Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vertor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:03
Hey

zijn er nog mensen die problemen hebben met de GPS functie?

Zonder obstructies duurt het minuten eer ik een signaal heb, dewelke ook constant wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-07 22:36
Toevallig geen kleine barst in het scherm? Helemaal in het hoekje een klein barstje is al genoeg om de touch volledig te ontregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmiddag voor mijn vriendin een Lumia 535 gehaald bij de Mediamarkt.
Wat mij meteen opvalt is dat vaak letters dubbel worden ingevoerd bij het invoeren van tekst, alsof je heel snel achter elkaar tapt.
Bij mijn Lumia 1520 heb ik hier nog nooit last van gehad.

Nu heb ik wel gelezen over de problemen met het touchscreen, maar ik was in de veronderstelling dat dat meer te maken had met swipen en in- en uitzoomen.

Is dit bij alle Lumia 535 telefoons het geval, of heb ik te maken met een slecht exemplaar?

Edit:

ik merk dat het te storend is om de telefoon normaal te kunnen gebruiken, en de nieuwste update staat erop.
Er zit dus niets anders op dan de telefoon terug te brengen en voor een model te gaan wat het wel goed doet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F97
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

F97

Fabian

Vertor schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 17:02:
zijn er nog mensen die problemen hebben met de GPS functie?

Zonder obstructies duurt het minuten eer ik een signaal heb, dewelke ook constant wegvalt.
Nee, integendeel, heb zeer snel signaal, ook binnen.
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 18:35:
Ik heb vanmiddag voor mijn vriendin een Lumia 535 gehaald bij de Mediamarkt.
Wat mij meteen opvalt is dat vaak letters dubbel worden ingevoerd bij het invoeren van tekst, alsof je heel snel achter elkaar tapt.
Bij mijn Lumia 1520 heb ik hier nog nooit last van gehad.

Nu heb ik wel gelezen over de problemen met het touchscreen, maar ik was in de veronderstelling dat dat meer te maken had met swipen en in- en uitzoomen.

Is dit bij alle Lumia 535 telefoons het geval, of heb ik te maken met een slecht exemplaar?
Ik heb iets gelijkaardigs gehad maar het lijkt nu over te zijn: als ik een spatie wilde, veranderde mijn toetsenbord vaak naar het smileytoetsenbord, ook al duwde ik echt zeer kort. Maar dat heb ik nu dus niet meer. Was trouwens ook enkel bij het schrijven van sms'jes ... Niet bij e-mails bijvoorbeeld.

[ Voor 1% gewijzigd door F97 op 05-03-2015 18:49 . Reden: Verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F97 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 18:49:
[...]

Nee, integendeel, heb zeer snel signaal, ook binnen.

[...]

Ik heb iets gelijkaardigs gehad maar het lijkt nu over te zijn: als ik een spatie wilde, veranderde mijn toetsenbord vaak naar het smileytoetsenbord, ook al duwde ik echt zeer kort. Maar dat heb ik nu dus niet meer. Was trouwens ook enkel bij het schrijven van sms'jes ... Niet bij e-mails bijvoorbeeld.
Hm,

misschien omruilen voor een ander toestel?
Wel frappant dat het bij het eerste de beste toestel al zo slecht is.
Tevens valt het mij op hoeveel issues er lijken te zijn bij gebruikers van dit Lumia toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08-2017
Ik heb ook een Lumia toestel bij kijkshop gekocht ;D wat een mooi ding

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:56
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 21:19:
Mischien al bekend, maar ik kreeg geen update via ota, wel via de microsoft recovery tool:

http://www.microsoft.com/...ingleTopic&topic=FA142987
Ik kreeg gisteren de melding van deze update op mijn telefoon, niet via de recovery tool dus. Gelijk geïnstalleerd natuurlijk. Ik hoop dat het de issues oplost die ik incidenteel heb met mijn touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:16
InZane schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:26:
[...]
Ik kreeg gisteren de melding van deze update op mijn telefoon, niet via de recovery tool dus. Gelijk geïnstalleerd natuurlijk. Ik hoop dat het de issues oplost die ik incidenteel heb met mijn touchscreen.
Welke versie draai je nu? Volgens mij krijg je de meest recente firmware alleen via de WRT, niet OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Fd1sk schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:25:
[...]

Welke versie draai je nu? Volgens mij krijg je de meest recente firmware alleen via de WRT, niet OTA.
OS Version: 8.10.14234.375
Firmware revision number: 02060.00000.15053.24002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
ik heb zojuist na enige tijd mijn scherm schoongemaakt, en het blazen op het scherm probleem is weg, maar nu viel mij zojuist iets raars op. Wanneer ik scroll op het scherm van mijn vader zijn 1520 gaat het heel lekker en smooth, helaas is dit bij mijn 535 niet zo, heeft iemand anders dit ook?

Edit: wanneer ik mijn scherm schoonmaak met mijn shirt lijkt het probleem er niet te zijn, zou een screen protector hier tegen helpen?

[ Voor 19% gewijzigd door Zipperman op 10-03-2015 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 15:10
Ik heb dit toestel nu een paar dagen, ik ben overwegend positief. geen touch issues met het touchscreen. Het toestel is vlot, e-mail e.d. openen snel..

Ik heb wel een ander issue, het scherm locked niet automatisch tijdens een call, waardoor ik per ongeluk, mezelf op mute zet, of de speaker aan zet of ophang.. niet heel handig.. Hebben jullie hier ook last van? Ik krijg niet helemaal scherp of dit een ontbrekende feature is, of een bug/defect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:21

P_Tingen

omdat het KAN

IPeukieI schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:33:
Ik heb dit toestel nu een paar dagen, ik ben overwegend positief. geen touch issues met het touchscreen. Het toestel is vlot, e-mail e.d. openen snel..

Ik heb wel een ander issue, het scherm locked niet automatisch tijdens een call, waardoor ik per ongeluk, mezelf op mute zet, of de speaker aan zet of ophang.. niet heel handig.. Hebben jullie hier ook last van? Ik krijg niet helemaal scherp of dit een ontbrekende feature is, of een bug/defect..
Volgens mij is dat de proximity sensor en die hoort er wel op te zitten. Is het zoiets als dit?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
Ik had dat filmpje ook gevonden, zelfde App geïnstalleerd.. Bij mij slaat de meter wel verder uit (tot de helft) als ik mijn hand er af haal. Als ik mijn hand er op houdt het zelfde effect.. Schommelt tussen 0 en een kwart.. Maar tijdens het bellen blijft het scherm altijd aan. Ook als ik echt mijn hand op de sensor houdt.

