iPad of Android tablet (i.v.m. Google diensten)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 10:28
Ik ben op zoek naar een tablet en eveneens wil ik weten/ben ik benieuwd wat de ervaringen zijn met een aantal diensten(waaronder Google) die werken op een iPad Air (1 of 2). Echter weet ik nog niet of het een iPad moet worden of een Android tablet. Dit door de diensten die ik momenteel gebruik en ik weet niet hoe deze werken op een iPad. Ik ben dan ook op zoek naar Tweakers die deze combinatie gebruiken.

De zaken die ik momenteel vooral doe op mijn MacBook Pro 2010(MBP) en mijn Google Nexus 5 zijn:
  • Nieuws lezen(middels app of browser) en websurfing zoals Tweakers, Dumpert, Facebook, etc.
  • Het gebruiken van de diensten van Google: Gmail, Google Drive, contacten en de agenda. Op de Nexus gebruik ik hiervoor de standaard Gmail app voor en op de MBP de standaard applicatie Mail. Het zelfde geldt voor de standaard apps/applicaties voor contacten en agenda.
  • Het kijken van (gedownloade :X) films en series. Eigenlijk alleen op de MBP en af en toe in combinatie met een Chromecast doorstreamen naar de telefoon > TV (middels Plex Media Server op MBP).
  • Heel af en toe een keer Netflix(op de Nexus 5), wederom doorgestreamd naar de televisie.
  • Overige apps zoals Dropbox, 1Password, Spotify en Clash of Clans
Een aantal tablets die ik, mede door reviews op Tweakers, heb bekeken zijn(in volgorde van voorkeur):Ik zit niet te wachten op een Microsoft tablet o.i.d. want voor mijn gevoel mis ik dan de aansluiting met mijn MBP en de N5. In de toekomst zal, als een van deze apparaten ter vervanging toe is, weer gekozen worden voor een Apple als laptop/desktop en als telefoon een Android of iPhone.

Ik hoop dat er Tweakers zijn die (1 van de) voorgenoemde diensten gebruikt op zijn/haar iPad. En ik wil graag geadviseerd worden bij het maken van een keuze of dit nu beter een Android of een Apple tablet moet gaan worden. 16GB is in mijn ogen genoeg (toch??) als je een aantal apps er op wilt hebben. Er kunnen immers zaken met Dropbox of Drive worden gesynchroniseerd.
Mijn gevoel zegt dat ik 'moet' gaan voor een iPad. In de winkels voelde een iPad net iets soepeler lopen dan een Android. Ook ben ik uiterst tevreden over de macbook en heb ook echt het gevoel dat Apple topproducten levert en goed blijft werken. Verder geen ervaring met iOS, wel met OSX en Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:59
Ik gebruik zelf Google diensten, zowel prive als zakelijk en heb een Android telefoon en een iPad. Mijn ervaring is dat de Google diensten evengoed aansluiten op Android als op iOS. De apps van Google (voor beide platformen) zijn uitstekend en ook het syncen van accounts werkt perfect op beide OS-en.

Ik zou kiezen voor een iPad als tablet met als argument het ecosysteem. Voor Android tablets zijn er gewoon minder apps dan voor iPads. Ik vind ook dat er een kwaliteitsverschil is tussen de apps die ik op Android en iOS zie, die op iOS zijn vaak beter en zien er mooier uit.

Ik heb een 16GB iPad en ga voor de volgende 1 stapje omhoog qua geheugen maar dat is omdat ik er ook op game, spellen worden steeds groter.

Verder zou ik voor de Air 2 gaan vanwege het dubbele werkgeheugen.

Edit: apps die ik verder gebruik zijn Spotify, Netflix icm een Chromecast, Ziner voor RSS. Werkt allemaal vlekkeloos.

[ Voor 7% gewijzigd door Kassad op 05-01-2015 12:55 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 20:39
Belangrijke vraag: wil je de gedownloadde content ook downloaden op je iPad? of alleen afspelen?
Wanneer je de content ook wil downloaden op je iPad zal je deze toch echt moeten jailbreaken om een torrent client te installeren.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Electronaut schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:09:
[...]

Ikzelf gebruik ook verschillende Google diensten op m'n iPad Air 2, en al enige jaren ervoor op andere iPad's.

Mijn ervaring is dat alles feilloos werkt, en dat een Android tablet zeker geen vereiste is. :-)

Ik gebruik Google voor email, contacten, agenda, drive,.. Ook Dropbox, 1Password en Spotify gebruik ik dagelijks.
Bovenstaande quote komt uit Electronaut in "[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 14"
Heb daarna besloten een nieuw topic te maken.

Oké, bedankt voor je reactie!
Kassad schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:51:
Ik gebruik zelf Google diensten, zowel prive als zakelijk en heb een Android telefoon en een iPad. Mijn ervaring is dat de Google diensten evengoed aansluiten op Android als op iOS. De apps van Google (voor beide platformen) zijn uitstekend en ook het syncen van accounts werkt perfect op beide OS-en.

Ik zou kiezen voor een iPad als tablet met als argument het ecosysteem. Voor Android tablets zijn er gewoon minder apps dan voor iPads. Ik vind ook dat er een kwaliteitsverschil is tussen de apps die ik op Android en iOS zie, die op iOS zijn vaak beter en zien er mooier uit.

