Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315207

Topicstarter
Misschien wordt het tijd voor mijn eerste smartphone :) Ik zie verschillende opties, maar ik weet niet goed waar ik op moet letten of hoe ik kan vergelijken.

Hoe verhouden de budgetmodellen van 'echte' merken zoals die van de kijkshop: http://www.kijkshop.nl/pr...=Android&f54295=4999-6709 zich met de chinese telefoons zoals de doogee voyager en modellen bv hier: http://www.aliexpress.com...rtType=total_tranpro_desc ?

Eisen: Android 4 of hoger
Een touchscreen wat ook werkt met (extreem) koude handen
Wi-fi
Whatsapp / toegang tot play store
Niet te langzaam
Batterijduur minstens een dag.

Ik snap dat ik geen toptelefoon kan krijgen voor dit budget maar dat verwacht ik ook helemaal niet. Ik vraag me enkel af wat de beste keuze is voor deze prijs.

Ik ben al zo lang aan het vergelijken tussen de modellen van de kijkshop en een hoop chinese, maar ik weet gewoon niet waar ik op moet letten en ik kom er niet aan uit. Reviews van een enkel toestel zijn vaak ook niet het meest informatief aangezien ze vaak vergeleken worden met dure toestellen.

Wie kan me advies geven?

Ik ben ook bereid om naar tweedehandstoestellen te kijken. Een tweedehandse van een van de bovenstaande modellen voor een mooie prijs is helemaal perfect!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 315207 op 02-01-2015 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

Heb je dat Chinese telefoontopic al eens doorgenomen? :) Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2
Ik kan me voorstellen dat die vergelijking al eerder gemaakt is? Overigens zou ik persoonlijk bij de LG budgetmodellen wegblijven, nooit zelf een gehad maar een aantal vrienden en familieleden wel en dat was al genoeg :+

Overigens wel top dat je er aan denkt om koude handen mee te rekenen! _/-\o_

Trouwens, ik heb zelf een 2ehands samsung galaxy s2, en op de samsung software na is het voor mij een toptelefoon die volgens mij aan al je eisen voldoet!

[ Voor 15% gewijzigd door BaRF op 02-01-2015 08:39 . Reden: s2 er bij ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:00
In alle eerlijkheid, ik zou geen android toestel kopen voor deze prijs. De specs zijn meestal dusdanig waardeloos dat de snelheid er enorm onder lijdt.

Waarom zou je niet naar Lumia 520/620/530 kijken. Eventueel tweedehands. Deze WP8 toestelletjes staan er om bekend om gewoon te doen wat ze moeten doen voor een relatief lage prijs. Tweedehands zullen ze misschien net ietsje boven budget komen. Maar ik denk uiteindelijk de betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt, beide :) Ik heb wel een voorkeur voor android.

Dat topic heb ik al verschillende keren doorgenomen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Zeker omdat ik niet weet waar ik moet beginnen of op moet letten, ik ben niet zo technisch aangelegd als jullie ;)

Ik zit nu naar deze te kijken: http://www.aliexpress.com...-5GHz-8GB/1857357469.html . Zou dat beter of slechter zijn dan bv een Galaxy Young II, Liquid Z4 of ZTE Blade III?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 10:53

Ursamajor

Astrofotograaf

Leuk, al die meuk op Aliexpress, maar wat dacht je van support voor als er iets mis mee is? Sommige dingen kosten nou eenmaal geld. Hoewel het de Nederlander betaamt om voor een dubbeltje op de eerste rij te willen zitten, is dat dus niet altijd mogelijk.
Zelf ooit eens naar een Moto-E gekeken van 99 euro, maar als je dan op filmpjes ziet hoe die werkt (traag) en dat het scherm niet zo goed is als van een duurdere telefoon (hoewel, telefoon?).
Maar het is maar net waar je mee kunt leven. Het is in ieder geval verstandig om de tering naar de nering te zetten, en te kijken wat je nu echt met een smartphone wil. Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik zou dan toch nog even een paar auto's extra wassen of even doorsparen.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:44

The Wizard

Moderator Mobile
--> MAA

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:19

OgWok

U.N.C.L.E.