Gaat bij jullie het scherm wel gewoon uit tijdens het bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
IPeukieI schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 00:20:
Ik had dat filmpje ook gevonden, zelfde App geïnstalleerd.. Bij mij slaat de meter wel verder uit (tot de helft) als ik mijn hand er af haal. Als ik mijn hand er op houdt het zelfde effect.. Schommelt tussen 0 en een kwart.. Maar tijdens het bellen blijft het scherm altijd aan. Ook als ik echt mijn hand op de sensor houdt.

Gaat bij jullie het scherm wel gewoon uit tijdens het bellen?
Ja bij mij gaat het scherm gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
Ik heb het toestel omgeruild, nieuwe toestel heeft het issue niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruw ER
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-07 15:19
Heb deze telefoon voor mijn vriendin gekocht, die nog een oude nokia gebruikte met WP 7.5 (denk ik?).

Ben echt zwaar onder de indruk, voor een telefoon van 109 euro. Heb zelf een nexus 6, niet echt te vergelijken, maar het besturingssysteem op de lumia 535 loopt soepel, internetten gaat redelijk snel genoeg, apps starten e.d. ook. De telefoon heeft ook een camera waar je voor whatsapp e.d. prima foto's mee schiet.
Alleen het scherm is echt behoorlijk slecht, maarja, 109 euro, het is ook echt niks!

Ga windows phone zeker in de gaten houden, ben ook erg benieuwd naar de windows 10 update.

Voor iemand als mijn vriendin, die verre van een power user is, en vooral een beetje whatsapped, is dit echt een enorme aanrader in de prijsklasse. Ik had in ieder geval niet het gevoel dat ik zo'n goedkope telefoon gebruikte, toen ik er even mee aan het klooien was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Het toestel staat ook al weken op nummer 1 bij CoolBlue. Volgens mij is dit de nieuwste hit na de 520.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
De telefoon ging niet meer aan en hij laadde ook niet meer op. Toen ik de batterij er even had uitgehaald kon ik hem weer aanzetten en lijkt hij het gewoon te functioneren. Heeft iemand dit ook eens gehad?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
Ik heb een Nokia 535 en mijn dochter heeft een Nokia 520.

Sinds kort komen mijn afspraken uit mijn agenda ook in haar agenda en haar afspraken uit haar agenda in mijn agenda.

Soms staan er ook contactpersonen van haar Whatsapp lijst zomaar in die van mij en omgekeerd.

Herkent iemand dit probleem ?

Beide telefoons zijn al teruggezet naar fabrieksstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Scandic2008 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 21:39:
Ik heb een Nokia 535 en mijn dochter heeft een Nokia 520.

Sinds kort komen mijn afspraken uit mijn agenda ook in haar agenda en haar afspraken uit haar agenda in mijn agenda.

Soms staan er ook contactpersonen van haar Whatsapp lijst zomaar in die van mij en omgekeerd.

Herkent iemand dit probleem ?

Beide telefoons zijn al teruggezet naar fabrieksstand.
Delen jullie toevallig het zelfde account?
Want het kan alleen als jullie een gemeenschappelijk account hebben ( dat hoeft niet per definitie het hoofdaccount te zijn )
Bij ieder account kan je namelijk aangeven wat je gesynct wil hebben,
dus in die richting zal je het zoeken moeten.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Wat bedoel je met account ?

Het is opeens begonnen eerst met contactpersonen toen opeens met agenda.
Ook al eens alle whatsapp contactpersonen vervangen door nummers ( al vaker van gehoord )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondacb50
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:44
Ik denk dat Amadeus, het Microsoft account bedoeld wat je bij activatie hebt ingegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
hondacb50 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 13:14:
Ik denk dat Amadeus, het Microsoft account bedoeld wat je bij activatie hebt ingegeven.
Idd er staat hetzelfde account in beide telefoons - daar zal het dus fout gaan wellicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Scandic2008 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 17:49:
[...]

Idd er staat hetzelfde account in beide telefoons - daar zal het dus fout gaan wellicht
Ja, sorry om het zo bot te zeggen, maar dat is gewoon niet slim.
Je account is persoonlijk. Die moet je echt niet met iemand delen.

Als je dat wel doet dan ga je dus tegen problemen aanlopen.

Hebben jullie nog last van touch-issues?
Ik ken twee personen met een Lumia 535.
Eén heeft wel problemen en de ander niet.

Ik hoop dat er nog een update komt om dit te verhelpen (als het geen hardware fout is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:46

nwagenaar

God, root. What's the differen

Als ik het goed heb gelezen, is er enkele dagen terug een nieuwe firmware update voor de Lumia 535 beschikbaar gemaakt in de Windows Phone recovery tool en zou fixes voor de touch-issues moeten bevatten.

Dikke kans dat wij die binnenkort ook via een OTA-update zullen ontvangen.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Stravincy schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:52:
[...]
Hebben jullie nog last van touch-issues?
Ik ken twee personen met een Lumia 535.
Eén heeft wel problemen en de ander niet.

Ik hoop dat er nog een update komt om dit te verhelpen (als het geen hardware fout is).
Ja, ik heb regelmatig touch issues, vooral bij het unlocken van mijn toestel. Soms moet ik mijn pincode wel 3 keer opnieuw invoeren omdat het toestel, óf het verkeerde cijfer herkent, of soms zelfs 2 of 3 cijfers tegelijk invoert :(
Vaak als ik dan probeer te corrigeren met backspace, detecteert ie dat ik 0 in toets :?

[ Voor 7% gewijzigd door InZane op 09-04-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 14:32
De touch is niet de beste op deze telefoon, met name multi touch werkt slecht (inzoomen op het scherm moet je doen door je vingers ver uit elkaar te plaatsen anders detecteert hij het niet. En af en toe registreert hij meerdere toetsen tegelijk. Wat dat betreft was mijn 925 beter ;)

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PL3X4N
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 14:19

PL3X4N

Add me on XBL: PL3X4N

Ik heb nou de 8.1 update 2 update. Alleen werken embedded youtube films niet meer. Krijg dan een fout melding in het filmpje. Op de youtube site zelf werkt alles wel. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
Ik heb deze telefoon nu al een possje, en ben toch uitermate tevreden met het apparaat. In het begin was het gewwoon even wennen, ben namelijk drie a vier jaar een trouwe Android gebruiker geweest, maar ik ben zeer tevreden over het toestel en het OS welke er opstaat. binnenkort hopelijk een Windows 10 update voor missche e e betere ervarin. Als er iemand nog twijfeltover hetanschaffe zou ikzegge dat hezeker wel heprobeern waard is.

ps
Weet iemand hier heel toevallig hoe ik mijn apparaat tussen bepaalde tijdstippen stil kan laten zijn, dus helemaal geen meldingen?
En hoe ik de Xbox Music app opnieuw mijn library kan laten refreshen?

