Hoe plat kan de case..?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:57

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Topicstarter
Hey mensen,

Ik hou het CM forum een beetje bij maar wat voor mij een oplossing zou kunnen zijn
is nog niet gepasseerd.

Het lijkt mij interessant om te kijken hoe plat je een kast kan krijgen voor een mainstream gaming pc. Zodat ik hem onder het bureau kan schroeven b.v....maar ook mee kan nemen naar een LAN.

Zijn er mensen die een vergelijkbare build langs hebben zien komen? (in dit forum of internet) Of er zelf ideeën over hebben? Ik ben zelf geen extreme klusser o.i.d. maar een klein projectje op z'n tijd vind ik wel vermakelijk :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
hoever wil je gaan?

-standaard kast met 5,25" slot in de breedte

-standaardkast met 5,25"slot in de hoogte. daardoor kan de kast smaller. standaard desktop

-gemodde kast. hoogte pci slot.

-nog wat extra hulp en aanpassing. pci expres haakse riser voor videokaart. wat het hoogste punt bepaald.

je kan ver gaan als je zin hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De max zal de hoogte van de videokaart zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel-mw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-02 14:31
de videokaart kan je ''plat'' leggen als je zoon pci hoek of verleng strip gebruikt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Met een riser kan de videokaart ook plat in het verlengde van het moederbord. Ik dacht dat streacom hier een aantal geschikte kastjes voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als ik zoek op 1u gaming pc heb ik al redelijk wat resultaten. is 1u plat genoeg ?

(kun je gelijk makkelijk ophangen)

[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 19-03-2014 21:46 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je het echt plat wilt hebben, pak een thin miniITX met een goede IGP. Dan heb je aan een paar centimeter al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10 19:00

thijsco19

KTM 990 SMT

(sorry als het een beetje topic stelen is)
Wat ik nou eigenlijk wel wil zien is een kast waar het scherm in zit gebouwd. Om vervolgens het alsnog in een zo klein mogelijk formaat te maken.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ah, je bedoelt een iMac? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

thijsco19 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:50:
(sorry als het een beetje topic stelen is)
Wat ik nou eigenlijk wel wil zien is een kast waar het scherm in zit gebouwd. Om vervolgens het alsnog in een zo klein mogelijk formaat te maken.
Tablet :?

duh ...

geef nou maar gauw het topic terug

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:13

HugoBoss1985

Xenotech

Als je een dedicated videokaart gebruikt, dan wordt die een stuk warmer als je "pci hoogte" of ietsjes meer hebt in je behuizing.
Als er weinig ruimte tussen de kast/het zijpaneel zit, dan kan er langs het "lange" gedeelte van de videokaart geen of nauwelijks lucht.
Dus de kaart kan daar zijn warme lucht niet kwijt...
Ik spreek uit (slechte) ervaring met testen in een Coolermaster CM elite 361, een hele compacte case voor ATX moederborden, maar dus ook heel erg smal.

Met een videokaart die de lucht uit de kast blaast/zuigt heb je misschien andere resultaten...

Met ITX kasten en dergelijk compact/small spul is het vaak zo: lekker compact maar alles wordt een stuk warmer.

Bovenstaande is mijn mening met een smalle kast i.c.m. een dedicated videokaart... verder geen ervaring!

[ Voor 23% gewijzigd door HugoBoss1985 op 19-03-2014 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
fish schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:37:
als ik zoek op 1u gaming pc heb ik al redelijk wat resultaten. is 1u plat genoeg ?

(kun je gelijk makkelijk ophangen)
Dat ziet er idd uit als wat ik in m'n kop heb! Het hoeft er niet goed uit te zien...hij hangt toch uit het zicht :) . Ik had al uitgebreid gezocht maar nog niet de juiste benaming gevonden dus.

Hoe zit het met de warmte afvoer dan? Ik kan me indenken dat de luchtstroom flink beperkt zal/kan worden. Dat lijkt me voor een game pc bijna dodelijk.

Edit:
HugoBoss1985 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:57:
Als je een dedicated videokaart gebruikt, dan wordt die een stuk warmer als je "pci hoogte" of ietsjes meer hebt in je behuizing.
Als er weinig ruimte tussen de kast/het zijpaneel zit, dan kan er langs het "lange" gedeelte van de videokaart geen of nauwelijks lucht.
Dus de kaart kan daar zijn warme lucht niet kwijt...
Ik spreek uit (slechte) ervaring met testen in een Coolermaster CM elite 361, een hele compacte case voor ATX moederborden, maar dus ook heel erg smal.

