Houten kast / examenopdracht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-08 00:38
Hallo lezer,

EDIT: Ik zal deze kast niet meer voor als examenwerkstuk maken. Het word nu een project waar ik in mijn vrije tijd mee bezig zal gaan. Zie verderop in het topic.

Voor school moet ik binnenkort een examenopdracht maken. Ik doe een meubelmakers opleiding en het lijkt me leuk om als examenopdracht een PC kast te maken. Dit kan niet een simpele kast worden omdat ik wel mijn meubelmakers kwaliteiten erin moet kunnen laten zien. Zelf heb ik wel een aantal ideeën maar nog niet echt iets concreets.

De kast wil ik voor een zo groot mogelijk deel van hout maken. Ik wil dus proberen een mooi systeem te verzinnen om de harde schijven mooi te bevestigen en zo zal dat voor meer dingen moeten gebeuren.

Voor een fanfilter wil ik graag fineer gebruiken en daar met een lasersnijder allemaal kleine gaatjes in maken.

Voor de hoeken van de kast wil ik zwaluwstaarten met de hand gaan steken. Ik vind dit een mooie verbinding en het is een hele degelijke verbinding. Hoe ik dit precies in de kast wil verwerken weet ik nog niet. Ik wil dat ik alle hardware makkelijk in de kast kan plaatsen.

Verder lijkt het me mooi om een grote fan te gebruiken en niet een paar 140mm. Hierdoor wordt de kast ook stiller.

Hoe het precies zit met aarding en eventuele andere dingen weet ik niet. Ik heb op het moment niet echt tijd om dat allemaal uit te zoeken ivm een stage.

Hebben jullie nog ideeën of tips waar ik rekening mee moet houden?

alvast bedankt

[ Voor 16% gewijzigd door bwienke op 12-02-2015 11:05 . Reden: Meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Aarding maak ik me nooit echt zorgen over, dat doet de PSU wat mij betreft prima. Ook nog nooit echt problemen gehad met MDFkasten die ik heb gebouwd zonder aparte aarding erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
aarding van het moederbord gaat dan via de stroomkabels die naar het moederbord gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-10 23:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
Bedankt voor de link. Waterkoeling is inderdaad ook mooi. Kost ook wel een hoop meer dan een paar simpele fans. Een kast zoals deze zal niet volstaan voor een examenopdracht. Er zitten te weinig moeilijke elementen in.

De kast die ik wil maken moet zoveel mogelijk van hout zijn. Dus ook de HDD slots en de knoppen die aan de buitenkant komen.

Ik heb de eerste post aangepast en meer info toegevoegd

[ Voor 5% gewijzigd door bwienke op 11-01-2015 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:31
Waarom maak je geen desk? Komt vast ook dichter in de buurt van de meubelmakerij dan alleen een kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
jip_86 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:53:
Waarom maak je geen desk? Komt vast ook dichter in de buurt van de meubelmakerij dan alleen een kast :)
Ik heb een half jaar geleden een hoogslaper met bureau van esdoorn hout gemaakt. Een bureau zal het dus niet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Of iets origineels, een simpele computerkast lijkt mij zo simpel, maak iets zoals bijv. een tafel. Al zijn die ook al gemaakt, maar toch. Een mooie, functioneel tafeltje met daarin weggemoffeld een flinke pc lijkt mij zelf best interessant.

Je idee over grote fans vind ik zelf een goed idee, dan heb je ook veel minder nodig, een enkele 200mm fan zal al voldoende aitflow geven voor 99% van de systemen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik kan me nog herinneren dat ik een tijdje terug deze casemod tegenkwam, waar ik erg van onder de indruk was. Ik heb verder weinig verstand van houtbewerking of meubels maken, maar ter inspiratie kan het geen kwaad en het casemod niveau is erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 10:31

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

google images en dan bijvoorbeeld http://www.bit-tech.net/n...ero_computing_wooden_pc/1 en inderdaad die Cygnus X1 van hierboven, waarvan de maker volgens mij nog meer mooie kasten heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-10 15:36
bwienke schreef op zondag 11 januari 2015 @ 23:17:
[...]

Ik heb een half jaar geleden een hoogslaper met bureau van esdoorn hout gemaakt. Een bureau zal het dus niet worden
Mijn bureau thuis is nu een IKEA-tafeltje, als ik je de afmetingen geef en mijn PC-componenten, mag jij er wel een custom bureautje van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-10 19:13
Dit heb ik ooit een keer gerenderd misschien dat er ergens iets van inspiratie inzit? De intakes en de exhaust moet in/uitklapbaar zijn om zo een stille pc zonder gaming naar een vette overkill kast kan gaan.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/shHlUBll.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VJL5PBLl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fRVO35nl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-10 15:36
Kevin1Smid schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:18:
Dit heb ik ooit een keer gerenderd misschien dat er ergens iets van inspiratie inzit? De intakes en de exhaust moet in/uitklapbaar zijn om zo een stille pc zonder gaming naar een vette overkill kast kan gaan.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er vet uit.
Servo-aangedreven via een fan-controller? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 12:33
Misschien een ideetje, verlichte knoppen onder fineer (touch-achtig ipv een vette switch :P).
Beetje zoals dit http://www.theverge.com/2...ensitive-wooden-interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
CappieL schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:19:
[...]

Ziet er vet uit.
Servo-aangedreven via een fan-controller? :+
Was wel mijn eerste idee maar het maken is er nooit van gekomen vanwege een gebrek aan geld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 16:48

Hakker

a.k.a The Dude

nog wat inspriatie voor je.
http://www.xtremesystems....nce&highlight=wooden+case
Ik weet dat er op het forum ook iemand was die houten kasten maakt op order maar kan hem niet vinden.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:40

Cheezus

Luiaard

VasZaitsev schreef op zondag 11 januari 2015 @ 23:23:
Of iets origineels, een simpele computerkast lijkt mij zo simpel, maak iets zoals bijv. een tafel. Al zijn die ook al gemaakt, maar toch. Een mooie, functioneel tafeltje met daarin weggemoffeld een flinke pc lijkt mij zelf best interessant.
Ik denk juist dat een PC kast compleet zelf bouwen een behoorlijke uitdaging is, maatvoering voor de componenten e.d. moet op de mm kloppen en je kunt er veel details in kwijt (genoeg voorbeelden gegeven in dit topic).

Als houtbewerkingsskill project is deze ook erg mooi [CiP] DownloadWitch

[ Voor 8% gewijzigd door Cheezus op 12-01-2015 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addo2
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-07 22:12
Mijn eerste gedachte was een mediacenter meubel. Een en relatief platte en nette kast met een computer en scherm er in verwerkt. Wanneer dat netjes wordt afgewerkt ben je af van die lelijke poten van het scherm. met daarbij de optie om andere consoles (Xb-one PS4) e.d. aan te sluiten.

Om het uitdagend te maken: Vind een methode dat je makkelijk bij de andere aansluitingen op het scherm kan (wanneer je neefje langskomt met bijvoorbeeld een game-cube) moet dit eenvoudig zijn aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerohumoris
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 15:03
Mijn tip. Ga voor een masief blok hout waar alles uit gesneden worde. Op de plekken waar wel openingen moeten komen zorg dat de nerven van het hout gelijk blijven. DIt geeft een mooi effect en dan lijkt het gewoon 1 stuk hout. Ook intern alles uitsnijden.

Een zwaluwerbinding is idd erg mooi. Ik denk alleen dat dit net iets te "simpel" is al ik je zo hoor. Een massief blok hout geeft je ook de mogelijkheid om (met de hand) er gravures op te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker1706
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-10 10:05
Weet je zeker dat je een pc gaat bouwen? Een paar vloerstaande luidsprekers kun je erg mooi maken/afwerken. Denk ook aan de bindingen binnenin de speaker voor stevigheid. Kijk bijv. eens naar iets als dit? http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=59&t=20636

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
tweaker1706 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:34:
Weet je zeker dat je een pc gaat bouwen? Een paar vloerstaande luidsprekers kun je erg mooi maken/afwerken. Denk ook aan de bindingen binnenin de speaker voor stevigheid. Kijk bijv. eens naar iets als dit? http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=59&t=20636
Het lijkt me mooi om later een keer eigen speakerkasten te maken. Als ik daarmee begin wil er ook goede speakers in hebben en daar heb ik het geld nu niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02:18
Ik weet niet of dit of valsspelen gezien wordt of juist als vernieuwend maar 'hout' kan je ook 3D printen! Leuk/handig voor de kleinere knoppen en dergelijk?!

http://www.thingiverse.com/thing:49276

Verder erg leuk project!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
bazzzzzz schreef op maandag 12 januari 2015 @ 21:15:
Ik weet niet of dit of valsspelen gezien wordt of juist als vernieuwend maar 'hout' kan je ook 3D printen! Leuk/handig voor de kleinere knoppen en dergelijk?!

http://www.thingiverse.com/thing:49276

Verder erg leuk project!
Heb daar ook al aan gedacht :) voor kleine onderdelen zal het wel kunnen maar anders word het inderdaad valsspelen

hier een eerste paar schetsen:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/eqOyj/98ad1a2cf4.jpg

deze kasten zijn nog iets te simpel qua uiterlijk.

[ Voor 24% gewijzigd door bwienke op 12-01-2015 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palme50
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:44
Een leuk idee zou iets zijn als tetris blokken die je in elkaar kan drukken met in elk blok een onderdeel.
Probleem zou dan de aansluitingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
bwienke schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:29:
aarding van het moederbord gaat dan via de stroomkabels die naar het moederbord gaan?
Aarding van het moederbord zou ik me geen zorgen om maken. Het makkelijkst om te doen is een aardedraadje van het moederbord naar de voeding maken en deze op beide plekken met een schroefje (en kartelringetje) bevestigen. Je aarding gaat dan meteen door naar de aardedraad die in je voedingsstekker zit.

Verder toch zeker een mooie uitdaging, het is zijn allemaal kleine onderdelen waar je mee in aanraking gaat komen. Hierbij moet je ook nog eens rekening houden met de standaarden die er zijn. Zo hebben voedingen meestal dezelfde afmetingen en schroefgaten op dezelfde plaatsen zitten, net als moederborden, harde schijven en insteekkaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:50

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

sypie schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:46:
[...]

Aarding van het moederbord zou ik me geen zorgen om maken. Het makkelijkst om te doen is een aardedraadje van het moederbord naar de voeding maken en deze op beide plekken met een schroefje (en kartelringetje) bevestigen. Je aarding gaat dan meteen door naar de aardedraad die in je voedingsstekker zit.
Dat is niet meer nodig, de 24pin voorziet al in aarde.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonniess
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-07 12:51
Misschien is het een Idee om een wallmounted pc te maken. Hier kun je verschillende technieken in verwerken.

A good leader inspires by example. But if that fails, brutal violence will do just as well - Gnarl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistW
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-12-2024
Misschien zoiets voor de statusleds?
Afbeeldingslocatie: http://www.chictip.com/wp-content/uploads/2010/10/jb_box_013-500x500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
Dat is wel echt nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jort99b
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-03 18:29
Meelobee schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:48:
[...]

Dat is niet meer nodig, de 24pin voorziet al in aarde.
En vervolgens maakt het allemaal geen bal meer uit want de pc wordt hoogstwaarschijnlijk in een ongeaard stopcontact gestopt...

Als het mijn opleiding zou zijn zou ik trouwens toch voor iets gaan wat iets meer te maken heeft met meubelbouw. Bijvoorbeeld, zoals al geopperd is, een heel tv-meubel met ingebouwde htpc. (kun je toch je computer erin doen ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door jort99b op 13-01-2015 20:26 . Reden: woord vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
De reacties hier hebben me wel aan het denken gezet :)

Een meubel zal het niet gaan worden omdat ik daar simpelweg niet het geld en de ruimte voor heb.
Mijn hoogslaper heeft me genoeg gekost en daarom wil ik nu een minder prijzig iets maken maar wat er nog wel prijzig uit ziet. Het kleine beetje hout dat ik zal gebruiken zal niet veel gaan kosten.

Hier een schets gedeeltelijk op basis van een wallmounted pc:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/ewdXv/fb0c4b327b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:07
Misschien een goed idee om met fineer te werken: https://www.youtube.com/watch?v=PXH8ers57rs

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistW
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-12-2024
Zoals je hebt kunnen lezen is een beetje fineer plakken niet voldoende om aan de opdracht te voldoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
hier nog een paar schetsen, al merk ik wel dat ik het lastig vind om met iets origineels te komen wat mij ook nog mooi lijkt.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/eKqLl/b8c4fb47e8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:06

Milmoor

Footsteps and pictures.

Steampunk kast met hout en koper. Vier videokaarten die vanzelf als een waaier open gaan als het te warm wordt.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
Milmoor schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:47:
Steampunk kast met hout en koper. Vier videokaarten die vanzelf als een waaier open gaan als het te warm wordt.
haha, mooi idee met 4 videokaarten ;) helaas is steampunk niet helemaal mijn stijl. Op zich lijkt het me wel mooi om er ook rvs of aluminium in te verwerken al heb ik daar totaal geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:57

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Ik ben ook bezig geweest met ontwerpen van een eigen kast. Door verlies van contact/kosten/werk/studie/etc(...) staat het stil...helaas. Maar misschien kan je iets met het ontwerp/idee:

*link komende 5 min*

*link*

Inmiddels is er vordering ten opzichte van de post. Helaas zijn de vorderingen bij iemand anders opgeslagen :F .

[ Voor 37% gewijzigd door Sumerechny op 19-01-2015 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 14:54
Ik zat zelf voor mijn nasWitch (jaja, nieuwe iteratie) te denken aan een houten lamp / nas voor boven de eettafel, vormgegeven als een soort zeppelin met de hardeschijven achter 'bommenluiken'. In de luiken LED verlichting geïntegreerd. Voor- en achterzijde vormgegeven als jet intake en exhaust fan in het midden tussen de ophanging. Mobo in het midden met TFX voeding, 2x3 of 2x6 hardeschijven richting voor- en achterzijde.

Kan zo snel een test render niet vinden, staat op een andere computer. Kan hem nog wel opsnorren indien je geïnteresseerd bent. Het lastige zal de dubbel gekromde vlakken zijn, dus heel veel handwerk en/of heel veel freestijd.

Je zou ook kunnen denken aan een houten behuizing waar het hout zo dun dat het doorschijnend is (intern licht waardoor de houtstructuur naar voren komt). EDIT: OEPS Had de post van MistW over het hoofd gezien.

Momenteel geen tijd voor om dit verder uit te werken, maar misschien een nieuwe hit om lamp en computer te combineren? :)

Hier nog wat random inspiratie:
Fletcher Capstan Table Is een gave, maar wel erg dure (en ingewikkelde) tafel van tenminste 50k Euro. Maar misschien leuk om iets met een iris te doen?

Of iets anders met beweging: Wooden Mirror

Of een wat opener structuur voor een behuizing:
Afbeeldingslocatie: http://www.contemporist.com/photos/mungle_230309_04.jpg
Tafel, behuizing, maakt niet uit.

[ Voor 22% gewijzigd door JShal op 19-01-2015 23:09 . Reden: MistW over het hoofd gezien :) ]

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 22:31
Zoals meerdere mensen hier al aangeven; als ik in jou schoenen stond zou ik iets maken wat meer gerelateerd is aan je opleiding. Als ik jou docent was dan zou ik liever een kast/bureau/tafel/o.i.d. zien. Aangezien je al aangaf dat dat te hoog in kosten oploopt... Misschien is dan boekenplank(en) een idee? Ik heb al eerder een hele mooie mod gezien van iemand die een pc in een boekenplank en boeken erbij zelfs heeft gebouwd. Kan alleen die mod niet zo snel vinden, als ik hem vind gooi ik er een linkje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:23

arie_papa

Running on Ubuntu

Ik vond deze build wel gaaf. Niet om na te maken, maar wellicht inspiratie.

[ Voor 7% gewijzigd door arie_papa op 20-01-2015 22:45 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 12:35
Ik vind zelf de mods op slipperyskip wel wat hebbben, vooral de sigarenkistjes :P

http://slipperyskip.com/page23.html

Afbeeldingslocatie: http://slipperyskip.com//humidor/019.jpg

of deze Aziatisch ogende kast
Afbeeldingslocatie: http://images.bit-tech.net/content_images/2006/04/japanese_case_mod_sangaku/166.jpg
http://www.bit-tech.net/m...panese_case_mod_sangaku/9

Misschien ook leuk om wat extras te doen zoals een muis of de behuizing van een scherm te vervangen
Afbeeldingslocatie: http://www.topblogposts.com/files/woodencomputer/3.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door leecher op 21-01-2015 01:26 ]

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 22:01
Heb eens na zitten denken over een origineel idee, het lijkt mij heel erg nice om een (eventueel antiek-ogende) grammofoon te maken en de pc in de onderkant te verwerken, met de mogelijkheid om de audio over de hoorn af te spelen. Vind het contrast tussen ouderwets en modern wel tof, plus dat een pc wel het laatste is wat je in zo'n ding verwacht aan te treffen. Het lijkt mij als leek wel goed te zitten met de vereiste moeilijkheidsgraad, tenzij het natuurlijk teveel hooi op de vork is. Ik word er in ieder geval wel enthousiast door :P

Zo'n apparaat dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.grandearmadio.com/negozio/images/133622_Grammofono_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
Hierbij een nieuwe schets. Dit is denk ik de kant die ik op wil gaan. Ik heb met school overlegt en ik hoef niet perse te laten zien wat ik kan. Als het ontwerp zelf een object is dat goed presenteerbaar is is dat ook goed.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/fESWb/dd0ec01887.jpg

De lichte strepen op de voorkant wil ik van wit LG Hi-macs maken. Dit is een soort materiaal dat grotendeels uit acryl bestaat. Dit kun je nagenoeg naadloos lijmen. Dit wil ik dan zo maken dat die strepen oplichten.
De lichte strepen op de zijkant wil ik met de lasersnijder in plexiglas graveren.

Dit is gebaseerd op de lijnen die ook op een printplaat zitten. Om het nog meer het idee van een printplaat te geven lijkt het me misschien ook leuk om vanaf de I/O knop een streep schuin naar de zijkant en dan naar onder te laten lopen. Dan wil ik ook LG Hi-macs om de knop doen. Als ik dat ook bij de USB poorten en de 3,5mm aansluitingen doe geeft dat denk ik wel een leuk effect. Ik zal proberen hier morgen of overmorgen een schets van te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door bwienke op 08-02-2015 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cabrio bob
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-09-2022
ik heb ook plannen om zelf een behuizing te gaan maken, maar dit staat nu in de koelkast wegens het wachten op de skylake-K hardware.

Link naar mijn topic op het highflow forum : (post #8 is de laatste update)

link

Te gebruiken als inspiratie.

Afbeeldingslocatie: http://www.bobhome.nl/new-pc-2014/new-pc-2014-06s.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door cabrio bob op 09-02-2015 19:31 . Reden: thumb toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:42

OB1

Wat ook zou kunnen is een 19 inch kast met een rack voor versterkers en andere apparatuur.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

• bwienke
Bedankt voor alle hulp en suggesties! Hellaas lukt het me niet om voor het einde van dit schooljaar een goed doordacht ontwerp te hebben en deze ook nog te maken. Daarom zal het niet mijn examenwerkstuk worden.

Ik zal wel verdergaan met het ontwerpen van de kast maar daar neem ik nu alle tijd voor om het helemaal uit te denken.
Pagina: 1