Heb het instellingen menu helemaal doorzocht en duckduckgo helemaal doorzocht maar zonder resultaat, ben nog steeds geen Windows Phone veteraan helaas.:P.

[ Voor 54% gewijzigd door Zipperman op 14-04-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Om je telefoon op bepaalde tijden "stil" te krijgen (quiet hours) heb je Cortana nodig. Deze werkt helaas alleen als je zowel taal als regio op Engels zet (United Kingdom of USA)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Avatar_Aang schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:03:
Ik heb deze telefoon nu al een possje, en ben toch uitermate tevreden met het apparaat. In het begin was het gewwoon even wennen, ben namelijk drie a vier jaar een trouwe Android gebruiker geweest, maar ik ben zeer tevreden over het toestel en het OS welke er opstaat. binnenkort hopelijk een Windows 10 update voor missche e e betere ervarin. Als er iemand nog twijfeltover hetanschaffe zou ikzegge dat hezeker wel heprobeern waard is.

ps
Weet iemand hier heel toevallig hoe ik mijn apparaat tussen bepaalde tijdstippen stil kan laten zijn, dus helemaal geen meldingen?
En hoe ik de Xbox Music app opnieuw mijn library kan laten refreshen?

Heb het instellingen menu helemaal doorzocht en duckduckgo helemaal doorzocht maar zonder resultaat, ben nog steeds geen Windows Phone veteraan helaas.:P.
Ik heb een 735 maar precies dezelfde ervaring; wat een mooi OS. Ook ik moest even wennen. In het begin wilde ik alles nog zelf instellen maar je moet het loslaten; het OS regelt het wel.

Behalve dan stil laten zijn. Daarom heb ik mijn toestel, zoals Avatar_Aang zegt, op Engels ingesteld. Ook even wennen, maar je kan dan via Cortana de quiet hours instellen. Wat ik daar weer geniaal aan vind is dat je een "inner circle" kan instellen: een lijst van mensen die je ook tijdens de quiet hours lastig mogen vallen. Er zijn nou eenmaal mensen die je - als ze op onmogelijke tijdstippen bellen - zeker wil spreken omdat er dan iets aan de hand is. Ik heb daar mijn dochters bv in staan. Werkt top! Geen gebliep meer na tien uur 's avonds en toch voor de juiste mensen bereikbaar.

Het zou van mij losgekoppeld mogen worden van Cortana, maar da's weer een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
PinokkioTV schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 22:14:
Om je telefoon op bepaalde tijden "stil" te krijgen (quiet hours) heb je Cortana nodig. Deze werkt helaas alleen als je zowel taal als regio op Engels zet (United Kingdom of USA)
Hartstikke bedankt,was al een keer aan het klooien met Cortana en zag toen ook wel iets van innercircel en dergelijke, alleen is mijn engels nog niet gevorderd genoeg om mijn telewfoon hier ook op ingesteld te laten, in ieder geval hartstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekeroekus
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-10-2020
Ik heb onlangs ook een lumia 535 gekocht alleen krijg ik de gps niet aan de praat. Endomondo en runtastic kunnen geen gps signaal vinden. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedOfShadows
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-09 21:59
Koekeroekus schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 16:48:
Ik heb onlangs ook een lumia 535 gekocht alleen krijg ik de gps niet aan de praat. Endomondo en runtastic kunnen geen gps signaal vinden. Iemand ervaring mee?
Dit klinkt heel stom maar ik zeg het toch maar. Staat je GPS aan?

En werkt HERE wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekeroekus
SpeedOfShadows schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 17:16:
[...]

Dit klinkt heel stom maar ik zeg het toch maar. Staat je GPS aan?

En werkt HERE wel?
Whaha uiteraard! Meerdere malen gecheckt en HERE werkt wel gewoon.

Kom er nu achter dat de HERE niet nauwkeurig is zonder WiFi. Locatieservices staat toch wel echt ingeschakeld.

[ Voor 16% gewijzigd door Koekeroekus op 18-04-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedOfShadows
Koekeroekus schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 17:18:
[...]

Whaha uiteraard! Meerdere malen gecheckt en HERE werkt wel gewoon.
Als HERE werkt, ligt het wellicht niet aan de hardware. Misschien een bug in beide apps, specifiek gelinkt aan de 535?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekeroekus
SpeedOfShadows schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 17:21:
[...]

Als HERE werkt, ligt het wellicht niet aan de hardware. Misschien een bug in beide apps, specifiek gelinkt aan de 535?
De HERE is niet nauwkeurig zonder WiFi, misschien toch hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedOfShadows
Koekeroekus schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 17:24:
[...]

De HERE is niet nauwkeurig zonder WiFi, misschien toch hardware?
Waarschijnlijk. Ik vrees dat er een repair zal moeten worden uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekeroekus
SpeedOfShadows schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 18:11:
[...]

Waarschijnlijk. Ik vrees dat er een repair zal moeten worden uitgevoerd.
Fijn! Dan ga ik maar weer terug naar de winkel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulusma
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 11:52
Ik heb onlangs ook een 535 gekocht.

Maar wat mij opvalt is dat de telefoon regelmatig als je een app opent, als Whatsapp of Spotify, waar je van verwacht dat deze apps op de achtergrond draaien, een laadtijd hebben.
Bij het openen van deze apps komt te staan hervatten en vervolgens een melding dat de telefoon aan het laden is, of het hervatten slaat hij over en geeft alleen een melding dat deze aan het laden is.
Eigenlijk gebeurd het zelden dat een app vlot opent.

Herkennen meerdere mensen deze "laadtijden"?
Is dit een kenmerk van de lager gebudgetteerde modellen? Neem aan dat dit namelijk op een 930 niet voorkomt, daar deze toch over meer geheugencapaciteit en processorkracht beschikt.

Persoonlijk ervaar ik de "laadtijden" als bijzonder irritant, daar komt bij dat de apps van derde partijen als eerder genoemde Spotify een uitgeklede versie zijn van de Android/iOS app. Na verloop van tijd lijkt hij ook niet de eerder afgespeelde nummers te herinneren, en gaat hij later op de dag dus ook niet verder waar je eerder gebleven bent met afspelen.

In grote lijnen werkt het OS redelijk soepel, en is het inderdaad wennen.
Hopelijk heeft iemand hier een verklaring voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 19:27
Vandaag heb ik bij de Kijkshop een 535 gekocht, T-Mobile prepaid voor 79,99. Deze 535 heeft geen simlock, een Vodafone simkaartje werkte gelijk.

Het is even wennen met Windows Phone 8.1. De Facebook en LinkedIn app werken een stuk sneller dan op mijn LG L9 Android phone.

Voor voip sip heb ik nog geen goede app gevonden. Ik heb even Linphone geprobeerd, inkomende gesprekken zijn blijkbaar problematisch?

[ Voor 11% gewijzigd door zx9r_mario op 24-04-2015 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regtur2
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 19:01
@zx9r_mario: Thanks voor het delen dat die prepaidset simlockvrij is.

Mijn pa heeft deze mobiel gekocht. Voor die prijs echt een supertoestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:09
zx9r_mario schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 22:20:
Vandaag heb ik bij de Kijkshop een 535 gekocht, T-Mobile prepaid voor 79,99. Deze 535 heeft geen simlock, een Vodafone simkaartje werkte gelijk.

Het is even wennen met Windows Phone 8.1. De Facebook en LinkedIn app werken een stuk sneller dan op mijn LG L9 Android phone.

Voor voip sip heb ik nog geen goede app gevonden. Ik heb even Linphone geprobeerd, inkomende gesprekken zijn blijkbaar problematisch?
Ik wil deze telefoon kopen voor m'n moeder, maar lees steeds dat het touch screen niet goed reageert. Wat zijn jouw ervaringen wat dat betreft? Anders is de 635 misschien interessant, maar die heeft minder ram.

Als hij goed werkt een mooie prijs inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
sheepdog schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 16:57:
[...]

Ik wil deze telefoon kopen voor m'n moeder, maar lees steeds dat het touch screen niet goed reageert. Wat zijn jouw ervaringen wat dat betreft? Anders is de 635 misschien interessant, maar die heeft minder ram.

Mijn ervaring is dat het touchscreen goed reageert. Die 635 heeft ook een kleiner scherm en een lagere resolutie. Als fervent Android gebruiker vind ik de 535 en Windows Phone 8.1 niet verkeerd werken en ben ook benieuwd naar Windows 10.

De camera van de 535 is ook behoorlijk goed, veel beter dan low budget phones zoals de Sony Z1.

[ Voor 13% gewijzigd door zx9r_mario op 02-05-2015 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-09 07:14
sheepdog schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 16:57:
[...]

er is nu weleen 635 met 1 gb maar die steunt volgens mij alleen band 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
Eeven een update, ik wist in het begin niks tot weinig van Windows Phone, en in het begin had ik ook problemen met het instellen van mijn wifi en het welbekende touchscreen probleem was er bij mij ook. Nu naar een boel updates later, is het zeker, de 535 is de beste telefoon die ik ooit heb mogen gebruiken in dit prijssegment, alle problemen zijn verholpen, en ook voelt deze telefoon helemaal niet 'budget' aan. Windows Phone is zeker goed geoptimaliseerd voor het toestel, wat je niet snel zult zien bij bijvoorbeeld Android, daar krijgen telefoons in dit segment echt geen grote updates meer.

Ik was erg tevreden met Windows Phone, en heb besloten ook een tablet met Windows 8 aan te schaffen, zeker nu Windows 10 in de lift zit, ben ik erg benieuwd naar de toekomst voor dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsThijs
  • Laatst online: 11-02-2021
Hallo "Zerobase", "Mike 29","lekerventje"; ik zou erg graag ook een dual sim 535 willen aanschaffen. Op dit moment heb ik geen ervaring met buiten nl bestellen, graag tips hierover.
Ik denk dan aan positieve revaringen met een bep. winkel voor dit model telefoon, top m.b.t. extra kosten of andere belangrijke dingen waar ik aan moet denken- invoerrechten...

Alvast hartelijk dank hiervoor...

Esther

[ Voor 24% gewijzigd door EsThijs op 09-05-2015 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkermax
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-04-2024
Vandaag een Lumia 535 icm een CC-3092 Flip cover gekocht. (Moederdag :P) Alleen wat mij opvalt is dat de flipcover aan de linkerkant niet geheel aansluit met de telefoon. De telefoon blijft iets naar boven steken.. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
EsThijs schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 11:39:
Hallo "Zerobase", "Mike 29","lekerventje"; ik zou erg graag ook een dual sim 535 willen aanschaffen. Op dit moment heb ik geen ervaring met buiten nl bestellen, graag tips hierover.
Ik denk dan aan positieve revaringen met een bep. winkel voor dit model telefoon, top m.b.t. extra kosten of andere belangrijke dingen waar ik aan moet denken- invoerrechten...

Alvast hartelijk dank hiervoor...

Esther
je kunt hem wel bestellen bij amazon.fr od amazon.de. je betaalt alleen de verzendkosten. je betaalt binnen de eu geen ivoerrechtem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
Weet iemand trouwens hoe je de Xbox muziek app de muziek kan laten verversen?
Zijn er trouwens nog andere alternatieve muziekapps voor Windows Phone, de mixradio app duurt te lang om al mijn muziek opnieuw te gaan zoeken, en die van Microsoft (Xbox muziek) vind ik gewoon niet lekker werken, maar ik heb bijna geen andere keus dan deze te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
Avatar_Aang schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:47:
Weet iemand trouwens hoe je de Xbox muziek app de muziek kan laten verversen?
Zijn er trouwens nog andere alternatieve muziekapps voor Windows Phone, de mixradio app duurt te lang om al mijn muziek opnieuw te gaan zoeken, en die van Microsoft (Xbox muziek) vind ik gewoon niet lekker werken, maar ik heb bijna geen andere keus dan deze te gebruiken.
ik heb geen windows phone ervaring maar kn je ook niet een uit de app store downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
ik wil graag deze telefoon aanschaffen maar is de wifi bereik en snelheid goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
androidfreaker schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:09:
[...]

ik heb geen windows phone ervaring maar kn je ook niet een uit de app store downloaden?
Ja, er zijn inderdaad meerdere apps gratis te downloaden, maar helaas zijn deze vaak gewoon niet veel soeps. Het werkt soms niet lekker of gewoon niet, veelal door de opmerkelijk grote hoeveelheid aan advertenties die worden getoond en soms het beeld blokkeren.

Kwa videoapps wacht ik nog op VLC, maar Moliplayer doet wat 'ie moet doen (via de Chinese regioinstellingen kun je een nooit eindigende demo downloaden), en ook de games en foto apps zijn prima in orde, helaas is de muziek divisie aan apps, nogal beschamend te noemen.

Hopelijk brengt Windows 10 wat nieuws met zich mee, stay positive! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
androidfreaker schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:10:
ik wil graag deze telefoon aanschaffen maar is de wifi bereik en snelheid goed?
Vergeleken met budget en zelfs mid-range toestellen van de tegenpartij, is deze Lumia een stuk beter. Mijn Wolfgang toestellen beginnen problemen te krijgen als ik twee kamers van de router afzit, met mijn lUmia kan ik eenvoudig op drie etages rondbanjeren zonder problemen te krijgen met het internet.

Ook, is de snelheid ervan erg goed te doen, even getest voor je:

WiFi (Windows 7 laptop):
Ping: 26MS
Downloadspeed: 40.51 Mbps
Uploadspeed: 11.92 Mbps

Bedraad (Windows 7 laptop);
Ping:20MS
Downloadspeed: 126,64 Mbps
Uploadspeed: 13,08 Mbps

WiFi (Lumia 535):
Ping: 44MS
Downloadspeed: 26,09Mbps
Uploadspeed: 11,22 Mbps

Om een wat betere indicatie te geven, ik haalde iets slechtere scores met een Huawei Ascend P6, Wolfgang AT AS40D, Aiki Xtreamer 5 en hij haalde bijna mijn vader zijn Lumia 1520 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:47
Zelf al een paar jaar tevreden over WP na 2 jaar een HTC 8X en inmiddels al weer een half jaar een Lumia 830...

Afgelopen weekend heb ik mijn vader een Lumia 535 laten aanschaffen, want die vond dat mijn telefoon er zo eenvoudig en duidelijk uit zag vanwege het 5" scherm en het WP. Hij kon maar geen vrienden worden met zijn Android Samsung en kleine display de kleine icoontjes en irriteerde zich vaak aan die telefoon. Volgens mij een Galaxy Star.

Hij is er erg blij, maar vind de accuduur wel vrij kort (dat was bij zijn Samsung ook al zo). Volgens mij heeft hij alleen BT aan staan, want een internet abonnement heeft hij (nog) niet. WiFi is alleen gebruikt om zijn Hotmail account van zijn W8 laptop over te nemen en staat nu af en toe maar aan... Misschien komt het door het "spelen'' in het begin.

Maar zelf doe ik zo'n beetje 1.5 dag met mijn 830 en dan staat WiFi, internet data en BT altijd aan... De accu is wel groter dan in 535, maar met WiFi en internet data uit zou de 535 het toch ook wel 2 dagen moeten kunnen doen? Of heb ik dat mis?

Aan de andere kant mist mijn vader misschien ook de standby tijd van 5 dagen, zoals jaren terug op zijn Nokia...

In de reviews van Coolblue staan bijna alleen maar positieve reacties over de 535. Maar de ervaringen met de accu lopen wel uiteen. De een is positief over de levensduur, terwijl de ander juist weer negatief is vanwege de accu duur...

Overigens lijkt WP wel een ouwe lullen smarthphone te worden, want ik lees in dit topic al meerdere berichten dat ouderen hem aanschaffen.... :P. Geef ze groot gelijk vanwege de eenvoud in WP... :)

[ Voor 6% gewijzigd door Suntoro op 14-05-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedOfShadows
@Suntoro:
Wat zegt batterijbesparing/battery sense over het verbruik van je vaders 535? Mogelijk apps die stroom verbruiken op de achtergrond?

Als hij niet over een internetabo beschikt, kan hij de netwerkvoorkeur ook op 2G zetten, dat zou zuiniger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
Ik heb geen idee... Bij mezelf zie ik dat de telefoon het meest verbruikt, daarna Whatsapp gevolgd door Facebook... Voor de rest valt het mee. Maar WA en FB gebruikt mijn vader sowieso niet. Misschien moet ik binnenkort maar even langs gaan, want via de telefoon het een en ander uitleggen is soms een beetje lastig te begrijpen...

Maar zojuist nog even gevraagd en het lijkt al iets beter te worden met de accu voor zover ik begreep. Toch lastig als je aan de andere kant van NL woont waardoor ik niet elke week op bezoek ga. Maar hij wordt in ieder geval steeds enthousiaster en begrijpt de telefoon veel beter dan zijn oude Samsung... ;). En dat alles zo naadloos werkt via de cloud met zijn W8 laptop vind hij ook wel mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedOfShadows
Via de telefoon iets uitleggen aan een 'beginner' is inderdaad erg lastig. 😉

De eerste dagen dat je nieuw speelgoed hebt, wordt de batterij natuurlijk zwaar op de proef gesteld. Fijn dat hij toch zijn telefoon al beter begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb op mijn eigen lumia 735 ingesteld dat apps niks mogen uitvoeren op de achtergrond, alleen whatsapp, regenmeter en nos nieuws, verder niks. Wat niet draait kan ook geen accu opeten. BT heb ik wel altijd aanstaan. Ik heb in het begin gespeeld met BT uit maar kon geen verschil merken. Nu laat ik het aan want makkelijker met in de auto stappen. Als ik niet de hele tijd ermee speel red ik ook wel 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
2 dagen moet inmiddels wel lukken volgens mij bij mijn vader, zeker omdat hij geen WA en FB of dergelijke wil en gaat gebruiken. Dat vindt hij ook wel acceptabel... BT zal hij wel aan laten staan in stand-by modes, omdat ie dat wel handig vind in de auto. En volgens mij verbruikt dat geen overdreven veel stroom zolang er geen verbinding is... Althans op mijn Lumia 830 merk ik ook weinig verschil en vind het ook wel handig zodra ik in de auto stap.

