Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ATOS: Kilometerdeclaratie of uitbetalen vervoersbudget

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ga binnenkort bij ATOS aan de slag. Ik heb gekozen om het eerste jaar nog geen leaseauto te nemen (heb zelf nog een heerlijke auto waar ik nog geen afstand van doe).

Nu kan ik kiezen:
1 - Km's declareren (incl woon-werk) en netto 19 ct/km laten uitbetalen
2 - Vast maandelijks aantal km x 19 ct/km laten uitbetalen van huis naar "standplaats"

Ik neig te kiezen voor optie 2. Ik woon in Eindhoven en mijn standplaats is in principe Utrecht.

In de praktijk zal ik echter niet alle dagen op kantoor zijn. Hoe werkt dat nu? Moet ik alle dagen mijn standplaats bij gaan houden?

Er zullen ook dagen zijn dat ik verder rijd dan mijn standplaats, maar in theorie kan ik alle dagen dichterbij werken. Wordt dat fiscaal geaccepteerd?

Ik wil zaken wel netjes geregeld hebben.

Bij voorbaat dank voor advies!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:05
gewoon 1. minste risicos :-)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb nooit voor Atos gewerkt, maar als je denkt dat je dan standaard wekelijks 5 dagen naar standplaats vergoed gaat krijgen zit je er denk ik langs. Ze gaan uit van een vast maandelijks aantal km's. Dat wil miet zeggen dat dat gelijk is aan het aantal km's dat je zou maken als je dagelijks op en neer zou rijden ;)
Ik vermoed dat ze er iets van een waarschijnlijkheidsfactor op loslaten.

Eigenlijk vermoed ik dat optie 2 gewoon het bruto uitbetalen van je leasebudget is, terwijl je bij 1 een km vergoeding krijgt. Dat mag fiscaal gewoon. Het wordt alleen anders gebracht.

Maar vraag het anders hier even: Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3 :)

[ Voor 9% gewijzigd door The Eagle op 14-01-2015 23:24 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 16:07

wij

Bij beide opties krijg je het gehele vervoersbudged uitbetaald. Als je kiest ervoor kiest om een kilometer administratie bij te houden dan krijg je de gemaakte kilometers fiscaal vriendelijk (19cent per km) uitbetaald. Het restant van je vervoersbudget krijg je na een vol jaar als gewoon salaris uitbetaald.

Wanneer je kiest voor een vaste vergoeding wordt je budget gemiddeld over de maanden. Een deel krijg je fiscaal vriendelijk (geen idee hoe ze dat berekenen).

Persoonlijk denk ik dat je het beste zelf je administratie kan bijhouden. Dan krijg je precies de vergoeding waar je recht op hebt. Zeker wanneer je ineens toch meer kilometers gaat maken dan verwacht is dat wel zo prettig.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:47
Heb bij mijn werkgever 1 gedaan. En dan was ik niet eens van op pad. Echter als ik moest rijden was het ook meteen minstens 2x zo veel als naar kantoor. Dat red je dan dus niet met een gemiddeld aantal keer naar je standplaats. Nadeel is wel dat je een kilometeradministratie bij moet houden.

Verwijderd

Knip, dit soort trollerige uitspraken voegt niks toe voor de topicstarter...

[ Voor 63% gewijzigd door Grrrrrene op 26-05-2015 16:42 ]

Pagina: 1