Nieuwe gamePC voor komende jaren

Pagina: 1
Acties:

• Waywaith
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-03 15:50
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Minimaal games van Blizzard spelen. Daarnaast de games die komende jaren uitkomen, normaal te kunnen spelen. Minimaal HD, als ik maar niet (zoals nu bij bijvoorbeeld heroes of the storm) games niet meer dan 30 fps heb.

Buiten dat de gebruikelijke handelingen, internet, filmpjes, office.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

< 1000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Ik neem mijn Samsung SSD mee (draait nu met sata300, dus kan niet wachten totdat ik er meer uit kan persen. Mijn monitor kan ook nog wel even mee :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung 850 EVO 250GB€ 118,95€ 118,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 178,94

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Een voeding die een nieuwe generatie videokaarten (misschien over 2 jaar) ook genoeg stroom kan geven.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Geen voorkeur, het moet goed met elkaar over weg kunnen. Na meerdere DAA te hebben gelezen, heb ik het volgende lijstje opgesteld. Van de meeste componenten heb ik de reviews gelezen en is dit eruit gekomen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 167,-€ 167,-
1MSI H97 GUARD-PRO€ 94,90€ 94,90
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 369,95€ 369,95
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 69,95€ 69,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 97,95€ 97,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1Seasonic S12G 450W€ 64,75€ 64,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 931,45

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Mijn vorige kast had aardig wat eye candy, waar ik eigenlijk totaal niets aan had. Enige keer dat ik naar mijn kast keek, was tijdens het even door de knieën gaan om de pc aan te zetten. kwa grootte maakt het me ook niet echt uit. De kast staat naast mijn bureau, alles moet er simpelweg mooi inpassen. Kabels moeten niet tegen fans aankomen uiteraard, beetje kabel management is mooi meegenomen.
Het geluidsniveau mag van mij wel laag zijn.

Qua energieverbruik, er moet voldoende power zijn om alle onderdelen prima te voorzien van de juiste spanning. Hier ben ik niet helemaal zeker over, welke voeding nou goed genoeg is.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Ik ga niet overklokken :)

(Mocht ik iets vergeten zijn, dan pas ik dat graag aan)

-Pirate : "The cannons be ready Captain." -Captain: "Are."

• DutchXRage
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-12-2020
uhmm ik heb er niet super veel verstand van maar ik denk dat je wel beter 550/600W voeding kan nemen

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:56
Nah, 450Watt is genoeg; met de TDP waarden opgeteld kom je niet eens in de buurt van 450Watt. Daadwerkelijke verbruik ligt dus een stuk lager.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03 04:04

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

PC komt niet boven de 300W uit dus 450W is ruim zat. Je moederbord is redelijk duur; deze is beter voor de prijs:Gigabyte-GA-H97-D3H als je een H97 chipset wil. Anders is de welbekende Gigabyte G1 Sniper B5 ook een prima optie.

Daarbij, ook als je niet gaat overklokken is een losse CPU-koeler wel fijn voor de stilte, De Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 presteert goed voor t geld en is redelijk stil.

De videokaart, ik heb zelf een voorkeur voor de ASUS STRIX omdat die maar een PCI-e stroomconnector nodig heeft, scheelt in het kabelmanagement. Hij is net als de MSI semi-passief. Ook iets goedkoper. Prestatieverschil merk je niet.

Dat gezegd hebbende zijn dit details en mag het zo de bestelling in.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• Waywaith
.ScorpionSquad schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 17:02:
PC komt niet boven de 300W uit dus 450W is ruim zat. Je moederbord is redelijk duur; deze is beter voor de prijs:Gigabyte-GA-H97-D3H als je een H97 chipset wil. Anders is de welbekende Gigabyte G1 Sniper B5 ook een prima optie.

Daarbij, ook als je niet gaat overklokken is een losse CPU-koeler wel fijn voor de stilte, De Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 presteert goed voor t geld en is redelijk stil.

De videokaart, ik heb zelf een voorkeur voor de ASUS STRIX omdat die maar een PCI-e stroomconnector nodig heeft, scheelt in het kabelmanagement. Hij is net als de MSI semi-passief. Ook iets goedkoper. Prestatieverschil merk je niet.

