Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Goemies
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-11 17:24
De tv die wij op dit moment thuis hebben staan is vrij oud, werkt nog prima. Maar de techniek is inmiddels zo veel verder dat het een belemmering begint te worden. (de tv die er op dit moment staat).

Ik heb samen met de anderen die de TV gaan gebruiken het TV-aankoop topic doorgelezen, aan de hand hier van hebben we een aantal eisen opgesteld.

Ik zoek een?
42" Smart TV

Wat is je budget?
1200 euro maximaal, inclusief accessoires (wandbevestiging, evt kabels)
ongeveer 1000eu exclusief accessoires

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Digitale TV kijken
(3D) Films kijken
-via Chromecast (of miracast)
-via USB (stick of externe hdd aansluiten)
-via HDMI aansluiting (laptop bijv)
-via externe mediaplayer
-via SCART aansluiting (externe dvd speler)

Streaming van muziek en/of films (bijv spotify en netflix)
Besturing mogelijk met telefoon / tablet (bijv. via een app)

optioneel:Mogelijkheid tot installeren van apps als bijv Skype (evt. met externe webcam)

Ook zouden we graag een 5.1 geluidsset aansluiten.
Een zuinig energielabel (liefst A of hoger)

Wat heb je zelf al gevonden?
Mij persoonlijk lijkt samsung wel wat. Mijn vader had een Philips gevonden die mij opzich ook wel leuk leek.
ik sta echter volledig open voor advies of aanraders.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat is een goede frequentie, hoeveel hz is verstandig om over na te denken?
Kwaliteit moet zodanig goed zijn dat hij een tijdje mee gaat.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Een budget van € 1.000 om een 42 inch tv te kopen is behoorlijk groot. In mijn ogen zul je hier een groot deel van kunnen overhouden. Een 42 inch model is tegenwoordig ook een redelijk klein model, misschien kun je overwegen om wat maatjes groter te kijken; het went erg snel en kijkt prettig.

Je wensen zijn op zich niet zo bijzonder. Alleen Spotify vind ik een opvallende; volgens mij heb ik dit nog nooit gezien op een tv (dat wil natuurlijk niet alles zeggen). Je vader heeft een Philips 4K tv uitgezocht. Over de meerwaarde van 4K valt te discussieren; persoonlijk zie ik er de komende jaren nog niet veel in. Over het merk Philips (die eigenlijk gewoon een Chinese TP Vision is) valt ook genoeg te zeggen. Check het forum eens, genoeg mensen die er geen tv meer van zouden willen.

Smart tv moet je jezelf niet veel van voor stellen. Op zijn best werkt het matig.

Het aantal Hz is een simpele en lastige tegelijk. Wat je in de winkels ziet staan met waarden van honderden Hz is complete onzin. Op deze blog van een mede-Tweaker wordt e.e.a. uitgelegd. Een goedkopere tv heeft meestal een native 50 Hz paneel, de duurdere native 100 Hz. De rest is nonsens.

Mijn vraag: kan het ook groter dan 42 inch?

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Met jouw budget kun je een veel grotere televisie dan 42" nemen en vervolgens ook nog eens geld overhouden. Die kun je dan investeren in een goede Media Speler en / of Blu-Ray speler zodat de DVD speler ook de deur uit kan. Met een nieuwe televisie moet je immers geen SCART meer willen gebruiken. Enkel als het echt niet anders kan zoals bij oude game consoles.

• Goemies
Op de website van Spotify heb ik gelezen dat ze verschillende televisies ondersteunen.

De TV kan in principe wel iets groter.
Gisteravond nog een beetje rondgekeken op internet (andere computer en chrome doet lastig dus geen linkjes)

Ik vroeg me ook af, nu die CES net is geweest, is het slim om even te wachten op wat daar allemaal gepresenteerd is?

• mitchd
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-11 10:23
Goemies schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:46:
Op de website van Spotify heb ik gelezen dat ze verschillende televisies ondersteunen.

De TV kan in principe wel iets groter.
Gisteravond nog een beetje rondgekeken op internet (andere computer en chrome doet lastig dus geen linkjes)

Ik vroeg me ook af, nu die CES net is geweest, is het slim om even te wachten op wat daar allemaal gepresenteerd is?
Wachten is niet een heel slecht idee omdat er voor volgend jaar verschillende nieuwe technologieën hun intrede doen. Wel is het verstandig om jezelf af te vragen of jij hier ook gebruik van wil maken en of het relevant is voor jouw situatie. Hier binnen tweakers zijn verschillende topics te lezen waar de zin en onzin van 4k/Ultra HD wordt besproken. Daarnaast betaal je ook gelijk weer behoorlijk veel als je zo'n nieuwe tv met deze technologie aanschaft.

