Toon posts:

Gaming headset, ik zie door de bomen het bos niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nu al een paar weken aan zoeken naar een goeie gaming headset, waarom een gaming headset en niet gewoon een goeie koptelefoon en losse microfoon omdat ik een microfoon in de koptelefoon ingebouwd het fijnst vindt. Door het lange zoeken ben ik zoveel verschillende Headset tegen gekomen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. elke Headset heeft wel iets negatiefs of problemen.

Mijn oog veel eerst op de Logitech G930, in Nederland zijn ze sterk aan de prijs, dus ik dacht er aan om ze misschien uit Duitsland te halen maar ik weet niet hoe het dan met de garantie zit. Stel het gaat fout kost dat voor mij een hoop geld en heb ik dat niet snel terug verdient (ik ben maar vakkenvuller van 16 jaar).

Verder zag ik dat Hyperx cloud ook een populaire headset was eveneens met de G35 van Logitech.

Ook zie ik dat de Razer kraken serie word afgeraden (behalve de forged edition maar die heeft geen microfoon), maar zijn de Razer headset echt zo slecht?

Daarom vraag ik aan jullie suggesties voor een goeie gaming headset, het liefst draadloos maar als bedraade headsets nou eenmaal beter zijn maakt dat me niet heel erg uit.

De headset wordt uiteraard gebruikt voor gamen met vrienden (dus een goeie microfoon) en een beetje muziek, maar de algemeen geluidskwaliteit moet gewoon goed zijn. Ik speel veel fps dus surround sound is denk ik wel geschikt bij mij.

Mijn budget is begrenst op 130 het liefst lager.

Ik hoop dat het duidelijk is en jullie mij kunnen hebben, alvast bedankt ik begin nu wel echt een beetje moedeloos te worden van al dat zoeken. :-(

mvg. Jeroen
UPDATE: ik heb de Hyperx Cloud 2 besteld nu wachten tot de headset binnenkomt
Bedankt voor alle tips :) _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2015 22:15 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:36

br00ky

Moderator Harde Waren

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:40
garantie heb je 9/10 keer ook gewoon via de fabrikant. zo gaf Microsoft Nederland ook gewoon garantie op Xbox 1 uit Duitsland. logitech is altijd erg goed met zijn garantie. dus zie gaar het probleem niet in. en waarom ga je niet eens luisteren bij winkels. Geluid en Comfort zijn heel persoonlijk.

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-02 15:00

garriej

Ik las ondertieten.

reviews: Vijf midrange gameheadsets - Op zoek naar de beste set tussen 100 en 200 Erg mooie opsomming van mooie headsets.

en ook nog de low range headsets: reviews: Vijf goedkope gameheadsets getest

[ Voor 25% gewijzigd door garriej op 12-01-2015 13:41 ]

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-02 15:50

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Zoek je headset met microfoon??

Review QNAP TS-230 NAS

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-02 19:46
Ik zou toch voor een razer headset gaan ;)

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Voor mij zijn momenteel deze twee het meest interessant:
http://tweakers.net/product/377114/kingston-hyperx-cloud/
productreview: Roccat Kave XTD Stereo review door Foritain

Bovenste komt er overal goed uit maar heb ik zelf maar kort getest. Onderste is voor mij 1 van de meest opvallende (in positieve zin) headsets geweest in de <100 euro klasse.

Echte upgrades is mijn ervaring beperkter mee.
http://tweakers.net/product/355504/sennheiser-g4me-one/
http://www.gamingheadsets...tm_medium=pricecomparison
(Mocht je AC4 nog nodig hebben ;) )
Zijn beide top headsets, maar de meerprijs is stevig, en ik heb niet de illusie dat je er langer mee gaat doen.

pricewatch: Asus Strix Pro Moet ik binnenkort nog eens goed naar luisteren maar lijkt wel interessant (Komt, of is inmiddels, een v2 versie van, dus let even op). pricewatch: Steelseries Siberia V3 Zwart Zou op papier ook goed moeten zijn, maar ook die heb ik zelf nog niet kunnen ervaren. De eerste twee zijn voor mij dan ook veilige keuzes.

• Emphast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-02 21:55
Heb zelf de Corsair Vengeance 2100 sinds 1,5 jaar geleden ofzo en voorlopig nog geen problemen mee gehad. Hiervoor nooit draadloos gehad, maar toch wel een enorme luxe ^^. Kan hem makkelijk heel de dag dragen zonder dat mijn oren last van iets hebben.