Met ITX kasten is het vaak zo: lekker compact maar alles wordt een stuk warmer.

Bovenstaande is mijn mening als je voor een smalle kast gaat i.c.m. een dedicated videokaart... verder geen ervaring!
Ik had net niet snel genoeg getypt :P . Kan je thv de videokaart geen ventilatie rooster plaatsen? Of verhelpt dat het probleem slechts deels?

[ Voor 45% gewijzigd door Sumerechny op 19-03-2014 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

de meeste grafische kaarten blazen praktisch alle warme lucht uit door het naast gelegen slot. zorg iig dat de lucht goed kan worden aangevoerd.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:13

HugoBoss1985

Xenotech

Sumerechny schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:00:
[...]

Dat ziet er idd uit als wat ik in m'n kop heb! Het hoeft er niet goed uit te zien...hij hangt toch uit het zicht :) . Ik had al uitgebreid gezocht maar nog niet de juiste benaming gevonden dus.

Hoe zit het met de warmte afvoer dan? Ik kan me indenken dat de luchtstroom flink beperkt zal/kan worden. Dat lijkt me voor een game pc bijna dodelijk.

Edit:

[...]

Ik had net niet snel genoeg getypt :P . Kan je thv de videokaart geen ventilatie rooster plaatsen? Of verhelpt dat het probleem slechts deels?
Daarom hebben ATX kasten vaak een rooster en zelfs 1 of 2 mogelijkheden om ventilatoren te plaatsen.
Die blazen dan tegen de videokaart(en) aan.
Het zou je wel helpen denk ik, maar een kast waarbij het zijpaneel dicht op de videokaart zit vind ik geen ideale situatie...

Een videokaart met een "open koeler" die de lucht niet naar buiten blaast maar in de case, heeft er geen baat bij als het zijpaneel daar dicht op zit.
Ik bedoel dus zoiets als een kaart met een Twinfrozr koeler of iets dergelijks. (Heel veel kaarten hebben zo'n koeler, ook mijn MSI 7850 twinfrozr koeler.)

[ Voor 14% gewijzigd door HugoBoss1985 op 19-03-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
fish schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:03:
de meeste grafische kaarten blazen praktisch alle warme lucht uit door het naast gelegen slot. zorg iig dat de lucht goed kan worden aangevoerd.
Hmm zijn er naast de haakse koppelstukken dan ook stukken die de kaart bij de haakse hoek ook 180gr draaien? Dan kantel je de warmte afvoer naar de buitenzijde van de kast en kan je er een rooster in plaatsen...toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Denk aan zoiets
http://gadgets.boingboing..._small_gaming_pc_1U_3.jpg

Je kan altiid als je het nier vertrouwd, of metingen uiutwijzen dat de kaart te warm dreigt te worden een stapel gaten/rooster onderin maken. hij komt toch onder je bureau.
ean wanneer je he meeneemt en op een tafel left kun je hem nog op voetjes zetten dan

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10 19:00

thijsco19

KTM 990 SMT

Hehe, nee. Een echte dikke game PC wat de TS ook bedoelt ;).

Maar inderdaad beetje offtopic. Excusses

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hoe "plat" een "echt dikke" pc kan ....

uhm ...

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry H.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-10-2022
thijsco19 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:09:
[...]

Hehe, nee. Een echte dikke game PC wat de TS ook bedoelt ;).

Maar inderdaad beetje offtopic. Excusses
Hoe kleiner de pc hoe meer prestaties je gaat inleveren.
Hoe dikker de pc hoe groter ;)

Reviews: MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
1U systemen (als ik naar servers kijk) zijn over het algemeen enorm lawaaiig. Meestal door een hele bank van 40mm fannetjes die zich suf staan te blazen om het spul in een 1U kast koel genoeg te houden.
Met een haaks pci-e slot kun je daar ook wel een dikke GPU inzetten, maar het zal dan een hele klus worden om het zo te maken dat je niet steeds het idee hebt dat je bureau probeert op te stijgen :p

