Here it comes.
Foutjes/onjuistheden
Pagina 2:
Als we echter gaan meten met een multimeter en de printsporen goed bekijken,
Meten met een multimeter zal geen zin hebben, een voeding met meerdere 12V rails is intern namelijk gewoon met elkaar verbonden, komt immers toch nog altijd van één bron. Maximale stroom is alleen beperkt tot een bepaalde stroom. Zie het als de groepen in je huis, die zitten ook aan elkaar verbonden, maar worden ook beperkt tot meestal 16 ampère voor veiligheid.
terwijl je nu niet veel meer dan een 760 of 270 van stroom kunt voorzien.
Een GTX 760 heeft in principe twee PEG connectors nodig, de kaarten die er maar één nodig hebben zijn vrij schaars. Een R9 270 heeft wel één PEG connector nodig inderdaad. Bij nVidia hebben een GTX 660 en 960 standaard een enkele 6 pins connector.
Pagina 3:
Het betreft een 135mm-ventilator van Corsair met vloeistoflager
Fluid Dynamic Bearing (FDB) het type lijkt mij een betere benaming. Er zijn zoveel verschillende vloeistoflagers lijkt mij, lijkt mij niet handig om alles over één kam te scheren.
Pagina 4:
waaronder de punten waarop de 80Plus-certificering gebaseerd is: 20, 50 en 100% belasting.
Er wordt tegenwoordig (al even eigenlijk) ook getest op 10%, 10% is namelijk onderdeel van 80PLUS Titanium.
We hebben ook nog gekeken naar zogeheten transient tests. Dat betreft de prestaties waarbij we de voeding plotseling inschakelen met een zware belasting op de 5Vsb- of 12V-rails.
Transient test, enkelvoud lijkt mij, zijn namelijk wel veel verschillende, maar dat is maar één daarvan.
Geluid hebben we deze keer niet getest. Enerzijds is dat erg lastig en anderzijds is een beetje voeding een stuk stiller dan je processorkoeler of videokaart.
Kom genoeg mensen hier:
[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29 tegen die er anders over denken, wat overigens niet zo vreemd is. In DAA wordt vaak een Seasonic S/M12II Bronze geadviseerd, maar deze voeding is vanaf 50% belasting niet echt stil meer. Bij de 520W versie is dat dus al bij 260W DC en de 620W versie 360W DC. Dit zijn waardes welke je vaak gemakkelijk gaat halen bij een beetje game PC. Komt dan ook vaak genoeg voor dat de voeding in zo'n geval meer geluid maakt als de rest van de PC. Dan heeft o.a. ook nog semi-passieve voedingen met een 140mm fan waarbij de minimale fanspeed 1200RPM is als die draait. Is is dus voor veel mensen vrij irritant, je hebt dan namelijk een voeding waarbij de fan niet draait bij lagere vermogen maar vaak steeds aan springt en duidelijk hoorbaar is en dan weer uit gaat. Dit is vrij ruk, een continue fanspeed van bijvoorbeeld 600RPM zou stukken beter zijn, lagere interne temperatuur van de voeding en de voeding zal veel stiller worden ervaren, door de betere fancurve die dan mogelijk is.
Pagina 5:
Ook muis en toetsenbord maken van deze voeding gebruik om het systeem aan te kunnen zetten, net als power-on-lan
Het moederbord staat ook onder spanning (tenminste een gedeelte), anders kun je de PC niet starten als je de twee pinnetjes van power met elkaar verbind tijdens het drukken op de powerknop. Eigenlijk is een heel gedeelte van het moederbord actief, LAN, USB, PS/2, bios worden allemaal gevoed door de 5Vsb.
Pagina 6:
Dit deden we, anders dan bij de procentuele belastingen
Doen ipv deden, lijkt mij.
Zijn de tabellen trouwens niet een beetje redundant? Is het niet mogelijk meer informatie in de lijngrafiek te krijgen? Sowieso is de tabel in mijn ogen een beetje onoverzichtelijk, lijngrafiek is veel duidelijker. Een lijngrafiek kan ook informatie bevatten van overige reviews, krijg je ook een beter overzicht. Of extra voedingen erbij toevoegen, doordat ze aanklikbaar zijn. Of is dit niet mogelijk?
Pagina 7:
Mooie lijngrafiek, maar is het niet gemakkelijker om de lijn van de warmte test rood te maken en de koude blauw?
Waar staat de hoeveel stroom welke wordt getrokken tijdens de verschillende belastingen over de verschillende spanningen? Bij lage belastingen werd het nog wel genoemd, maar in mijn ogen zijn de hogere juist interessanter, maar daar zie ik het niet.
Waarom is de ripple bij 12V koud 100% maar 22mV, klopt deze waarde wel? 5V koud 90% ripple lijkt mij iig niet juist te zijn, die steekt zo uit. Niet iets anders opgevangen tijdens het meten? 3,3V ripple is wel normaal, dat die bij 30 en 40% iets hoger is is normaal bij deze voeding.
Waarom wijkt de spanning bij 110% belasting nogal af van 100%? De waarde van de 5V stijgt hier en de 5Vsb maakt een "grote" dip. Iets anders gedaan, of deze test later nog toegevoegd? Zou deze data ook niet beter in zo'n lijngrafiek kunnen worden geplaatst? Waarbij wordt vermeld waar de waarde binnen moet zijn, wat goed is, wat redelijk, wat matig is en wat je als slecht kunt beschouwen.
Ik mis trouwens ook screenshots van de ripple. Verkeerde metingen kun je ook vrij snel zien op de screenshots, de vorm is vaak anders. Zo kan een verkeerde meting ook snel herkend worden.
Pagina 8:
in ieder geval bij ons exemplaar
Dit is normaal, dus niet alleen deze, maar dat wist je denk ik ook wel.

