Ik ben op zoek naar een tablet en eveneens wil ik weten/ben ik benieuwd wat de ervaringen zijn met een aantal diensten(waaronder Google) die werken op een iPad Air (1 of 2). Echter weet ik nog niet of het een iPad moet worden of een Android tablet. Dit door de diensten die ik momenteel gebruik en ik weet niet hoe deze werken op een iPad. Ik ben dan ook op zoek naar Tweakers die deze combinatie gebruiken.
De zaken die ik momenteel vooral doe op mijn MacBook Pro 2010(MBP) en mijn Google Nexus 5 zijn:
Ik hoop dat er Tweakers zijn die (1 van de) voorgenoemde diensten gebruikt op zijn/haar iPad. En ik wil graag geadviseerd worden bij het maken van een keuze of dit nu beter een Android of een Apple tablet moet gaan worden. 16GB is in mijn ogen genoeg (toch??) als je een aantal apps er op wilt hebben. Er kunnen immers zaken met Dropbox of Drive worden gesynchroniseerd.
Mijn gevoel zegt dat ik 'moet' gaan voor een iPad. In de winkels voelde een iPad net iets soepeler lopen dan een Android. Ook ben ik uiterst tevreden over de macbook en heb ook echt het gevoel dat Apple topproducten levert en goed blijft werken. Verder geen ervaring met iOS, wel met OSX en Android.
De zaken die ik momenteel vooral doe op mijn MacBook Pro 2010(MBP) en mijn Google Nexus 5 zijn:
- Nieuws lezen(middels app of browser) en websurfing zoals Tweakers, Dumpert, Facebook, etc.
- Het gebruiken van de diensten van Google: Gmail, Google Drive, contacten en de agenda. Op de Nexus gebruik ik hiervoor de standaard Gmail app voor en op de MBP de standaard applicatie Mail. Het zelfde geldt voor de standaard apps/applicaties voor contacten en agenda.
- Het kijken van (gedownloade
) films en series. Eigenlijk alleen op de MBP en af en toe in combinatie met een Chromecast doorstreamen naar de telefoon > TV (middels Plex Media Server op MBP).
- Heel af en toe een keer Netflix(op de Nexus 5), wederom doorgestreamd naar de televisie.
- Overige apps zoals Dropbox, 1Password, Spotify en Clash of Clans
- pricewatch: Apple iPad Air 2 WiFi 16GB Grijs
- pricewatch: Apple iPad Air WiFi 16GB Grijs
- pricewatch: HTC Nexus 9 Wifi 16GB Zwart
- pricewatch: Samsung Galaxy Tab S 10.5" WiFi Brons
- pricewatch: Sony Xperia Z2-tablet WiFi 16GB Zwart
Ik hoop dat er Tweakers zijn die (1 van de) voorgenoemde diensten gebruikt op zijn/haar iPad. En ik wil graag geadviseerd worden bij het maken van een keuze of dit nu beter een Android of een Apple tablet moet gaan worden. 16GB is in mijn ogen genoeg (toch??) als je een aantal apps er op wilt hebben. Er kunnen immers zaken met Dropbox of Drive worden gesynchroniseerd.
Mijn gevoel zegt dat ik 'moet' gaan voor een iPad. In de winkels voelde een iPad net iets soepeler lopen dan een Android. Ook ben ik uiterst tevreden over de macbook en heb ook echt het gevoel dat Apple topproducten levert en goed blijft werken. Verder geen ervaring met iOS, wel met OSX en Android.