basis laptop voor wat (beginnende) programmeerdoeleinden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:15
Mijn vriendin wil een nieuwe laptop gaan aanschaffen en zij heeft het in haar hoofd gekregen dat ze meer wil gaan doen met programmeren (PhP, javascript enz). Dat juich ik uiteraard toe.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk PHP - Xampp /server draaien en wat doen voor HTML/CSS/JAVASCRIPT.
Dus geen gedoe met videokaarten etc maar een redelijke processor en meer dan 4gb lijkt me redelijk.

Wat is je budget?
rond/max 600. Dat wordt inderdaad een wat basislaptop dus een wat beperktere keuze.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Dit is niet zo belangrijk. Laptop wordt niet veel meegenomen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Na wat speurwerk kwam ik op de pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70 01404
Dit gezien de processor, 6gb en genoeg geheugen.

Zie ik wellicht iets belangrijks over het hoofd, bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
De laptop die je noemt heeft een ULV processor en een 5400 rpm harde schijf. Dat zal geen racer zijn. Misschien kan je dan beter deze overwegen als je een Lenovo wilt:

pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C600JHMH)

Is wat duurder, maar je hebt wel een volwaardige niet-ULV CPU en een 7200rpm harde schijf. Vooral de 7200 rpm harde schijf kan al een fijne upgrade zijn over een 5400 rpm exemplaar.

Net nog even in de Pricewatch gekeken, maar kennelijk is in het 600 euro of minder segment een 5400 rpm harde schijf je enige echte keuze. Net als een ULV CPU.

Deze vond ik nog in de BBG: pricewatch: Asus R510CC-XX439H

Heb je wel binnen je budget een ULV Core i7, maar als minpunt vind ik wel de 720p resolutie van het scherm.

[ Voor 29% gewijzigd door CMD-Snake op 08-01-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

Dell inspiron 15 3542 voor €404,09 na 10% vip korting. I5 + 8GB ram + 1TB HDD. Dan kan je binnen het budget ook nog de dvd drive vervangen voor een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:15
Bedankt voor de feedback.

@CMD-Snake Hele net specs wat die ASUS betreft maar 720p is inderdaad wel wat te mager.

@Lars1216 bedoel je deze? pricewatch: Dell Inspiron 15 (3542-6407)
Misschien kijk ik niet goed maar hoe kom je op die prijs met die VIP korting?

Overigens ben ik ook wel bereid wat bij te leggen omdat ik het een goed initiatief van haar vindt, dus daar kan nog wel wat budget tot max 700 bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

Mennoprins schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:40:
Bedankt voor de feedback.

@CMD-Snake Hele net specs wat die ASUS betreft maar 720p is inderdaad wel wat te mager.

@Lars1216 bedoel je deze? pricewatch: Dell Inspiron 15 (3542-6407)
Misschien kijk ik niet goed maar hoe kom je op die prijs met die VIP korting?

Overigens ben ik ook wel bereid wat bij te leggen omdat ik het een goed initiatief van haar vindt, dus daar kan nog wel wat budget tot max 700 bij.
Die ja. Op de site van Dell zelf zit die op €449. Dan kun je nog 10% vip korting krijgen (kijk even in het topic over Dell kortingcodes in het aanbiedingen en kortingcodes subforum) en kom je dus op €404,09