Energie zuinigere nas bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 623 views

• tjoepke
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09-2025
Ik zoek een?
Energiezuiniger moederbord en cpu voor in een eigen gebouwd nas servertje.
Wat is je budget?
Prijs ongv 500 a 600 eur voor ram, mobo en cpu

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben op zoek achter een moederbord waarop ik minimum 8 sata aansluitingen heb of enkele mini sas
Cpu maakt niet uit als hij maar energiezuinig is omdat deze 24/7 staat te draaien.

Ik had zelf al gedacht aan ASUS P9A-I/C2550/SAS/4L het enige nadeelis dat je hem niet in nederland of belgie direct vind;

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zoals in de titel beschreven gebruik ik deze pc als nas.
Wat houd dit in:
web server
samba server
waarschijnlijk owncloud
subsonic
sabnzb met bijhorende apps

Zoals je al opmerkt draai ik dit alles op Linux

Ik hoop hier genoeg info mee hebben gegeven en hoop dat jullie me kunnen helpen

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

pricewatch: ASRock C2550D4I is met dezelfde chip op 't bordje, en 12 sata-aansluitingen. https://www.youtube.com/watch?v=KYBok-XGsKM video met grote broer er in

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Astu :) even zelf zoeken kan geen kwaad.
Het grote DIY RAID NAS topic deel 3

[ Voor 19% gewijzigd door Microkid op 11-01-2015 15:43 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• tjoepke
@NLBUURMAN
Heel erg bedankt voor de info. het enige wat ik spijtig vind is dat er op het asus bordje voor deze prijs ook al sas opzit. maar het is zeker het overwegen waard

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
Je kan ook de overige hdd's aan zoiets als pricewatch: Delock Controller SATA, 4 port with Raid plakken. Kost niet veel en brengt heel veel mogelijkheden met zich mee. Misschien wachten op intel cpu's? Energie zuinig en veel sneller als de huidige cpu's

• tjoepke
@loki504 Had ooit al een een controler gekocht maar het probleem was compabiliteit met linux.

Ik heb zeker nog even tijd maar wil wel al achter typs zoeken. Dit omdat als ik er sickbeard alleen al bijdraai de cpu op zijn top geraakt. daarom wil ik ook de nieuwe cpu. meer programmas, energiezuiniger, sneller unraren en repairen van nzb's

Als iemand een voorstel heeft in de amd reeks mag dit ook altijd

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
tjoepke schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:10:
@loki504 Had ooit al een een controler gekocht maar het probleem was compabiliteit met linux.

Ik heb zeker nog even tijd maar wil wel al achter typs zoeken. Dit omdat als ik er sickbeard alleen al bijdraai de cpu op zijn top geraakt. daarom wil ik ook de nieuwe cpu. meer programmas, energiezuiniger, sneller unraren en repairen van nzb's

Als iemand een voorstel heeft in de amd reeks mag dit ook altijd
heb inderdaad niet aan linux comp gedacht. je kan wachten op de intel broadwell. die zouden zeer energie zuinig moeten zijn. maar hoeveel das is de vraag. http://en.wikipedia.org/w...l_%28microarchitecture%29

weet niet of de info betrouwbaar is. maar ik simpele i5 met een TDP van 15 is wel erg zuinig.

[ Voor 10% gewijzigd door loki504 op 15-01-2015 10:27 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Er is al een schat aan informatie te vinden, zoals Microkid in "Energie zuinigere nas bouwen" al aangeeft. Duik eerst eens hierin. Loop je uiteindelijk tegen specifieke vragen op, kan je altijd een gerichte vraag stellen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.