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:29
Aangezien je geen specificatie hebt geplaatst zou ik als ik jou was een ultrabook nemen. Zo heb ik hier een Acer V-series ultrabook met een i5 en IGP. Geen gamingmonster, maar voor m'n zusje genoeg. Scherm eraf, achter een riggeltje onder haar bureau geplaatst, via HDMI naar een monitor en klaar. Je ziet helemaal niks en de dikte zal een centimetertje zijn of zo. Ultrabooks vind je vaak genoeg voor heel scherpe prijzen. De 'gewoon stuk' varianten zijn het goedkoopste, maar alleen een defecte accu of beeldscherm is al goed genoeg.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
u_nix_we_all schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:06:
1U systemen (als ik naar servers kijk) zijn over het algemeen enorm lawaaiig. Meestal door een hele bank van 40mm fannetjes die zich suf staan te blazen om het spul in een 1U kast koel genoeg te houden.
Met een haaks pci-e slot kun je daar ook wel een dikke GPU inzetten, maar het zal dan een hele klus worden om het zo te maken dat je niet steeds het idee hebt dat je bureau probeert op te stijgen :p
Huhu, misschien moet ik een iets ruimere kast nemen idd. Ik zit ook met het idee van water koeling te spelen maar heb toch het idee dat dat een beetje onrealistisch is. :S
Siempie schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:32:
Aangezien je geen specificatie hebt geplaatst zou ik als ik jou was een ultrabook nemen. Zo heb ik hier een Acer V-series ultrabook met een i5 en IGP. Geen gamingmonster, maar voor m'n zusje genoeg. Scherm eraf, achter een riggeltje onder haar bureau geplaatst, via HDMI naar een monitor en klaar. Je ziet helemaal niks en de dikte zal een centimetertje zijn of zo. Ultrabooks vind je vaak genoeg voor heel scherpe prijzen. De 'gewoon stuk' varianten zijn het goedkoopste, maar alleen een defecte accu of beeldscherm is al goed genoeg.
Geen slecht idee idd. Helaas ben ik wel zo'n idioot die eventueel losse onderdelen moet kunnen vervangen (RAM, GPU, SSD/HDD) als ik er behoefte aan heb. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dat soort pc's bestaan al en worden reeds compleet verkocht. Inclusief geïntegreerd scherm. Ze zijn in verschillende maten en scherm groottes te verkrijgen. Ook in verschillende diktes. Van 8 Centimeter tot 1 centimeter dik. Met hele zware videokaarten en zelfs met Dual GPU opstellingen.

Zoek in de pricewatch naar de benaming "Laptop" of "Notebook". Het scherm is desgewenste er vanaf te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seth_Chaos schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:14:
Dat soort pc's bestaan al en worden reeds compleet verkocht. Inclusief geïntegreerd scherm. Ze zijn in verschillende maten en scherm groottes te verkrijgen. Ook in verschillende diktes. Van 8 Centimeter tot 1 centimeter dik. Met hele zware videokaarten en zelfs met Dual GPU opstellingen.

Zoek in de pricewatch naar de benaming "Laptop" of "Notebook". Het scherm is desgewenst er vanaf te schroeven.
hmmm zo'n zoals jij dat noemt "Laptop" of "Notebook"
bij dit soort apparaten zijn de CPU, GPU, RAM, meestal niet allen te upgraden, en vindt jij maar eens een "Laptop" of "Notebook" die de performance van een pc tegemoet komt tegen deze de zelfde prijs. ;w

Voor de TS, Je zou gebruik kunnen maken van een of meerdere Pico psu's om het zaakje te poweren(Mobo & Videokaart) bespaart veel ruimte tov een conventionele voeding.

Als je waterkoeling gebruikt dan is je project zeker wel realistisch, met een hoop creativiteit en een beetje hulp van mede-tweakers zou je ver moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:12
Allereerst dacht ik dat het topic ging over hoe klein je een case kunt krijgen... met een hamer bijvoorbeeld :)

Maar het gaat er dus puur om hoe klein de PC kan zijn in de derde dimensie? Overige twee dimensies maken niet uit? Portable wordt een PC daar natuurlijk ook niet van als deze zeer plat maar 1x1 m2 is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 03:08
misschien simpel gedacht, maar net zo plat as een laptop.
gebruik Laptop onderdelen en je komt heel ver

"Today is the worst day since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Sumerechny schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:39:
Geen slecht idee idd. Helaas ben ik wel zo'n idioot die eventueel losse onderdelen moet kunnen vervangen (RAM, GPU, SSD/HDD) als ik er behoefte aan heb. :$
SSD en HDD zijn vaak eenvoudiger te vervangen dan bij een normale case, omdat je geen kabels hebt maar de schijven er gewoon in drukt. Met een gewone laptop heb je vaak zo'n 3 SATA-poorten, dus dat is wel genoeg voor de meeste mensen. GPU is vaak niet te vervangen. Of het is het gewoon niet waard om die te vervangen. Daar heb je natuurlijk gelijk in. RAM is weer geen probleem.
Ik kan het me voorstellen dat het niet ideaal voor je is, hoor, maar ik denk dat het wel dat je de case niet platter kunt krijgen.
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:40:
[...]