Ik heb een 16GB iPad en ga voor de volgende 1 stapje omhoog qua geheugen maar dat is omdat ik er ook op game, spellen worden steeds groter.

Verder zou ik voor de Air 2 gaan vanwege het dubbele werkgeheugen.

Edit: apps die ik verder gebruik zijn Spotify, Netflix icm een Chromecast, Ziner voor RSS. Werkt allemaal vlekkeloos.
Ook jij bedankt voor je reactie!
Mag ik vragen hoeveel apps en hoe groot deze zijn die je momenteel hebt geïnstalleerd? Ben benieuwd of ik aan 16 GB genoeg ga hebben. Als ik namelijk bij enkele standaard apps(lees: NU.nl, dropbox, spotify en Google apps) al redelijk hoog aan opslagcapaciteit zit is dit niet echt iets lijkt me.

Op mijn Nexus 5 heb ik ook 16GB en heb momenteel niet het idee dat dit nu te weinig is. Wellicht werkt iOS, en zijn apps, anders dan Android qua opslag en werking van het geheugen.
MGSNK schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:04:
Belangrijke vraag: wil je de gedownloadde content ook downloaden op je iPad? of alleen afspelen?
Wanneer je de content ook wil downloaden op je iPad zal je deze toch echt moeten jailbreaken om een torrent client te installeren.
Downloaden op de iPad is vooralsnog niet de insteek. Ik blijf voorlopig gewoon downloaden met de Macbook. Het gaat dan ook alleen om afspelen. Terechte vraag/opmerking trouwens die me aan het denken zette! Had daar zelf nog niet over nagedacht.

Geen idee hoe het precies werkt(geen ervaring met iOS) om films op je iPad te zetten hoor. Maar, waar ik het bij het antwoord op Kassad ook al over had, is 16GB genoeg als je er 1 of 2 films op wilt zetten(desnoods doorstreamen naar Chromecast)?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

iPad apps zijn over het algemeen niet zo erg groot, behalve als je kijkt naar apps als iMovie of Garageband en games zoals de GTA serie etc. Dan spreek je al gauw over >1GB / app. De apps die jij noemt zijn erg klein, bij Dropbox hangt dit natuurlijk sterk af van wat je lokaal wil opslaan.

16GB is in mijn ervaring krap, vooral omdat je een iPad snel gebruikt voor games en die nemen nu eenmaal heel wat ruimte in. Als je het omslachtig vindt om telkens apps te verwijderen als je ze niet meer gebruikt of als je verwacht veel apps te installeren kan je beter ineens voor een hogere capaciteit kiezen.

Ik zou zelf ook kiezen voor een iPad Air 2, maar mijn mening is toch wat biased aangezien ik bijna uitsluitend iOS apparaten heb. Het enige nadeel vind ik de integratie met iOS van bv. GMail. De Google App is goed, maar ik zou graag de native mail-app gebruiken. Dat kan helaas niet als je ook Push wil gebruiken voor GMail omdat Google dit niet meer ondersteunt.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Trezzahn schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:28:

Ook jij bedankt voor je reactie!
Mag ik vragen hoeveel apps en hoe groot deze zijn die je momenteel hebt geïnstalleerd? Ben benieuwd of ik aan 16 GB genoeg ga hebben. Als ik namelijk bij enkele standaard apps(lees: NU.nl, dropbox, spotify en Google apps) al redelijk hoog aan opslagcapaciteit zit is dit niet echt iets lijkt me.

Op mijn Nexus 5 heb ik ook 16GB en heb momenteel niet het idee dat dit nu te weinig is. Wellicht werkt iOS, en zijn apps, anders dan Android qua opslag en werking van het geheugen.

Geen idee hoe het precies werkt(geen ervaring met iOS) om films op je iPad te zetten hoor. Maar, waar ik het bij het antwoord op Kassad ook al over had, is 16GB genoeg als je er 1 of 2 films op wilt zetten(desnoods doorstreamen naar Chromecast)?

Bedankt.
Mijn iPad zit nogal vol zoals je hieronder kan zien, ik gebruik mijn dropbox redelijk intensief maar niet met grote files. Spotify heb ik een aantal lokale playlists, stuk of 20 denk ik. Als je de spellen eraf haalt heb je voldoende ruimte voor een paar films. Ik mis ook nog ruimte omdat de iPad iOS 8 wel al gedownload heeft maar ik deze niet ga installeren. Dat is wat hinderlijk maar goed.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-YPplVBoh0fE/VKqJxT2wAqI/AAAAAAAAJ9w/Ho0ddXg81fA/w653-h871-no/foto1.png
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-caA4_s0zHkw/VKqJxb9SbqI/AAAAAAAAJ9w/M3Hwt-U0u3E/w653-h871-no/foto2.png

[ Voor 9% gewijzigd door Kassad op 05-01-2015 13:58 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Darkstar schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:50:
iPad apps zijn over het algemeen niet zo erg groot, behalve als je kijkt naar apps als iMovie of Garageband en games zoals de GTA serie etc. Dan spreek je al gauw over >1GB / app. De apps die jij noemt zijn erg klein, bij Dropbox hangt dit natuurlijk sterk af van wat je lokaal wil opslaan.

