Gaming PC upgrade - 650eu.

Pagina: 1
Acties:

• Lutsn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-03-2025
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal vooral gebruik maken van de PC om te gamen. Hierbij gaat het om games van meerdere generaties. Bijvoorbeeld aoe2, world of lolcraft, maar ook badboys als Dragon age inq, far cry 4,

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil ongeveer 650-750euro besteden aan de pc

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben voorzien in beeldschermen, toetsenbord en muis.
Daarnaast heb ik al een SSD (intel 80gb 320 serie.) 2TB HD (WD Green SATA 3 Gb/s, 2TB), een kast (Coolermaster Cosmos), voeding (thermaltake toughpower 600W)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De PC moet op zijn minst mij naar de maan kunnen brengen en terug!
Zonder grappen, ik denk niet heel specifiek iets nodig te hebben. Ik hoop met een motherboard, CPU, GPU en geheugen klaar te zijn eigenlijk!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur qua processor gaat uit naar Intel. Verrassing. Verder ben ik niet bias'd!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou het heel fijn vinden als het geluidsniveau niet te hoog wordt. Ik heb niet hele speciale wensen. Ik wil graag een PC waarbij ik met een goede FPS kan gamen, maar waar nog wel ruimte is om op een later moment upgrades toe te voegen. (hierbij denk ik zelf bijv aan een tweede videokaart voor SLI. (is dit de moeite waard?)

Ga je overklokken?
Nop, dat ga ik zeker niet doen. Ik houd het liever bij de standaard instellingen.

Ik had zelf in gedachte om het high-end gamesysteem van BBG jan-2015 te gebruiken als "basis".
Processors Intel Core i5-4690K Boxed € 217,95
Moederborden Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 € 123,95
Geheugen intern Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU € 67,-
Videokaarten Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 (1x IPV de 'aanbevolen' 2x) € 349,69

Waar ik tegen aanloop is het volgende:
Is de GPU de moeite waard om los te kopen, of is het 'beter' om een andere videokaart te kopen?
Het idee is wel dat ik op een later tjdstip mogelijk een 2de GPU er bij wil kopen voor SLI.
Daarnaast weet ik niet op de voeding die ik nu gebruik voldoende steam en power heeft om de nieuwe componenten draaiende te houden.
Is de CPU de moeite waard als ik hem niet ga overclocken? Of is er een goedkoper/beter alternatief bij gebruik van standaard instellingen?
Mijn vraag is dus vooral: Is de hardware die ik heb te combineren met de hardware vanuit de high-end?

Ik hoop dat de threat zo met voldoende info voldoende is aangemaakt - Ik kijk uit naar jullie wijsheid en behulpzaamheid.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:39

br00ky

Moderator Harde Waren
Lutsn schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:14:

Ik had zelf in gedachte om het high-end gamesysteem van BBG jan-2015 te gebruiken als "basis".
Processors Intel Core i5-4690K Boxed € 217,95
Moederborden Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 € 123,95
Geheugen intern Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU € 67,-
Videokaarten Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 (1x IPV de 'aanbevolen' 2x) € 349,69
Als je niet gaan overklokken kan je beter de pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed met een B85/H97 bordje nemen. Scheelt je al snel 80 euro en het verschil merk je nooit.
Waar ik tegen aanloop is het volgende:
Is de GPU de moeite waard om los te kopen, of is het 'beter' om een andere videokaart te kopen?
Wat bedoel je? Alternatieven?
Het idee is wel dat ik op een later tjdstip mogelijk een 2de GPU er bij wil kopen voor SLI.
Welke resolutie game je op? Later een 2e 970 kopen is niet heel interessant. De bus is vrij klein daarvoor en eer je te weinig power hebt, zijn er interessantere kaarten te vinden. En je kan last krijgen met microstuttering, beperkte ondersteuning en onvolledige schaling.
Daarnaast weet ik niet op de voeding die ik nu gebruik voldoende steam en power heeft om de nieuwe componenten draaiende te houden.
Een goede 450W is al meer dan zat. Kijk in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen voor A-modellen.

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:54

mirno

私の名前はMirnoです

Hallo,

De processor met een -k erachter betekent dat deze overklokbaar is. Dit ga je niet doen, dus kan je betere deze CPU kiezen: http://tweakers.net/product/376910/intel-core-i5-4460/
Zelfde geldt voor het moederbord een Z-serie moederbord is bedoeld om te overklokken, je bent beter af met deze: pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5

GPU vind ik vrij duur. Er zijn tegenwoordig een hoop goedkope R9 290 videokaarten van AMD. Deze zijn 2e hands voor zo'n 185 te krijgen!
Zelf heb ik 1 van deze gekocht, prima ding: V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X -- REFURBISHED

Dus dan kom je hierop uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 163,95€ 163,95
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,95€ 66,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,-€ 67,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 297,90

+190 voor de videokaart

Ben je een stukje goedkoper ;)

Daarnaast is 80GB SSD echt heel weinig, denk hier eens over na: pricewatch: Crucial MX100 256GB

Er is nu wat budget over ;)

我的名字是Mirno