Geen retourrecht i.v.m Hygiëne Megekko

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apennatie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-07 20:02
Hallo GoT,

Ik wou een nieuwe headset kopen en had ik de Kingston HyperX Cloud op het oog.
Ik zag hem op Megekko, waar ik goede ervaring mee heb.
Na even snel lezen zie ik bij het retourrecht staan: "Wegens hygiënische redenen kan dit artikel niet worden geretourneerd, tenzij de verpakking ongeopend is."

https://www.megekko.nl/product/351277/

Ik vroeg mij af of dit wettelijk mag, want ik dacht dat je 14 dagen bedenktijd hebt.

Ik had er een topic over gevonden, maar dat ging over Belgische wetgeving, Ik ben benieuwd naar de Nederlandse.

Vriendelijke groet,

Apennatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat heb je zelf gevonden over de Nederlandse WKOA-wetgeving? Het is niet dat er niets over te vinden is :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-10 12:25
Hoe zou je het zelf vinden als je een gebruikte oordop geleverd krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:40
De eerste link die ik vind op google:
Dit geldt nu ook voor producten die om hygiënische of gezondheidsredenen niet geretourneerd kunnen worden. Verbreekt de klant de verzegeling, dan kunnen deze producten niet geretourneerd worden.
Ik denk dus dat de winkel dit inderdaad mag weigeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

@ts

Ik heb een chronische ooronsteking en zit net dit topic te lezen terwijl ik de klodders met een wattestaaf uit mijn oren aan het halen ben.
Wil jij mijn oordopje even indoen ?

Iperf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apennatie
Ik had op ConsuWijzer gekeken
Hygiëne producten die verzegeld zijn
Sommige producten kan de ondernemer niet meer verkopen als u ze uit de verpakking haalt en probeert. Omdat dat niet hygiënisch is. Bijvoorbeeld ondergoed of badkleding. Heeft de verkoper de verpakking van zo’n product verzegeld? En hebt u de verzegeling verbroken? Dan hebt u geen bedenktijd meer.
Dus in principe kan ik alleen terugsturen als ik de verpakking niet mooi vind?

[ Voor 7% gewijzigd door Apennatie op 30-12-2014 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wat probeer je daarme te zeggen ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:47
Lijkt mij eerder een regeltje wat wordt misbruikt in deze situatie.

snelle google komt al het volgende tegen
http://www.webwinkelweblo...ik-ben-toch-niet-gek.html

Bij ondergoed en badpak etc kan ik me wel iets voorstellen. Maar een headset eigenlijk niet. Iemand haalt als voorbeeld oorontsteking aan met pus etc maar dat vind ik nogal ver gezocht en hoogst uitzonderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zal ik je een foto sturen ?

Ik sta er helemaal achter ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Fish op 30-12-2014 21:31 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De TS kan ook eerst bij andere webwinkels gaan informeren en gewoon niet bij Megekko kopen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:47
Ik geloof best dat je dat hebt, dat hoor je mij ook niet zeggen. Wat ik aangeef is dat ik het een uitzonderlijke situatie vind om een headset ruiling te weigeren en zeker niet alledaags voorkomt bij headset sales!

Ik heb beide handen vol zitten met wratten wat besmettelijk is. Onder deze stelling zou je dus alle producten kunnen weigeren mbt hygiëne.

Nogmaals ik vind headsets niet echt onder de noemer hygiene vallen. In de winkel staan ze ook allemaal opgestald om uit te proberen. Ondergoed daarin tegen mag je niet passen in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apennatie
Dat kan zeker, ben ik ook van plan. Afuture heeft deze (aparte) regeling niet en is ook nog eens 5 cent goedkoper!

Van mij mag er een slotje op, Ik weet genoeg. Bedankt iedereen. Ook Fish bedankt, mijn avondeten kwam zich ook even melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:05
Let wel even op of er geen hoofdluis van de vorige 'tester' in zit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wittereus schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:42:
Let wel even op of er geen hoofdluis van de vorige 'tester' in zit ;-)
Een paar haren van iemand anders vinden is ook niet prettig. Vandaar dat ik hygiënische redenen ook niet zo gek vind.

Ik moet toegeven dat dit een beetje een grijs gebied is. Een muis zit bijvoorbeeld ook snel onder de huidcellen en vet na een avond flink gamen, en deze kan wel terug gestuurd worden. Zelfde verhaal voor een toetsenbord.

[ Voor 26% gewijzigd door PilatuS op 30-12-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Volgens mij gaan de producten die teruggestuurd worden nooit 1 op 1 naar een nieuwe eigenaar, maar worden verkocht als refurbished oid

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Bij in-ears lijkt mij dit zeer logisch, die uitzondering kent de wet kopen op afstand en dit valt daar zeker onder.

Bij on- of over-ear is dit veel moeilijker hard te maken. Zie ook kleding of schoenen die je mag passen en terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 20:52
PilatuS schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:45:
[...]

Een paar haren van iemand anders vinden is ook niet prettig. Vandaar dat ik hygiënische redenen ook niet zo gek vind.

Ik moet toegeven dat dit een beetje een grijs gebied is. Een muis zit bijvoorbeeld ook snel onder de huidcellen en vet na een avond flink gamen, en deze kan wel terug gestuurd worden. Zelfde verhaal voor een toetsenbord.
Je kunt ook gewoon als webwinkel schappelijk opstellen. Als je een headset teruggestuurd krijgt met pus erop is iets anders als een headset die er nieuw uitziet. Even een alcoholdoekje erover en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:57

paQ

volgens mij hebben we al eens zo'n topic gehad, en een hoofdtelefoon valt niet onder de uitzonderingen kwam daar uit.