hmmm zo'n zoals jij dat noemt "Laptop" of "Notebook"
bij dit soort apparaten zijn de CPU, GPU, RAM, meestal niet allen te upgraden, en vindt jij maar eens een "Laptop" of "Notebook" die de performance van een pc tegemoet komt tegen deze de zelfde prijs. ;w

Voor de TS, Je zou gebruik kunnen maken van een of meerdere Pico psu's om het zaakje te poweren(Mobo & Videokaart) bespaart veel ruimte tov een conventionele voeding.

Als je waterkoeling gebruikt dan is je project zeker wel realistisch, met een hoop creativiteit en een beetje hulp van mede-tweakers zou je ver moeten komen.
Iemand huilend wegzwaaien, omdat je vindt dat een heel platte case met onderdelen dezelfde prijs moet hebben als een normale desktop en dan zelf met meerdere pico psu's en waterkoeling aankomen... :P
RAM is in principe altijd heel makkelijk te vervangen. CPU hoeft meestal niet vervangen te worden. Hou je inderdaad de GPU over.

De GPU kan je vaak alleen vervangen voor modellen uit dezelfde serie, dus daar heb je over het algemeen niks aan. Maar alle dingen die je vaker veranderd zijn makkelijk te doen. Dus misschien moet je een compromis sluiten? En anders zou ik lekker voor een single slot GPU gaan en een PCI-e riser, zodat je de GPU plat kunt leggen. Platte CPU koeler en klaar. Niet zo plat als een laptop en zonder de extraatjes, maar dan kan je zonder problemen doen wat je met een normale pc ook kunt doen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
Nukar schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:50:
misschien simpel gedacht, maar net zo plat as een laptop.
gebruik Laptop onderdelen en je komt heel ver
Seth_Chaos schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:14:

Zoek in de pricewatch naar de benaming "Laptop" of "Notebook". Het scherm is desgewenste er vanaf te schroeven.
Hoewel laptop/net- notebook geen slechte ideën zijn neemt het het klusproject idee wel een beetje weg. Hiernaast vrees ik dat laptop's etc en slechte prijs/prestatie verhouding dan desktops. Als die angst niet reëel is hoor ik het graag natuurlijk :P .
Jolke schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:45:
Allereerst dacht ik dat het topic ging over hoe klein je een case kunt krijgen... met een hamer bijvoorbeeld :)

Maar het gaat er dus puur om hoe klein de PC kan zijn in de derde dimensie? Overige twee dimensies maken niet uit? Portable wordt een PC daar natuurlijk ook niet van als deze zeer plat maar 1x1 m2 is....
:D De topic titel trekt de aandacht dus wel ;)
Siempie schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:58:
[...]

SSD en HDD zijn vaak eenvoudiger te vervangen dan bij een normale case, omdat je geen kabels hebt maar de schijven er gewoon in drukt. Met een gewone laptop heb je vaak zo'n 3 SATA-poorten, dus dat is wel genoeg voor de meeste mensen. GPU is vaak niet te vervangen. Of het is het gewoon niet waard om die te vervangen. Daar heb je natuurlijk gelijk in. RAM is weer geen probleem.
Ik kan het me voorstellen dat het niet ideaal voor je is, hoor, maar ik denk dat het wel dat je de case niet platter kunt krijgen.

[...]

Iemand huilend wegzwaaien, omdat je vindt dat een heel platte case met onderdelen dezelfde prijs moet hebben als een normale desktop en dan zelf met meerdere pico psu's en waterkoeling aankomen... :P
RAM is in principe altijd heel makkelijk te vervangen. CPU hoeft meestal niet vervangen te worden. Hou je inderdaad de GPU over.

De GPU kan je vaak alleen vervangen voor modellen uit dezelfde serie, dus daar heb je over het algemeen niks aan. Maar alle dingen die je vaker veranderd zijn makkelijk te doen. Dus misschien moet je een compromis sluiten? En anders zou ik lekker voor een single slot GPU gaan en een PCI-e riser, zodat je de GPU plat kunt leggen. Platte CPU koeler en klaar. Niet zo plat als een laptop en zonder de extraatjes, maar dan kan je zonder problemen doen wat je met een normale pc ook kunt doen.
Dat zijn punten die ik langzamer hand meer ben tegengekomen inderdaad, dank :) . Het valt me tegen om informatie te vinden over 'platte builds' :S .

