[Windows 8] Wat moet ik kiezen?*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Afgesplitst van [Windows10] Ervaringen & Discussie. Dit gaat namelijk helemaal niet over ervaringen met Windows 10 :+

Wat zouden jullie in mijn schoenen doen?

Ik draai met Windows 7 en ik ervaar wat problemen tijdens het gamen en krijg het maar niet opgelost. Ik sta op het punt om Windows 7 opnieuw te gaan installeren wat vaak maar een boel werk is. En dan met name de updates na updates die je dan voor je kiezen krijg en de vele keren rebooten (ik kijk er al naar uit)

Ik zit te denken:

1) ik zoek mn Windows7 disk erbij en ga de boel opnieuw installeren (ik moet nog even kijken hoe ik dat het beste moet doen binnen bootcamp (op mn iMac)

2) ik start het upgrade proces naar Windows 8.1 het is alleen erg onduidelijk wat een upgrade nu kost als je dit via Windows laat lopen. Als dit ook gewoon 8 a 9 tientjes kost bestel ik denk ik liever een fysieke versie.

Wat is wijsheid? En is een upgrade te vergelijken met een verse instal? of zouden de problemen die ik ervaar kunnen blijven bestaan? En hoe zit het met Windows 10 die ergens in de herfst uit komt. Kan ik dan beter mijn centen in mijn zak houden en even op Windows 7 voort borduren?

*kleine uitleg van het probleem: Sinds een paar weken heb ik in Battlefield framedrops op bepaalde plekjes. Maar alleen als ik er naar kijk. Zodra ik me omdraai en een andere kant oploop is alles weer koek en ei. Diverse malen alle drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar het wil niet baten. Ik wil gewoon een potje gamen.. en dat gedoe met oplossingen vinden ben ik beu. Windows opnieuw installeren is wat drastisch, maar een frisse instal kan nooit kwaad.

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 02-01-2015 00:07 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:12
In jouw schoenen, tja ik zou W7 hernieuwd installen, heb even geneusd wat een upgrade kost, nja volgens mij niet minder dan een full versie oem, althans niet gevonden. 119€ wat Ms NL ervoor vraagt, tja ik vind dat pittig en zou het niet er voor geven, liever wacht ik dan op W10 en kijken wat ze daar voor prijskaart aanhangen, wie weet een welkomstaanbieding.
Wat je ook nog kan doen is kijken naar de webdownload op Ms US, die is ook 119, maar dan dollar, dat scheelt. Maar weer moeilijk gedoe met CC (maar paypal kan ook), en de taal misschien. Nee zou dan idd 9 tientjes uitgeven in een NL webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 17:03
RoyK schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 20:54:
Wat zouden jullie in mijn schoenen doen?
In ieder geval niet posten in een topic over Windows 10 met een vraag over Windows 7 ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Ramon op 01-01-2015 21:15 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Ramon schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 21:15:
[...]
In ieder geval niet posten in een topic over Windows 10 met een vraag over Windows 7 ;)
Why not. Mijn vraag is wachten op Windows 10, of Windows 8.1 aanschaffen? Wellicht was je gestopt met lezen na de eerste paar regels :9

[ Voor 10% gewijzigd door RoyK op 01-01-2015 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pleur 8.1 erop. Windows 10 is voorlopig toch nog niet klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
RoyK schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 21:22:
[...]

Why not. Mijn vraag is wachten op Windows 10, of Windows 8.1 aanschaffen? Wellicht was je gestopt met lezen na de eerste paar regels :9
Nee ik weet vrij zeker dat Windows 10 er eerder nog niet stond. Maar dan nog vind ik het een wat stomme vraag die niets met Windows 10 te maken heeft omdat Windows 10 pas omstreeks tweede helft 2015 ergens klaar is. Dus gewoon Windows 7 installeren. En ik snap het probleem met een reinstall niet zo. Je doet een reinstall, installeert je programma's en bent klaar. Duurt niet langer dan een half uur. Updates doet Windows helemaal zelf dus hoef je niets voor te doen, anders dan rebooten als je gaat slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 10:49
Ramon schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 21:39:
[...]
En ik snap het probleem met een reinstall niet zo. Je doet een reinstall, installeert je programma's en bent klaar. Duurt niet langer dan een half uur.
Dit is natuurlijk voor de meeste mensen een grote illusie, maar goed.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
De windows updates zijn vaak in grote getallen. Mag je na 80 updates weer rebooten om de volgende zwik binnen te halen. Het klusje klaren in een half uur heb ik nog nooit meegemaakt. Windows installeren en al je meuk erbij is helaas (voor mij) een halve dag zeker aan wacht werk.

