Gaming headset

Pagina: 1
Acties:

• Tomba1961
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-07-2022
Ik zoek een?
Goede koptelefoon

Wat is je budget?
Tussen de €. 60,= a €.100,= euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
- Logitech G35
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products/thumbs/058746.jpg

- Plantronics Gamecom 780
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products/thumbs/147667.jpg

- Turtle Beacht Z22

Afbeeldingslocatie: http://cdn.gamerant.com/wp-content/uploads/Turtle-Beach-Ear-Force-Z22-profile.jpg

Ik heb nu een Plantronics SP500 van +/-10 jaar, deze gaat nu naar mijn jongste dochter die deze heel graag wilt hebben (reeds vaker gebruikt).
Het gebruik van de microfoon op de nieuwe headset zal niet vaak gebeuren.
Wat ik belangrijk vind is goed geluid, dat de schelpen je oren netjes bedekken en dat ik het volume op de set zelf kan bedienen (of dat nou aan het koptelefoon zit of aan de draad.
Ik luister veel naar muziek en kijk veel films achter mijn PC, daarnaast speel ik ook diverse spellen.

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Ikzelf ben grote van van de gamecom 780 (heeft ondertussen al opvolger geloof ik). Zit erg goed, sluit volledig je oren af en is niet storend tijdens lange game-sessies. De mute knop kan soms bij het neerleggen wel perongeluk ververzet worden. Ik weet niet of dit in huidige opvolger anders is. Je kan ook volume verzetten aan het linkeroor. Is scrollwieltje dat je naar boven of naar onder moet tikken. (Dus niet echt wieltje)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
waarom niet een goede koptelefoon. en dan los eventueel een zalman mic? de mic kost je 5 euro dan heb je tussen de 55 en 95 euro voor een koptelefoon. ga vervolgens naar een goede hifi winkel(geen mediamarkt etc) en beluister een paar koptelfoons. geluid en comfort zullen veel beter zijn.

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:16
Een headset, als je dat per se wil, die ik echt kan aanraden is de Kingston hyperX cloud. Hij krijgt ook extreem veel goede reviews. Zeker even de moeite waars om naar te kijken!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Of je kan zelf een goede maken, je koopt een goede hoofdtelefoon, bijvoorbeeld een van beyerdynamic, en dan een modmic, en dan kan je veel betere headsets maken dan eentje die je koopt in de winkel.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
Gamer headsets zijn over het algemeen bagger.

Ik zou alleen de Sennheiser PC350/360 of nieuwere modellen aan kunnen raden.
Sowiezo nooit in surround headsets trappen.

[ Voor 3% gewijzigd door unfor op 03-01-2015 18:08 ]

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Tomba1961 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:54:
Ik zoek een?
Goede koptelefoon

Wat is je budget?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
- Logitech G35
[afbeelding]

[afbeelding]

- Turtle Beacht Z22

[afbeelding]

Ik heb nu een Plantronics SP500 van +/-10 jaar, deze gaat nu naar mijn jongste dochter die deze heel graag wilt hebben (reeds vaker gebruikt).
Het gebruik van de microfoon op de nieuwe headset zal niet vaak gebeuren.
Wat ik belangrijk vind is goed geluid, dat de schelpen je oren netjes bedekken en dat ik het volume op de set zelf kan bedienen (of dat nou aan het koptelefoon zit of aan de draad.
Ik luister veel naar muziek en kijk veel films achter mijn PC, daarnaast speel ik ook diverse spellen.
Wat dacht je hiervan?
pricewatch: Kingston HyperX Cloud Zwart
pricewatch: Kingston HyperX Cloud Wit

Met 52mm drivers van Beyerdynamic. Er komt dus een goed geluid uit, zie: productreview: Kingston HyperX Cloud Zwart review door Frozen

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:45
G35 is zeker een aanrader. 2 jaar gebruikt en nooit probleem. Met de logitech gaming software kun je ook nog genoeg aanpassen.

Vond hem zelf erg fijn, alleen nu een Astro A50 in bezit aangezien ik draadloos wou.

• Tomba1961
unfor schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:59:
Gamer headsets zijn over het algemeen bagger.

Ik zou alleen de Sennheiser PC350/360 of nieuwere modellen aan kunnen raden.
Sowiezo nooit in surround headsets trappen.
Ligt boven mijn budget, sorry :'(

• Tomba1961
Klinkt zeer positief moet ik zeggen, mooi stukje _/-\o_
Heb ik echter nog een vraagje: ik ben een brildrager, denk je dat ik veel last ga krijgen doordat het over mijn oren gaat of valt het allemaal reuze mee?
De Plantonics die ik nu heb valt namelijk niet helemaal over mijn oren heen

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Tomba1961 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 20:12:
[...]