16GB is in mijn ervaring krap, vooral omdat je een iPad snel gebruikt voor games en die nemen nu eenmaal heel wat ruimte in. Als je het omslachtig vindt om telkens apps te verwijderen als je ze niet meer gebruikt of als je verwacht veel apps te installeren kan je beter ineens voor een hogere capaciteit kiezen.

Ik zou zelf ook kiezen voor een iPad Air 2, maar mijn mening is toch wat biased aangezien ik bijna uitsluitend iOS apparaten heb. Het enige nadeel vind ik de integratie met iOS van bv. GMail. De Google App is goed, maar ik zou graag de native mail-app gebruiken. Dat kan helaas niet als je ook Push wil gebruiken voor GMail omdat Google dit niet meer ondersteunt.
Wat je zegt klopt wel enigszins. De apps die ik (momenteel) gebruik zijn vrij basic en het enige spel wat ik nu speel is Clash of Clans. Wat minder dan 100mb in gebruik neemt. Echter weet ik nu nog niet wat ik in de toekomst nog tegenkom als leuke apps en/of games. ;)
Ik heb alleen nog de review van Tweakers bekeken: reviews: Apple iPad Air 2: op de toekomst voorbereid en daar gaat het in de reacties zo-nu-en-dan ook over de te krappe opslagcapaciteit. Maar uiteraard is dit vrij persoonlijk en weet je nooit welke apps/games anderen er op hebben staan. Vandaar dat ik Kassad ook even vroeg.
Ik ga sowieso nog de user-reviews lezen.

Dat de native mail-app geen push ondersteund vind ik niet zo'n ramp. Mocht ik dit wel willen dan kan ik altijd nog de Gmail app installeren, hetgeen wel weer opslag in gebruik neemt maar goed....

Als je kijkt naar de zaken die ik doe/nog wil gaan doen zal dan een iPad Air 1 ook volstaan of is de Air 2 kopen een betere koop met betrekking tot future-proof zijn?
Kassad schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:53:
[...]

Mijn iPad zit nogal vol zoals je hieronder kan zien, ik gebruik mijn dropbox redelijk intensief maar niet met grote files. Spotify heb ik een aantal lokale playlists, stuk of 20 denk ik. Als je de spellen eraf haalt heb je voldoende ruimte voor een paar films. Ik mis ook nog ruimte omdat de iPad iOS 8 wel al gedownload heeft maar ik deze niet ga installeren. Dat is wat hinderlijk maar goed.

[afbeelding]
[afbeelding]
Bedankt voor je reactie!

Wat is je ervaring met het kijken van films op de iPad? (Even aangenomen dat ze gedownload zijn via een ander platform(OSX of Windows) en op de iPad worden gezet.)

Als ik kijk naar je apps vind ik dat sommigen meer ruimte in beslag nemen dan ik zou denken. Volkskrant, Chrome, Google+ en Evernote vind ik echt meer ruimte in nemen dan ik had gedacht. Verrassend!
Doet me toch weer twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:47
Voor films gebruik ik zelf Air Video Server. Dan stream je de films vanaf je MacBook naar een iPad. Je hoeft je dan ook niet druk te maken om het formaat omdat hij het tijdens het streamen omzet.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:28
Ik weet niet hoe kritisch je bent met films kijken maar ik heb onlangs een Samsung Tab S aangeschaft en ik ben ontevreden over het AMOLED scherm. Tijdens weergave met diep zwart wordt het beeld pixalachtig op de hele donkere scenes. Dit heb ik ook gemeld in het draadje over de Tab S tablets, daar staat ook een link naar een filmpje waar dit wordt uitgelegd.

Doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Trezzahn schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:28:
[...]

[...]

Bedankt voor je reactie!

Wat is je ervaring met het kijken van films op de iPad? (Even aangenomen dat ze gedownload zijn via een ander platform(OSX of Windows) en op de iPad worden gezet.)

Als ik kijk naar je apps vind ik dat sommigen meer ruimte in beslag nemen dan ik zou denken. Volkskrant, Chrome, Google+ en Evernote vind ik echt meer ruimte in nemen dan ik had gedacht. Verrassend!
Doet me toch weer twijfelen...
Ik kijk zelf geen films op de iPad, heb het een paar jaar geleden wel eens gedaan maar vind het scherm te klein daarvoor. Daarnaast vind ik het niet handig dat ik tijdens het kijken de iPad moet vasthouden. De reden dat Google+ zoveel ruimte inneemt is dat ik daar mijn foto's naar toe upload en met regelmaat bekijk, er zit voor 10 jaar aan vakantiefoto's en dagelijkse kiekjes in. Chrome is gekoppeld aan twee profielen en synct dus alles met de desktop versie (erg handig), Evernote is wel een rare want daar doe ik niet zo heel veel mee, daar moet ik eens naar kijken. Volgens mij heb ik daar alleen paar tekstnotes in zitten en een paar geclipte websites. De Volkskrant is een vrij slechte app in de zin dat het gelezen kranten niet weggooit, ik verwijder de app elke paar maanden om de ruimte weer terug te krijgen. Er wordt al tijden over geklaagd door de gebruikers maar helaas is dat nog niet opgelost.