Ik zal in mijn vrienden- kenniskring eens informeren wie er handig is met metaal bewerken misschien kunnen we een platte custom case vormen in plaats van een (slecht geventileerde) 1U case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een 1u kast nemen, en een GPU van AMD met een blowerfan koeler. De stock koeler van de HD6970 bijvoorbeeld. Als je dan onderin een gat maakt recht voor de fan, heeft de GPU zijn eigen luchttunnel, afgesloten van de rest. En een airduct maken voor de CPU, zoals je in de standaard DELL kasten ziet.

http://images.anandtech.c...ell/dimensionxps/open.jpg

Als je hiermee de twee grootste hitte makers aanpakt, ben je voor de rest niet zoveel koeling nodig.

Kijk bijvoorbeeld eens naar een 1U barebone.
http://www.asacomputers.com/images/P/5016i-ntf_angled.jpg

Daar het luchtgat voor de GPU in maken, leuke i5 erin met een stapel ram en een SSD. Veel platter dan dat gaat hem niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Sumerechny schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 16:37:
[...]

:D De topic titel trekt de aandacht dus wel ;)
Ja, het zal de vrijdag geweest zijn... :)
Verder wel leuk om te volgen dit topic - heb niet veel toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceDW
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 13:48
pricewatch: Silverstone RAVEN RVZ01

Beetje offtopic ( is namelijk niet echt modden ) maar dit is een kant en klare kast waar gewoon een main stream game pc in past en de kast is niet veel groter dan een xbox.

( eigenlijk een soort ''steam machine'' http://static2.businessin...-a-media-center-setup.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusioxan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:35
Aantal maanden geleden kwam ik een computer tegen die ik echt heel gaaf vond. Even wat zoekwerk en ik had hem weer gevonden. Ik denk dat dunner dan deze toch een hele uitdaging word.
Afbeeldingslocatie: http://www.gtek-computerdesign.com/IMG/3.jpg
http://www.gtek-computerdesign.com/tenuis2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Mooi design, en past goed bij de boxen, zeg maar... :D
Maar niet erg praktisch voor TS: "Zodat ik hem onder het bureau kan schroeven b.v....maar ook mee kan nemen naar een LAN"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
Fusioxan schreef op maandag 24 maart 2014 @ 23:41:
Aantal maanden geleden kwam ik een computer tegen die ik echt heel gaaf vond. Even wat zoekwerk en ik had hem weer gevonden. Ik denk dat dunner dan deze toch een hele uitdaging word.
[afbeelding]
http://www.gtek-computerdesign.com/tenuis2.html
Wow.....

Ik ga m'n handen er zeker niet aan branden maar dat ziet er toch ERG gelikt uit. Helaas kan ik geen specs vinden :P .

Gezien ik zelf weinig ervaring heb met modden en met gezin/studie/werk zit moet ik het project misschien niet te moeilijk maken. Wat het grootste effect heeft op de grootte is denk ik de voeding. Ivm het vermogen van een game rig en mijn ervaring kies ik denk ik toch voor een 'standaard' voeding... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:50

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Jolke schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 06:50:
Mooi design, en past goed bij de boxen, zeg maar... :D
Maar niet erg praktisch voor TS: "Zodat ik hem onder het bureau kan schroeven b.v....maar ook mee kan nemen naar een LAN"
Voet eraf en met een beugel onder het bureau bevestigen. :)
Sumerechny schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 06:58:
[...]

Wow.....

Ik ga m'n handen er zeker niet aan branden maar dat ziet er toch ERG gelikt uit. Helaas kan ik geen specs vinden :P .

Gezien ik zelf weinig ervaring heb met modden en met gezin/studie/werk zit moet ik het project misschien niet te moeilijk maken. Wat het grootste effect heeft op de grootte is denk ik de voeding. Ivm het vermogen van een game rig en mijn ervaring kies ik denk ik toch voor een 'standaard' voeding... :X
Buildlog van Tenius 2; http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=260655

De hoogte van de voeding hoeft geen probleem te zijn als je een 1U voeding gebruikt.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:22

Qon

Er is weleens iemand bezig geweest met een dergelijke casemod, enkel heeft de betreffende persoon de casemod nooit afgemaakt. Maar wellicht dat je hier wat informatie uit kunt halen, staan leuke foto's bij en ook redelijk wat tips en uitleg.

[CCIP] UltraThin

Have fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Fusioxan schreef op maandag 24 maart 2014 @ 23:41:
Prachtig ding, maar geen GPU, dus helaas waardeloos voor de TS.
Sumerechny schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 16:37:
Dat zijn punten die ik langzamer hand meer ben tegengekomen inderdaad, dank :) . Het valt me tegen om informatie te vinden over 'platte builds' :S .

Ik zal in mijn vrienden- kenniskring eens informeren wie er handig is met metaal bewerken misschien kunnen we een platte custom case vormen in plaats van een (slecht geventileerde) 1U case.
Met een plank om het metaal te buigen en een ijzerzaag om gaten te maken kom je al een heel eind, hoor!
Maar dan is je enige mogelijkheid dus een moederbord nemen en daar een GPU plat op leggen. Dan moet je zelf even bedenken of dat een single of dual slots GPU wordt. En dan krijg je dus dit:
MauriceDW schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 00:23:
( eigenlijk een soort ''steam machine''
Afbeeldingslocatie: http://static2.businessinsider.com/image/52ad62d0ecad049f0c2119b4-1200/the-steam-machine-has-all-the-ports-you-could-possibly-need-for-a-media-center-setup.jpg
De enige oplossing die voldoet aan je eisen. En nog steeds een erg plat ding :P
Zij maken geen gebruik van een standaard ATX PSU, dus het enige 'rare' zal een pico PSU zijn en dat zal ook het enige (samen met de PCI riser) zijn dat de build ietsjes duurder maakt dan een standaard build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Siempie schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:59:
[...]

Hoezo waardeloos, het is in ieder geval een goeie inspiratie om zelf op voort te borduren. Imo een stuk leuker als een kant en klare steambox aanschaffen :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakingRens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-08 06:16

TweakingRens

Dondersteen

Niet helemaal plat, maar wel incl het idee om de GPU plat erin te gooien is de kast in mijn signature waar ik zelf mee bezit ben (beetje reclame maken :P).
Moet nog steeds een keer het sketchup file toevoegen...
Warning: Very WIP

[ Voor 4% gewijzigd door TweakingRens op 25-03-2014 13:51 ]

Wat grappig! Niet grappig van 'ha-ha', maar meer van 'Goh wat interessant' soort van grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Mooi boxje, die steambox!

:? WIP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
Jolke schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:13:
Mooi boxje, die steambox!

:? WIP?
Work In Progress ga ik vanuit :)
Tweakingklaas schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 13:51:
Niet helemaal plat, maar wel incl het idee om de GPU plat erin te gooien is de kast in mijn signature waar ik zelf mee bezit ben (beetje reclame maken :P).
Moet nog steeds een keer het sketchup file toevoegen...
Warning: Very WIP
Siempie schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:59:
[...]

[...]

Met een plank om het metaal te buigen en een ijzerzaag om gaten te maken kom je al een heel eind, hoor!
Maar dan is je enige mogelijkheid dus een moederbord nemen en daar een GPU plat op leggen. Dan moet je zelf even bedenken of dat een single of dual slots GPU wordt. En dan krijg je dus dit:

[...]

De enige oplossing die voldoet aan je eisen. En nog steeds een erg plat ding :P
Zij maken geen gebruik van een standaard ATX PSU, dus het enige 'rare' zal een pico PSU zijn en dat zal ook het enige (samen met de PCI riser) zijn dat de build ietsjes duurder maakt dan een standaard build.
Als ik zo alle berichten zie blijf ik toch zin hebben om zelf iets te bouwen. Ik ben alleen bang voor de hoeveelheid werk...gelukkig zit ik in het onderwijs :) . Ik blijf er tot de zomer rustig mee bezig, hopelijk heb ik dan voldoende tijd om zelf iets te fixen.

Die tip van het buigen opent ook weer mogelijkheden trouwens! Ik dacht aan een klassieke kast constructie met 6 panelen maar op de manier draai je de boven-, voor-, en onderkant in een keer natuurlijk. Wellicht kan ik een vergelijkbaar paneel draaien en deze over een basis heen schuiven...(morgen zal ik een afbeelding plaatsen van m'n hersenspinsel).

