Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Bose lifestyle 235 aan 650 EUR - deal of geen deal

Pagina: 1
Acties:

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Een heel specifieke vraag: ben al héél lang aan het plannen een home cinema systeem te bouwen, en heb nu net een héél speciale aanbieding gekregen: ik kan via een combinatie van "solden" en toonzaalmodel, een Bose lifestyle 235 op de kop tikken aan ongeveer 2000 EUR korting (EUR 650 ipv 2600).

Nu ben ik écht geen Bose fan, wegens serieus overpriced. Maar langs de andere kant... voor 650 EUR zie ik me nu niet echt een systeem bouwen dat enigszins de moeite waard is. Dus is het alternatief toch 1500 - 2000 eur uitgeven aan een zelf samengesteld systeem (was richting dingen als KEF E 305 of Q Accoustics 2000i aan het denken, ter vergelijk).

Wat denken jullie? Ik wéét dat de Bose 235 zijn retail prijs niet waard is. Maar 1/4de ervan?

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:34
Het Bose systeem heeft 2 luidsprekers dus als je surround geluid wilt, kan je beter een 5.1 sytheem aanschaffen. Tweedehands kan je voor 600 a 700 euro ook zeker een goede set samenstellen., voor 300 a 400 euro heb je een paar mooie luidsprekers die waarschijnlijk beter klinken dan die Bose set.

Heb die Bose in een grijs verleden in een winkel gehoord, Het blijven van die kleine mini luidsprekertjes welke voor film en surround (in 5.1versie) wel aardig zijn. Alleen als je veel muziek luistert is het niet echt een goede keuze. Klonk wat mij betreft niet veel beter dan hun standaard 3-2-1.

Ben je perse op zoek naar kleine speakertjes

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

JT

VETAK y0

1. Echt surround heb je niet met 2 speakers
2. Dergelijke kleine speakertjes waarvan de fabrikant beweringen doen die impliceren dat zij de natuurkundige grenzen kunnen oprekken zijn een compromis tov gewone speakers (met gewone speakers bedoel ik speakers met 3-4" drivers op z'n minst en die tot grofweg 100hz komen of lager bij uiterlijk -3db)

Als je nog steeds "surround" wil uit 2 kleine speakers + subwoofer dan denk ik dat het geen verkeerde deal is, ook al heb ik een hekel aan Bose. 1/4e van de nieuwprijs is inderdaad een prijs die meer bij de geluidskwaliteit van Bose hoort.

[ Voor 12% gewijzigd door JT op 10-01-2015 23:44 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• DexterBelgium
Klein had inderdaad wel zwaar de voorkeur (zie mijn selectie "alternatieven"), en bedoelde use case is bijna uitsluitend film.

Bedankt voor de input, bevestigde wel wat ik dacht: retail prijs helemaal niet waard, maar aan deze prijs toch geen slechte deal. Kan er me in elk geval geen buil aan vallen, dus ga het proberen en als het niets is gaat het ebay op. Bedankt voor de input!

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:36
Overpriced is één ding, de klank moet je ook bevallen. Het is een systeem zonder tweeter en zonder fatsoenlijke woofer. Misschien kun je iets vergelijkbaars ergens horen in een winkel? Bose valt snel door de mand bij iets met een beat, dat wordt uitgesmeerd tot een rumble. Bij film valt dat echter niet zo op.

[ Voor 3% gewijzigd door ShittyOldMan op 12-01-2015 00:22 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

• DexterBelgium
True, maar alles wat ik hoor (ook van verkopers in private) is dat Bose zo'n strenge regels oplegt voor de beluisteropstellingen dat dat eigenlijk ook niet zoveel zegt. Er is hun blijkbaar veel aan gelegen om een "objectieve" test onmogelijk te maken (zegt genoeg, right?). Regels zoals : apart opstellen, alleen Bose approved democontent draaien etc. etc.

Ik ga het nu gewoon in mijn huis testen. Als het me niet bevalt gooi ik hem op ebay, ben er zeker van dat ik men geld minstens kan terugverdienen...

Pagina: 1