Heb ik echter nog een vraagje: ik ben een brildrager, denk je dat ik veel last ga krijgen doordat het over mijn oren gaat of valt het allemaal reuze mee?
De Plantonics die ik nu heb valt namelijk niet helemaal over mijn oren heen
Ik heb net even een zonnebril opgezet in combinatie met de headset. Ik moet zeggen dat het wel te doen is, echter draag ik zelf geen bril, dus ik kan je niet vertellen of het op de lange termijn ook te doen is. Aan de andere kant, de plantronics en logitech zijn ook over-ear.

• Tomba1961
Frozen schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 20:15:
[...]

Ik heb net even een zonnebril opgezet in combinatie met de headset. Ik moet zeggen dat het wel te doen is, echter draag ik zelf geen bril, dus ik kan je niet vertellen of het op de lange termijn ook te doen is. Aan de andere kant, de plantronics en logitech zijn ook over-ear.
Ik heb net de Logitech G35 getest van mijn middelste dochter, die heeft vierkante oor-schelpen.
Op zich viel het reuze mee hoe strak deze tegen de bril zaten, al zegt mijn dochter dat het op den duur wel vervelend ervaren kan worden.

Zal het wat uitmaken of de schelpen nu rond/ovaal of vierkant zijn?

Ervaar jij met de Kingston dat kracht waardoor het over je oren gedrukt wordt zwaar is?

Hoe lang is de standaard kabel naar de PC toe als ik het vragen mag?
En maakt het nog wat uit of het USB of standaard aansluiting is?

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Tomba1961 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 20:32:
[...]
  1. Ik heb net de Logitech G35 getest van mijn middelste dochter, die heeft vierkante oor-schelpen.
    Op zich viel het reuze mee hoe strak deze tegen de bril zaten, al zegt mijn dochter dat het op den duur wel vervelend ervaren kan worden.
    Zal het wat uitmaken of de schelpen nu rond/ovaal of vierkant zijn?
  2. Ervaar jij met de Kingston dat kracht waardoor het over je oren gedrukt wordt zwaar is?
  3. Hoe lang is de standaard kabel naar de PC toe als ik het vragen mag?
  4. En maakt het nog wat uit of het USB of standaard aansluiting is?
?
Ik denk dat het niet zal uitmaken, het gaat uiteindelijk toch om de hoeveelheid kracht die op een oppervlak verdeeld wordt. De gene met de laagste kracht per oppervlakte zal het minste op het hoofd "drukken".

De kracht waarmee er op mijn oren wordt gedrukt vind ik op een schaal van 1-10 (met 10 super hard op het hoofd gedrukt) denk ik een 3, ik heb daarentegen wel een vrij groot hoofd.

De kabel van de headset zelf zonder het middenstuk is 1,20-1,50m. Met het middenstuk wordt de kabel met een meter verlengd. Er zit overigens ook een verlengkabel bij de headset. De kracht

Ik zou persoonlijk gaan voor een standaard aansluiting. Die kan je ook makkelijk in een ander apparaat en in de geluidskaart pluggen. :)

• Tomba1961
Als ik het zo lees allemaal lijkt het wel een duidelijk verhaal Frozen.
Dochterlief probeert mij toch over te halen op de Logitech G35 :P

Zit er eigenlijk nog een verschil tussen de zwarte en de witte uitvoering?
Denk jij dat er nog een verschil in zit tussen de witte en de zwarte uitvoering die bij Alternate worden aangeboden? Er zit namelijk €. 10,00 euro verschil in. :? :?

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Tomba1961 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:21:

Denk jij dat er nog een verschil in zit tussen de witte en de zwarte uitvoering die bij Alternate worden aangeboden? Er zit namelijk €. 10,00 euro verschil in. :? :?
Ik denk dat er geen verschil in zit, dat wordt namelijk hier aangegeven: pricewatch: Kingston HyperX Cloud Wit

De reden dat de witte goedkoper is, is denk ik omdat vrij weinig mensen die kopen vergeleken met de zwarte. :)

Je zal met beide headsets een goede headset kopen, zie ook deze vergelijking op HWI: http://nl.hardware.info/v...el/producten/58746-221517

• Tomba1961
Frozen schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:26:
[...]

