Mini ITX Gaming/Steambox - €1000

Pagina: 1
Acties:

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-02 15:10
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn beoogde build moet als doel hebben: Een compact gamesysteem voor in de huiskamer. Welke eventueel op een later moment kan inzetten als Steambox/HTPC.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen absolute max prijs. Om en nabij €1000 is een mooi budget. Exclusief KVM.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Keyboard, muis, monitor, headset

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als basis heb ik de BBG van deze maand aangehouden.

Ik wil wel een platte behuizing en nijg sterk naar de Raven RVZ01. Wat de volgende bijkomende voor/nadelen met zich mee draagt:
  • Full size GFX.
  • SFX Voeding.
Zoals ik al aangaf komt de pc in de huiskamer dus hij moet niet te luidruchtig zijn. Een laag energieverbruik is mooi meegenomen maar geen must have.

Ga je overklokken?
Zeg nooit nooit maar nee, dat is niet de bedoeling dus ik wil mijn hardware hier nit op verkiezen.

Dit is mijn huidige wishlist:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 163,95€ 163,95
1Gigabyte GA-H97N-WIFI€ 102,95€ 102,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 349,69€ 349,69
1Silverstone RAVEN RVZ01€ 75,95€ 75,95
1Noctua NH-L9i€ 37,95€ 37,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,-€ 67,-
1Silverstone SOD02€ 64,24€ 64,24
1Silverstone SFX 450W€ 98,32€ 98,32
1Crucial MX100 256GB€ 93,95€ 93,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.054,-

Aantal opmerkingen/vragen hierbij:
  • Ik ben bang dat de gekozen videokaart misschien niet gaat passen. Ik heb nog geen uitsluitsel kunnen vinden op internet. Spec-technisch zou het net moeten passen maar ik lees ook over problemen met bekabeling...
  • Zou deze 450W voeding voldoende zijn of kan ik beter voor de 600W gaan?
  • een HDD naast de SSD acht ik op dit moment niet nodig. Ik heb voldoende opslag capaciteit in het netwerk.
  • Voor wat betreft het mobo. Ik wil graag WIFI erop maar dan heb je niet veel keus meer. Ik neig naar dit board van Gigabyte maar heb ook weer ergens gelezen dat er met deze versie problemen zijn met de PCI-E-aanlsuiting (flikkeringen op beeld met verschillende videokaarten). Iemand ervaring? Tips?
Hoewel ik al best wat research heb gedaan zou ik jullie graag om reactie/advies willen vragen. Met name of ik niet beter een andere grafische kaart en/of moederboard kan kiezen en of de PSU voldoende gaat zijn. Voor wat betret budget geef ik liever €100 meer uit voor wat degelijkheid/toekomstbestendigheid dan dat ik terugschroef naar een meer basiscomponent.

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:54

mirno

私の名前はMirnoです

Hallo,

Dit vind ik echt een heel mooi ITX systeem.
Heb zelf die behuizing ook eens gebruikt, en zit erg slim in elkaar.
Zelf had ik de pricewatch: Scythe Big Shuriken 2 Rev. B erin als koeler. Achteraf had het ook prima met de intel boxed koeler gekund, maar aparte koeling is altijd beter ;)
Je hebt een leuke koeler gekozen, kon hem zelf niet maar lijkt me een er goede keuze.

Videokaart past erin, die draait dan een slag, door middel van een verlengstuk dat intern al in de kast zit!

450W is voldoende als voeding, en deze zal ook passen.

Over het moederbord durf ik het niet te zeggen. Denk dat als je hier last van mocht hebben, je deze terug kan sturen. Wat mij betreft lijkt me dit wel een goede optie qua moederbord (zal hier zo even meer over opzoeken)

Je kan nog wel redelijk gemakkelijk de HDD bijplaatsen indien nodig, maar mij lijkt 256GB wel wat krap zonder extra, maar dit weet je zelf het best.

Ik vind het een erg mooi systeem zo!

我的名字是Mirno

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-02 15:10
Bedankt!

Voor wat betreft de videokaart weet ik dat hij er theoretisch in zou moeten passen maar in praktijk heb ik het nog niemand zien doen en lees ik daar verschillende verhalen over. Heb jij ervaring met deze combinatie (behuizing+videokaart)?

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:54

mirno

私の名前はMirnoです

Neej, ik heb er geen videokaart ingedaan. Maar ik weet nagenoeg zeker dat die wel past ;)

我的名字是Mirno