Shoprevieuw schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:00:
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik deze settings van internet heb gejat

Ik weet het, ieder systeem is anders en het is niet slim zomaar setting over te nemen maar heb geen idee hoe je die voltages bepaalt en welke setting ik moet wijzigen.
Dan word het tijd dat je eerst eens goed gaat lezen zodat je snapt wat je doet. Lees een OC guide voor de i7 9x0 serie tot dat je snapt wat alles doet en hoe het werkt. Anders heeft het totaal geen nut om er mee bezig te gaan en vraag je om een onstabiel of te heet systeem.
Zoals je zelf dus ook al weet kan je geen settings overnemen omdat iedere CPU anders is. De enige manier om er achter te komen wat werkt is weten wat je doet en dan stapje voor stapje omhoog gaan. Dan ben je wel een avond bezig om uit te zoeken wat mogelijk is, maar dit is toch echt de enige manier.
Je maakt het jezelf sowieso extra moeilijk als je over de 200MHz BCLK heen gaat. Als je 800MHz RAM hebt is dit namelijk de max van je RAM. Ga je verder dan dit klok je niet alleen de CPU over maar ook je RAM. Dan word het helemaal lastig. Op dit moment met de info uit de TS doe je dit nu al. Laat staan dat je RAM langzamer is dan 800MHz.
Omdat deze CPU serie niet met de multiplier overklokt maakt dit het wat ingewikkelder. Daarom moet je extra goed weten wat je doet.
[
Voor 20% gewijzigd door
PilatuS op 08-01-2015 20:12
]