Ik denk dat er geen verschil in zit, dat wordt namelijk hier aangegeven: pricewatch: Kingston HyperX Cloud Wit

De reden dat de witte goedkoper is, is denk ik omdat vrij weinig mensen die kopen vergeleken met de zwarte. :)

Je zal met beide headsets een goede headset kopen, zie ook deze vergelijking op HWI: http://nl.hardware.info/v...el/producten/58746-221517
En na het lezen van deze extra review heb ik wel mijn keuze gemaakt:
http://nl.hardware.info/p...roductervaring-door-mexel

Bedankt voor de goede uitleg, de ervaring, de linken en de verdere adviezen. _/-\o_

• Assix
Tomba1961 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:21:

Ik heb zelf de Logitech G930, die ik persoonlijk veel fijner vond dan de G35, die kabel is gewoon veel te stug :+
Persoonlijk denk ik toch echt de de Kingston Cloud veel beter is voor je geld. Ik ben niet echt heel erg onder de indruk van de geluidskwaliteit van de Logitech G serie. De enige reden dat ik mijn G930 niet heb ingeruild voor de Cloud headset, is omdat ik verwend ben geworden en draadloos mij gewoon veel te goed bevalt...

[ Voor 5% gewijzigd door Assix op 04-01-2015 12:32 ]

• Tomba1961
hermitassix schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:30:
[...]

Ik heb zelf de Logitech G930, die ik persoonlijk veel fijner vond dan de G35, die kabel is gewoon veel te stug :+
Persoonlijk denk ik toch echt de de Kingston Cloud veel beter is voor je geld. Ik ben niet echt heel erg onder de indruk van de geluidskwaliteit van de Logitech G serie. De enige reden dat ik mijn G930 niet heb ingeruild voor de Cloud headset, is omdat ik verwend ben geworden en draadloos mij gewoon veel te goed bevalt...
Bedankt voor deze extra uitleg _/-\o_

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:32

aap

Tomba1961 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 20:12:
[...]

Ik heb zelf ook de HyperX Cloud (de witte) en een bril. Gaat helemaal prima; met mijn vorige headset (Creative Fatal1ty Gaming Headset) kreeg ik altijd snel last i.c.m. met mijn bril. Ik heb pas sinds een jaar een bril en dat was de aanleiding om mijn headset te upgraden.

Een minpuntje dat ik wel heb, is dat de headset na lang gebruik (> 2 uur) gaat irriteren bovenop mijn hoofd, waar de beugel rust. Ik snap eigenlijk nog niet waarom, want het materiaal dat daar zit is dik en zacht.

Los van dat is het een fantastische hoofdtelefoon!

• Tomba1961
aap schreef op zondag 04 januari 2015 @ 16:45:
[...]

Ik heb zelf ook de HyperX Cloud (de witte) en een bril. Gaat helemaal prima; met mijn vorige headset (Creative Fatal1ty Gaming Headset) kreeg ik altijd snel last i.c.m. met mijn bril. Ik heb pas sinds een jaar een bril en dat was de aanleiding om mijn headset te upgraden.

Een minpuntje dat ik wel heb, is dat de headset na lang gebruik (> 2 uur) gaat irriteren bovenop mijn hoofd, waar de beugel rust. Ik snap eigenlijk nog niet waarom, want het materiaal dat daar zit is dik en zacht.

Los van dat is het een fantastische hoofdtelefoon!
Jij ook bedankt voor de extra uitleg, zeker mbt het dragen van een bril. _/-\o_

• Tomba1961
De Kingston HyperX Cloud headset is besteld: het is de witte uitvoering geworden omdat het wat anders is dan altijd de zwarte: daarnaast is het €. 10,00 euro goedkoper en er worden geen verzendkosten berekend (ons blijft Nederlander eh ;) .

Gezien mijn eerdere goede ervaringen en ook die van mijn dochter is de order bij Alternate ondergebracht: als het goed is komt het dinsdag binnen. Zal daarna wel mijn review vermelden.

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-02 19:53
Ja laat even weten hoe hij is ik twijfel tussen de cloud en de steelseries syberia v2

• riecardow93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-01 16:19
Goede keuze, de HyperX Cloud :)
Mijn broertje draagt em nu ongeveer een half jaar i.c.m een bril, hij heeft er nooit last van gehad.
Ik heb de headset nu zelf sinds kerst en kan je vertellen dat het geluid super is!
Zelf heb ik ook voor de witte gekozen. Als ik hem vergelijk met de zwarte ziet de witte er toch iets strakker uit, maar dit is personlijk natuurlijk.

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-02 09:23
Goede keuze! Vorige week ook de Kingston HyperX Cloud Zwart besteld en ik ben er uiterst tevreden mee!!
Hier ga je zeker een hoop plezier van beleven.

• Tomba1961
Ambition88 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 00:21:
Ja laat even weten hoe hij is ik twijfel tussen de cloud en de steelseries syberia v2
Fantastico, kan niet anders zeggen.
Heb hem nu ruim 1,5 uur op mijn hoofd en nergens last van ondanks mijn bril.
Zit goed, sluit goed om de oren heen.
De bedrading ziet er ook stevig uit en gaat volgens mij wel heel lang mee.
Microfoon heb ik niet aangesloten, zit nog netjes in de doos.