Maar goed, alles bij elkaar ga ik bij de volgende iPad wel voor een groter dan 16GB model, het ding zit vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
ZpAz schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:19:
Voor films gebruik ik zelf Air Video Server. Dan stream je de films vanaf je MacBook naar een iPad. Je hoeft je dan ook niet druk te maken om het formaat omdat hij het tijdens het streamen omzet.
Oke dat klinkt erg handig, bedankt! Mocht ik er 1 aanschaffen dan is dit zeker een van de eerste dingen die ik ga proberen. :)
Heb je ook ervaring met een film zelf op een iPad zetten, bijvoorbeeld voor onderweg of buiten de deur? Hoe zit dit met de opslagcapaciteit?
Crawl NL schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:01:
Ik weet niet hoe kritisch je bent met films kijken maar ik heb onlangs een Samsung Tab S aangeschaft en ik ben ontevreden over het AMOLED scherm. Tijdens weergave met diep zwart wordt het beeld pixalachtig op de hele donkere scenes. Dit heb ik ook gemeld in het draadje over de Tab S tablets, daar staat ook een link naar een filmpje waar dit wordt uitgelegd.

Doe er je voordeel mee.
Bedankt voor je belangrijke reactie! Dat is iets wat ik vooralsnog niet ben tegengekomen. De tablet wil ik eigenlijk ook wel gaan gebruiken voor het zo-nu-en-dan kijken van films en series. Maar ook het live-tv kijken via de app van de provider. Dit zal dan ook optreden en zou ik erg jammer vinden. Ik heb het filmpje waar je het over had bekeken. In het begin dacht ik dat het nogal sterk werd overdreven. Maar toen ik het voorbeeld zag van het hoofd (van House?) en daar moest schaduw zitten verbaasde me de donkere vlekken wel.
Denk niet meer dat de Tab S een optie meer is voor me.

Zit momenteel nog erg in de maag met de opslagcapaciteit.
Kassad schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:05:
[...]

Ik kijk zelf geen films op de iPad, heb het een paar jaar geleden wel eens gedaan maar vind het scherm te klein daarvoor. Daarnaast vind ik het niet handig dat ik tijdens het kijken de iPad moet vasthouden. De reden dat Google+ zoveel ruimte inneemt is dat ik daar mijn foto's naar toe upload en met regelmaat bekijk, er zit voor 10 jaar aan vakantiefoto's en dagelijkse kiekjes in. Chrome is gekoppeld aan twee profielen en synct dus alles met de desktop versie (erg handig), Evernote is wel een rare want daar doe ik niet zo heel veel mee, daar moet ik eens naar kijken. Volgens mij heb ik daar alleen paar tekstnotes in zitten en een paar geclipte websites. De Volkskrant is een vrij slechte app in de zin dat het gelezen kranten niet weggooit, ik verwijder de app elke paar maanden om de ruimte weer terug te krijgen. Er wordt al tijden over geklaagd door de gebruikers maar helaas is dat nog niet opgelost.

Maar goed, alles bij elkaar ga ik bij de volgende iPad wel voor een groter dan 16GB model, het ding zit vol.
Je foto's doen het niet meer...

Oke, maar dat is persoonlijk. Heb er zelf nog geen ervaringen mee maar dat is gewoon afwachten en uitproberen. In bed o.i.d. kan je 'm altijd ergens tegenaan zetten lijkt me. :)

Maar die foto's zitten dan toch in de cloud? Dat behoeft dat toch geen opslag lijkt me?
(Ik zal het ongetwijfeld verkeerd zien. Maar lijkt me logisch dat foto's die in de cloud zitten geen ruimte innemen op je iPad(of andere tablet). Lijkt me hetzelfde toch bij de vele tekstbestanden die ik in Dropbox heb staan dat die geen ruimte innemen op het apparaat.)

Oke, dan is de Volkskrant nu dus gewoon even een slechte(re) app. Apps als NU.nl en Telegraaf zullen dan veel minder ruimte innemen.

[ Voor 35% gewijzigd door Trezzahn op 06-01-2015 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Trezzahn schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:27:
[...]

[...]

Je foto's doen het niet meer...

Oke, maar dat is persoonlijk. Heb er zelf nog geen ervaringen mee maar dat is gewoon afwachten en uitproberen. In bed o.i.d. kan je 'm altijd ergens tegenaan zetten lijkt me. :)

Maar die foto's zitten dan toch in de cloud? Dat behoeft dat toch geen opslag lijkt me?
(Ik zal het ongetwijfeld verkeerd zien. Maar lijkt me logisch dat foto's die in de cloud zitten geen ruimte innemen op je iPad(of andere tablet). Lijkt me hetzelfde toch bij de vele tekstbestanden die ik in Dropbox heb staan dat die geen ruimte innemen op het apparaat.)