Zolang hij toch geen data abonnement heeft (en die verbinding dus uit staat) zal het wel meevallen allemaal met die beperkte accuduur... Ik denk dat het wel goed gaat komen. Hij kan nu doen wat hij ermee wil doen. En de volgende keer als ik op visite ben zullen we nog wat kleine dingetjes aanpassen misschien. Vooralsnog is het me meegevallen dat ie met een klein beetje telefonische hulp van mij al zover is gekomen, maar ik zei al dat het allemaal wel mee zou vallen als hij gewoon zijn Hotmail account zou gaan gebruiken van zijn W8 laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi

Ik zit er ook aan te denken om een lumia 535 te halen. En ik zag een prepaid variant van t-mobile voor 80 euro. Maar nu luid mijn vraag is windows phone makkelijk simlock vrij te maken ? Of kan ik toch beter voor 2 tientjes meer een simlockvrije variant aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regtur2
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 19:01
zx9r_mario in "\[WP8.1] Ervaringen met de Microsoft Lumia 535 - Deel 1"

De "prepaid" telefoon is simlockvrij en nu erg goedkoop (http://nl.pepper.com/aanb...ile-prepaid-kijkshop-7630).

[ Voor 34% gewijzigd door regtur2 op 19-05-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie.
Heb hem gelijk besteld.
Voor dat geld kun je hem inderdaad niet laten liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2015 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiske
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-08 12:22
Volgens mij zijn de tmobile prepaids al een paar jaar gesimlocked hoor. Dus ik hoop dat je er een ander kaartje in kan stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Die van de Kijkshop is simlock vrij. Je hebt alleen een TMobile startup screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nu ook bevestigen dat de lumia 535 t-mobile prepaid simlock vrij is die van mij heeft niet eens een t-mobile start scherm.

iemand die misschien weet hoe je gemakkelijk je contacten van je telefoon nummers van je google account overzet naar je live account ?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Laatst online: 12:59
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:31:

iemand die misschien weet hoe je gemakkelijk je contacten van je telefoon nummers van je google account overzet naar je live account ?
Ga op de pc naar www.outlook.com, log in met je live account, ga naar "Personen' en klik op 'Contactpersonen importeren'.

Overigens kun je ook je Google account op je telefoon instellen en dan staan ze ook bij je contacten. Blijven ze gewoon in Google staan.

[ Voor 15% gewijzigd door coenox op 21-05-2015 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Afgelopen maandag de 535 bij de MediaMarkt gekocht. Mijn vriendin's telefoon (Z1 Compact) is voor een reparatie naar Dynafix en het leentoestel (Galaxy S1) wat ze kreeg was niet mee te werken. Ben zelf een fervent iOS-gebruiker en was eigenlijk wel benieuwd hoe Microsoft er bij staat tegenwoordig (WinMo was een verschrikking in mijn ogen). Moet zeggen dat ik aardig onder de indruk ben wat betreft prijs/kwaliteitsverhouding. Touchscreen is inderdaad niet zo precies als ik gewend ben, vooral het toetsenbord. Nadat de Z1C weer terug is, zal ik een uitgebreide preview schrijven en deze achter de hand houden als festival/backup telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coenox schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:42:
[...]

Ga op de pc naar www.outlook.com, log in met je live account, ga naar "Personen' en klik op 'Contactpersonen importeren'.

Overigens kun je ook je Google account op je telefoon instellen en dan staan ze ook bij je contacten. Blijven ze gewoon in Google staan.
Sorry voor het late antwoord.

Maar het is gelukt bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2015 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze case gekocht pas perfect en niet duur eindelijk een achterkant met grip
http://www.aliexpress.com...090-1089/32251701944.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
de orginele back covers zijn hier ook te bestellen voor een lage prijs
http://www.aliexpress.com...ry-Cover/32309557250.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09-2024
bakkermax schreef op zondag 10 mei 2015 @ 11:15:
Vandaag een Lumia 535 icm een CC-3092 Flip cover gekocht. (Moederdag :P) Alleen wat mij opvalt is dat de flipcover aan de linkerkant niet geheel aansluit met de telefoon. De telefoon blijft iets naar boven steken.. Iemand hier ervaring mee?
Ik heb hier ook last van, maar mijn moeder heeft precies dezelfde telefoon + cover, en die sluit wel goed aan.

Die van mij mag trouwens naar de reparateur, als ik hem aan wil zetten dan trilt hij wel, maar het scherm gaat niet aan. Ook zit er stof onder het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Avatar_Aang schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:31:
[...]

Vergeleken met budget en zelfs mid-range toestellen van de tegenpartij, is deze Lumia een stuk beter. Mijn Wolfgang toestellen beginnen problemen te krijgen als ik twee kamers van de router afzit, met mijn lUmia kan ik eenvoudig op drie etages rondbanjeren zonder problemen te krijgen met het internet.

Ook, is de snelheid ervan erg goed te doen, even getest voor je:

WiFi (Lumia 535):
Ping: 44MS
Downloadspeed: 26,09Mbps
Uploadspeed: 11,22 Mbps
Grappig dat ik dit net lees, want bovenstaande herken ik absoluut niet met mijn 535. Ik heb gisteren voor de gein eens wat vergelijkingen gedaan tussen mijn Lumia 535 en de Lumia 1020 van mijn vrouw. Nou weet ik wel dat de 1020 geen budget toestel is/was, maar ik vind de verschillen toch wel erg groot. Kijk bijvoorbeeld naar het verschil tussen onderstaande speedtests, die beide op exact dezelfde plek zijn gedaan.

Lumia 1020:
speedtest-1020

Lumia 535:
speedtest-535

De testen zijn gedaan op ca. 3 meter van het wifi access point, zonder tussenliggende obstakels. Mijn internetverbinding is 120/12 en dit haal ik ook over een bedrade verbinding.

Toevallig is mijn ping op dat moment wel even wat beter, maar over het algemeen komt de 1020 veel beter uit de bus. De verschillen worden helemaal groot als we op een andere verdieping gaan zitten (betonnen vloer). De 1020 doet dan nog prima 20 mbit+ down, maar ik kom amper op 1 of 2 mbit, of soms zelfs helemaal niks met mijn 535.
Wat verder nog opvalt is dat de grafiekjes van de 1020 bij alle testen veel vlakker zijn dan bij de 535. Die laatste vertoont vaak veel pieken en dalen.

Ik zit ernstig te twijfelen om mijn toestel ter reparatie aan te bieden, als dat überhaupt nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08 13:59
Gisteren een lumia 535 gekocht als media player om te gaan sporten, als game toestel en kodak voor de kindjes en als backup toestel voor het geval mijn of het toestel van mijn vrouw het zouden begeven.