Net een stukje muziek opgezet van Beth Hart & Joe Bonamassa met I'll Take Care of You waarbij hij dat solo stukje speelt met zijn gitaar, volume staat zowat helemaal open en mijn vrouw en kinderen, die 6mt verderop zitten, horen helemaal niets _/-\o_

Prachtig geluid, bas is zeker heel goed zo ook de andere tonen en ik heb nog ingesteld of aangepast.

Absoluut een zeer goede headset, kan niet anders zeggen. _/-\o_ _/-\o_

• Tomba1961
riecardow93 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 06:36:
Goede keuze, de HyperX Cloud :)
Mijn broertje draagt em nu ongeveer een half jaar i.c.m een bril, hij heeft er nooit last van gehad.
Ik heb de headset nu zelf sinds kerst en kan je vertellen dat het geluid super is!
Zelf heb ik ook voor de witte gekozen. Als ik hem vergelijk met de zwarte ziet de witte er toch iets strakker uit, maar dit is personlijk natuurlijk.
De witte was net wat anders, breekt een beetje af tegen al dat zwarte ;)
En ziet er zeker iets "anders" uit, daar heb je helemaal gelijk in.

• Tomba1961
Cowamundo schreef op maandag 05 januari 2015 @ 07:03:
Goede keuze! Vorige week ook de Kingston HyperX Cloud Zwart besteld en ik ben er uiterst tevreden mee!!
Hier ga je zeker een hoop plezier van beleven.
Zit nu al met een big smile achter het scherm naar goede muziek te luisteren zonder tot last te zijn voor de andere leden van de familie ;)

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-02 09:23
Tomba1961 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:46:
[...]

Zit nu al met een big smile achter het scherm naar goede muziek te luisteren zonder tot last te zijn voor de andere leden van de familie ;)
Haha ja ik heb mijn normale 2.1 speakerset niet meer aan gehad sinds ik deze heb gekocht, dat surround sound werkt perfect en inderdaad een meer dan prima bass!
Vind het zo lekker om zonder de afleiding van geluiden om me heen muziek te luisteren of te gamen... Als ik hem nu alleen nog zou gebruiken voor TV kijken .. Maar dat gaat mijn vriendin niet leuk vinden! Hehe.

Veel plezier ervan!

[ Voor 0% gewijzigd door Cowamundo op 07-01-2015 00:51 . Reden: Typo's ]

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-02 20:09

Pykow

Angelo OTR

ik zit ook erg te twijfelen om de Kingston HyperX Cloud aan te schaffen.
Echter heb ik niet echt een geluidskaart in mijn systeem zitten (gewoon op me moederboard)

Mijn headset is zojuist overleden (logitech G930)

nu kan ik de Kingston HyperX Cloud op 2 manieren aansluiten.
Rechtstreeks achter in me pc of via de Logitech Z4 geluid regelaar, daar kan ik ook me headset en microfoon op aansluiten.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Tomba1961
Pykow schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:05:
Echter heb ik niet echt een geluidskaart in mijn systeem zitten (gewoon op me moederboard)

Rechtstreeks achter in me pc of via de Logitech Z4 geluid regelaar, daar kan ik ook me headset en microfoon op aansluiten.
Om eerlijk te zijn zou ik het niet weten, hopelijk dat iemand anders je hierop een antwoord kan geven.

• Assix
Pykow schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:05:

Edit: Sorry, verkeerd begrepen.... 8)7

Een vriend van mij heeft ook de hyperX cloud, een geluidskaart is niet echt nodig. Waarschijnlijk zijn de drivers van je moederbord wel goed genoeg. + zit er niet een geluidskaart van kingston bij?

[ Voor 25% gewijzigd door Assix op 10-01-2015 14:16 ]

• BastiaanNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09-2023
Tomba1961 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:54:
Ik zoek een?
Goede koptelefoon

Wat is je budget?

[afbeelding]
Ik heb deze. Maar ik heb ook met de 50% razer actie gedaan voor de kraken 7.1. Waarom? De Plantronics was best een fijn ding, kan niet heel veel over zeggen want muziek luisteren gaat over de speakers ik gebruikte hem alleen voor skype. Maar dit model is erg fragiel. Ik ben er altijd voorzichtig mee omgegaan maar hij is gebroken op een stuk plastic net beginnend bij de hoofdband. Kabeltje is onbeschadigd gebleven met een ducktapeje de boel weer aan elkaar geplakt maar de klemming op je hoofd is er gewoon uit. Kortom is me tegen gevallen ik heb em een goed jaar gehad. |:(
Pagina: 1