofers vrij groot. Dus als je daar wel plek voor hebt, dan zou je ook plek moeten hebben voor twee zuilen. >:)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11 22:06

FeaR

In GoT we trust

Flans schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:05:
Over het algemeen zijn subwoofers vrij groot. Dus als je daar wel plek voor hebt, dan zou je ook plek moeten hebben voor twee zuilen. >:)
En met twee zuilen heb je nog steeds ruimte nodig voor een subwoofer. Elke speaker heeft baat bij een subwoofer en als je primaire gebruik films en games zijn dan is een subwoofer eigenlijk onmisbaar.Wat je kwijt kan hangt van de ruimte af. Ga niet twee vloerstaanders slecht positioneren om ze maar te hebben. Twee boekenplankspeakers op het meubel en een subwoofer er naast zou dan meer vookeur hebben. Maar dat hangt dus van de opstelling af.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Ben een weekendje weg geweest, daarom een wat late reactie.

Ik heb een opstelling in gedachte waarbij twee boekenplank speakers en een subwoofer goed kunnen staan.
Ik zal proberen een foto toe te voegen zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel.

Op dit moment wil ik gaan voor 2.1. Ik sluit zeker niet uit om ooit over te gaan op 5.1, maar dat is voorlopig nog niet aan de orde. De receiver moet gebruik zowel wifi als internet functies hebben.

Zelf heb ik de volgende drie receivers op het oog. Wat vinden jullie daarvan:
Onkyo TX-NR535
Pioneer VSX-529-S
Onkyo TX-NR636 Zwart

Qua speakers echt geen idee. Ik heb de neiging om puur op uiterlijk te gaan selecteren maar dat is natuurlijk ook niet de bedoeling? Hebben jullie suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2015 01:20 ]

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:19

sjaool

Every life should have 9 cats

Als ik dan ook nog een receiver mag aanbevelen? Daar komt ie weer. ;) Dan zou ik zeker ook de Yamaha RX-V577 of RX-V677 meenemen in je lijstje. Zuinig, goed geluid, handige scene-voorkeuzes en een zeer goede app. (veel beter dan die van Onkyo in ieder geval).

[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 20-01-2015 01:43 ]

"When you grow up your heart dies"

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11 22:06

FeaR

In GoT we trust

Bedoel je daar de "CINEMA DSP" van Yamaha mee? Dus het nabootsen van ruimtes/concerthallen?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:19

sjaool

Every life should have 9 cats

Nope. Je kunt daarmee automatisch de versterker instellen op alle juiste instellingen voor bijvoorbeeld je HTPC, televisie, server, etc. Zo hebt ik de vier knoppen ingesteld op mijn HTPC, Televisie, Server en Internetradio. Je hebt zo vier veel gebruikte ingangen meteen goed ingesteld staan waarvoor je ze wilt gebruiken. Handig als je familieleden hebt die niet zo handig zijn met receivers en hun instellingen. De DSP gebruik ik eigenlijk nooit.

[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 20-01-2015 10:49 ]

"When you grow up your heart dies"

Verwijderd

je kunt in de scene ook specifiek AV1 HDMI zetten voor bv Bluray en dan sluit je je bluray speler ook met optisch aan op bv Audio 1. Zo kun je alles een naam geven en per scene modus de geluidsinstellingen vastzetten ( DSP, Pure direct, straith etc.

Via de Yamaha AV Controller app in bv de Google store kun je hem gratis downloaden en proberen.
Vermogen / functionaliteit Yamaha
Fris dynamisch sound Onkyo
Pioneer zou ik strepen of een hogere LX serie pakken.
anders...

Speakers:
Betaal en enorm flexibel : Qacoustics Concept 40 ( prachtig warm en open geluid. ) Sub? Velodyne of een mini REL

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vanmiddag in een HIFI zaak geweest. Na veel luisteren en informatie opvragen ben ik uiteindelijk bij de volgende set uitgekomen.

Receiver: Sony str DN840
Speakers: JBL studio 530

Wat vinden jullie van deze combinatie? Volgens de verkoper is een subwoofer bij deze speakers niet echt nodig.

Verwijderd

* knip *

Aangezien je ook een eigen topic hebt gestart.

[ Voor 84% gewijzigd door S1NN3D op 29-01-2015 07:20 ]

Pagina: 1