Ik zit zelf ook zo in elkaar dat als ik iets koop dat het het nieuwste van het nieuwste moet zijn, alleen ik ben bang (en dan spreek ik voor mezelf) dat je dan altijd blijft wachten omdat iedere CES wel weer iets wordt getoond dat nog mooier is dan dit jaar.

Ook moet je in ogenschouw nemen dat verschillende nieuwe futures op de tv's afhankelijk zijn van het aanbod van de verschillende aanbieders van content. Dus dat het zeer waarschijnlijk is dat er nog wat tijd overheen gaat voordat je echt 100% kan genieten van deze technologie.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Wilde deze al meteen voorstellen maar dacht in eerste instantie nog dat er vast een reden voor 42" was ...
pricewatch: Samsung UE46F7000 Zilver
Skype cameras kosten vaak al gauw richting de 100 euro die op een tv werken (meestal alleen de eigen die werkt), dus een tv met ingebouwde camera was misschien wel handig. Andere opties met camera zijn een Philips (niet-4K) uit de 7000 serie en bijv. Panasonic AS740 maar ten opzicht van die heeft de Samsung het betere beeld.

Op CES komt Sony op zich met een nieuwe maat, 43" met Android TV erop, en die valt zeker ook wel binnen budget ten tijde van de introductie (zit alleen geen camera bij ingebouwd). Nu weet ik verder nog niks van Android TV, dus of die Spotify ondersteund (zou het wel verwachten maar je weet maar nooit)?

• Goemies
mitchd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:03:
[...]Ik zit zelf ook zo in elkaar dat als ik iets koop dat het het nieuwste van het nieuwste moet zijn, alleen ik ben bang (en dan spreek ik voor mezelf) dat je dan altijd blijft wachten omdat iedere CES wel weer iets wordt getoond dat nog mooier is dan dit jaar.
Dat heb ik zelf ook wel, als ik iets koop waar ik langdurig gebruik van wil maken dan moet het wel een van de nieuwste/betere zijn. Gewoon omdat ie langer mee moet.
Gevaar is inderdaad dat je constant blijft wachten. Daar ben ik in dit geval niet zo bang voor, de tv die er nu staat is aan vervanging toe.

Spotify geeft zelf aan dat ze een aantal tvs in iedergeval ondersteunen.
T zou eventueel ook via AppleTV of iets vergelijkbaars kunnen neem.ik aan.

De camera en het skype is voor mij geen dealbreaker, ik vind het persoonlijk niet nodig. Maar mn vader gaf aan dit wel op prijs te stellen. (En aangezien de tv voor in de huiskamer is en hij het budget heeft vastgesteld)
Maar ik denk dat ie best zonder kan.

Android TV klinkt inderdaad interessant. Ik heb er zelf nog niet echt naar gekeken.

De reden dat ik in eerste instantie 42" noemde was de ruimte, of het gebrek daaraan. Er kan wel het een en ander verschoven worden natuurlijk. Het is geen harde eis, meer een richtlijn.

Ik kan vanaf mn telefoon op dit moment niet heel goed vergelijken, vanavond als ik thuis ben ga ik even rondneuzen

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:51
apis29 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:29:
Wilde deze al meteen voorstellen maar dacht in eerste instantie nog dat er vast een reden voor 42" was ...
pricewatch: Samsung UE46F7000 Zilver
De Samsung F serie is van 2013.
Dat heeft wel twee voordelen. 1) ingebouwde camera (zoals je opmerkte), 2) betere beeldweergave dan H7000 serie van 2014.
Een 2013 model heeft waarschijnlijk ook enkele nadelen t.o.v. het opvolgmodel van 2014 model? Opvallend genoeg vaak niet op het gebied van beeld en geluid maar zeer waarschijnlijk op het gebied van smart tv en andere (rand?)zaken.

Ik vind het trouwens erg opvallend dat heel veel modellen uit 2013 beter scoren dan de modellen uit dezelfde serie van 2014. Dat is echt het meest in het oogspringend als ik Duitse testbladen doorspit (waarin ze ook nog metingen in en testlaboratorium uitvoeren; en niet alleen afgaan op een - soms subjectieve - kijktest. Een kijktest maakt wel deeluit van een goede test/review).

Dit geldt overingens niet alleen voor Samsung maar voor heel veel merken: LG, Philips, Panasonic (led-lcd modellen).

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Goemies
Zo, heb even een beetje zitten kijken en ben bezig geweest met de pricewatch.

Heb de afmetingen een beetje hoger gezet zoals je misschien kunt zien.
Heb een kleine selectie gemaakt en deze in een vergelijkingstabelvan hw.info gezet. Ik denk dat ik deze modellen ga opzoeken in een winkel om persoonlijk eens even te zien.
Pagina: 1