Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

10Mb's ipv 1000Mb's

Pagina: 1
Acties:

• guusvonk
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-06 21:46
Goedenavond,

Ik ben bezig een nieuwe netwerkkabel aan te leggen omdat de oude nogal omslachtig ligt. De oude netwerkkabel was een CAT5 kabel en werkte prima. Ik heb een nieuwe CAT6 FTP kabel neergelegd zodat de afstand die ik moet overbruggen stuk kleiner wordt en nu stuit ik erop dat ik maar 10MB's als snelheid heb.

Ik heb al van alles geprobeerd maar ben nu inmiddels enigszins einde raad.

Het gaat om een flink stuk, zo'n 60 meter+- en ik heb al meerdere stekkers geprobeerd.

De kabeltester geeft aan dat de kabel gewoon zou moeten werken alle 8 de lampjes branden een voor een.

Heel soms geeft mijn ethernetkaart aan dat ik 100MB's heb maar dan ontvang ik helemaal geen internet. Als mijn netwerkkaart aangeeft dat ik 10MB's heb benut hij wel de volledige snelheid.

Ik heb meerdere computers al geprobeerd en nu ben ik bang dat ik een van de volgende 3 zaken heb:
- gebroken kabel ergens
- storing in kabel door andere apparatuur in de buurt bv
- te lange kabel heb( misschien een switch in het midden zetten?)

Goor graag jullie advies!

Guus

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Hallo Guus,

Raar dat een CAT 5 kabel wel goed werkt en een CAT 6 niet goed werkt.
Het kan idd defect van de kabel zijn, je hebt garantie geloof ik.

Denk wel dat het defect is, zoals je het benoemd.

Waarop wordt deze CAT6 kabel aangesloten, hebben die wel 1gbit ondersteuning?

我的名字是Mirno

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Heb je de kabel zelf gemaakt, ik zelf denk dat het gaat liggen aan dat er twee of meer van de kabels zijn beschadigd waardoor het niet goed doorkomt.

• GemengdeDrop
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

guusvonk schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 19:12:

De kabeltester geeft aan dat de kabel gewoon zou moeten werken alle 8 de lampjes branden een voor een.
Dat zegt dus niet alles.
Niet alleen moeten de juiste pinnen doorverbonden zijn, ook moeten sommige pinnen op een zelfde paartje zitten.(getwist)
http://en.wikipedia.org/wiki/Ethernet_over_twisted_pair

Even checken dus

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
goedkope cca kabel te pakken. copper cladded aluminium?

• guusvonk
@Mirno het meerdere apparaten geprobeerd aan beide enden en helaas beide met geen resultaat nog. Zijn allemaal met 1gbit ondersteuning.

@thibautb & GemengdeDrop Heb kabel zelf geknepen en op juiste volgorde neergezet

@Decoy ik hoop het niet maar ga wel even kijken of ik wellicht de verkeerde besteld heb

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Je hebt hem ook al eens op 1000mb/full-duplex gezet?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 13:05

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Gezien de kabel alleen bij 10mb werkt en niet bij 100mb en 1000mb vermoed ik dat het hier toch echt om verkeerd aangesloten stekkers gaat. Bij een kabelbreuk zou hij het immers helemaal niet doen, en als het een kabel is met brakke extra paren (of een breuk in de paren die alleen bij 1000mb gebruikt worden) dan zou de kabel het bij 100mb ook gewoon moeten doen.

Het zou externe storing kunnen zijn, maar aangezien de vorige cat5 kabel nergens last van had denk ik niet dat dat nu ineens wel het geval is.

Eigenlijk kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat de volgorde niet in orde is. Een kabeltester test over het algemeen niet of je de juiste paren gecombineerd hebt. Welke volgorde heb je gebruikt?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• guusvonk
Heb deze volgorde gebruikt: http://www.wpclipart.com/.../cables/rj45-straight.png

Daarnaast laat mijn tester lampjes zijn bij de 8 kabeltjes en die verspringt van 1 naar 2 naar 3 naar 4 naar 5 en dat loopt aan voorkant en achterkant van de kabel precies goed! Dus dat zou juist moeten zitten lijkt mij dan?

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11 22:31
Knip de stekkertjes er is af en begin opnieuw. Het kan ook zo zijn dat de draden niet goed geraakt worden.

• guusvonk
Ik heb de kabel van een rol van 100m en van de overige 40 m heb ik nog een aantal kabel gemaakt en zelf geknepen en die werken allemaal prima dus ik denk dat ik dat wel onder de knie heb.

Ga voor nu even terugvallen op de oude kabel en dan nieuwe kabel leggen wellicht een maandag ochtend product! bedankt voor de hulp en tips!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 13:05

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

guusvonk schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 19:52:
Heb deze volgorde gebruikt: http://www.wpclipart.com/.../cables/rj45-straight.png

Daarnaast laat mijn tester lampjes zijn bij de 8 kabeltjes en die verspringt van 1 naar 2 naar 3 naar 4 naar 5 en dat loopt aan voorkant en achterkant van de kabel precies goed! Dus dat zou juist moeten zitten lijkt mij dan?
Die volgorde op dat plaatje is inderdaad in orde.

Dat die lampjes op die manier verspringen geeft alleen aan dat het contact aan de ene kant verbonden is met het juiste contact aan de andere kant. Het zelgt helemaal niks over of je de juiste kleuren/paren gebruikt hebt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Juiste twistingen zijn van belang zoals al gezegd. Maar als je het volgens het gepostte plaatje aangeknepen heb zit dat goed.

Enige wat ik kan bedenken is dat je crappy kabel gekocht hebt.

Zorg dat je eerst zeker weet dat je een fatsoenlijke (dus 100% koper)kabel hebt, en geen CCA of CCS rotzooi. Dan kan men er leuk CATx op printen, maar dan blijft het troep waarmee je, zeker op dergelijke afstanden, geen fatsoenlijke resultaten mee kan halen.

Netwerkkabel kan tot 100m zonder problemen, vaak ook nog wel wat langer. Pas dan moet je over switches gaan nadenken. Als je de 100M al niet haalt is een switch geen oplossing voor rotzooi

Er loopt hier een heel topic over dergelijke brakke kabels
Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:31
Heb zelf recent ook iets soortgelijks gehad met SF/UTP CAT 6 kabel.
Hier kreeg ik een verbinding van 100Mb/s ipv. 1000.

Bleek ik mijn aansluitdoos op de muur (is dus een solid cable en niet met RJ45 stekkers) een aard kabel uit de mantel van de kabel verbinding te maken met een van de 8 kabels.

Aangezien dit hele dunne aard draadjes zijn was dit met het blote oog bijna niet te zien...

Heeft jou kabel ook een dergelijke mantel?

Husqvarna 450X NERA (wei), Husqvarna 430X NERA (achtertuin), Segway Navimow i105e (voortuin), Roborock S7 Max Ultra, Marstek Venus E 3.0

Verwijderd

Hallo allen,

Ik heb een soortgelijk probleem met ons bedrade thuisnetwerk..
Op de desktop blijft de Realtek netwerkadapter "hangen" op 10 Mb, Bij 100 Mb krijgt hij geen netwerkadres toegewezen na circa 5 pogingen valt hij dan terug naar 10 Mb.

Dit is super-frustrerend als je een 120Mb Ziggo abbo hebt.

Het vreemde is dat als ik een Asus laptopje aan dezelfde kabel hang, deze wel een snelheid van 110 Mb haalt. Dus het kan niet aan de kabel liggen (lijkt mij). Ondertussen al een nieuwe netwerkkaart en nieuw moederbord aangeschaft maar alles zonder resultaat.

Wie heeft de gouden tip ? Ik weet het niet meer :? 8)7 8)7 8)7 .

Groet,
Frank

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:41

lier

MikroTik nerd

Als de laptop een 100Mbps kaartje heeft is het wel verklaarbaar. Even de router bij je pc zetten en met een andere kabel testen!?

Ennuh...geen topics kapen ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:19
Zal echt wel een verkeerde connector zijn.
Waarschijnlijk een gewone connector gebruikt voor een stugge kabel.
Maakt slecht contact dan en werkt dus alleen op zeer lage snelheden.
De ene netwerkkaart heeft misschien net iets meer power dan de anderen en kan hem dan nog wel op hogere snelheid houden of zijn terugschakel threshold ligt net iets anders.

Zoals wel vaker gezegd, stugge kabel monteer je af op een lsa (wcd of patchpanel) en alleen soepele kabel is geschikt voor connectoeren.

En ja er zijn connectoren die iets beter geschikt zijn voor stugge kabel maar ook dat houd niet over.

[ Voor 5% gewijzigd door Ben(V) op 06-09-2015 09:51 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:08
Ik gok dat het aan de FTP ligt. Heb je die wel aan 1 kant aan aarde hangen?
Pagina: 1