Voor weinig geld koop je waarschijnlijk een weggooi-phone. Op geen enkel vlak werkt er iets echt goed.
Ze zullen er wel zijn maar dan heel erg goed oppassen. Dus kopen testen; niet in orde terugbrengen/sturen en geld terug.

Toevallig geluk gehad met een Polaroid Smartphone van Blokker voor € 76,-- incl. kopieerheffing. Scherm goed, bediening goed, geluid matig (telefoon), camera's matig, accu goed, netjes gemaakt, 2 jaar NL garantie via telefoonnummer in NL, Android 4.4.2 KitKat (lager zou ik niet meer nemen)

Kouwe handen? Neem een pen met een klein rubber dopje! Kijkshop doet erg moeilijk als de telefoon niet bevalt; dus jammer dan teruggeven doen ze niet aan (winkel). Weet niet hoe het zit bij Kijkshop en Internet kopen; dan zou je kunnen proberen en bevalt het niet binnen 7 dagen retour en geld terug.

[ Voor 26% gewijzigd door OgWok op 02-01-2015 09:46 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:43
Ik heb zelf een Doogee Voyager2 dg310 genomen als tijdelijk toestel omdat ik mijn vorige heb laten vallen..
Bevalt eigenlijk prima, snelheid is prima

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

OgWok schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 09:35:
Voor weinig geld koop je waarschijnlijk een weggooi-phone. Op geen enkel vlak werkt er iets echt goed.
Ze zullen er wel zijn maar dan heel erg goed oppassen. Dus kopen testen; niet in orde terugbrengen/sturen en geld terug.

Toevallig geluk gehad met een Polaroid Smartphone van Blokker voor € 76,-- incl. kopieerheffing. Scherm goed, bediening goed, geluid matig (telefoon), camera's matig, accu goed, netjes gemaakt, 2 jaar NL garantie via telefoonnummer in NL, Android 4.4.2 KitKat (lager zou ik niet meer nemen)

Kouwe handen? Neem een pen met een klein rubber dopje! Kijkshop doet erg moeilijk als de telefoon niet bevalt; dus jammer dan teruggeven doen ze niet aan (winkel). Weet niet hoe het zit bij Kijkshop en Internet kopen; dan zou je kunnen proberen en bevalt het niet binnen 7 dagen retour en geld terug.
Sinds juli heb je 14 dagen wkoa :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-07 14:27
Hier een paar opties:

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00JWITGJ2/

http://www.comebuy.com/ha...4-zoll-handy-om33494.html

http://www.aliexpress.com...77-android/912782475.html

Ik heb zelf de ZTE Open C en Doogoo DG450 besteld, dus ben benieuwd hoe ze bevallen (de DG450 is iets duurder, rond de 60 euro, maar wel quad core). En die DG310 lijkt me ook niet slecht idd voor rond de 60 euro, maar ik vind 5 inch zelf iets te groot.

Hier in Nederland heb is de Y330 een aardige optie, en deze ook als je simlock eraf haalt voor paar euro: http://kijkshop.nl/produc...e-prepaid-sony-xperia-e1/

[ Voor 54% gewijzigd door Cooler_King op 02-01-2015 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ursamajor schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 09:27:
Leuk, al die meuk op Aliexpress, maar wat dacht je van support voor als er iets mis mee is? Sommige dingen kosten nou eenmaal geld. Hoewel het de Nederlander betaamt om voor een dubbeltje op de eerste rij te willen zitten, is dat dus niet altijd mogelijk.
Zelf ooit eens naar een Moto-E gekeken van 99 euro, maar als je dan op filmpjes ziet hoe die werkt (traag) en dat het scherm niet zo goed is als van een duurdere telefoon (hoewel, telefoon?).
Maar het is maar net waar je mee kunt leven. Het is in ieder geval verstandig om de tering naar de nering te zetten, en te kijken wat je nu echt met een smartphone wil. Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik zou dan toch nog even een paar auto's extra wassen of even doorsparen.
Ik hoef niet op de eerste rij te zitten ;)

Wat ik ermee wil? Bellen, Whatsappen, en een dag op een batterij doen. Al het andere zoals GPS of (vlot) kunnen browsen is mooi meegenomen, maar geen must.