Dat gezegd hebbende zijn dit details en mag het zo de bestelling in.
Dan kijk ik toch nog even naar je genoemde suggesties! eenmaal besteld kan je niet meer terug (eigenlijk wel, maar is weer extra moeite :P). Dus nog even checken waar jou advies over gaat.

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Ik bedenk me nog dat ik vergeten ben om te zeggen dat de Asus een backplate heeft en de MSI niet; dat staat mooier in je kast en je kaart zakt minder door. Eigenlijk het belangrijkste voordeel van de ASUS.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
.ScorpionSquad schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:50:
Ik bedenk me nog dat ik vergeten ben om te zeggen dat de Asus een backplate heeft en de MSI niet; dat staat mooier in je kast en je kaart zakt minder door. Eigenlijk het belangrijkste voordeel van de ASUS.
Oh zeker niet, de MSI vereist bovenop de PEG8 ook nog een PEG6 aansluiting.

En, een belangrijk verschil: de PRIJS; de MSI is €20 duurder geworden. Bovendien is de Asus ook nog beter leverbaar.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Waywaith
jorisvdelsen schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 20:01:
[...]

Oh zeker niet, de MSI vereist bovenop de PEG8 ook nog een PEG6 aansluiting.

En, een belangrijk verschil: de PRIJS; de MSI is €20 duurder geworden. Bovendien is de Asus ook nog beter leverbaar.
Bedoel je hiermee te zeggen dat een enkele aansluiting voor de videokaart beter is dan twee?

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Waywaith schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:49:

Bedoel je hiermee te zeggen dat een enkele aansluiting voor de videokaart beter is dan twee?
Voordeel van meer aansluitingen is dat je videokaart meer voeding kan krijgen. Voordeel van minder aansluitingen is dat je minder kabels nodig hebt.

De GTX970 heeft een TDP van 145W. De Asus kan 75W vanuit het PCI-e slot en 150W uit de 8-pins stekker krijgen. Dat is dus 225W, en 80W headroom voor overclocks. De MSI (8+6 pins stekker) kan nog meer leveren (dacht dat een 6-pins stekker nogmaals 75W kon leveren) maar daar merk je eigenlijk weinig van.

De ASUS heeft dus als voordelen:
- backplate
- goedkoper
- minder kabels nodig

De MSI:
- Heeft meer headroom voor overclocks

Qua koeling, stilte en prestaties zijn ze verder zeer vergelijkbaar. Ik vind het totaalpakket van ASUS echter wat beter in elkaar zitten.

Verwijderd

.ScorpionSquad schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:23:
[...]
De MSI:
Je zit ook vrij snel tegen het voltagelimiet van de GTX 970 aan, dus het voordeel van meer headroom valt weer weg.

• Waywaith
.ScorpionSquad schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:23:
[...]

Voordeel van meer aansluitingen is dat je videokaart meer voeding kan krijgen. Voordeel van minder aansluitingen is dat je minder kabels nodig hebt.

De GTX970 heeft een TDP van 145W. De Asus kan 75W vanuit het PCI-e slot en 150W uit de 8-pins stekker krijgen. Dat is dus 225W, en 80W headroom voor overclocks. De MSI (8+6 pins stekker) kan nog meer leveren (dacht dat een 6-pins stekker nogmaals 75W kon leveren) maar daar merk je eigenlijk weinig van.

De ASUS heeft dus als voordelen:
- backplate
- goedkoper
- minder kabels nodig

De MSI:

Qua koeling, stilte en prestaties zijn ze verder zeer vergelijkbaar. Ik vind het totaalpakket van ASUS echter wat beter in elkaar zitten.
Aha, dank je voor je toevoeging! Weer wat wijzer geworden. Ik ben niet van plan over te klokken, geen zin in gedoe :) Met die gedachte zou de kaart van Asus ook beter passen...

• Waywaith
Bestelling geplaatst :) op meer FPS! Zal even kijken of ik straks een uiteindelijke foto op tweakers kan plaatsen :)

Pagina: 1