Oke, dan is de Volkskrant nu dus gewoon even een slechte(re) app. Apps als NU.nl en Telegraaf zullen dan veel minder ruimte innemen.
Als je iets wilt kijken dat in de cloud staat moet je het wel eerst downloaden naar het apparaat he, anders kan je het niet bekijken :-)

In bed kijk ik overigens niet naar verlichte schermen, is niet goed voor de slaap.

Foto's werken weer, had met de rechten zitten prutsen..

[ Voor 6% gewijzigd door Kassad op 06-01-2015 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Films lokaal op de iPad zetten hangt uiteraard erg af van de gewenste kwaliteit. Als je een 1080p film neemt zal deze uiteraard groter uitvallen dan een 720p versie. Ik denk dat je gemiddeld tussen de 500MB en 1GB kwijt bent aan een film in een aanvaardbare kwaliteit.

Sommige mensen vinden het verplicht gebruik van iTunes om bv. films te syncen met de iPad nogal vervelend. Ik vind iTunes op Mac eigenlijk helemaal niet zo dramatisch, maar het is bij momenten inderdaad wat omslachtig.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Ja oke, dat is waar. Nog niet aan gedacht.
Denk dat het wel een iPad wordt maar ben nog aan het oriënteren. En ik zit nog een beetje met de opslag.. Wordt het een Air met 32GB voor €430,76 of een Air 2 met 16GB voor €479,16 of 64GB voor €574,75?? Moeilijk, moeilijk... :'(

EDIT: Ik ben de studentenkorting vergeten. Hierboven aangepast.

Tenzij iemand anders weer met een andere goede optie komt. De Nexus 9 is natuurlijk ook een erg mooie tablet. Maar die heeft als standaard uitvoering ook 'maar' 16GB voor €400 en de 32GB kost €489.
De Samsung Tab is al afgevallen.
Darkstar schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:00:
Films lokaal op de iPad zetten hangt uiteraard erg af van de gewenste kwaliteit. Als je een 1080p film neemt zal deze uiteraard groter uitvallen dan een 720p versie. Ik denk dat je gemiddeld tussen de 500MB en 1GB kwijt bent aan een film in een aanvaardbare kwaliteit.

Sommige mensen vinden het verplicht gebruik van iTunes om bv. films te syncen met de iPad nogal vervelend. Ik vind iTunes op Mac eigenlijk helemaal niet zo dramatisch, maar het is bij momenten inderdaad wat omslachtig.
O oké, dat vind ik nog meevallen eigenlijk. Bedankt.

[ Voor 42% gewijzigd door Trezzahn op 06-01-2015 12:30 . Reden: Toegevoegde bedragen Studentenkorting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:47
Trezzahn schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:27:
[...]

Oke dat klinkt erg handig, bedankt! Mocht ik er 1 aanschaffen dan is dit zeker een van de eerste dingen die ik ga proberen. :)
Heb je ook ervaring met een film zelf op een iPad zetten, bijvoorbeeld voor onderweg of buiten de deur? Hoe zit dit met de opslagcapaciteit?

[...]
Als je het in redelijke kwaliteit wil bekijken zal je denk ik 1200MB ofzo kwijt zijn voor een film. Voor in de videos app moet dit wel MP4 formaat zijn. Die slikt geen MKV ofzo. Mogelijk dat je dat dus moet omzetten.

Met een 16GB houd je iets van 12GB over ofzo "kaal". Met wat apps zit je er al snel onder. Ik heb zelf enkel 32 en 64GB iPad's gehad. Daarmee geen problemen met te weinig ruimte. Met mijn 16BG iPhone moet ik zo af en toe wel wat opschonen.

[ Voor 7% gewijzigd door ZpAz op 06-01-2015 12:29 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
En van die 12GB gaat dan nog iOS af en de normale apps.. Lijkt me te weinig als je 16GB tot je beschikking hebt. Vind dat nogal gokken.

Omzetten van video moet geen probleem zijn.

Maar de 64GB Air 2 is wel weer een bak een geld(mocht het een iPad worden, denk het wel maar nog niet zeker). De Air 1 32GB zou een optie kunnen zijn maar voor 30 euro meer heb je helft minder opslag maar wel een iPad die meer is voorbereid op de toekomst. Deze heeft 1GB RAM meer en een betere processor.

PFFFF.... Moeilijk! :'(
Als het nu BTW vrije dagen zijn bij de Media Markt wist ik het wel. :*) denk ik......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:52
Trezzahn schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:02:
[..]
Als het nu BTW vrije dagen zijn bij de Media Markt wist ik het wel. :*) denk ik......
MediaMarkt BTW week 2015

Geen idee of het waar is overigens

Oh en omzetten van video hoeft niet. Toen ik nog een iPad 2 had keek ik films via AVPlayer HD. Die vrat alles, van .avi tot .mkv

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 08-01-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
ThinkPadd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:52:
[...]

MediaMarkt BTW week 2015

Geen idee of het waar is overigens

Oh en omzetten van video hoeft niet. Toen ik nog een iPad 2 had keek ik films via AVPlayer HD. Die vrat alles, van .avi tot .mkv
O oke dat is dan wel handig. Mocht ik voor een iPad gaan, denk het haast wel, dan ga ik dat meteen uitproberen! :D

Voor wat betreft de BTW week heb ik al het een en ander opgezocht en nagevraagd bij Media Markt(ik was er gisteren namelijk). Voor reactie daarop wil ik niet offtopic en verwijs ik je naar het topic wat je aandroeg.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:42
Ik heb dit weekend de overstap gewaagd, komende van een Nexus 10 naar de Air 2 64gb. Wát een verschil...

Alle meegeleverde iOS apps in één map gegooid, geen mailaccount aangemaakt en de cloud uitgeschakeld. Gmail app geïnstalleerd, loopt goed.
Safari aan de kant gegooid en Chrome geïnstalleerd, Chrome opent pagina's enorm snel maar bij het scrollen merk je dat het nogal log aanvoelt. Jammer genoeg opent de ipad snelkoppelingen automatisch in Safari, daar moet ik nog eens kijken of er een omweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:16
Drwho1 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 08:31:
Ik heb dit weekend de overstap gewaagd, komende van een Nexus 10 naar de Air 2 64gb. Wát een verschil...
Ten goede of niet?

Ik zit ook nog steeds heel erg te twijfelen voor een vervanger van mijn Asus TF201: of een Nexus 9 (heb ook een nexus 5 telefoon), of een Ipad Air 2 64gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
JeroenV_ schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:51:
[...]

Ten goede of niet?

Ik zit ook nog steeds heel erg te twijfelen voor een vervanger van mijn Asus TF201: of een Nexus 9 (heb ook een nexus 5 telefoon), of een Ipad Air 2 64gb.
Héél erg ten goede...

Ik ben zelf pas een ipad beginnen overwegen na de -voor mij- tegenvallende Nexus 9 release en dan heeft het nog een tijdje geduurd. Ik heb hard geprobeerd bij android mijn gading te vinden, maar niets kon mij helemaal overtuigen. Ook niet de Tab S, dat amoled scherm hoeft niet.
Alle reviews van elke mogelijke interessante tablets opgezocht maar hoe meer ik de ipad air 2 zag (enkele malen in de winkel vastgenomen), hoe meer ik overtuigd geraakte van het toestel...nochtans was er een drempel voor mij om in het iOS ecosysteem te stappen.

Die Air 2 is zó waanzinnig snel: een pagina openen op chrome werkelijk in enkele milliseconden nadat ik op enter heb gedrukt. Vergeet het maar dat dat mijn Nexus 10 lukte.
Het gewicht maakt echt een groot verschil in gebruik, mijn N10 begon behoorlijk door te wegen maar met de Air doe je opmerkelijk langer voor je dat gevoel krijgt.

Na een weekendje gebruik voel ik me al erg thuis op m'n ipad, je mist enkele handelingen wel die op android gewoon waren (de softwarematige knoppen onderaan) maar dat is eerder gewenning dan een gemis. Widgets mis ik een klein beetje (moet je bij Apple een balk voor naar beneden slepen)
Ik ben wel een erg doorsnee gebruiker: surfen, wat media verbruiken, spelletje spelen. Customizen zegt mij weinig dus op dat vlak geen klagen.

Mijn smartphone blijft gewoon android (Oneplus one), de tablet kan perfect op iOS.

Ik denk dat het je niet zal spijten, een overstap naar de Air 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Oke bedankt :)
Die tegenvallende reviews van de nexus 9 is ook wat mij tegen staat, en inderdaad, zoek reviews of best buy guides op, en overal komt de ipad naar boven als beste. Mijn gebruik op een tablet zal ook niet veel anders zijn dan wat jij noemt.

Ik ben normaal echt wel android fan, maar het lijkt wel of er momenteel geen enkel echt topmodel is, wat ik toch wel van de nexus had verwacht.

Toch nog eens goed nadenken, maar de Ipad begint steeds meer voorkeur te krijgen.
First world problems... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
JeroenV_ schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:03:
Oke bedankt :)
Die tegenvallende reviews van de nexus 9 is ook wat mij tegen staat, en inderdaad, zoek reviews of best buy guides op, en overal komt de ipad naar boven als beste. Mijn gebruik op een tablet zal ook niet veel anders zijn dan wat jij noemt.

Ik ben normaal echt wel android fan, maar het lijkt wel of er momenteel geen enkel echt topmodel is, wat ik toch wel van de nexus had verwacht.

Toch nog eens goed nadenken, maar de Ipad begint steeds meer voorkeur te krijgen.
First world problems... ;)
Lijkt alsof je inderdaad dezelfde 'problemen' hebt als ik.
Had je mij 2 maanden geleden gevraagd of ik een Apple zou overwegen had ik je gek verklaard... :P

Er is momenteel simpelweg geen fabrikant die een tablet met Android kan leveren die het niveau van een ipad haalt. Samsung heeft nochtans alles in huis maar het is toch steeds weer net niet.
Je betaalt voor de ipad meer, maar het toestel zit dan ook gewoon steengoed in elkaar zowel de hard- als software. Het is geen toeval dat diverse sites deze met voorsprong op de eerste plaats zetten.