Ik ben oud genoeg, maar heb het niet erg breed (en da's een understatement) en een telefoon staat wel onderaan mijn prioriteitenlijstje, maar m'n nokia 3310 is toch eens aan vervanging toe. En ik wilde eigenlijk weer een telefoontje nemen met ouderwetse knoppen, maar ik wil toch met de tijd mee en kunnen whatsappen aangezien ik niemand meer ken die SMS't of chat via de pc.

Bedankt Cooler, ik zal ze eens bekijken en ik ben benieuwd hoe ze jou bevallen als je ze geprobeerd hebt!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 315207 op 02-01-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 10:53

Ursamajor

Astrofotograaf

Excuus voor mijn rant...
Zelf zou ik ook wel zo min mogelijk aan een smartphone willen uitgeven, maar of je voor 50 euro een toestel hebt die aan jouw eisen voldoet...
Die Doogee Voyager2 dg310 is ook al rond de 90 dollar.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ursamajor schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:55:
Excuus voor mijn rant...
Zelf zou ik ook wel zo min mogelijk aan een smartphone willen uitgeven, maar of je voor 50 euro een toestel hebt die aan jouw eisen voldoet...
Die Doogee Voyager2 dg310 is ook al rond de 90 dollar.
Zag m op MP voor 50 vlak voor ik dit topic opende, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 17-07 19:00
Die Acer is een ramp en heeft een oude Android versie, kennis heeft hem met CM is het echter wel een nette telefoon.

De Vodafone is redelijk.

De Sony is netjes, heeft nu Android 4.4.2, is snel, skin is niet zwaar, de camera heeft geen flash maar voor de rest de netste toestel van de 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-07 10:47

Saven

Administrator

't is allemaal een ramp in die prijsklasse. zit vrij weinig verschil in de modellen onderling. ze zien er net iets anders uit en de een draait een nog net iets oudere versie van android dan de ander. het maakt niet heel erg uit welke telefoon je kiest.

En eerlijk is eerlijk; veel heb je er niet aan. Koop er eentje van 100 euro, dan heb je in ieder geval nog enige garantie dat je voorlopig kan blijven appen en op de play store kunt ;)
"Alles wat met van een moderne smartphone mag verwachten is aanwezig: een snelle 1,3 GHz processor met Mediatek chipset, voldoende eindgebruikers geheugen (4 GB), eventueel uitbreidbaar met een microSD kaart van maximaal 32 GB groot, een 3,2 MP camera en een 4 inch WVGA TFT full touch display ontbreken hier niet."

_O-

[ Voor 37% gewijzigd door Saven op 04-01-2015 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:17
Ik zeg: scoor voor 15-20 euro een nette tweedehands symbian s60 v3 telefoon zoals een n82. Wattsapp draait daarop als een tierelier. 4 dagen batterij en als je geen zin hebt om voor een data abbo te betalen zit er ook wifi op voor de app. Nadeel dat er geen Facebook app is. Maar dat werkt toch al niet fatsoenlijk op een 50e Android. Oja. Met een symbian kun je goedkoop whatsappen in t buitenland. Een maand whatsappen kost 1 mb data: dus 25 cent per maand internet in Europa en 10 euro max per maand in de vs als je roamt.

Bel je weinig? Neem voor 0 euro in de maand er een choozzee abbo bij...:)

Nog iets anders: heb je roamen in zon oud ding aan staan: maak je geen zorgen dat hij net als een Android in d'r achtergrond data verbruikt. Dat doet hij namelijk 0.0. Alleen als je de webbrowser zelf opstart.

[ Voor 4% gewijzigd door HBSVDK op 04-01-2015 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325202

Ik heb een 2e hands HTC windows 7 phone voor 50 euro, doet alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
HBSVDK schreef op zondag 04 januari 2015 @ 01:55:
Ik zeg: scoor voor 15-20 euro een nette tweedehands symbian s60 v3 telefoon zoals een n82. Wattsapp draait daarop als een tierelier. 4 dagen batterij en als je geen zin hebt om voor een data abbo te betalen zit er ook wifi op voor de app. Nadeel dat er geen Facebook app is. Maar dat werkt toch al niet fatsoenlijk op een 50e Android. Oja. Met een symbian kun je goedkoop whatsappen in t buitenland. Een maand whatsappen kost 1 mb data: dus 25 cent per maand internet in Europa en 10 euro max per maand in de vs als je roamt.

