| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 317,95 | € 317,95 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 70,95 | € 70,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 357,95 | € 357,95 |
| 1 | WD Green WD20EZRX | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding) | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 32,50 | € 32,50 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 64,75 | € 64,75 |
| 1 | Crucial MX100 512GB | € 186,55 | € 186,55 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.320,40 | |
Ik wil graag een PC bouwen, alleen heb ik 1 groot probleem. Mijn kennis van hardware is vrij laag en ook nog eens zwaar verouderd (8 jaar). Veel termen zeggen mij helaas erg weinig en het is te veel werk om eerst de kennis te vergaren. Dat maakt het al helemaal onmogelijk om prijsbewust te kunnen kiezen. Daarom hoop ik enorm dat jullie mij (opweg) kunnen helpen.
(Iedere beetje vrije tijd die ik heb besteed ik nu wel aan kennis vergaren, wat ik al dacht, kost idioot veel tijd en betwijfel nog altijd of ik prijsbewust kan oordelen. Verrassend genoeg is het wel veel interessanter dan ik had verwacht.)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
-Muziek componeren
De software en samples die ik gebruik zijn vaak van zeer hoge kwaliteit en vereisen nog redelijk wat van een computer om optimaal te werken.
-Anime/films kijken
Dit via aansluiting op een grote 3D TV
-Games
De zwaarste games hoeft het niet perse aan te kunnen. Maar ik wil wel games die 3D ondersteunen of hiervoor gemod zijn uit proberen op mijn 3D TV.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik schat in voor mijn computer ongeveer 1.200 euro over te hebben.
Als het daadwerkelijk de moeite waard is om beter te nemen dan is daar overheen niet erg.
Budget is alleen voor de computer zonder randapparatuur. Voor alle extras die ik in de overige vragen heb staan heb ik nog geen budget voor bedacht. Ik wil ook eerst weten hoe dit mogelijk is en kan ik na aanschaf van mijn computer wel regelen. Liefst zou ik wel prijs inschatting voor deze extra vragen horen.
Uitleg van mijn pricewatch lijst
I7 vanwege hyperthreading, bij muziek productie kan dit grote prestatie verbetering leveren (hier weet ik het nu niet meer zeker van).
512 ssd om bij veel belangrijke handelingen geen vertraging op te lopen. Mijn samples zijn van zeer hoge kwaliteit en windows en games hier instaleren heeft ook zijn voordelen. Omdat ik een grote ssd heb gekozen en ook met externe harde schijven werk heb ik een minder snelle interne harde schijf nodig dus heb daar een iets stillere voor gekozen.
Koeling ook gekozen op vrij stil, maar wel goed koelend.
Videokaart is wat overkill waarschijnlijk, maar deze is wel stil wanneer deze niet actief is.
Rest van de componenten heb ik uit het januari aankoopadvies Mainstreamgamesysteem gehaald en weet ik nog veel te weinig van om te weten of ik iets anders moet hebben.
Ik zie dat ik voeding moet uitkiezen op de gekozen componenten, dus de definitieve voeding komt als laatste.
Denk dat ik vanwege de ssd en i7 toch van iets duurder uit moet gaan. Maar liefst hou ik het in ieder geval richting de 1.300 en niet 1.400
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een vrij stille computer is een must, maar goede koeling zodat mijn computer lang mee gaat vind ik ook belangrijk. Om alle onderdelen de ruimte te geven mag het een grote kast worden, deze hoeft er ook totaal niet mooi uit te zien. Stroomverbruik mag ook hoog zijn als dat nodig is voor een goede werking.
Ga je overklokken?
Nee. Voorlopig ga ik hier niet aan beginnen.
Extra vraag 1: Bestanden herstellen van overleden computer
Vraag is al beantwoord, bedankt Sjonniess
Extra vraag 2: TV aansluiting
Vraag is al beantwoord, bedankt Sjonniess
Extra vraag 3: draadloos USB besturing
Vraag is al beantwoord, bedankt Sjonniess.
Extra vraag 4: PC bedienen op 2 verschillende verdiepingen
Ook heb ik een hobby ruimte waar ik mijn computer voor nodig heb, maar wil niet 2 computers hebben. Mijn idee is boven in de hobby kamer mijn computer beneden te bedienen. Mijn computer bereikbaar in de hobby ruimte heeft niet de hoogste prioriteit. ik ga eerst die ruimte nog iets verbouwen namelijk.
Mijn hoofd scherm wil ik boven en beneden zien (HDMI splitter? werkt een HDMI kabel op grote afstand?). Geluid moet ik boven en onder kunnen horen (aux kabel splitter? werkt dit ook op grote afstand?). USB apparaten boven en beneden kunnen gebruiken (muis, toetsenbord, microfoon, MIDI instrumenten).
Als er een lichte vertraging tussen zit maakt dit niet uit, zal het meeste beneden doen en alleen voor opnames en referentie plaatjes voor het knutselen wil ik deze boven kunnen bedienen. Ik begreep dat bij USB op lange afstand het signaal niet alleen vertraagd maar ook vermengt kan raken, dat lijkt mij voor geluid/MIDI opnames een zeer groot probleem voor de kwaliteit. Hoe kan ik de kwaliteit behouden op lange afstand?
Extra vraag 5: Zelf monteren
In eerste instantie was ik van plan mijn computer laten maken, maar hoe meer ik op zoek, hoe leuker het me lijkt om het zelf te maken. Nu zijn er altijd dingen waar je makkelijk vergeet rekening mee te houden. Zelfs al loop je meerdere tutorials langs. Wat zijn de dingen die je makkelijk over het hoofd ziet of extra goed op moet letten hoe je dit monteert? Ik ga daar namelijk even een lijstje van maken.
Heb al paar dingen zelf gevonden waar ik extra op moet letten:
- Elektrostatische ontlading
- Koelpasta
- Logische volgorde tijdens het maken
- Drivers instaleren
Bedankt voor de bereidheid mij te helpen!!!
Eric
[ Voor 53% gewijzigd door Musical-Memoirs op 19-01-2015 20:21 ]