[Vraag & Aanbod] + [Pricewatch]: Laatst genoteerde prijs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAndy9797
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-08 15:31
Hallo

Als ik op V&A aan het kijken ben en er springt mij een item in het oog, dan zou ik ook graag de nieuwprijs willen weten. Echter zijn sommige dingen zoals een monitor van een bijna een jaartje oud niet meer nieuw te koop. Daardoor is er ook geen prijs beschikbaar.

Daarom dacht ik dat het misschien handig zou zijn om een 'Laatst genoteerde prijs' toe te voegen aan producten. Producten die niet meer verkocht worden hebben dan nog een 'Laatst genoteerde prijs' waarmee je toch een idee van waarde hebt.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant idee. Ik vraag me alleen af of dit niet juist nadelig werkt voor adverteerders (hun speelruimte qua prijs wordt kleiner als de laatste nieuwprijs zo duidelijk wordt vermeld). Daarnaast hoeft de laatste nieuwprijs niet zoveel te zeggen. Je verwacht dat een 2e hands prijs lager is, maar voor sommige unieke producten die niet meer verkrijgbaar zijn, kan de 2e hands prijs juist veel hoger dan de laatste nieuwprijs. Juist omdat het product niet meer te verkrijgen is.

Tot slot ben ik benieuwd hoeveel anderen deze wens hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zou dit ook heel graag zien... als ik het me goed herinner heeft dit ooit al in een andere vorm in de site gezeten toch? Vroeger als een product nergens meer te koop was kon je de laatst bekende prijs van het product nog zien, nu ook niet meer

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:25

FlyEragon

Alien Monkeys

Lijkt me zeker handig. Wat een eventuele koper vervolgens met die info doet moet hij maar zelf weten, maar het is toch wel een nuttige toevoeging. Een 'rare' of zeldzaam item weet de koper zelf ook wel, dus dan zou het inderdaad kunnen dat de 2e hands prijs hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:42

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Nadeel is dat een laatste prijs niet zoveel zegt, het is vaak beter om naar de prijsontwikkeling te kijken. Een product dat niet meer leverbaar is word vaak namelijk weer meer waard waardoor de prijs omhoog gaat. Of domweg omdat de winkel met de hoogste prijs de laatste is die zijn voorraad kwijt is en dus het langste in de pricewatch blijft staan.

Ik noem maar wat; een TV als pricewatch: Samsung PS51D550 zou ~1000 als laatste prijs krijgen (als die laatste winkel hem niet even in de verkoop had gezet ;)) terwijl hij vaak genoeg in de aanbieding is geweest voor ~400

[ Voor 5% gewijzigd door Kees op 13-01-2015 12:10 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAndy9797
Kees schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:50:
Nadeel is dat een laatste prijs niet zoveel zegt, het is vaak beter om naar de prijsontwikkeling te kijken. Een product dat niet meer leverbaar is word vaak namelijk weer meer waard waardoor de prijs omhoog gaat. Of domweg omdat de winkel met de hoogste prijs de laatste is die zijn voorraad kwijt is en dus het langste in de pricewatch blijft staan.

Ik noem maar wat; een TV als pricewatch: Samsung PS51D550 zou ~1000 als laatste prijs krijgen (als die laatste winkel hem niet even in de verkoop had gezet ;)) terwijl hij vaak genoeg in de aanbieding is geweest voor ~400
Om een voorbeeld te geven (hetzelfde als de eerste post):
Ik was op zoek naar een monitor, ik vond er eentje die er netjes uitzag, maar ik wou weten wat de nieuwprijs is van dat apparaat zodat ik een bod kon uitbrengen. Helaas was dat toestel niet meer te koop. Ik heb verder geen verstand van monitoren, dus een bod uitbrengen werd moeilijk. Zou ik nu kunnen kijken wat de laatste prijs was van het apparaat toen het nog verkocht werd, zou mij al een indicatie kunnen geven naar het bod toe.

Dit is nog maar een idee, maar het kan wel verder uitgewerkt worden om te kijken of het toegevoegde waarde kan bieden. Het hoeft dan ook niet persee de laatste prijs zijn. Een gemiddelde prijs of iets dergelijke kan ook.

Ook als ik naar de prijsevolutie van een product wil kijken dat niet meer te koop is, vind ik er niks van terug. En dat zou misschien wel bijgehouden kunnen worden. Zeer handig voor een bod uit te kunnen brengen.