Bel je weinig? Neem voor 0 euro in de maand er een choozzee abbo bij...:)

Nog iets anders: heb je roamen in zon oud ding aan staan: maak je geen zorgen dat hij net als een Android in d'r achtergrond data verbruikt. Dat doet hij namelijk 0.0. Alleen als je de webbrowser zelf opstart.
Niet alleen dat, FB werkt op trage Androids en Symbian veel en veel fijner in de browser, lekker Opera (Mini) erbij nemen en klaar is kees.

En als je al perce Android wilt, een 2de hands Galaxy Nexus met CM12 rom is te doen, of een nieuwe Moto E, ben je minimaal 80 a 100 euro kwijt.

Een fatsoenlijke Android telefoon heb je pas voor rond de 150 euro, de Moto G uit 2013 (uit 2014 is hij alleen duurder en groter, verder hetzelfde).

Bij windows zit je beter, en ook die voldoet aan jouw eisen, een Lumia 520 of 530 is een prima telefoon, en beiden draaien lekker soepel (Windows Phone is lichter dan Android), Whatsapp en de meeste apps heb je toch ervoor, en ben je hooguit 100 euro simlock vrij kwijt (en als er toevallig eentje van jouw provider met simlock ergens te koop is, ben je zelfs voor 80 euro prepaid klaar).

En trouwens, bij beide Lumia 520 en 530 heb je de nieuwste versie Windows Phone.

Android is een erg leuk systeem, ik gebruik het met plezier, maar echt waar op de Moto G na is alles qua prijs eronder van traag tot rampzalig traag, vooral onder de 100 euro, heb je nieuw niks op vage chinese telefoons na en 2de hands wat nog redelijk zou kunnen zijn, nieuw kun je beter ver omheen lopen.

P.S. Blijkbaar is de 530 nu in aanbieding bij Kijkshop, zonder sim-lock dus de keuze is simpel, een leuk 2de handsje met Android (ben je alsnog meer dan 50 euro kwijt) een vaag chineesje, de Lumia 530 in de aanbieding of minimaal 150 euro dokken voor iets redelijks.

http://www.kijkshop.nl/pr...a-lumia-530-simlock-vrij/

[ Voor 8% gewijzigd door Mizgala28 op 04-01-2015 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Mizgala28 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 02:09:
[...]

Niet alleen dat, FB werkt op trage Androids en Symbian veel en veel fijner in de browser, lekker Opera (Mini) erbij nemen en klaar is kees.

En als je al perce Android wilt, een 2de hands Galaxy Nexus met CM12 rom is te doen, of een nieuwe Moto E, ben je minimaal 80 a 100 euro kwijt.

Een fatsoenlijke Android telefoon heb je pas voor rond de 150 euro, de Moto G uit 2013 (uit 2014 is hij alleen duurder en groter, verder hetzelfde).

Bij windows zit je beter, en ook die voldoet aan jouw eisen, een Lumia 520 of 530 is een prima telefoon, en beiden draaien lekker soepel (Windows Phone is lichter dan Android), Whatsapp en de meeste apps heb je toch ervoor, en ben je hooguit 100 euro simlock vrij kwijt (en als er toevallig eentje van jouw provider met simlock ergens te koop is, ben je zelfs voor 80 euro prepaid klaar).

En trouwens, bij beide Lumia 520 en 530 heb je de nieuwste versie Windows Phone.

Android is een erg leuk systeem, ik gebruik het met plezier, maar echt waar op de Moto G na is alles qua prijs eronder van traag tot rampzalig traag, vooral onder de 100 euro, heb je nieuw niks op vage chinese telefoons na en 2de hands wat nog redelijk zou kunnen zijn, nieuw kun je beter ver omheen lopen.
Hier ben ik het mee eens.
Android is een mooi systeem, maar op low-end telefoons is de performance dramatisch te noemen.
Of je hebt eentje met Android 2.3 of iets in die richting, maar dan kom je echt een beetje terug in het idee van een mobieltje met een camera en wat leuke functies, zoals vroeger een dure Nokia met een kleurenscherm, VGA camera en programmeerbare ringtones.

