• betaaldtv
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-05-2024
Hallo,

Budget = Tot de 700 ongeveer

Ik ben Michael en had een vraag.
Ik ben sinds kort een YouTube-kanaal gestart, en vind het erg leuk om te filmen enz.
Nu wil ik dus een camera kopen, maar weet niet zo goed welke.

Wat ik graag op mijn camera wil hebben/kunnen:
Mooi kwaliteit (1080P) en Professioneel (Beetje televisie achtig)
Microfoon op aansluiten, het liefste boven op de camera.
Schermpje waarop ik mezelf kan zien bijvoorbeeld.
Lichten veranderen.

Omgeving:
Buiten, en in bijvoorbeeld een sporthal.
Of gewoon thuis, ook voor een greenscreen.

[ Voor 9% gewijzigd door betaaldtv op 30-12-2014 19:10 ]

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-12-2025
Stel je vraag hier nog eens, daar is dat topic voor...

[starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Panasonic G6 zou een mooie camera hiervoor zijn,
Een mooie set is de Panasonic G6 met de 14-140mm lens.
Met deze lens ben je heel flexibel (groot zoombereik), maar eventueel de G6 met de 14-42mm lens (is een stuk goedkoper).
Deze heeft hele goede kwaliteit 1080p en een draaibaar scherm zodat je jezelf kan zien.
Ook kun je een microfoon aansluiten.
In die prijsklasse gaat er denk ik weinig in de buurt komen wat 1080p kwaliteit betreft.

De Panasonic lx100 is ook een hele goede camera. Filmt zelfs ook in 4k.
En als voordeel een hele lichtsterke zoomlens (wel minder bereik dan bijv een 14-140mm lens).
Toevoeging: LX100 heeft geen draaibaar scherm helaas...

[ Voor 51% gewijzigd door leendertv op 30-12-2014 21:45 ]

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Hier kan je dus ook prima de Pricewatch voor gebruiken...

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:19

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Is in plaats van een klein mini draaibaar scherm niet veel beter om je te richten op de camera zelf? Je kunt dan vaak altijd nog via HDMI jezelf terug zien op een ander beeldscherm ;)

www.maartendeboer.net

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
betaaldtv schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 19:09:
Ik ben sinds kort een YouTube-kanaal gestart, en vind het erg leuk om te filmen enz.
Wat ga je filmen? Jezelf, andere mensen, of nog iets anders?
Microfoon op aansluiten, het liefste boven op de camera.
Ook hier weer: wat ga je filmen? Want dat maakt nogal een verschil voor de microfoon(s) die je nodig gaat hebben.
leendertv schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:57:
Panasonic G6 zou een mooie camera hiervoor zijn,
Een mooie set is de Panasonic G6 met de 14-140mm lens.
Met deze lens ben je heel flexibel (groot zoombereik), maar eventueel de G6 met de 14-42mm lens (is een stuk goedkoper).
Als hij voornamelijk zichzelf gaat filmen, of interviews e.d., dan lijkt mij het 140mm-bereik totaal overbodig. Dan kan er beter geïnvesteerd worden in een fatsoenlijke 50mm-equivalent.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-01 22:09
Denk eens aan een RX10 of FZ1000. Goede camera's met, voor videocamera's, relatief grote 1" sensoren, lichtsterke lenzen en goede videocodecs. Beide ondersteunen externe microfoons en clean HDMI output. Er zijn genoeg reviews te vinden die beide camera's vergelijken, zodat je zelf de beste voor jouw gebruik kan uitkiezen. (DPReview, Imaging Resource, etc.)

Wacht ook nog even tot CES 2015 (6 t/m 9 januari), daar worden weer veel nieuwe (video)camera's verwacht :).

• betaaldtv
Dank jullie wel voor het reageren. Ik zal de pagina wel sluiten wegens negatieve mensen.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-01 22:09
betaaldtv schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:01:
Dank jullie wel voor het reageren. Ik zal de pagina wel sluiten wegens negatieve mensen.
Nergens voor nodig, dit topic is prima. Wat wel goed zou zijn is zelf wat meer research te doen. Bepaal je exacte eisen nog eens (en kijk of je budget daarbij aansluit), laat eens wat video's zien die je hebt gemaakt en geef wat voorbeelden van video's die je graag zou willen maken. Kijk eens naar de camera's die hier gepost zijn en geef daarvan aan waarom je dat wel of niet een geschikte camera lijkt. Verwerk dat alles in een uitgebreide en overzichtelijke startpost en dan weet ik zeker dat er genoeg Tweakers zijn die je willen helpen ;).

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

betaaldtv schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:01:
Niemand die negatief reageert, vind ik dan. Er doen zelfs mensen suggesties en andere vragen naar je doeleinden, aan de hand daarvan kan beter advies gedaan worden. Een camera is namelijk altijd een compromis, de een is goed in low-light, de andere kan beter filmen, maar is weer slechter in low-light. Het is net waar je de camera voor wil gebruiken, aan de hand daarvan kunnen betere suggesties gedaan.

Als het te moeilijk voor je is om deze vragen te beantwoorden, dan kan je inderdaad de pagina beter sluiten want dan is het advies ook niet gericht op je persoonlijke eisen. Wij helpen je graag, maar dan moet je wel geholpen willen worden en een beetje good-will van jouw kant laten zien. Succes met de keuze ;)

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

• betaaldtv
Mr Pingu schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:29:
[...]

Niemand die negatief reageert, vind ik dan. Er doen zelfs mensen suggesties en andere vragen naar je doeleinden, aan de hand daarvan kan beter advies gedaan worden. Een camera is namelijk altijd een compromis, de een is goed in low-light, de andere kan beter filmen, maar is weer slechter in low-light. Het is net waar je de camera voor wil gebruiken, aan de hand daarvan kunnen betere suggesties gedaan.

Als het te moeilijk voor je is om deze vragen te beantwoorden, dan kan je inderdaad de pagina beter sluiten want dan is het advies ook niet gericht op je persoonlijke eisen. Wij helpen je graag, maar dan moet je wel geholpen willen worden en een beetje good-will van jouw kant laten zien. Succes met de keuze ;)
Ik bedoel dat ik per ongeluk het hier had geplaatst, en dan mensen meteen zo kort af doen.
Natuurlijk vind ik het fijn dat mensen reageren! Anders vroeg ik het niet op een forum ;)
Pagina: 1