Waar ik met de pico PSU's bang voor ben is dat je meerdere units moet gebruiken en elke unit een aparte aansluiting moet geven (nogmaals ik ben hier (nog.. :) ) niet in thuis).
Qon schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:28:
Er is weleens iemand bezig geweest met een dergelijke casemod, enkel heeft de betreffende persoon de casemod nooit afgemaakt. Maar wellicht dat je hier wat informatie uit kunt halen, staan leuke foto's bij en ook redelijk wat tips en uitleg.

[CCIP] UltraThin

Have fun.
Dat is ook een creatieve oplossing trouwens! Tof concept :)

[ Voor 9% gewijzigd door Sumerechny op 25-03-2014 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-10 20:12

Kiswum

Gadget reviewer

Het beste idee in mijn ogen is al gegeven een ultrabook/gamelaptop:
Ik denk niet dat je platter kunt dan een 2e hands laptop (XPS bijvoorbeeld) met een defect scherm. Hiermee kom je niet boven de 3 cm uit.
Als je een kant en klare oplossing zou willen, dan kun je je oriënteren op de Asrock HT-100/Vision serie. Wellicht kun je er eentje op de kop tikken voor zo'n 450 euro. Dit zijn kant en klare (zeer stille) systemen waarbij er modellen beschikbaar zijn met een ingebouwde videokaart voor o.a. 3D weergave. Als de IGP van de intel i5 goed genoeg is, dan ben je goedkoper uit.
Hier de specs + formaat:
http://www.asrock.com/net...asp?Model=Core%20100HT-BD

Ik speel Diablo 3 bijvoorbeeld op een i3 zonder aparte videokaart op 1280*1024 en 4GB werkgeheugen (inmiddels zit er 8GB in een een SSD, waarmee het nog vloeiender loopt op hogere resoluties)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
Hey mensen,

Er zijn inmiddels een aantal toffe ideeën voorbij gekomen. Momenteel overweeg ik toch voor een 'normale' voeding te gaan. Dit geeft me iets meer ruimte in de case en warmte afvoer moet ook makkelijker zijn vermoed ik. Hiernaast maak ik het mij niet moeilijker dan noodzakelijk (iets waar ik een handje van heb) voor mijn eerste build (in combi met gezin/werk/studie).

Inmiddels heb ik enkele contacten gevonden die mij kunnen helpen bij het bouwen van een custom case.

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/z3w8txaxx/Schets1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/xhmvt4cfx/Schets2.jpg

De afgeronde zijde is de voorkant, hier kan eventueel middenop in het verlengde een blauwe led oid in komen. De zwarte cirkel zijn openingen voor fans of buizen waar lucht door naar binnen gezogen kan worden (met de fan meer intern gepositioneerd).

De 'deksel' moet scharnieren aan de onderzijde en kan aan de achterzijde worden vastgeschroefd aan de 'pan'. Hierdoor heb je een gladde kast waarbij de schroeven slechts aan de achterzijde zichtbaar zullen zijn. Een power button kan ingebouwd worden of op afstand geïntergreerd is het bureau (of wake on LAN B) )

De uitvoerbaarheid zal afhankelijk zijn van de kosten (deze specificeer ik met opzet nog niet op dit moment)

De 'pan' moet worden voorzien van brackets (?)voor PSU/MOBO/HDD. GPU kan via PCI-riser (kabel of hoek) worden bevestigd aan mobo.

Ik heb natuurlijk weer een paar vragen :+

1. Omdat ik het concept van de case volledig heb omgegooid: Is het normaal gesproken zo dat het topic gesloten word en onder andere titel herstart wordt?
2. Wat zijn volgens jullie de kosten van een vergelijkbaar kast-ontwerp? (gericht op formaat voor std. voeding, ATX en wat ruimte voor speling (geen kast ook te proppen)

Nogmaals bedankt voor alle tips etc! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diecke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:14
Dit is ook een mooie platte van Jeffrey Stephenson:
Afbeeldingslocatie: http://slipperyskip.com//13/153.jpg
Afbeeldingslocatie: http://slipperyskip.com//13/101.jpg
Meer foto's: http://slipperyskip.com/page37.html

Is met een Thin Mini-ITX moederbord.
Build log: The Mod Zoo en Overclockers Australia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Sumerechny schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:42:
Hey mensen,

Er zijn inmiddels een aantal toffe ideeën voorbij gekomen. Momenteel overweeg ik toch voor een 'normale' voeding te gaan. Dit geeft me iets meer ruimte in de case en warmte afvoer moet ook makkelijker zijn vermoed ik. Hiernaast maak ik het mij niet moeilijker dan noodzakelijk (iets waar ik een handje van heb) voor mijn eerste build (in combi met gezin/werk/studie).

