Game pc

Pagina: 1
Acties:

• granitk7
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-03 19:58
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Gamen voornamelijk FPS spellen, maar ook assassin's creed unity en far cry 4 en voor de rest gewoon een beetje muziek luisteren en op internet

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
ongeveer 600,- exclusief videokaart. De videokaart koop ik er later bij, want ik wil wel een goede kopen die wat langer mee kan
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
HDD sata 300
b]Wat denk je allemaal nodig te hebben?[/b]
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Windows 8.1 en hoe zit het eigenlijk met windows 10 kan je als je windows 8(.1) hebt gratis upgraden naar windows 10?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Niet echt ik wil gewoon voor de beste kwaliteit/prijs gaan
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Hoeft niet super stil te zijn als het maar geen opstijgend vliegtuig is ofzo

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
waarschijnlijk niet

Ik heb zelf al een lijstje gemaakt daarbij dacht ik om deze videokaart te kopen ---> link

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 163,-€ 163,-
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,95€ 66,95
1Corsair Carbide SPEC-03 Red Led€ 54,90€ 54,90
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 82,95€ 82,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1Seasonic M12II Evo 620W€ 69,95€ 69,95
1Crucial MX100 256GB€ 93,95€ 93,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 598,65

• Raketje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-03 23:49
Alleen je voeding is lichtelijk aan de hoge kant, maar voor die prijs zeker een goede koop; wat mij betreft kan je meteen bestellen !

• TerrorDanny94
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07-2022
Ga je een r9 295x2 met die voeding draaien? Anders koop 520 scheeld je wat centen en je heb gelijk paar euro voor je kaart die je later bij wil kopen

• granitk7
Ik ben langs een computer winkel in de buurt geweest iemand zei tegen mij dat je je totale verbruik moet delen door 0.8 en dan keer 1, maar ik weet daar de reden niet meer van

[ Voor 85% gewijzigd door granitk7 op 01-01-2015 14:30 ]

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03 04:04

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

granitk7 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 14:11:
nee maar er komt wel een r9 290 op en iemand zei ook tegen dat je je totale verbruik moet delen door 0.8 en dan keer 1, maar ik weet daar de reden niet meer van
Wat? Dus berekenen wat je PC verbruikt, en dan delen door 0.8? Dat klinkt wel redelijk, mar waarom zou je die uitkomst nog met 1 vermenigvuldigen? Dat verandert niks 8)7.

Overigens kan je zolang je een fatsoenlijke voeding (degene die jij hebt uitgezocht bijvoorbeeld) koopt elke kaart met 550W van stroom voorzien behalve de 295X2 (maar die zou ik niet aan een i5 met B85 chipset hangen, beetje zonde).

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• granitk7
oke dus zal ik dan deze nemen? ---> pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W

en ik bedoel gedeeld door 80 keer 100 foutje

[ Voor 20% gewijzigd door granitk7 op 01-01-2015 14:36 ]

• MoonRacer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-03 19:50
Die voeding is prima. Prima build verder ook! De stockkoeler van de processor heeft onder belasting nog wel de neiging om een opstijgend vliegtuig te imiteren. Je zou daarvoor nog een losse cpu koeler erbij kunnen kopen.

[ Voor 66% gewijzigd door MoonRacer op 01-01-2015 14:45 ]

• granitk7
ik ben ook nog iets vergeten te vragen. Ik wil er later misschien waterkoeling in doen voor de gpu en processor.

De r9 290 zou er veel voordeel bij hebben, omdat die de kloksnelheid regelt in reactie op de temperaturen van de videokaart

welke set zou ik dan moeten nemen het liefst onder de 70,-

[ Voor 16% gewijzigd door granitk7 op 01-01-2015 15:17 ]

• Raketje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-03 23:49
Ik denk dat je die vraag beter kan beantwoorden wanneer je echt kiest om voor waterkoeling te gaan, deze pc/video kaart heeft i.m.o geen waterkoeling nodig. De stock koeling op de cpu is prima voor de koeling en meestal ook stil genoeg, je kan zoals Moonracer aangaf 1 van de andere populaire cpu koelers pakken, mocht er echt teveel geluid zijn.
Waterkoeling klinkt leuk maar is meestal niet echt zinvol, vooral niet bij een normale build als deze.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
granitk7 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 14:55:
ik ben ook nog iets vergeten te vragen. Ik wil er later misschien waterkoeling in doen voor de gpu en processor.

De r9 290 zou er veel voordeel bij hebben, omdat die de kloksnelheid regelt in reactie op de temperaturen van de videokaart

welke set zou ik dan moeten nemen het liefst onder de 70,-
Voor 70 euro moet je blij zijn om alleen nog maar het waterblok te hebben voor de r9 290(x).
Voor completer waterkoeling (wat nutteloos is) moet je toch wel zo'n 200-400 euro tegenaan knallen.
Verder zit je nog met alle risico's (ookal heb je niet veel kans als je alles rustig aan doet) op lekkages.
En Closed Loop (zoals de H100) zijn meestal niet heel stil en dan doe je het alleen voor de looks en de goede koeling (voor overklokken).

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• granitk7
Oke bedankt allemaal

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Geen dank, succes met het bouwen!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Pagina: 1