Misschien is het dan ook handig om bij de productkoppeling bij V&A sowieso een prijs te plaatsen zodat je in een oogopslag kunt zien wat het nieuw waard is. Als je dan naar de specs wilt kijken van dat product, dat je daar de prijsevolutie ziet, wanneer de verkoop gestaakt is, en wat de prijzen toen waren. Dit kan een samengestelde grafiek zijn van gemiddelde prijs, laagste prijs, ... Maakt op zich niet uit, kan nog besproken worden.

Zijn jullie misschien iets meer met deze uitleg?

[ Voor 3% gewijzigd door MrAndy9797 op 14-01-2015 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAndy9797
Inderdaad, ik ben dus blijkbaar niet enige vragende partij. Het lijkt me ontzettend handig, maar de thread was een beetje dood. Hopelijk haalt dit meer uit als meer mensen dit wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk dat het interessant is voor courante artikelen. Als een product niet meer nieuw gemaakt wordt, is de prijs niet meer interessant, want je kunt hem toch niet meer nieuw kopen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAndy9797
Room42 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 00:53:
Ik denk dat het interessant is voor courante artikelen. Als een product niet meer nieuw gemaakt wordt, is de prijs niet meer interessant, want je kunt hem toch niet meer nieuw kopen.
Het is niet altijd interessant. Maar ik wil wel weten wat de nieuwprijs was toen het nog verkocht werd. Daar kan ik mijn bod op baseren. Nu heb je vaak maar 2 opties:

-Je brengt een bod uit, niet wetende wat de waarde is. Is je bod te laag, wordt het vaak genegeerd. Maar je weet niet wat je moet bieden omdat je geen referentie hebt.

-Je vraagt wat ze er voor terug willen hebben. 9/10 zeggen dan 'Wat wil je bieden ervoor'. Dan kom je weer bij stap 1 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet weten wat de waarde is, is toch niet opgelost door de laatste nieuwprijs te vermelden? De laatste nieuwprijs zegt iets over de waarde van toen, maar de waarde van nu kan heel anders zijn. In sommige gevallen kan die zelfs hoger zijn (indien een product bijvoorbeeld schaars is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAndy9797
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:12:
Niet weten wat de waarde is, is toch niet opgelost door de laatste nieuwprijs te vermelden? De laatste nieuwprijs zegt iets over de waarde van toen, maar de waarde van nu kan heel anders zijn. In sommige gevallen kan die zelfs hoger zijn (indien een product bijvoorbeeld schaars is).
Dan moeten we kijken voor een referentiepunt waarop een tweaker zich kan baseren. Als een product je een product zoekt, weet je meestal ook wel of het schaars is of niet. Het zou gewoon handig zijn zou je een referentiepunt hebben waar je je bod op kan baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:32
Een kopje introductieprijs of retailprijs zou enorm helpen. De laatst bekende prijs heeft in een vroegere versie wel gezeten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:16
Ik vind het geen gek idee. Het helpt je met kaderen. Het geeft de gebruiker een mooie indicatie en kan ermee verder. Dat het niet voor 100% van de gevallen werkt, is niet erg. Als het in ~80% van de gevallen een behulpzame indicator is, lijkt het mij van toegevoegde waarde. :)

Het is hierbij uiteraard wel noodzakelijk om de datum te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga intern overleggen! Bedankt voor alle input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAndy9797
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:37:
Ik ga intern overleggen! Bedankt voor alle input
Ik zie een toevoeging bij de productpagina's. Dat is al heel fijn. Maar bij de koppeling van een product bij V&A staat nog 'Geen prijs bekend'. Zou het mogelijk zijn om mits een kleine aanpassing om aan te duiden dat het product niet meer te koop is maar de laatste prijs wel er bij staat zodat er een verschil merkbaar is tussen producten die nog te koop zijn en producten die niet meer te koop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
De meeste V&A advertenties zijn gelinkt aan de Pricewatch. In de Pricewatch kan je exact zien wat de minimum en gemiddelde prijs was en wanneer.

De laatste, gemiddelde en/of advies prijs zijn te niets zeggend als je het mij vraagt.. De grafiek is toch wel de basis die nodig is om een waarde te bepalen (of het bekijken van andere advertenties met vergelijkbare producten).

[ Voor 4% gewijzigd door Deveon op 13-02-2015 14:32 ]

Pagina: 1