En datzelfde moet ik doen met mn games die ik dan ook moet binneharken. In het geval van BF4 meer dan 50GB. Het is geen klusje waar ik op staat te popelen :)

Daarom vroeg ik jullie feedback. Wachten op de W10 blijven zitten op W7, of naar 8.1 stappen. Niets stoms aan.

[ Voor 11% gewijzigd door RoyK op 01-01-2015 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk zou ik kiezen voor 8.1 (al dan niet met een tool als Classic Shell), draaide bij mij een stuk soepeler dan 7 (inclusief die ellendige updates) ooit gedaan heeft.
En ach, als je huidige Windows toch borked is dan maar een nieuwe install.
Verse install van 8 en 8.1 gaat iig een stuk sneller dan 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 21:47:
Persoonlijk zou ik kiezen voor 8.1 (al dan niet met een tool als Classic Shell), draaide bij mij een stuk soepeler dan 7 (inclusief die ellendige updates) ooit gedaan heeft.
En ach, als je huidige Windows toch borked is dan maar een nieuwe install.
Verse install van 8 en 8.1 gaat iig een stuk sneller dan 7.
Thanks! Is een upgrade naar 8.1 te vergelijken als een verse instal of is het aan te raden om een format te doen en dan naar 8.1 te gaan? Ik denk dat ik dat dan maar ga doen en hopelijk dat er een leuke deal naar W10 is vanaf 8.1

[ Voor 7% gewijzigd door RoyK op 01-01-2015 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
RoyK schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 21:46:

Daarom vroeg ik jullie feedback. Wachten op de W10 blijven zitten op W7, of naar 8.1 stappen. Niets stoms aan.
Ik wil niet als een grote zeikerd overkomen, maar dit topic is bedoeld voor een inhoudelijke discussie over Windows 10, niet of jij Windows 7, Windows 8.1 of Windows 10 moet gaan gebruiken. Ik hoop dat je snapt dat dat twee verschillende dingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 21:49:
[...]

Thanks! Is een upgrade naar 8.1 te vergelijken als een verse instal of is het aan te raden om een format te doen en dan naar 8.1 te gaan? Ik denk dat ik dat dan maar ga doen en hopelijk dat er een leuke deal naar W10 is vanaf 8.1
Gewoon een cleane install doen, zit je niet met oude zooi (zoals een Windows.old folder :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Ramon schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 21:50:
[...]

Ik wil niet als een grote zeikerd overkomen, maar dit topic is bedoeld voor een inhoudelijke discussie over Windows 10, niet of jij Windows 7, Windows 8.1 of Windows 10 moet gaan gebruiken. Ik hoop dat je snapt dat dat twee verschillende dingen zijn.
Akkoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-10 17:58
Ik zou FF wachten tot windows10 uit is, hierbij heb je idd misschien een welkom aanbieding (net als bij win8 toen het uitkwam voor €30).
Wat misschien ook een oplossing is: aangezien je Windows 7 legaal bezit kun je een iso-tje van een torrent downloaden, er zijn er te vinden waarbij alle updates al geïnstalleerd zijn. Heb ik ook gedaan met mijn fresh Windows 7 installatie (maandje geleden) en ik had Windows in een uurtje geinstalleerd (met alle updates).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:41
RoyK schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 20:54:
[mbr]Afgesplitst van [Windows10] Ervaringen & Discussie. Dit gaat namelijk helemaal niet over ervaringen met Windows 10 :+ [/mbr]
*kleine uitleg van het probleem: Sinds een paar weken heb ik in Battlefield framedrops op bepaalde plekjes. Maar alleen als ik er naar kijk. Zodra ik me omdraai en een andere kant oploop is alles weer koek en ei. Diverse malen alle drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar het wil niet baten. Ik wil gewoon een potje gamen.. en dat gedoe met oplossingen vinden ben ik beu. Windows opnieuw installeren is wat drastisch, maar een frisse instal kan nooit kwaad.
Als dit het probleem is dan zou je de vraag ook kunnen plaatsen in Videokaarten en Beeldschermen. Het lijkt me een probleem met drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
EricJH schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 01:23:
[...]
Als dit het probleem is dan zou je de vraag ook kunnen plaatsen in Videokaarten en Beeldschermen. Het lijkt me een probleem met drivers.
Die heb ik al met drie verschillende versies vervangen. Op diverse manieren. Helaas de computer voorzien van een schone W7 installatie en wacht ik tot dusver op W10. Nog 174 updates te gaan en al 3 x een reboot gehad. :z Bedankt voor al jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
RoyK schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 01:36:
[...]