Gekocht in vandenborre.be voor €90 ipv de reguliere €109, met de teruggave van ms (actie €20 terug) is het dus eigenlijk maar €70. De lage prijs dit weekend komt door de btw-actie van media markt...

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

Heb een 535 erbij genomen voor backup toestel naast mijn iphone. Mooi ding, uiteindelijk voor 70 euro de t-mobile prepaid pakket gekocht bij de phonehouse. (incl 10 euro cashback korting)

Windows phone wendt snel, en ik ben iig blij ermee :)

[ Voor 7% gewijzigd door DancePlaza op 01-06-2015 13:54 ]

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
Ik heb nu het apparaat al een aantal maanden, maar sibnds vandaag krijg ik ineens het touchscreen maar niet werkend. Een volledige reboot (accu herplaatsen) helpt wel, maar na een aantal minuten is het weer terug. Ik begin nu wel een beetje te twijfelen of dit nou wel zo een goede aankoop was...

Heeft/had iemand ditzelfde probleem, zo ja, hoe hebben jullie dit aangepakt?

Na wat te hebben geduckduckgo't(?) kwam ik deze link tegen, hierin wordt gezegd dat de nieuwe modelen dit probleem niet meer hebben, zou dit waar kunnen zijn?

Ik heb de doos toch maar tevoorschijn getoverd, want dit is gewoon niet meer normaal, ik kan mijn telefoon namelijk gewoon helemaal niet meer gebruiken...

Edit: het gaat alleen om het middelste stuk van het scherm, de rechter- en lnikerkant werken wel perfect, maar dit hoort gewoon niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Zipperman op 04-06-2015 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Avatar_Aang schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 18:09:
Ik heb nu het apparaat al een aantal maanden, maar sibnds vandaag krijg ik ineens het touchscreen maar niet werkend. Een volledige reboot (accu herplaatsen) helpt wel, maar na een aantal minuten is het weer terug. Ik begin nu wel een beetje te twijfelen of dit nou wel zo een goede aankoop was...

Heeft/had iemand ditzelfde probleem, zo ja, hoe hebben jullie dit aangepakt?

Na wat te hebben geduckduckgo't(?) kwam ik deze link tegen, hierin wordt gezegd dat de nieuwe modelen dit probleem niet meer hebben, zou dit waar kunnen zijn?

Ik heb de doos toch maar tevoorschijn getoverd, want dit is gewoon niet meer normaal, ik kan mijn telefoon namelijk gewoon helemaal niet meer gebruiken...

Edit: het gaat alleen om het middelste stuk van het scherm, de rechter- en lnikerkant werken wel perfect, maar dit hoort gewoon niet.
Opsturen voor reparatie?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
Ja, dit lijkt mij ook het enige wat ik kan doen, het scherm werkt wel iets beter wanneer het volledig schoon is gemaakt met monitor schoonmaakspul en een microfiber doekje, maar volgens mij is het niet goed om je telefoon constant schoon te moeten houden zodat alleen het touchscreen werkt.

Waarschijnlijk zal ik morgen even na school de Kijkshop binnenstappen, en vragen naar mijn opties, als het waar is dat de nieuwe 535 smartphones dit probleem niet hebben, zal ik netjes vragen of dit misschien een optie is. Ik hou er niet van om mijn producten te moeten opsturen, ben nu namelijk ook al zes weken mijn tablet kwijt vanwege een waarschijnlijke software fout.

Ps, nee ik ben niet verwend, ik heb deze producten namelijk zelf gekocht :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Weken?
Nokia/ms service een weekje, hooguit anderhalf.
Wordt kosteloos gehaald en gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
Amadeus1966 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 01:52:
Weken?
Nokia/ms service een weekje, hooguit anderhalf.
Wordt kosteloos gehaald en gebracht.
Moet ik dan contact opnemen met MS/Nokia of de retailer, Kijkshop in mijn geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Avatar_Aang schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:26:
[...]

Moet ik dan contact opnemen met MS/Nokia of de retailer, Kijkshop in mijn geval?
Gewoon via internet, een standaard vragenlijstje doorlopen is het enige wat je hoeft te doen om het proces in gang te zetten.

http://www.microsoft.com/...8C-BACE-4042EE7D1BA7#done

[ Voor 56% gewijzigd door Amadeus1966 op 05-06-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
Amadeus1966 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:59:
[...]

Gewoon via internet, een standaard vragenlijstje doorlopen is het enige wat je hoeft te doen om het proces in gang te zetten.

http://www.microsoft.com/...8C-BACE-4042EE7D1BA7#done
Ah, hartelijk dank, bij de Kijkshop maar toch mijn telefoon ingeleverd, vind ik veel makkelijker. Als ik niet naar de stad was geweest, zou ik dit hebben gedaan, maar alsnog erg bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Oké, ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 15:44
Ik heb voor mijn vrouw dit toestel gekocht. Eerste die ik ontving was onstabiel.
Nu een nieuwe ontvangen en heb ik een ander probleem.
Wanneer ze gaat bellen gaat direct het scherm uit. Best irritant. En heb nog niet ergens een setting kunnen vinden waar dit geregeld word.

Ook wanneer ze gebeld wordt gaat na het opnemen direct het scherm uit.
Ik heb zelf ook een nokia (630 dacht ik) en daar zit dat probleem niet in.

Iemand een idee waar ik dit kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Het is toch juist de bedoeling dat het scherm uit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Op het moment dat je hem bij je oor houd wel, maar het gebeurd al direct.
Als je wil ophangen moet je eerst de powerknop in drukken.

Dat lijkt me niet logisch.
En dat gebeurd op mijn andere lumia ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedOfShadows
Lijkt mij een probleem met de nabijheidssensor te zijn.

Draait hij op de laatste softwareversie? Geen stof voor de sensor?
De sensor kan natuurlijk ook defect zijn, wat niet zou mogen met een nieuw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Ja, toestel draait de laatste software versie.
Waar zit de nabijheids sensor eigenlijk?
Voorkant is verder helemaal stof vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
de nabijheids-sensor zit aan de voorkant rechts boven de microsoft logo vlakbij de front camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
Mijn telefoon gisteren opgehaald bij de Kijkshop, toen ik thuis het apparaat weer aandeed viel mij meteen op dat ze zelf ook een reset hadden gedaan, gelukkkig had ik nog een back-up. Het probleem leek te zijn verholpen, tot ik het snoertje erin deed om de telefoon op te laden, het touchscreen (alleen het middelste gedeelte) begon moeilijk te doen, snoertje eruit en alles werkt naar behoren, apart, maar ik kan er mee leven.

