Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

• Rolla
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-11 11:45
Wij hebben thuis een netwerk bestaande uit een Thomson Speedtouch modem (2 poorts) waar achter een Sweex LW050 router hangt. De router is voorzien van 4 poorten en daar zijn 2 computers, televisie en receiver op aangesloten. De WAN poort is verbonden met de modem.

Dit heeft altijd probleemloos gewerkt en een week of 2 geleden had ik in eens geen internetverbinding meer op alle apparaten. Een pc direct met de modem verbonden en ik had internet. Mijn gedachte was dat het weleens in de kabel tussen de modem en router kon zitten en heb deze uitgewisseld. Vervolgens had ik op alle apparaten weer internet.

Tot vanochtend werkte alles, maar toen had ik het zelfde probleem weer. En als het probleem zich voordoet dan branden alle lampjes, dus ook internet en ethernet op de modem. Ik heb weer van alles geprobeerd, alle stekkers los gehad, maar uiteindelijk is er niets veranderd, is alles op dezelfde manier weer aangesloten en het werkt weer.

Ik heb een idee dat het met de Sweex router te maken heeft aangezien de modem tijdens het probleem gewoon functioneert. Iemand een idee?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
Het is een router van 2 tientjes én het is Sweex, dat staat eigenlijk redelijk synoniem aan vragen om problemen. Dus daar zou ik het zoeken inderdaad.

The devil is in the details.

• Rolla
Dan weet ik wel genoeg en zal ik eens kijken naar een vervangende router. Ik had gedacht om Deze TP Link WR 1043 ND aan te schaffen als vervanger.

Nu zit er ook een usb aansluiting op. Heb in dit topic gelezen dat er DNLA op zit en de overdrachtssnelheid zo'n 1,9 mb per seconde bedraagt. Da's niet zo snel, maar ik kan mijn schijf natuurlijk eerst aan de pc hangen en de data er op zetten.

Als ik aan deze router een externe usb schijf (WD 1TB) hang kan ik dan probleemloos films streamen via een 100 Mbit netwerk? Momenteel gebruik ik mijn pc en kan ik via de TV probleemloos door mijn lijst met films en series bladeren en afspelen.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Hahn schreef op zondag 04 januari 2015 @ 11:55:
Het is een router van 2 tientjes én het is Sweex, dat staat eigenlijk redelijk synoniem aan vragen om problemen. Dus daar zou ik het zoeken inderdaad.
En je vergeet ook nog "oud" :9

Geef alsjeblieft een tientje meer uit voor een router en ga voor een modem met dual-band

Wat moet ik me voorstellen bij die Speedtouch? Is dat echt alleen een modem? Geen modem/router?

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:32
Dat is by the sound of things een SpeedTouch 510v4. Doe jezelf een plezier en ga bij je provider gewoon eens zeuren om een nieuw modem. Dat ding is antiek en daardoor vermoedelijk je internetsnelheid ook. Nieuw modem is meestal gratis na zo'n lange tijd :)

• Rolla
Die Speedtouch is een modem met 2 lanpoorten. Deze kreeg ik destijds van Online na het upgraden van mijn ADSL abonnement. Nadeel is heeft maar 2 poorten en geen wifi.

Ik had ook al gekeken naar een modem/router en TP Link TD W8980 gezien, maar vraag mij af wat het voordeel is?

• Rolla
RadioAir schreef op zondag 04 januari 2015 @ 20:16:
Dat is by the sound of things een SpeedTouch 510v4. Doe jezelf een plezier en ga bij je provider gewoon eens zeuren om een nieuw modem. Dat ding is antiek en daardoor vermoedelijk je internetsnelheid ook. Nieuw modem is meestal gratis na zo'n lange tijd :)
Bedankt voor de tip. Ik zie dat ze nu ADSL aanbieden met een modern wifi modem in bruikleen. Dus heb een mail gestuurd.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Neem inderdaad een nieuw ADSL modem. Dat oude ging gaat volgens mij niet harder dan ADSL1, of als je geluk hebt ADSL2 zonder +, maar zeker geen VDSL.

• Rolla
Ik had een mail gestuurd naar Online, maar geen reactie gehad. Zonet telefonisch contact gehad en zij gaan een nieuw modem opsturen. Verwachting is dat dit 3 werkdagen duurt.

• Rolla
Ik heb vandaag een Huawei HG655d ontvangen van Online. Op het oog een prima modem met 4 lanpoorten en wifi. Echter zit er ook een usb poort op en in de handleiding is er geen informatie over te vinden. Ook na het zoeken op internet wordt ik niet veel wijzer.

Ik zou aan de usb poort een externe WD USB 2.0 harde schijf willen hangen, zodat ik data centraal op kan slaan en de schijf via het netwerk kan benaderen. Waarschijnlijk zal de router wel geen dlna ondersteunen en brengt mij dat nog niets.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:32
Volgens mij beperkt tot FAT32 en alleen via FTP :)

• Rolla
In de handleiding is daar over niets te vinden. Ik ga komend weekend de modem in stalleren en hang de schijf er dan ook aan om te proberen. Werkt het niet dan kan ik altijd nog een andere oplossing overwegen.

In dit topic op het Online Forum wordt de indruk gewekt dat het modem ook dlna ondersteund. Des te meer reden om het te proberen. Er wordt gesproken over problemen, maar ik hoop dat deze inmiddels zijn opgelost.

Momenteel benader ik vanaf de tv de films en series die opgeslagen zijn op mijn pc. Ideaal zou zijn als ik de films naar de externe schijf kopieer en vanaf de tv alles vanaf de externe schijf kan afspelen. We zullen zien...

[ Voor 26% gewijzigd door Rolla op 20-01-2015 21:42 ]

• Rolla
Gisteren mijn Synology DS215J + TP-Link 5 poorts gigabit switch ontvangen. De Synology besteld, omdat de usb poort op de modem niet bruikbaar is voor mijn doeldeinden en er zelfs mensen zijn die hem gebruiken voor het opladen van telefoons.

Omdat de Huawei HG655d modem voorzien is van 4 lan poorten heb ik een 5 poorts switch gekocht. Nu had ik 2 pc's, receiver en tv aangesloten op de switch en de nas op de modem. Echter bij het installeren van de nas begon deze te 'zeuren' dat mijn netwerksnelheid maar 10/100 mbit was. Bij het kopieren van bestanden naar de nas haal ik max. 10 mb.

Om een lang verhaal kort te maken, volgens de consumentenbond ondersteunt de Huawei geen gigabit. Daarom de nas op de switch aangesloten en de receiver op de modem. Nu haal ik bij het kopieren snelheden van bijna 60 mb / sec.

Ik had het natuurlijk van te voren moeten controleren, dan had ik nl. een 8 poorts switch gekocht, maar ik vindt het raar dat een modem / router anno 2014 geen gigabit ondersteund.

[ Voor 6% gewijzigd door Rolla op 25-01-2015 18:47 ]

Pagina: 1