En ik ben echt geen fanboy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Drwho1 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 08:31:

Alle meegeleverde iOS apps in één map gegooid, geen mailaccount aangemaakt en de cloud uitgeschakeld. Gmail app geïnstalleerd, loopt goed.
Safari aan de kant gegooid en Chrome geïnstalleerd, Chrome opent pagina's enorm snel maar bij het scrollen merk je dat het nogal log aanvoelt. Jammer genoeg opent de ipad snelkoppelingen automatisch in Safari, daar moet ik nog eens kijken of er een omweg is.
Had je andere reactie in het andere topic ook gelezen.

Mag ik vragen waarom geen mailaccount aangemaakt? Je kan toch gewoon met je Gmail alles doen?
JeroenV_ schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:51:
[...]

Ten goede of niet?

Ik heb ook getwijfeld over een Nexus 9. Na veel lezen en reviews kijken toch mijn oog gevallen op een Air 2. Zie ook Drwho1 in "[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 14"
Drwho1 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:08:
[...]

Héél erg ten goede...

Ik ben zelf pas een ipad beginnen overwegen na de -voor mij- tegenvallende Nexus 9 release en dan heeft het nog een tijdje geduurd. Ik heb hard geprobeerd bij android mijn gading te vinden, maar niets kon mij helemaal overtuigen. Ook niet de Tab S, dat amoled scherm hoeft niet.
Alle reviews van elke mogelijke interessante tablets opgezocht maar hoe meer ik de ipad air 2 zag (enkele malen in de winkel vastgenomen), hoe meer ik overtuigd geraakte van het toestel...nochtans was er een drempel voor mij om in het iOS ecosysteem te stappen.

Die Air 2 is zó waanzinnig snel: een pagina openen op chrome werkelijk in enkele milliseconden nadat ik op enter heb gedrukt. Vergeet het maar dat dat mijn Nexus 10 lukte.
Het gewicht maakt echt een groot verschil in gebruik, mijn N10 begon behoorlijk door te wegen maar met de Air doe je opmerkelijk langer voor je dat gevoel krijgt.

Na een weekendje gebruik voel ik me al erg thuis op m'n ipad, je mist enkele handelingen wel die op android gewoon waren (de softwarematige knoppen onderaan) maar dat is eerder gewenning dan een gemis. Widgets mis ik een klein beetje (moet je bij Apple een balk voor naar beneden slepen)
Ik ben wel een erg doorsnee gebruiker: surfen, wat media verbruiken, spelletje spelen. Customizen zegt mij weinig dus op dat vlak geen klagen.

Mijn smartphone blijft gewoon android (Oneplus one), de tablet kan perfect op iOS.

Ik denk dat het je niet zal spijten, een overstap naar de Air 2.
Nogmaals dank voor je reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:28
Drwho1 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:56

Samsung heeft nochtans alles in huis maar het is toch steeds weer net niet.
Helemaal eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Drwho1 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:56:
[...]

Lijkt alsof je inderdaad dezelfde 'problemen' hebt als ik.
Had je mij 2 maanden geleden gevraagd of ik een Apple zou overwegen had ik je gek verklaard... :P

Er is momenteel simpelweg geen fabrikant die een tablet met Android kan leveren die het niveau van een ipad haalt. Samsung heeft nochtans alles in huis maar het is toch steeds weer net niet.
Je betaalt voor de ipad meer, maar het toestel zit dan ook gewoon steengoed in elkaar zowel de hard- als software. Het is geen toeval dat diverse sites deze met voorsprong op de eerste plaats zetten.

En ik ben echt geen fanboy.
Haha, ik zou bovenstaand stuk ook getypt kunnen hebben.
Moet normaal ook niets van Apple hebben, maar je komt er eigenlijk gewoon niet onderuit.

Kogel is definitief door de kerk...het wordt een Ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
JeroenV_ schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:21:
[...]

Haha, ik zou bovenstaand stuk ook getypt kunnen hebben.
Moet normaal ook niets van Apple hebben, maar je komt er eigenlijk gewoon niet onderuit.

Kogel is definitief door de kerk...het wordt een Ipad.
Voor mij word het ook een iPad Air 2. Echter ga ik wel voor de 64GB.
Wil er namelijk wel een beetje muziek op hebben en af en toe een keer een film kunnen kijken.

"Moet normaal ook niets van Apple hebben, maar je komt er eigenlijk gewoon niet onderuit."
Lang geleden stond ik er ook niet echt voor open. Het voor mij onbekende OSX en duur(dere) laptop heeft me toen lang doen twijfelen. Toen, in 2010, toch maar een MacBook Pro aangeschaft. Ik ga nooit meer terug naar windows.

De iPad leek me eerst ook een goede optie als tablet. Echter twijfelde ik over een paar zaken(zie openingspost). Maar deze zijn (vrijwel) niet aan de orde. Dus ik ga een iPad aanschaffen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Trezzahn schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:48:
[...]
Voor mij word het ook een iPad Air 2. Echter ga ik wel voor de 64GB.
Wil er namelijk wel een beetje muziek op hebben en af en toe een keer een film kunnen kijken.
Voor mij wordt het ook de 64Gb, de 16 is (ook ivm de toekomst) toch echt te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Die 16gb is echt puur een lokkertje, maar daar zou ik me vandaag ook niet meer aan wagen. In de praktijk maar iets van 13gb (en een beetje) over. Wat media, enkele games en gedaan met de pret. Leuk als je bij elke installatie moet overwegen of er nog plaats voor is...