De Windows Phone optie is in het lage prijs segment praktisch onverslaanbaar. Een Lumia 520 heb je al voor 80 euro (bron: http://tweakers.net/product/339325/nokia-lumia-520/)
Voordeel is dat ze een hypersensitive touchscreen hebben (een optie die bij Android alleen te vinden is in hogere prijssegmenten) waarmee je al bijna zonder aanraken je scherm kan bedienen.
Verder zijn ze erg snel om mee te werken, want Windows Phone 8 is gewoon een erg lichtgewicht OS. Camera's en schermen zijn goed, accuduur is prima (zeker op de kleinere modellen tot een dag of 3 bij dagelijks gebruik), bouwkwaliteit is goed. Kortom: zeker een goede kandidaat.

Appstore is welliswaar kleiner dan die van Android en iOS, maar alle belangrijke apps zijn aanwezig. Dus o.a. ook Whatsapp en Facebook.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Eens met het WP idee, de 520 en 530 zijn imo spotgoedkoop voor hoe lekker ze werken. Ja, zeker de 530 is een vrij kale telefoon qua functies, en ja, het scherm kan beter, maar, ik vind de L520 bijna net zo smooth werken als mijn L820.

Mijn ervaring met androids uit dezelfde prijsklasse is bijzonder negatief, vind het echt trage ondingen, met discutabele support.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-07 10:47

Saven

Administrator

Wat hierboven gezegd wordt klopt wel, Windows Phone is veel meer geoptimaliseerd dan android op dat gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

VasZaitsev schreef op zondag 04 januari 2015 @ 02:29:
Eens met het WP idee, de 520 en 530 zijn imo spotgoedkoop voor hoe lekker ze werken. Ja, zeker de 530 is een vrij kale telefoon qua functies, en ja, het scherm kan beter, maar, ik vind de L520 bijna net zo smooth werken als mijn L820.

Mijn ervaring met androids uit dezelfde prijsklasse is bijzonder negatief, vind het echt trage ondingen, met discutabele support.
Huawei y300 al geprobeerd? Dat is wel een telefoontje met pit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik heb ook een goedkoop telefoontje nodig van ~50 euro. Echter heeft die E1 een simlock van vodafone, en ik zit bij hi... Het telefoontje wordt gebruikt als "tussentelefoontje" omdat ik een maand moet wachten op het repareren van mijn OPO.

Ik ga eens opzoeken of er een rom bestaat zonder simlock! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Frozen schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:42:
Ik heb ook een goedkoop telefoontje nodig van ~50 euro. Echter heeft die E1 een simlock van vodafone, en ik zit bij hi... Het telefoontje wordt gebruikt als "tussentelefoontje" omdat ik een maand moet wachten op het repareren van mijn OPO.

Ik ga eens opzoeken of er een rom bestaat zonder simlock! :)
Zit er op de Vodafone versie simlock? Apart want mijn vriendin heeft de E1 van T-Mobile en we hebben meteen een Hi kaart in gedaan, werkt probleemloos.

En hij is wel branded, overal T-Mobile troep.

[ Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 06-01-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Mizgala28 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:42:
[...]

Zit er op de Vodafone versie simlock? Apart want mijn vriendin heeft de E1 van T-Mobile en we hebben meteen een Hi kaart in gedaan, werkt probleemloos.

En hij is wel branded, overal T-Mobile troep.
Ik heb er één gevonden zonder sim-lock. Een E1 bij coolblue (marktplaats) voor 40 euro: http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr

Toch weer 15 euro bespaard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:52
Deze Elephone komt bijna uit met quad core ;)
www.1949deal.com/elephone...-ips-screen-3g-black.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jort99b
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-03 18:29
Of toch de windows phone:
V&A aangeboden: Nokia Lumia 530 Zwart
Maar 50 euro
Misschien zelfs nog een beetje afdingen >:)

[ Voor 12% gewijzigd door jort99b op 12-01-2015 16:38 ]

Pagina: 1