Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Hulp bij keuzestress mediaplayer

Pagina: 1
Acties:

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
Hoi tweakeraars!

Door de hoeveelheid aan keuzes in mediaplayerland zie ik niet meer wat ik moet kiezen.

Wat wil ik?
- films streamen in hd (bedraad)
- groot aanbod aan tv zenders (als het kan ook niet westerse kanalen)
- uitzendinggemist
- alle content moet op een 2.1 set af te spelen zijn

Wat heb ik al geprobeerd?
- chromecast, maar Wi-Fi is hier heel slecht en ik vind de mogelijkheden iets te beperkt
- minix neo x8h met hardware guru, een dagje mogen gebruiken, op zich wel oké. Wel zou ik eerder een x5 nemen.

Wat ik op het oog heb:
- minix x5: moet volgens mij prima werken en is ook aan te sluiten op een 2.1 set
- dreambox: breed aanbod aan zenders, maar er staat geen xbmc op om te streamen
- raspberry pi: prima om te streamen dacht ik en kan ook via een 2.1 set worden aangesloten.
- iptv: niet heel erg bekend mee

Zijn er nog andere mogelijkheden en/of hebben jullie tips?

• jacuzzi
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-08 12:14
Minix X5 heb ik gehad (ligt hier nog steeds, liep steeds vaker vast, ook na reset e.d.). Zou ik uiteindelijk ook niet aanraden.
De rest nooit gebruikt.

Op dit moment een NUC met openelec in gebruik waar ik vooralsnog zeer tevreden over ben.
Kodi Mediaspeler met Intel NUC's
pricewatch: Intel NUC Kit DN2820FYKH

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-11 13:34

Ursamajor

Astrofotograaf

En je budget maakt niet uit?

Gadgets FTW!

• SoundLab
Hangt er vanaf: apparaten met een groot aanbod aan tv zenders kosten naar mijn weten wat duurder (denk aan dreamboxen en iptv boxen), op zich heb ik daar 300 euro voor, maar dat is echt de max. Volgens mij kan je daar niet mee streamen met xbmc. Dat kan weer wel met minix en andere mediaplayers.

Anyone?

• jacuzzi
Met xbmc heb ik zat tv zenders... van overal vandaan

• SoundLab
Waar heb je xbmc op staan? Minix, raspberry pi, pc? En zie jij dit als een goede vervanger voor de kanalen die je kunt ontvangen via een dreambox of iptv box?

• jacuzzi
Zie mijn eerste post, daar staat het op.
En ik heb geen idee wat een dreambox of een iptv box presteert en wat voor kwaliteit jij verwacht van de tv kanalen.
Voor xbmc/kodi zijn zoveel addons dat ik niet eens weet wat ik allemaal zou kunnen kijken. Veel is SD p2p streams (hier is een addon voor) zijn meestal beter.
Dus ik denk dat je nog even wat onderzoek zult moeten verrichten.
Anders installeer je kodi toch even op een pc en test je de verschillende addons....

[ Voor 10% gewijzigd door jacuzzi op 07-01-2015 01:30 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Maak zelf ook gebruik van een Intel NUC met Kodi, bevalt erg goed. Focus ligt bij mij wel op het streamen van films/series.

Verder nog een schopje naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.
Pagina: 1