Benieuwd hoe jullie keuze voor de Air gaat bevallen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
No way back meer... 8)

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/16hmfpi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
d:)b

Altijd spannend, wachten op zo'n levering. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Nice! Mag ik vragen waarom je hebt doen besluiten om bij Apple te bestellen? Ik ga namelijk voor de Media Markt denk ik.
Had daar namelijk ook nog een topic over gemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Trezzahn schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 18:24:
[...]
Mag ik vragen waarom je hebt doen besluiten om bij Apple te bestellen?
Tja, zij maken die dingen dus waarom niet ;)
Veel prijsverschil is er toch niet, en je hebt hem morgen in huis.
Verder geen echte reden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
JeroenV_ schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:05:
[...]

Tja, zij maken die dingen dus waarom niet ;)
Veel prijsverschil is er toch niet, en je hebt hem morgen in huis.
Verder geen echte reden ofzo.
JeroenV is blijkbaar erg druk met z'n ipad, geen tijd om enkele eerste indrukken te delen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Drwho1 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 07:42:
[...]
JeroenV is blijkbaar erg druk met z'n ipad, geen tijd om enkele eerste indrukken te delen... :+
Haha, klopt wel van dat drukke. Maar goed, het is weekend dus wat meer tijd...

Heb er nog weinig mee gedaan om eerlijk te zijn, maar wat ik ermee heb gedaan (beetje surfen en apps spelen) ging zoals ik had gehoopt: snel, erg snel.
Scherm is erg mooi, en het apparaat is lekker licht. Het is nog even wennen tov Android, maar dat gaat zeker goedkomen.

Kortom: me = happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 16:22
Onder andere vanwege dit forum ook een Air2 aangeschaft.
Jaren lang gebruik ik al Android met tablet van Samsung. Mijn oude was echt aan vervanging toe en de nieuwe Tab S zag er veelbelovend uit.

Na veel reviews, maar met name hands on toch overstag voor de iPad.
De Tab S was in de winkel al redelijk laggy, laat staan na intensief gebruik. Hoewel iOS even wennen is zegt mijn eerste indruk dat dat wel gaat lukken.

Snelheid, robuustheid waten doorslaggevend. Enige nadeel is dat ik het geheugen niet kan uitbreiden. Met mijn vorige nooit boven de 30gb uitgekomen dus de Air2 is redelijk future proof met zijn 64GB.
Ben er net als TS erg blij mee!!

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Valandil schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:58:
Onder andere vanwege dit forum ook een Air2 aangeschaft.
Jaren lang gebruik ik al Android met tablet van Samsung. Mijn oude was echt aan vervanging toe en de nieuwe Tab S zag er veelbelovend uit.

Na veel reviews, maar met name hands on toch overstag voor de iPad.
De Tab S was in de winkel al redelijk laggy, laat staan na intensief gebruik. Hoewel iOS even wennen is zegt mijn eerste indruk dat dat wel gaat lukken.

Snelheid, robuustheid waten doorslaggevend. Enige nadeel is dat ik het geheugen niet kan uitbreiden. Met mijn vorige nooit boven de 30gb uitgekomen dus de Air2 is redelijk future proof met zijn 64GB.
Ben er net als TS erg blij mee!!
Leuk om te lezen. Bedankt voor je reactie. TS ben ik maar heb er nog geen in bezit. Komt een dezer dagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-05 06:55
Ik had vroeger een ASUS Transformer Prime (600 euro ongeveer gekost) en dat ding bracht me alleen maar koppijn. Uiteindelijk deze verkocht voor nog 250 euro en hiermee een stuk betaald voor de iPad Air 16GB. Wat een verademing. Toptoestel, gaat enorm snel, welke ik eigenljik nooit op een Android tablet gehad heb. Alles ging zo traag op Android.
Ik zou zoiezo voor de iPad gaan (als je deze nog niet gekocht hebt).
Ik ben momenteel zelfs aan het overwegen op op smartphone vlak over te stappen naar iPhone. Had je me dit één week geleden gevraagd ik zou je gek verklaren. Ik ben geen fanboy maar gaf toch wel de voorkeur aan Android.

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-06 16:00

Goverman

not loaded

Ik heb een vraagje over Google diensten en Ipads...

Ik ben momenteel een gebruiker van een Asus Transformer Pad TF701. De tablet is heel okay, maar goed, ik kijk altijd uit naar nieuwe gadgets natuurlijk :)

Ik heb een aantal apps gekocht in de Google playstore en de Amazon Appstore. Kan ik deze apps (indien ik die download via de Google/Amazon kanalen) ook op een Ipad gebruiken? Of moet ik ze dan opnieuw downloaden?

E.e.a. kan bepalend zijn voor een overstap tussen de ene of de andere... De tweakmogelijkheden van Android worden met de versie minder :(, dus het verschil met een Ipad ook...

Alvast bedankt voor de reactie!

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Pagina: 1