De situatie is als volgt: ik zou graag een TV in de woonkamer zetten (op gelijkvloers), maar al mijn films/series etc staan op m'n PC op de eerste verdieping. Het hoofddoel van de TV zou zijn van die media te kunnen doorsturen van mijn PC naar de TV. Ideaal via het overnemen van het scherm via het netwerk. Ik zou ook graag WiFi vermijden door de grootte van de bestanden (tot 15 GB per film), en het feit dat de box van de provider ook op het gelijkvloers staat (WiFi signaal dus niet optimaal)
1) HDMI kabel is uitgesloten, door de afstand tussen mijn PC en de TV
2) Ik weet dat ik kan werken met een mediaserver, maar ik zou dit graag vermijden (dan ben je verplicht van firmware te gebruiken i.p.v. VLC)
3) Plex (of andere virtuele media server), idem als hierboven
4) De screen mirroring waar ik al van gehoord heb op bvb Samsung Smart TVs is enkel voor andere Samsung toestellen zoals tablets en GSMs
5) Chromecast komt dichtbij maar als ik het goed voorheb is dat ook via WiFi, en kan ik enkel m'n browser mirroren
6) WiDi lijkt nog in niet veel Smart TVs voor te komen, maar dat is alweer draadloos
Ik ben geen expert in dit onderwerp, dus als er iets niet klopt in het bovenstaande, gelieve me te corrigeren. Is wat ik wil wel mogelijk? Ik ben al eventjes op zoek naar een oplossing, maar ik heb nog niets kunnen vinden op het net.
1) HDMI kabel is uitgesloten, door de afstand tussen mijn PC en de TV
2) Ik weet dat ik kan werken met een mediaserver, maar ik zou dit graag vermijden (dan ben je verplicht van firmware te gebruiken i.p.v. VLC)
3) Plex (of andere virtuele media server), idem als hierboven
4) De screen mirroring waar ik al van gehoord heb op bvb Samsung Smart TVs is enkel voor andere Samsung toestellen zoals tablets en GSMs
5) Chromecast komt dichtbij maar als ik het goed voorheb is dat ook via WiFi, en kan ik enkel m'n browser mirroren
6) WiDi lijkt nog in niet veel Smart TVs voor te komen, maar dat is alweer draadloos
Ik ben geen expert in dit onderwerp, dus als er iets niet klopt in het bovenstaande, gelieve me te corrigeren. Is wat ik wil wel mogelijk? Ik ben al eventjes op zoek naar een oplossing, maar ik heb nog niets kunnen vinden op het net.