Inmiddels heb ik enkele contacten gevonden die mij kunnen helpen bij het bouwen van een custom case.

[afbeelding]
[afbeelding]

De afgeronde zijde is de voorkant, hier kan eventueel middenop in het verlengde een blauwe led oid in komen. De zwarte cirkel zijn openingen voor fans of buizen waar lucht door naar binnen gezogen kan worden (met de fan meer intern gepositioneerd).

De 'deksel' moet scharnieren aan de onderzijde en kan aan de achterzijde worden vastgeschroefd aan de 'pan'. Hierdoor heb je een gladde kast waarbij de schroeven slechts aan de achterzijde zichtbaar zullen zijn. Een power button kan ingebouwd worden of op afstand geïntergreerd is het bureau (of wake on LAN B) )

De uitvoerbaarheid zal afhankelijk zijn van de kosten (deze specificeer ik met opzet nog niet op dit moment)

De 'pan' moet worden voorzien van brackets (?)voor PSU/MOBO/HDD. GPU kan via PCI-riser (kabel of hoek) worden bevestigd aan mobo.

Ik heb natuurlijk weer een paar vragen :+

1. Omdat ik het concept van de case volledig heb omgegooid: Is het normaal gesproken zo dat het topic gesloten word en onder andere titel herstart wordt?
2. Wat zijn volgens jullie de kosten van een vergelijkbaar kast-ontwerp? (gericht op formaat voor std. voeding, ATX en wat ruimte voor speling (geen kast ook te proppen)

Nogmaals bedankt voor alle tips etc! :)
De kosten zijn afhankelijk van het materiaal dat je wilt gebruiken. Als je het materiaal en de maten weet dan kan je de kosten zo berekenen.

Waarom ga je geen 1U voeding gebruiken dan kan je het geheel een stuk platter maken. Als je perse een normale voeding wilt gebruiken, kan je misschien de behuizing verwijderen, de internals van een voeding zijn vaak een stuk minder hoog, de fan in de voeding neemt flink wat ruimte in. Als je de fan verwijderd, en zorgt dat er alsnog (door een andere kleinere fan, of airducts) airflow over je voeding loopt kan dat ook een mooie optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
Meelobee schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 12:40:
[...]

De kosten zijn afhankelijk van het materiaal dat je wilt gebruiken. Als je het materiaal en de maten weet dan kan je de kosten zo berekenen.

Waarom ga je geen 1U voeding gebruiken dan kan je het geheel een stuk platter maken. Als je perse een normale voeding wilt gebruiken, kan je misschien de behuizing verwijderen, de internals van een voeding zijn vaak een stuk minder hoog, de fan in de voeding neemt flink wat ruimte in. Als je de fan verwijderd, en zorgt dat er alsnog (door een andere kleinere fan, of airducts) airflow over je voeding loopt kan dat ook een mooie optie zijn.
Ik ben van de 1U voeding afgestapt omdat ik nog steeds geen voeding met voldoende vermogen kan vinden.

Het open schroeven van een 'normale' is ook een idee inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Een hoeveel Watt psu denk je nodig te gaan hebben dan? T/m 800Watt zijn 1U psu's makkelijk te vinden, 1000Watt is ook nog redelijk gangbaar, maar die zijn vrij prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
Meelobee schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:51:
Een hoeveel Watt psu denk je nodig te gaan hebben dan? T/m 800Watt zijn 1U psu's makkelijk te vinden, 1000Watt is ook nog redelijk gangbaar, maar die zijn vrij prijzig.
Whu!? Ik kwam bijna niet verder dan 400W...ik heb duidelijk de juiste aanbieders niet gevonden :$ .Het vermogen dat ik zoek is 500-600 W... Waar heb je ze gevonden?
Grappig. Met dit soort berichten vraag ik me toch af hoelang het duurt voordat een high end gaming rig dat formaat heeft.

[ Voor 32% gewijzigd door Sumerechny op 28-03-2014 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:32
V&A aangeboden: XCASE 1U Case

Is dit niet een optie?
Heb je gelijk een laag profiel, hoef je hem alleen nog aan te passen qua mount plaatsen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Sumerechny schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:22:
[...]

Grappig. Met dit soort berichten vraag ik me toch af hoelang het duurt voordat een high end gaming rig dat formaat heeft.
De techniek staat niet stil, dus een fabrikant zal hier aan werken. Het vak van Tweakers is niet meer zo exclusief als dat het vroegâh was. :)
Pagina: 1