Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn beoogde build moet als doel hebben: Een compact gamesysteem voor in de huiskamer. Welke eventueel op een later moment kan inzetten als Steambox/HTPC.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen absolute max prijs. Om en nabij €1000 is een mooi budget. Exclusief KVM.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Keyboard, muis, monitor, headset
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als basis heb ik de BBG van deze maand aangehouden.
Ik wil wel een platte behuizing en nijg sterk naar de Raven RVZ01. Wat de volgende bijkomende voor/nadelen met zich mee draagt:
Ga je overklokken?
Zeg nooit nooit maar nee, dat is niet de bedoeling dus ik wil mijn hardware hier nit op verkiezen.
Dit is mijn huidige wishlist:
Aantal opmerkingen/vragen hierbij:
Mijn beoogde build moet als doel hebben: Een compact gamesysteem voor in de huiskamer. Welke eventueel op een later moment kan inzetten als Steambox/HTPC.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen absolute max prijs. Om en nabij €1000 is een mooi budget. Exclusief KVM.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Keyboard, muis, monitor, headset
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als basis heb ik de BBG van deze maand aangehouden.
Ik wil wel een platte behuizing en nijg sterk naar de Raven RVZ01. Wat de volgende bijkomende voor/nadelen met zich mee draagt:
- Full size GFX.
- SFX Voeding.
Ga je overklokken?
Zeg nooit nooit maar nee, dat is niet de bedoeling dus ik wil mijn hardware hier nit op verkiezen.
Dit is mijn huidige wishlist:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 163,95 | € 163,95 |
| 1 | Gigabyte GA-H97N-WIFI | € 102,95 | € 102,95 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 349,69 | € 349,69 |
| 1 | Silverstone RAVEN RVZ01 | € 75,95 | € 75,95 |
| 1 | Noctua NH-L9i | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,- | € 67,- |
| 1 | Silverstone SOD02 | € 64,24 | € 64,24 |
| 1 | Silverstone SFX 450W | € 98,32 | € 98,32 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 93,95 | € 93,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.054,- | |
Aantal opmerkingen/vragen hierbij:
- Ik ben bang dat de gekozen videokaart misschien niet gaat passen. Ik heb nog geen uitsluitsel kunnen vinden op internet. Spec-technisch zou het net moeten passen maar ik lees ook over problemen met bekabeling...
- Zou deze 450W voeding voldoende zijn of kan ik beter voor de 600W gaan?
- een HDD naast de SSD acht ik op dit moment niet nodig. Ik heb voldoende opslag capaciteit in het netwerk.
- Voor wat betreft het mobo. Ik wil graag WIFI erop maar dan heb je niet veel keus meer. Ik neig naar dit board van Gigabyte maar heb ook weer ergens gelezen dat er met deze versie problemen zijn met de PCI-E-aanlsuiting (flikkeringen op beeld met verschillende videokaarten). Iemand ervaring? Tips?
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth