Allereerst top dat dit forum er is en dat er leden zijn die hier de tijd in willen steken, want ik twijfel erg over mijn nieuwe systeem 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga de computer gebruiken voor werk met Photoshop maar vooral Illustrator. Dit is niet professioneel maar voornamelijk hobbymatig. Op Football Manager na game ik (vrijwel) niet en als ik wil gamen doe ik dat wel op mijn Xbox die stof staat te happen
PC moet wel een tijdje mee gaan en het zou fijn zijn als het niveau iets boven mijn eisen ligt. Mochten mijn wensen in de toekomst veranderen dan ben ik niet meteen weer veel geld kwijt aan een eventuele upgrade. Overigens verwacht ik niet dat mijn eisen zullen veranderen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000-1100 euro is max, dat is inclusief een Dell Ultrasharp U2713HM monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Crucial M500 SSD en een 2TB harde schijf, merk is me even ontschoten. Werkt prima en beiden zijn een half jaartje oud. Toetsenbord/muis en Windows licentie is ook al aanwezig. Mijn voeding werkt ook nog, maar misschien is het verstandig die te vervangen? Hij is al 5 jaar oud
Behuizing: Cooler Master Centurion 5
Voeding: Be Quiet Straight Power, 450 Watt .
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens mij heb ik vooral geheugen en een aardige processor nodig voor wat ik wil. Ik twijfel nog of ik er een aparte videokaart bij in moet stoppen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur. Als een AMD processor aangeraden wordt vind ik dat helemaal prima.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn huidige PC kast is wat groot maar past precies onder mijn bureau dus daar heb ik geen last van. Ik heb mijn computer het liefst zo stil en zuinig mogelijk, maar als hij iets meer energie vreet is dat geen probleem.
Ga je overklokken?
Nee, van dat soort dingen heb ik te weinig verstand en ik neem aan dat overklokken in mijn geval ook niet noodzakelijk zal zijn.
Zelf zat ik hier aan te denken:
Als het beter (en vooral goedkoper) kan met een redelijk toekomstperspectief dan hoor ik het graag, ik sta overal voor open
wel geldt in mijn geval hoe goedkoper hoe beter, want ik ben nog student. En nog iets: is het verstandig om een UltraSharp demo model te kopen bij wat voor webshop dan ook? Is dit vertrouwd? Kan me toch zo'n 80-100 euro schelen als het een keer voorbij komt.
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga de computer gebruiken voor werk met Photoshop maar vooral Illustrator. Dit is niet professioneel maar voornamelijk hobbymatig. Op Football Manager na game ik (vrijwel) niet en als ik wil gamen doe ik dat wel op mijn Xbox die stof staat te happen
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000-1100 euro is max, dat is inclusief een Dell Ultrasharp U2713HM monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Crucial M500 SSD en een 2TB harde schijf, merk is me even ontschoten. Werkt prima en beiden zijn een half jaartje oud. Toetsenbord/muis en Windows licentie is ook al aanwezig. Mijn voeding werkt ook nog, maar misschien is het verstandig die te vervangen? Hij is al 5 jaar oud
Behuizing: Cooler Master Centurion 5
Voeding: Be Quiet Straight Power, 450 Watt .
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens mij heb ik vooral geheugen en een aardige processor nodig voor wat ik wil. Ik twijfel nog of ik er een aparte videokaart bij in moet stoppen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur. Als een AMD processor aangeraden wordt vind ik dat helemaal prima.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn huidige PC kast is wat groot maar past precies onder mijn bureau dus daar heb ik geen last van. Ik heb mijn computer het liefst zo stil en zuinig mogelijk, maar als hij iets meer energie vreet is dat geen probleem.
Ga je overklokken?
Nee, van dat soort dingen heb ik te weinig verstand en ik neem aan dat overklokken in mijn geval ook niet noodzakelijk zal zijn.
Zelf zat ik hier aan te denken:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 206,95 | € 206,95 |
| 1 | MSI H97M-E35 | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2713HM (incl. Displayport kabel) Zilver, Zwart | € 479,- | € 479,- |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 127,95 | € 127,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 904,80 | |
Als het beter (en vooral goedkoper) kan met een redelijk toekomstperspectief dan hoor ik het graag, ik sta overal voor open
Alvast bedankt!