Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Programmeer Laptop max 700 euro

Pagina: 1
Acties:

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:18
Mijn vriendin wil een nieuwe laptop gaan aanschaffen en zij heeft het in haar hoofd gekregen dat ze meer wil gaan doen met programmeren (PhP, javascript enz). Dat juich ik uiteraard toe.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk PHP - Xampp /server draaien en wat doen voor HTML/CSS/JAVASCRIPT.
Dus geen gedoe met videokaarten etc maar een redelijke processor en meer dan 4gb lijkt me redelijk.

Wat is je budget?
max 700. Dat wordt inderdaad een wat basislaptop dus een wat beperktere keuze.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Dit is niet zo belangrijk. Laptop wordt niet veel meegenomen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb deze op het oog: pricewatch: Asus F555LD-DM513H of pricewatch: Acer Aspire V5 573PG-54208G50amm
Dit gezien de processor, 6gb en 8gb en genoeg geheugen.

Zie ik wellicht iets belangrijks over het hoofd, bij voorbaat dank!

[ Voor 7% gewijzigd door Wren op 09-01-2015 11:04 ]

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Voor programmeren is niet veel nodig behalve RAM en Resolutie. Zelf gebruik ik een dual core laptop en het kan XAMPP makkelijk aan.

Maar de Aspire heeft maar een resolutie van 1366x768, dat heeft mijn laptop ook en ik vind het veel te weinig. Zo kan je lastig twee documenten naast elkaar openen, of zien hoe een website eruit ziet op 1920x1080 als je CSS doet.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Je stelt in dit topic dezelfde vraag: basis laptop voor wat (beginnende) programmeerdoeleinden

Om dan nog een tweede topic te openen is misschien wat dubbel.

• maevian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 22:31
pricewatch: Lenovo IdeaPad Flex 2 14-00715

steek er nog een extra 4gb latje bij en je hebt een degelijke laptop met 1080p IPS scherm, dus lekker veel ruimte en goede kwaliteit (aangezien je als programmeur toch veel naar je scherm zal moeten kijken)

nadeel is wel dat 8gb ram de limiet is, dus geen optie om later naar 16gb te gaan

pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1NQ

8gb ram, in de toekomst uitbreidbaar naar 16 gb, prachtig en super helder 1080p IPS scherm
CPU zal normaal gezien goed genoeg zijn, en dat scherm .... :D

http://www.notebookcheck....book-Review.126942.0.html

hier een lovende review van notebookcheck (een zeer betrouwbare site voor reviews)

[ Voor 40% gewijzigd door maevian op 10-01-2015 01:46 ]