Toon posts:

power supply help???

Pagina: 1
Acties:
  • 474 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik mag mijn vriends pc upgraden en hij koos een andere powersupply, dus hij doet zijn oude
weg. zal ik hem nemen? het gaat om een gembird 600watt. ik heb nu een alpine 550watt
ik heb een mooie zwart/rode en die van hem is heel lellijk. zal ik de upgrade van 50watt maken
of is dat gewoon een stom idee. ik ga een nieuwe case kopen met doorzicktbare sidepanels,
dus ik kijk regelmatig IN mijn pc. (sorry voor het typen, typ dit op mijn telefoon :/ )

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nou, ik kan ze 123 weinig over die voeding vinden, op een paar knap oude topics na. Het feit dat het blijkbaar een lelijk ding is [dan ga ik uit van simpel grijs, zonder gesleevde kabels], een oudje, waar ik geen reviews over kan vinden, van een knap onbekend merk, zegt mij toch wel genoeg:

Mijden als de pest.

Overigens, een Alpine 550w klinkt ook niet echt tof...

People as things, that’s where it starts.

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-01 22:45

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Is dit niet iets voor het CAA?

En tja, wat hierboven staat, een 'Gembird' zal behoorlijk ruk zijn.

Alpine heb ik iets hoger staan maar zou er nooit een voeding van kopen.

De boodschap is; dump ze allebei en haal iets fatsoenlijks. Begin bij Seasonic, FSP, SuperFlower, en Silverstone, die maken naar mijn weten niets slechts wat betreft voedingen, bepaalde modellen van Corsair, Cooler Master en XFX zijn ook goed.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar CAA. Het laatste waar je naar moet kijken is imo hoe een voeding eruit ziet. Hij moet vooral je build niet frituren. Daartoe is die Gembird prima in staat, dus vooral niet nemen.

[ Voor 86% gewijzigd door br00ky op 06-01-2015 17:47 ]

Verwijderd

Beide voedingen hoor je niet in de PC te gebruiken en zijn ook zeker geen 550W of 600W zoals op het label staat, dit zijn voedingen waarbij je heel blij mag zijn als ze uberhaubt de helft stabiel kunnen leveren, zijn van die PC slopende voedingen.

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask-,

bedankt voor de reactie en dat je zei "zijn van die PC slopende voedingen".
Eerst dacht ik dat je blufte, maar na een uurtje googlen kwam ik erachter
dat het echt je pc kan slopen #noob. dus ik had een lijstje pc onderdelen
voor mijn toekomstige upgrade, k'heb de Cooler Master k280 case, maar
vervangen met een Corsair CX500M power supply. Ik hou jammer genoeg
mijn LELIJKE GRIJZE MERKLOZE CASE, ZONDER AIRFLOW, EN ZONDER
CABLEMANAGMENT. of ik spaar wat en koop het allebij, Ik kijk wel.

Verwijderd

De kwaliteit van de condensators is niet al te best in de huidige CX(M) serie. De voedingen kunnen nu wel het beloofde vermogen leveren, maar na meerdere jaren slijten de condensators snel en kan de voeding een onstabiele spanning (hoge ripple) doorgegeven aan de rest van de PC, zonder dat je hier iets van merkt. De prijs van deze voeding is echter niet erg laag, betere kwaliteit mag je voor deze prijs dus wel verwachten maar krijg je niet, beter dus iets anders.

Verwijderd

Topicstarter
zijn de volgende Power-supplies wel goed??? welke zou jij nemen???

CoolerMaster V550S
CoolerMaster G450M
CoolerMaster G650M
CoolerMaster G550M

Ik vind het zo raar dat de G650M zo goedkoop is,
k'vind 650watt best wel veel.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2015 17:26 ]

Verwijderd

Waar bestaat de rest van de PC uit (alle onderdelen) en welke upgrades ben je nog van plan.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:37

Thomg

Aww yiss

De V series van cooler master zijn wel leuk, de rest zou ik vermijden.
Zoals the_mask zegt hebben we eerst meer info nodig over je pc voor we advies kunnen geven over een bijpassende voeding.

Verwijderd

Topicstarter
oke, dus.......
ik heb ff gekeken, is deze ook goed (ik wil eigenlijk modular hebben)
http://afuture.nl/productview.php?productID=1106979
:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?

Verwijderd

Geen idee je noemt de rest van de PC niet.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Waar bestaat je PC verder uit? We kunnen moeilijk voeding advies geven als we geen flauw idee hebben hoeveel wattage / ampère jouw systeem verbruikt. Deze Seasonic is goed, maar geen idee of hij goed (genoeg) is voor jouw systeem.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zie heel veel overeenkomsten met Zal ik een nieuwe processor of een nieuwe videokaart kopen??. Kunnen jullie daar verder hengelen :/. Slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.