[ Voor 40% gewijzigd door paQ op 30-12-2014 21:57 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Pinin schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:50:
Volgens mij gaan de producten die teruggestuurd worden nooit 1 op 1 naar een nieuwe eigenaar, maar worden verkocht als refurbished oid
Als ze dit doen verliezen ze er zwaar op. De gemiddelde webwinkel heeft marge's van enkele procenten. Als ze iets als nieuw kunnen verkopen zullen ze het doen. Al zouden ze maar 10% korting geven kost het al geld. Ik durf te zeggen dat zeker 90% van wat terug gestuurd word gewoon weer naar een nieuwe koper gaat.

Een jaar terug nog een scherm ontvangen van een grote webwinkel in de PW. Ding was duidelijk open geweest en toen ik het scherm aan had gezet wist ook gelijk waarom. Na meer dan 10 dode pixels ben ik maar gestopt met tellen. Scherm terug gestuurd zodat iemand anders na mij weer de sigaar was.

Helaas moeten webwinkels wel zulke dingen doen om te overleven. De marge's zijn enorm laag waardoor je flink aantallen moet verkopen om te overleven. Ze gaan ook echt geen 40% korting op een headset geven als ze er de normale prijs voor kunnen krijgen. Dit is helaas gewoon een gevolg doordat wij bij iemand anders bestellen als het daar 2 euro goedkoper is. Toen de PC winkels begonnen toen er nog geen internet was hadden ze marge's van 20 tot 30% of zelfs meer. Tegenwoordig is het 2 tot 3% geworden op veel artikelen.
RedHat schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:50:
[...]

Je kunt ook gewoon als webwinkel schappelijk opstellen. Als je een headset teruggestuurd krijgt met pus erop is iets anders als een headset die er nieuw uitziet. Even een alcoholdoekje erover en klaar.
Je weet van te voren alleen niet wat je terug krijgt. Ik snap prima dat webwinkels dit liever niet hebben. Dan beroepen ze zich graag op een regel die er misschien niet helemaal voor is.

[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 30-12-2014 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:57

paQ

around-the-ear koptelefoon uitzondering kopen op afstand?
PilatuS schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 22:01:
[...]

Als ze dit doen verliezen ze er zwaar op. De gemiddelde webwinkel heeft marge's van enkele procenten. Als ze iets als nieuw kunnen verkopen zullen ze het doen. Al zouden ze maar 10% korting geven kost het al geld. Ik durf te zeggen dat zeker 90% van wat terug gestuurd word gewoon weer naar een nieuwe koper gaat.

Een jaar terug nog een scherm ontvangen van een grote webwinkel in de PW. Ding was duidelijk open geweest en toen ik het scherm aan had gezet wist ook gelijk waarom. Na meer dan 10 dode pixels ben ik maar gestopt met tellen. Scherm terug gestuurd zodat iemand anders na mij weer de sigaar was.

Helaas moeten webwinkels wel zulke dingen doen om te overleven. De marge's zijn enorm laag waardoor je flink aantallen moet verkopen om te overleven. Ze gaan ook echt geen 40% korting op een headset geven als ze er de normale prijs voor kunnen krijgen. Dit is helaas gewoon een gevolg doordat wij bij iemand anders bestellen als het daar 2 euro goedkoper is.
maar dat heet marktwerking. De webwinkel kan er ook voor kiezen om discutabele producten (ivm wel of niet retour WILLEN nemen) uit zijn assortiment te halen/laten.
Het gaat er in deze wet niet om wat wij er allemaal van vinden, maar wat de regels zijn en dat je die moet naleven.
En ja, ik bedenk me ook wel 2 keer eer ik producten aan zou bieden in een webwinkel, zeker als alle marges zo enorm onder druk staan.

[ Voor 81% gewijzigd door paQ op 30-12-2014 22:10 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
paQ schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 22:07:
around-the-ear koptelefoon uitzondering kopen op afstand?

[...]

maar dat heet marktwerking. De webwinkel kan er ook voor kiezen om discutabele producten (ivm wel of niet retour WILLEN nemen) uit zijn assortiment te halen/laten.
Het gaat er in deze wet niet om wat wij er allemaal van vinden, maar wat de regels zijn en dat je die moet naleven.
En ja, ik bedenk me ook wel 2 keer eer ik producten aan zou bieden in een webwinkel, zeker als alle marges zo enorm onder druk staan.
Je hebt gelijk. Ik geef alleen aan dat je niet moet denken dat webwinkels terug gestuurde producten niet weer naar iemand anders sturen, en waarom ze dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
Apennatie schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:10:
Na even snel lezen zie ik bij het retourrecht staan: "Wegens hygiënische redenen kan dit artikel niet worden geretourneerd, tenzij de verpakking ongeopend is."
Ik ben het daarmee oneens. Het gaat hier om een product dat over de oren wordt geplaatst. Met dit soort argumenten mag je straks ook geen afstandbediening terug zenden. Overigens klopt de tekst niet. Er moet daadwerkelijk een verzegeling worden aangebracht. Een blisterverpakking moet m.i. daaronder worden verstaan.
mobby1971 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:18:
Hoe zou je het zelf vinden als je een gebruikte oordop geleverd krijgt?
Het gaat alleen niet om oordoppen.
http://www.kingston.com/en/hyperx/cloud
PilatuS schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:45:
Dat vind ik overdreven. Hygiëne is dat gene wat je doet om een goede gezondheid te behouden.
Pagina: 1