Die heb ik al met drie verschillende versies vervangen. Op diverse manieren. Helaas de computer voorzien van een schone W7 installatie en wacht ik tot dusver op W10. Nog 174 updates te gaan en al 3 x een reboot gehad. :z Bedankt voor al jullie reacties!
Maar je kan Windows Update toch gewoon op de achtergrond laten draaien? Daar hoef je niet op te wachten. In ieder geval voor Windows 8 werkt dat zo. Je installeert Windows 8, je installeert je applicaties en gaat aan de slag. Windows updates worden vanzelf geïnstalleerd, en ja dat betekent wat meer rebooten dan normaal maar je hoeft er niet op te wachten.

Ik ben benieuwd of de problemen tijdens het gamen nu opgelost zijn met een verse installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

brick5492 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 21:54:
Ik zou FF wachten tot windows10 uit is, hierbij heb je idd misschien een welkom aanbieding (net als bij win8 toen het uitkwam voor €30).
Wat misschien ook een oplossing is: aangezien je Windows 7 legaal bezit kun je een iso-tje van een torrent downloaden, er zijn er te vinden waarbij alle updates al geïnstalleerd zijn. Heb ik ook gedaan met mijn fresh Windows 7 installatie (maandje geleden) en ik had Windows in een uurtje geinstalleerd (met alle updates).
En wie zegt dat daar geen ongevraagde extraatjes bij in zijn gestopt? :+ Kan je beter http://forums.mydigitalli...es-into-Win7-distribution aanraden, werkt zowel op live install als op de schijf voor slipstreamdoeleinden. Al moet ik die zelf nog altijd eens een keer toepassen op mijn 7-schijfje...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Ramon schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 05:16:
[...]

Maar je kan Windows Update toch gewoon op de achtergrond laten draaien? Daar hoef je niet op te wachten. In ieder geval voor Windows 8 werkt dat zo. Je installeert Windows 8, je installeert je applicaties en gaat aan de slag. Windows updates worden vanzelf geïnstalleerd, en ja dat betekent wat meer rebooten dan normaal maar je hoeft er niet op te wachten.

Ik ben benieuwd of de problemen tijdens het gamen nu opgelost zijn met een verse installatie.
Ik doe verders niets met Windows. Enkel noodzakelijk voor het gamen. Ik werk in OSX. Donderdag nacht gestart met de eerste batch updates en ben naar bed gegaan. Vrijdag is hij ook nog tot een uur of 12 bezig geweest met updates downloaden en installeren.ik heb mn werk voortgezet op mn macbook zodat ik. Iet teveel stil kwam te staan. Ik snap niet dat mensen dit in een uurtje kunnen fixen. Misschien een glasvezel verbinding? Ik heb een 35mbit kabel verbinding. Niet de aller snelste dus :)

Hij draait nu weer als een zonnetje. Battlefield op medium zonder stotter momentjes :)

[ Voor 7% gewijzigd door RoyK op 03-01-2015 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
RoyK schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:45:
[...]

Ik doe verders niets met Windows. Enkel noodzakelijk voor het gamen. Ik werk in OSX. Donderdag nacht gestart met de eerste batch updates en ben naar bed gegaan. Vrijdag is hij ook nog tot een uur of 12 bezig geweest met updates downloaden en installeren.ik heb mn werk voortgezet op mn macbook zodat ik. Iet teveel stil kwam te staan. Ik snap niet dat mensen dit in een uurtje kunnen fixen. Misschien een glasvezel verbinding? Ik heb een 35mbit kabel verbinding. Niet de aller snelste dus :)

Hij draait nu weer als een zonnetje. Battlefield op medium zonder stotter momentjes :)
Nee. Luister. Je zet hem aan. Installeert je games. Gaat gamen. Op de achtergrond download en installeert Windows zelf de updates. Hier hoef je verder niets voor te doen. Ik snap niet wat hier zo moeilijk aan te begrijpen is?

Mooi dat het weer goed werkt.

Pagina: 1