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-02 09:23
Heb sinds kort een Kingston HyperX Cloud en zou hem zeker aanraden!

Mooi geluid, stevige bekabeling, fijne oorschelpen (leer en stof) verwijderbare microfoon en een volume regelaar op de kabel.
En voor 90euro incl verzend kosten nog ruim onder je budget ook!

• Frozen
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Wat dacht je van dit topic? Gaming headset
Daar staat veel handige informatie in!

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Tomba1961
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-07-2022
De link van Frozen verwijst naar mijn Topic over wat ik nou eigenlijk moest gaan kopen.

Dankzij de diverse adviezen van de ervaren mannen alhier aanwezig heb ik gekozen voor de Kingston HyperX Cloud en kan je zeggen dat ik daar zeer tevreden mee ben.

• Frozen
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Tomba1961 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 22:29:
De link van Frozen verwijst naar mijn Topic over wat ik nou eigenlijk moest gaan kopen.

Dankzij de diverse adviezen van de ervaren mannen alhier aanwezig heb ik gekozen voor de Kingston HyperX Cloud en kan je zeggen dat ik daar zeer tevreden mee ben.
Beter dan de G35?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik heb zelf een Creative Tactic 3d Rage v2.0 wireless. Qua eisen die jij aan een headset stelt is die volgens mij redelijk goedkoop tov wat je noemt. Ook is het geluid, batterij en drivers prima. Wat ik erg prettig vind is dat wanneer ik de headset aanzet, ik gelijk geluid heb, dus geen moeilijk gedoe qua opzetten van een verbinding (misschien wel normaal...geen idee hoe dit werkt op andere headsets :) ).
De mic. is volgens mij iets minder van kwaliteit en het surround geluid is virtueel (d.w.z. er zitten geen aparte speakers op het apparaat t.b.v. surround geluid).
Als je niet teveel geld wil uitgeven en een goede middenweg zoekt is dit wellicht een optie, anders ben ik bang dat je voor een echt degelijke headset een stuk meer moet betalen.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:28

Pykow

Angelo OTR

Sinds afgelopen zaterdag heb ik de kingston cloud White edition.
zeer fijne headset. Alleen bij langdurig gebruikt. Drukt hij wat op me hoofd bovenop.

Ik had hiervoor een logitech g930. Goedr headset maar hij ging kapot.

Voordeel van de kingston cloud headset: Overal op aan te sluiten. Werkt perfect op me ps4 en pc.

Ik ben nog met logitech bezig voor de garantie zodat ik weer een draadloze headset in huia heb. Ze reageren nog niet op de mail.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Tomba1961
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-07-2022
Ik ben er zeer tevreden mee Frozen :)
Men heeft het over "drukken op het hoofd" lees ik maar daar heb ik totaal geen last van.
Geen idee hoe de mic het doet want die heb ik nog steeds niet gebruikt.
Geluid is gewoon super, kan niet anders zeggen.
Heb er net weer 4 uur op zitten en nog steeds geen last van gehad.
De G35 wordt konstant door mijn dochter gebruikt dus kan hem nog niet echt testen of vergelijken maar ik neem aan dat die ook goed is gezien zij er zeer over te spreken is.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
loki504 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:36:
garantie heb je 9/10 keer ook gewoon via de fabrikant. zo gaf Microsoft Nederland ook gewoon garantie op Xbox 1 uit Duitsland. logitech is altijd erg goed met zijn garantie. dus zie gaar het probleem niet in. en waarom ga je niet eens luisteren bij winkels. Geluid en Comfort zijn heel persoonlijk.
Dit is niet helemaal waar. Er zijn genoeg fabrikanten die verwijzen naar de winkel waar het product gekocht is. De fabrikant hoeft ook helemaal geen garantie te verlenen, dit is de taak van de winkel.

Ja, er zijn fabrikanten die garantie verlenen, maar zeker niet 9 van de 10.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:40
PilatuS schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:41:
[...]

Dit is niet helemaal waar. Er zijn genoeg fabrikanten die verwijzen naar de winkel waar het product gekocht is. De fabrikant hoeft ook helemaal geen garantie te verlenen, dit is de taak van de winkel.

Ja, er zijn fabrikanten die garantie verlenen, maar zeker niet 9 van de 10.
in europa is het de winkel. maar bv in de vs gaat alles gewoon via de fabrikant.

[ Voor 7% gewijzigd door loki504 op 14-01-2015 07:17 ]

Pagina: 1