Game PC +/- 1350 euro

Pagina: 1
Acties:

• Noud___
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-04-2020
Hey allemaal,

Na heel wat topics gelezen te hebben en ongeveer elke BBG die op de site staat nu zelf een lijstje kunnen samenstellen. Toch zou ik hier graag wat feedback op krijgen en wat tips voor betere combinaties/producten.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Voornamelijk Gamen. BF4, FC4, Dayz en Project Reality(mod op BF2, geweldig spel :D).
Daarnaast wil ik ook regelmatig wat gameplay opnemen en editen. Niet van plan om een YT kanaal op te starten of iets dergelijks, dus hoef geen 800 gb ram enz. :*)

Eventueel(nu nog niet de mogelijk gehad ivm kwaliteit van mijn laptop) bijdragen aan de mod, door middel van mappen(maps maken) en 3d modellen ontwerpen. Ik weet niet precies wat hierdoor word aangesproken en wat ik dan dus eventueel zou moeten verbeteren in mijn lijstje.

Zoals te merken is, ik wil veel openhouden. Dit omdat het bij mij vaak zo werkt dat als ik het kan met mijn systeem, ik het vaak ook ga proberen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Het maximale bedrag op dit moment is ong. 1350 euro. Waar ik wel over na zit te denken is dat ik met de randapparatuur nog een maandje wacht. Heb namelijk gewoon een scherm, tobo en muis, maar zou deze graag willen upgraden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Zoals ik zei, ik heb al een scherm tobo en muis. Tobo en muis gaan uiteindelijk weg als ik die upgrade, het scherm word dan mijn 2e scherm.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
In mijn lijstje staan die dingen die ik denk nodig te hebben :)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Intel, Nvidia

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Energieverbruik maakt me niet zoveel uit, geluidsniveau wel. Ik denk echter dat ik hiervoor al de juiste kast heb gekozen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nope :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 207,95€ 207,95
1Asus H97M-E€ 79,-€ 79,-
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 350,95€ 350,95
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 69,95€ 69,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 97,95€ 97,95
1Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod€ 59,99€ 59,99
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 11,97€ 11,97
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,90€ 59,90
1Crucial MX100 256GB€ 97,95€ 97,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.125,51

Randapparatuur:
#ProductPrijsSubtotaal
1Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart€ 163,-€ 163,-
1Logitech G710+ Mechanical Gaming Keyboard€ 119,-€ 119,-
1Steelseries Sensei [RAW] Heat Orange€ 55,-€ 55,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 337,-

Ik heb de muis gekozen aan de hand van mijn headset, is dezelfde serie :P Ik heb de normale versie ook wel eens geprobeerd bij een vriend van mij en dat beviel goed :)
Toetsenbord en scherm heb ik graag wat tips over. Ik heb voor het tobo het grote mechanische toetsenborden topic doorgespit. Ik vond het alleen heel lastig om daar uiteindelijk een keuze uit te maken.

Over het scherm: Dit scherm vaak langs zien komen. Verder weet ik er niet zoveel van, heb eigenlijk alleen gelet op reactietijd en TN of niet. Aangezien ik ook al vaak zat langs heb zien komen van MK1998NL dat TN het werk van de duivel is }) :+

Ik hoor graag wat er te verbeteren is en wat jullie ervan vinden :)

Groetjes, Noud

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-03 18:09
Goede openingspost! Waar mogelijk inderdaad TN vermijden. Ook ben ik van mening dat reactietijd niet van het grootste belang is voor de gemiddelde gamer. Met dat scherm van Dell zul je in ieder geval altijd wel goed zitten. Als alternatief kan ik een pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart aanraden. Goedkoop, AMVA paneel, hoog contrast, goede kleurweergave en ook een lage reactietijd.

Verder vind het zelf fijn om in een grote kast ook een groter formaat moederbord te plaatsen, dus ATX in plaats van micro-ATX. Waarom heb je voor dit moederbord gekozen?

Verder vind ik het een goede build en deze pc zal lekker draaien.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Aangezien ik ook al vaak zat langs heb zien komen van MK1998NL dat TN het werk van de duivel is }) :+
Klopt :P

Vrij aardige build, mATX bordjes kan je het beste vermijden, zeker als ATX in je kast past. mATX heeft namelijk vaak een vrij beroerde layout.

Eventueel een ietsjes betere en zuinigere voeding, in de vorm van een S12G 450W.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Noud___
Gekozen voor dit moederbord vanwege de BBG van januari geloof ik. Heb jullie tips over een ATX moederbord die beter is :)?

Scherm heb ik aangepast. Bedankt voor de tip! Had al even zitten twijfelen over dat scherm.

