Advies upgrade Virtual Box browsertestsysteem

Pagina: 1
Acties:

• deFUNKT
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik zoek een?
Ik heb nu een oud systeem met Windows 7. Ik gebruik het om in Windows websites te testen in verschillende browsers. Liefst zou ik meer en sneller Virtual Box machines draaien van Modern.ie https://www.modern.ie/en-us/virtualization-tools#downloads Hieronder nog overzicht van de huidige componenten:

* Moederbord: Gigabyte G31M-ES2L
* Processor: Intel Celeron E1400 2Ghz
* RAM: 1GB DDR2
* Videokaart: NVidia Geforce 7300 LE

Wat zouden jullie hiermee doen? Bepaald element vervangen? Alles vervangen?

Wat is je budget?
Max. €500

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-02 07:17
Voor het budget wat je beschikbaar hebt kun je prima een modern systeem bouwen.

Je hardware is al wat ouder en ben je beperkt met upgraden. Je zou je CPU en geheugen kunnen vervangen maar persoonlijk zou ik daar niet aan beginnen en een nieuwe start maken.
Zodra je een andere moederbord gaat gebruiken is de kans groot dat je ook een nieuwe voeding moet gebruiken.

De moderne harddisk/DVD brander zijn tegenwoordig SATA en die moet je dus mogelijk ook gaan vervangen als je huidige dit niet heeft. Daarbij als je harddisk vrij oud is kan hij je nieuwe systeem gaan vertragen.
Mogelijk dat je kast nog voldoet dan zou je die kunnen behouden mits je voldoende ruimte hebt voor het nieuwe moederbord.

Hier kun je aantal topic vinden die je kunnen helpen naar nieuwe hardware.
[Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

[ Voor 11% gewijzigd door MikeOO op 14-01-2015 10:20 ]

• deFUNKT
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-12-2025
Heb eens rondgekeken. Is dit wat?

* pricewatch: AMD Athlon 5150 Boxed
Heeft meerdere cores en virtualisatie, wat dacht ik handig was om Virtual Box te draaien.

* pricewatch: Asus AM1I-A
Moederbord geschikt voor deze processor - volgens mij geen extra grafische kaart nodig? Moet geen spellen kunnen spelen.

* pricewatch: G.Skill RipjawsX F3-10666CL9D-16GBXL
32gb ram - lijkt me handig voor Virtual Box images te draaien.