Wat deed de voeding eigenlijk bij meer belasting? Ging die steeds uit, OPP?
Deze voeding is dus op vrijwel alle fronten afgekeurd.
Idd deze voeding heeft grote moeite om 30% belasting stabiel te doen en dat is maar 225W.
Pagina 9:
De Corsair-voeding haalt 26,04ms bij volle belasting en 51,31ms bij een belasting van 50%.
Ik betwijfel een beetje over deze nummers, 26ms is vrij lang, TPU komt op hele andere cijfers uit.
De ATX-specificatie eist 16ms hold-up-tijd bij volle belasting.
Laatste keer dat ik de ATX spec erbij had zag ik 17ms staan, of hebben jullie een andere/modernere versie bij de hand?
Hieronder zetten we de cijfers nogmaals op een rij. We vermelden alleen de prestaties bij kamertemperatuur. De hotbox-prestaties zijn in de eerder weergegeven resultaten verwerkt.
O juist, hier zijn die gegevens dus. Waarom hier? Niet echt logisch toch? En weer: gooi het in een lijngrafiek.
Wat nu ook pas opvalt is de hoeveel stroom die jullie van de 5V en 3,3V trekken, dit is eigenlijk onrealistisch hoog. Bij een normale PC zal dit vele malen lager zijn, denk dat het slimmer is om dit dus een stuk lager te laten. Bij crossload kun je ze wel tot de max trekken. 12V Crossload is prima met 1A op de 5V en 3,3V en vol vermogen op de 12V, maar de 5/3,3V crossload zou ik omgooien naar haswell test, dan kan het vermogen op de 12V nog meer omlaag en de 5V en 3,3V kan naar vol vermogen. Sommige voedingen claimen namelijk haswell certified, zonder dit te zijn, kun je gelijk zien in de crossload.
Pagina 10:
Beetje redundant? Is het niet logischer om dit bij de conclusie te voegen?
Pagina 11:
bij 230V voldoet de Corsair niet aan de eisen daarvoor, wat niet betekent dat deze voeding dat niet zou kunnen met 110V.
Houdt ook even rekening met de precisie van jullie meters, die is ook zeker niet perfect. Denk dat dat o.a. het verklaard, bij TPU welke ook op 230V test is het namelijk wel een stuk hoger. Ook is jullie 5V en 3,3V belasting vrij hoog, wat ook negatieve invloed heeft.
Bij de beoordeling mis ik trouwens de plus en minpunten. Welke ik hier:
pricewatch: MS-Tech MS-N750-VAL wel zie. Maar dan zie ik ook dat de prijs een posief iets is?

Dat ding kost een belachelijke ~40 euro dat is toch belachelijk veel veel een voeding die maar een piek kan leveren van 450W en niet meer dan 225W stabiel en ook nog van beroerde kwaliteit is. Voor die prijs kun je ook zoiets halen.
pricewatch: be quiet! System Power 7 400W deze kan gewoon 400W stabiel leveren, heeft twee PEG connectors, is van goede kwaliteit, heeft een fatsoenlijk rendement en levert prima prestaties.
De prijs van de MS-TECH is dus duidelijk een groot nadeel, ding is veel te duur voor wat je krijgt, 15 euro lijkt mij een realistischere prijs. Of 0 euro, omdat je hem beter direct na ontvangst in de container kunt gooien. Deze voeding mag dan wat mij betreft dan ook nog wel een lagere beoordeling krijgen dan een 3, twee en één ster voor de moeite, wat mij betreft.
Nu over de review zelfConclusie: duurder blijkt ook beter
Tja.

Dit kun je ook wel van te voren weten. Maar dat kan ook de enige conclusie zijn als je de slechtste goed verkrijgbare 750W voeding tegenover één van de beteren zet. Als het verschil kleiner wordt zie ik nog niet zo snel de goede voeding er beter uit komt als de slechte.
Stel: je neemt de Corsair HX750i, sloopt het EMI filter eruit, vervang de kwaliteits condensators die er nu in zitten voor extreem gare, van bijvoorbeeld Sacon, en zet die condensators lekker dicht bij een hete heatsink. Hoe lang gaat die voeding het volhouden? Enkele maanden voordat de ripple extreem gaat toenemen omdat de condensators slecht worden? En nog iets later (mits de rest van de PC het overleeft) ontploffen de condensators. Hoe zou zo'n voeding uit deze review komen? Ik denk beter dan de HX750i nu, de voeding blijft in de test namelijk dicht en het rendement zal door het weg laten van het EMI filter een klein beetje stijgen. Maar dan heb je dus geen juiste conclusie.
Of te wel door het ontbreken van kwaliteitsbeoordeling kun je zomaar op een verkeerde conclusie komen. Al is dat bij deze voeding vrij lastig door het grote verschil tussen beide.
Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben is de huidige test omgeving, ook foto's?
Nog geprobeerd de hotbox te geluidsarm(er) te maken?
Een schematische tekening van de kabels is misschien ook wel handig, veel mensen willen de lengte van de kabels wel weten.
productreview: be quiet! Straight Power 10 400W review door -The_Mask-
http://www.itocp.com/htmls/68/n-1468-3.html
http://www.itocp.com/htmls/24/n-1324-3.html
Maar de grote nadelen van deze review is dus het ontbreken van foto's van binnen, sowieso erg weinig foto's en met dat dus de kwaliteit. Ook vind ik de review erg onoverzichelijk en mis ik ook veel informatie. Ik had het heel anders gedaan iig.