• MK_
  • Niet online

MK_

Nieuwe chipset:
pricewatch: Gigabyte GA-H97-D3H

Oude chipset:
pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5
Ook een prima bordje, vrij luxe en doet wat hij moet doen. Alleen bijna 10 euro gestegen in prijs de laatste tijd :(

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• TerrorDanny94
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07-2022
Noud___ schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 17:12:
Gekozen voor dit moederbord vanwege de BBG van januari geloof ik. Heb jullie tips over een ATX moederbord die beter is :)?

Scherm heb ik aangepast. Bedankt voor de tip! Had al even zitten twijfelen over dat scherm.
Als je voor H bordje ga kan je ook deze nemen Gigabyte GA-H97-HD3
Maar je kan ook goedkopere B bord nemen alleen moet je wel bios flashe enzo en je heb dan geen m.2 ssd aansluiting en je heb maar 4x sataIII 600 scheeld je wel 20 euro

En je kan je cpu ook iets goed koper nemen bijvoorbeeld i5-4460 iets lager geclockte cpu maar doet het even goed in games

• Noud___
Dan kies ik toch maar voor het H97 bordje. Btw ook de voeding aangepast :) Thanx!

de 4460 doet het waarschijnlijk even goed in games, maar het lijkt mij dat er daarin wel wat verschil zit qua renderen enz. ?

Hoe zit het qua toetsenbord? Zijn er betere tobo's met een zachter prijsje? Of vergelijkbare?

[ Voor 6% gewijzigd door Noud___ op 14-01-2015 17:27 ]

• MK_
  • Niet online

MK_

TerrorDanny94 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 17:20:
[...]
Als je voor H bordje ga kan je ook deze nemen Gigabyte GA-H97-HD3
Maar je kan ook goedkopere B bord nemen alleen moet je wel bios flashe enzo en je heb dan geen m.2 ssd aansluiting en je heb maar 4x sataIII 600 scheeld je wel 20 euro
De HD3 heeft geen M.2-slot, de D3H wel ;)
Noud___ schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 17:26:
de 4460 doet het waarschijnlijk even goed in games, maar het lijkt mij dat er daarin wel wat verschil zit qua renderen enz. ?
Hangt van het programma af. De i5 4690 is in my oponion overpriced, de i5 4590 is wel nog interessant.
Hoe zit het qua toetsenbord? Zijn er betere tobo's met een zachter prijsje? Of vergelijkbare?
Heb ik geen verstand van :*)

• Noud___
En hoe staat een I7 daar tegen over? Kan ik dan beter die stap omhoog zetten? Zo ja, welke I7 zouden jullie mij aanraden?

Ik vind het niet erg om daar wat meer geld aan uit te geven. Wil dat gewoon graag goed hebben zitten. En zoals ik zei, zoveel mogelijk opties open houden binnen mijn budget :)

• JoepD
Het voordeel van een i7 is hyperthreading. In games wordt dit amper ondersteund en je ziet dan ook amper een stijging in framerate. Het is vooral handig voor videobewerking/design etc. aangezien op dat gebied veel software bestaat die het ondersteunt. Maar in deze software maakt ook vaak gebruik van CUDA, wat in de snelle GTX 970 zit. Ik zou in ieder geval lekker bij een i5 blijven. :)

• MK_
  • Niet online

MK_

^^Datte, en daarnaast hangt het ook af van de gebruikte programma's zoals ik al eerder zei.

• Noud___
Shadowplay voor recorden, lijkt mij echter niet van (veel) invloed op de processor. editen met sony vegas pro.

En JoepD, komt jouw mening overeen met die van MK dat de 4690 overpriced is en dan de 4590 de betere optie is?

• JoepD
Daar ben ik het inderdaad ook mee eens. Als je het niet erg vind om dat geld uit te geven, dan lekker voor die 4690 gaan. Ikzelf zou op dit moment voor de 4460 gaan, maar de 4590 kan ook nog.

• MK_
  • Niet online

MK_

Voor Shadowplay maakt het niet uit (nVidia), voor Sony Vegas wel. Aanrader in dit geval: i5 4590.

• Noud___
Top! Bedankt heren :)

Oh en de enige reden dat ik er nu een dvd speler in heb zitten, is vanwege OS. Zijn er manieren om dit te doen zonder dvd speler? Zo ja hoe? En blijft de prijs dan gelijk?

[ Voor 80% gewijzigd door Noud___ op 14-01-2015 20:35 ]

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:18
Noud___ schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 20:32:
Top! Bedankt heren :)

Oh en de enige reden dat ik er nu een dvd speler in heb zitten, is vanwege OS. Zijn er manieren om dit te doen zonder dvd speler? Zo ja hoe? En blijft de prijs dan gelijk?
Je kan het OS op je USB-stick zetten en daarvan booten :)

Verwijderd

Bedankt voor je reactie!
Met behulp van een andere pc lijkt me dan? Hoe groot is dat bestand wat op een USB moet ?

• MK_
  • Niet online

MK_

3,4GB is het bestand dacht ik. En ja, die moet gedownload worden via een andere PC.

Pagina: 1