Vanochtend de telefoon even flink met vette handen aangeraakt (met pijn in mijn hart), en heel af en toe kwam het probleem nog steeds naar voren, maar ja dat is begrijpelijk. Ook viel het mij op dat het apparaat nu wel gewoon te gebruiken is, ook met het snoertje erin.

Blijkbaar waren die drie weken wachten het dus wel echt waard, nu ben ik weer helemaal nlij met mijn telefoon, en nog blijer als Windows 10 uitkomt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.M.O.
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 23:00
Heb vrijdag bij de Kijkshop een Lumia 535 gekocht. Mooi, stond heel mooi bij dat je €20,- cashback kreeg t/m 5 juli. Wil ik nu de cashback aanvragen, is de hele actiepagina verdwenen. Op de site van Microsoft staat nog wel dat ie t/m vandaag loopt, maar de doorlinkpagina (http://www.specialpromos.nl/microsoft/inactive/) is verdwenen. Lekker handig. Meer mensen die daar problemen mee hebben en/of misschien een alternatieve link hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb sinds kort een windows Phone 535 die als telefoon prima werkt ook voor social media en whatsapp werkt hij prima maar na de aanschaf en het in voeren van mijn persoonlijke instellingen kreeg ik toch enkele grote tekortkomingen te verwerken zoals het niet kunnen inzoomen met de camera en de opslag op de sd-kaart (kaarten drive-here slaat hij op op het telefoon geheugen).waardoor het telfoon geheugen vrij snel vol zit.dit alles is volgens mij software matig op te lossen .
kan iemand hierop antwoorden en of een oplossing voor geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online

Mrlten

Premium Deluxe Plus

B.M.O. schreef op zondag 05 juli 2015 @ 16:50:
Heb vrijdag bij de Kijkshop een Lumia 535 gekocht. Mooi, stond heel mooi bij dat je €20,- cashback kreeg t/m 5 juli. Wil ik nu de cashback aanvragen, is de hele actiepagina verdwenen. Op de site van Microsoft staat nog wel dat ie t/m vandaag loopt, maar de doorlinkpagina (http://www.specialpromos.nl/microsoft/inactive/) is verdwenen. Lekker handig. Meer mensen die daar problemen mee hebben en/of misschien een alternatieve link hebben?
Ik zit met hetzelfde met mijn 2 dagen oude Nokia 735. Ik heb de pipo's van de cashback site gemailt en Microsoft benaderd via hun Facebook pagina. Hopelijk kan een van hun nog wat voor mij (ons) betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.M.O.
Mrlten schreef op zondag 05 juli 2015 @ 19:48:
[...]

Ik zit met hetzelfde met mijn 2 dagen oude Nokia 735. Ik heb de pipo's van de cashback site gemailt en Microsoft benaderd via hun Facebook pagina. Hopelijk kan een van hun nog wat voor mij (ons) betekenen.
Ik had Microsoft gisteren ook benaderd via Facebook. Vanochtend antwoord dat ik telefonisch contact met ze moest opnemen. Dat vervolgens gedaan, om vervolgens weer doorverwezen te worden naar een ander nummer, om vervolgens het antwoord te krijgen dat ik de cashbacksite moest mailen.

Inmiddels is de mail de deur uit, maar man-o-man, dit had allemaal wel wat soepeler mogen gaan. En dan heb ik het nog niet eens over het "soepele" gesprek over de telefoon wat ik had met de dame van Microsoft. Brrrrr. Enfin, eerst maar eens de reactie op m'n mail afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 17:07:
heb sinds kort een windows Phone 535 die als telefoon prima werkt ook voor social media en whatsapp werkt hij prima maar na de aanschaf en het in voeren van mijn persoonlijke instellingen kreeg ik toch enkele grote tekortkomingen te verwerken zoals het niet kunnen inzoomen met de camera en de opslag op de sd-kaart (kaarten drive-here slaat hij op op het telefoon geheugen).waardoor het telfoon geheugen vrij snel vol zit.dit alles is volgens mij software matig op te lossen .
kan iemand hierop antwoorden en of een oplossing voor geven
Eerder kon je via storagesense de kaarten van Here op je sd kaart plaatsen, maar om een één of andere duistere reden hebben ze die optie eruit gehaald.
Op dit moment is er volgens mij geen enkele mogelijkheid meer om de kaarten op je sd kaart te zetten.

Zoomen, dat moet gewoon werken.
Dat doe je dmv knijpen op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online

Mrlten

Premium Deluxe Plus

B.M.O. schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:00:
[...]

Ik had Microsoft gisteren ook benaderd via Facebook. Vanochtend antwoord dat ik telefonisch contact met ze moest opnemen. Dat vervolgens gedaan, om vervolgens weer doorverwezen te worden naar een ander nummer, om vervolgens het antwoord te krijgen dat ik de cashbacksite moest mailen.

Inmiddels is de mail de deur uit, maar man-o-man, dit had allemaal wel wat soepeler mogen gaan. En dan heb ik het nog niet eens over het "soepele" gesprek over de telefoon wat ik had met de dame van Microsoft. Brrrrr. Enfin, eerst maar eens de reactie op m'n mail afwachten.
Ik heb net een email gekregen van de cashback site mensen en de site werkt nu weer (tot en met 20 juli) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.M.O.
Mrlten schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:22:
[...]

Ik heb net een email gekregen van de cashback site mensen en de site werkt nu weer (tot en met 20 juli) :*)
Klopt, mail heb ik ook gekregen. Mooi, dit probleem is dan ook weer opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 21:27
Als die actie tot 20 juli loopt, zou iemand dan zo vriendelijk willen zijn de website te posten? Bovenstaande link werkt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.M.O.
MrX_Cuci schreef op maandag 06 juli 2015 @ 23:01:
Als die actie tot 20 juli loopt, zou iemand dan zo vriendelijk willen zijn de website te posten? Bovenstaande link werkt niet meer.
Nou, de actie duurt niet tot 20 juli. Tot dan kun je je cashbackformulier opsturen.

http://www.specialpromos.nl/microsoft/lumia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hherrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 16:49
Amadeus1966 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:26:
[...]
Zoomen, dat moet gewoon werken.
Dat doe je dmv knijpen op het scherm.
Dat kan met de Lumia 535 niet bij het maken van foto's.

[ Voor 25% gewijzigd door hherrie op 07-07-2015 12:21 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste