Hey allemaal,
Ik heb mij nog niet eerder voorgesteld in dit forum. Beter laat dan nooit
, ik zal het kort houden... Mijn naam is Hendrik, vader, docent, student en gamer. Een paar weken terug heb ik het in mijn hoofd gehaald om zelf een case te willen ontwerpen en maken voor een nieuwe gaming rig.
Jullie hebben vast mijn topic "Hoe plat kan de case..?" wel voorbij zien komen. Ik ben enigszins geschrokken van het feit hoe plat een functionele pc kan worden, top tips waar iedereen mee gekomen is!
Om het mezelf niet te moeilijk te maken i.v.m. de combinatie gezin/werk/studie/eerste build heb ik ervoor gekozen om de platte case vooralsnog als mogelijk 2e project neer te leggen. Wellicht dat ik met mijn huidige hardware een pannenkoek HTPC in elkaar ga schroeven. Dit is ook de reden dat ik het topic parallel laat lopen. Ik hoop dat er nog creatieve tips langskomen en misschien kunnen anderen er nog inspiratie aan op doen.
Het ontwerp waar ik nu mee speel is het volgende:

Een vriend van mij kan mogelijk het materiaal voor mij op maat krijgen (laser snijder etc...
) Het plan is om de case uit twee delen te maken. Een deksel welke scharniert om een pan. In de pan zal de hardware komen te liggen. Hiernaast zal aan de voorzijde (zwarte cirkels) de air-intake zijn (direct een fan of indirect d.m.v. een buis richting intern en daar een fan).
Het materiaal van de case zal waarschijnlijk staal worden gezien de prijs.
De hardware waar ik op richt is grofweg de best buy guide van Tweakers (één van de top onderdelen van de site
) voor een mainstream gaming rig (dit zal nog afhankelijk zijn van de daadwerkelijke financiële situatie medio mei/juni). Hierbij zal het moederbord echter een u-ATX worden i.v.m. de omvang. Hier zal de GPU via een PCI-riser op bevestigd worden om de hoogte van de kast te beperken. De hoogte van de case is nu bepaald door de hoogte van de PSU (±9 cm). De CPU fan zal een low profile fan moeten worden zoals de Scythe Big Shuriken 2 oid.
Ik ben een beetje aan het puzzelen geweest met de invulling van de kast en ben op de volgende schets uitgekomen:

De onderste schets is mijn inschatting waar het PCI slot ongeveer zit...
Momenteel ben ik nog niet tevreden over de indeling van de hardware, ik hoop dat de breedte nog te verminderen zonder hierbij de hoogte hierbij teveel toe te laten nemen.
Zijn er wellicht ervaren bouwers of creatievelingen die hier nog tips voor me hebben?
In de loop van de komende weken zal ik enkele updates plaatsen van ontwikkelingen/ideeën. Gezien ik geen ervaring heb met modding is feedback natuurlijk altijd welkom
.
Ik heb mij nog niet eerder voorgesteld in dit forum. Beter laat dan nooit
Jullie hebben vast mijn topic "Hoe plat kan de case..?" wel voorbij zien komen. Ik ben enigszins geschrokken van het feit hoe plat een functionele pc kan worden, top tips waar iedereen mee gekomen is!
Om het mezelf niet te moeilijk te maken i.v.m. de combinatie gezin/werk/studie/eerste build heb ik ervoor gekozen om de platte case vooralsnog als mogelijk 2e project neer te leggen. Wellicht dat ik met mijn huidige hardware een pannenkoek HTPC in elkaar ga schroeven. Dit is ook de reden dat ik het topic parallel laat lopen. Ik hoop dat er nog creatieve tips langskomen en misschien kunnen anderen er nog inspiratie aan op doen.
Het ontwerp waar ik nu mee speel is het volgende:

Een vriend van mij kan mogelijk het materiaal voor mij op maat krijgen (laser snijder etc...
Het materiaal van de case zal waarschijnlijk staal worden gezien de prijs.
De hardware waar ik op richt is grofweg de best buy guide van Tweakers (één van de top onderdelen van de site

Ik ben een beetje aan het puzzelen geweest met de invulling van de kast en ben op de volgende schets uitgekomen:

De onderste schets is mijn inschatting waar het PCI slot ongeveer zit...
Momenteel ben ik nog niet tevreden over de indeling van de hardware, ik hoop dat de breedte nog te verminderen zonder hierbij de hoogte hierbij teveel toe te laten nemen.
Zijn er wellicht ervaren bouwers of creatievelingen die hier nog tips voor me hebben?
In de loop van de komende weken zal ik enkele updates plaatsen van ontwikkelingen/ideeën. Gezien ik geen ervaring heb met modding is feedback natuurlijk altijd welkom