Toon posts:

bananenpluggen Denon PMA-2000R

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Vandaag heb ik mijn speakerkabels geüpgraded. In mijn versterker gaan echter de pluggen niet helemaal naar binnen. Is dat een probleem? Andere pluggen kopen, zonder pluggen werken of gewoon zo laten?

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/srzadxp3abged75/Photo%2030-12-14%2022%2035%2009.jpg?dl=0

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:20

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Of even je foto fixen :Y

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Wat gaat er niet goed? Ik zie mobiel überhaupt geen foto. Als ik mijn post bewerk, zie ik een [img]dropboxlink[/img].

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2014 22:45 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 20:02
Plastic beschermdopjes er eerst even uithalen. Is Europese verplichting dat die er in zitten.

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik uiteraard gedaan. Gaan er een heel stuk in, maar niet helemaal.

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 22:46:
Dat heb ik uiteraard gedaan. Gaan er een heel stuk in, maar niet helemaal.
Weinig "uiteraards" aan, met info nul plus niet werkende foto.

Verwijderd

Topicstarter
Het was geenszins offensief bedoeld. Hoe krijg ik mijn foto werkend? Wellicht verduidelijkt dat een hoop. Ik heb dus de dopjes eruit gehaald en vervolgens de pluggen erin gestoken. Maar die gaan er dus maar deels in. Heb behoorlijk hard geduwd, want weet dat de pluggen soms wat moeilijk gaan wanneer ze nieuw zijn. Hopelijk is dit een duidelijker verhaal en krijg ik de foto werkend.

• Brad Pitt
Sommige pluggen gaan er ook niet écht helemaal in. Heb hier twee soorten, ene soort verdwijnt helemaal maar de andere blijft 5mm of zo uitsteken.

Hoeveel gaat er niet in dan, iets van die strekking?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat trouwens om NorStone-pluggen.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-01 21:36
Plaatje fixed:
Afbeeldingslocatie: https://photos-3.dropbox.com/t/2/AACTJuULemnQy-6QBwmxA4ATE8hXcvxqvJvmQ2iD5VdJbg/12/908506/jpeg/1024x768/3/1419980400/0/2/Photo%2030-12-14%2022%2035%2009.jpg/CNq5NyABKAEoAg/CAVsB2cQ5LKDP4XfROqU5SaXI3aTYonuiHvqrCOhphk

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
De foto had een hoop duidelijk gemaakt, denk ik. Ze gaan er tot aan de versterker in en steken iets meer dan 5mm uit. Als ik de klemmen helemaal uitdraai, dan raken ze het begin van de plug.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:31

franssie

Save the albatross

ShityoldMan was me net voor.

Komt er goed geluid uit de luisprekers? If so, geen probleem.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
Veel dank Oldman!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2014 23:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geluid is prima en hij gaat er een heel eind in. Denk dat er niets aan de hand is dus. Gaan bij sommige versterkers de pluggen verder dan de connectors, dus de versterker in? Had ik ook voor kortere kunnen kiezen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2014 23:06 ]

• franssie

franssie

Save the albatross

sowieso als je de installatie permanent zo laat staan de banaanpluggen dumpen en de kabels direct aan de versterker schroeven lijkt mij.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
Ik laat inderdaad de versterker staan. In de luidsprekers gaat het niet anders (gaten in de connectoren te klein), maar beter direct in de versterker dus?

• franssie

franssie

Save the albatross

Scheelt een overgang, dus beter direct in de versterker. Ik heb in de mijne wel een bananaplug maar dat is omdat de 4mm2 kabel er niet in past (en die kabel heb ik puur voor de looks, niet voor het geluid want ik heb geen concertzaal hier).

Verwijderd

Topicstarter
Fijn advies dit. Dank! Zonder pluggen it is. Had beter die 15euro in de zak kunnen houden. Iemand belang bij een setje? :D

Brad Pitt, waarom schrijft de EU dit eigenlijk voor?

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:18:
Fijn advies dit. Dank! Zonder pluggen it is. Had beter die 15euro in de zak kunnen houden. Iemand belang bij een setje? :D

Brad Pitt, waarom schrijft de EU dit eigenlijk voor?
Kan je er geen dingen zoals stekkers inwroeten :)

(Eigenlijk zijn banaanstekkers niet helemaal toegestaan en zitten "daarom" die plasticjes er in)

[ Voor 12% gewijzigd door Brad Pitt op 30-12-2014 23:23 ]

• franssie

franssie

Save the albatross

Het is een US stekker eigenlijk, en als je kinderen in je huis hebt wil je niet dat ze de banaantjes uit je luidspreker halen en in je NL 220 contact steken, zeker omdat de buitenkant van staal is })

Dus banaanstekers zijn hier niet echt aan te raden maar werken wel makkelijk als je zo nu en dan van luidsprekers wilt wisselen zonder veel moeite (of zoals je in mijn geval onnodig dikke kabel wilt hebben liggen, dat de versterker het niet ondersteund geeft al aan dat het niet nodig is).

Verwijderd

Topicstarter
Juist. Had ik duidelijk beter die euro's bij de platenzaak kunnen uitgeven.
Pagina: 1