Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-06 11:46

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Topicstarter
Mede-auteur:
  • 1lau
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-06 11:33

1lau

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/R4rTnwbTibWKVafIu3XbAcX7/full.jpg

Hallo stedenbouwkundigen,

Sinds 8 december 2014 is Simcity BuildIt op Google Play store te downloaden.
Het doel is dat je stad groeit en je bewoners tevreden stelt. Dit spel gooit de traditionele gameplay van alle voorgaande SimCity's overboord. 8)7

Het is te downloaden op de onderstaande link voor Android. (Als je niets met EA wilt delen, download het maar niet)
Google Play: SimCity BuildIt

En voor je IOS-devices.
App Store: SimCity BuildIt

En deel je ervaringen!!!

-------------------
1lau:
Ik ga dan maar zelf een club opzetten: ;)

Tweakers Community

SimCity BuildIt clubcode voor Tweakers!
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Telegram SimCity BuildIt groep voor Tweakers!
Members only:

Battle.net SimCity BuildIt groep
Members only:

Whatsapp SimCity BuildIt groep voor Tweakers!
tba

Discord SimCity BuildIt groep voor Tweakers!
tba

[ Voor 80% gewijzigd door MedionAkoya op 07-03-2020 22:53 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 15:09
Tja ik heb het een halve dag gespeeld, wat moet ik er van zeggen...
Het is een typisch log 1 keer per x tijd in om resources binnen te halen en dan bouwen á la Hayday, etc etc etc.

Niet mijn type game :P

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
In-app aankopen = slotje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ow, als het volgens het concept van HayDay is dan is het de eerste 2 dagen leuk en daarna is het vooral wachten... wachten... en nog veel meer wachten. Ik heb een poosje HayDay gespeeld maar wat kostte dat een tijd zeg... Tjonge. Dus nee, SimCity wordt het ook niet.

Ik ga weer terug naar Don't Crash. Simpeler kan het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topicstarter
sypie schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 22:55:
Ow, als het volgens het concept van HayDay is dan is het de eerste 2 dagen leuk en daarna is het vooral wachten... wachten... en nog veel meer wachten. Ik heb een poosje HayDay gespeeld maar wat kostte dat een tijd zeg... Tjonge. Dus nee, SimCity wordt het ook niet.

Ik ga weer terug naar Don't Crash. Simpeler kan het niet.
Dit? Do Not Crash? :+
https://play.google.com/s...ails?id=com.umoni.nocrash

Verder heb je wel gelijk, met wachten en wachten. Helaas wordt SimCity Deluxe (let op een ander spel voor Android) alleen ondersteunt op Samsung Galaxy i9000 en iPhone 4 enz. :'(
Dat had ik en ik was het zo stom geweest om de i9000 weg te geven |:( :'(

[ Voor 19% gewijzigd door MedionAkoya op 31-12-2014 00:37 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 08:12

World Citizen

FreeReef.nl

Exact mijn ervaring..

In Boom Beach (wat ik speel) kun je nog een beetje vechten, zo ook in Clash of Clans...
Maar in SimCity zowel de desktop als de mobile... what to do what to do...

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topicstarter
World Citizen schreef op woensdag 31 december 2014 @ 00:39:
Exact mijn ervaring..

In Boom Beach (wat ik speel) kun je nog een beetje vechten, zo ook in Clash of Clans...
Maar in SimCity zowel de desktop als de mobile... what to do what to do...
SimCity 4 Deluxe blijft blijft natuurlijk de laatste echte SimCity. _/-\o_
Besef dat het al 11 jaar geleden is dat SC4 op de markt kwam. (2003) :o 8)7

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:15
Ik heb het spel ook geïnstalleerd (iOS versie). Het ziet er prachtig uit, maar loop nu ook tegen het probleem dat het geld op is.

Het enige wat ik nu kan doen is resources verzamelen. Ik heb de wachtrij bij de gereedschapswinkel, bouwmarkt en boerenmarkt uitgebreid. Maar nu is het telkens spel opstarten, gebouwen upgraden, nieuwe resources in de wachtrij zetten en het is weer klaar met twee minuten speeltijd. Even een middagje ervoor gaan zitten is er niet bij en ik weiger echt geld in het spel in het geld te stoppen.

Beetje jammer dit. Ik speel wel meer freemium games, maar zo erg als in dit spel heb ik nog niet meegemaakt.

Als iemand nog wat tips heeft om wat meer geld te verdienen, hoor ik het graag.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Laden van het spel duurt langer dan de tijd dat je aan het spelen bent.
Enige spel waar ik mij nog een half jaartje mee hebt vermaakt is jurassicpark builder (van dit soort spellen dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Van de week kreeg ik de optie om een haven te bouwen. Geen idee wat ik ermee kon, maar inmiddels is de bouw klaar en het is een leuke aanvulling om wat extra geld mee te verdienen.

Het schip heeft goederen nodig. Die kan je produceren en inladen. Dit levert geld op. Niet gigantisch veel, maar alle beetjes helpen. En je krijgt een gouden sleutel.

Verder groei ik bewust nu niet verder. Mijn inwoners zijn nu 100% tevreden, wat gunstig is voor de belastinginkomsten.
Ga ik nu een level omhoog, dan moet ik weer allerlei dure gebouwen aanschaffen. Daar ga ik eerst maar eens voor sparen. Verder probeer ik wat geld te verdienen met de verkoop van geproduceerde goederen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Jeroen O schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 10:40:
Ik heb het spel ook geïnstalleerd (iOS versie). Het ziet er prachtig uit, maar loop nu ook tegen het probleem dat het geld op is.

Het enige wat ik nu kan doen is resources verzamelen. Ik heb de wachtrij bij de gereedschapswinkel, bouwmarkt en boerenmarkt uitgebreid. Maar nu is het telkens spel opstarten, gebouwen upgraden, nieuwe resources in de wachtrij zetten en het is weer klaar met twee minuten speeltijd. Even een middagje ervoor gaan zitten is er niet bij en ik weiger echt geld in het spel in het geld te stoppen.

Beetje jammer dit. Ik speel wel meer freemium games, maar zo erg als in dit spel heb ik nog niet meegemaakt.

Als iemand nog wat tips heeft om wat meer geld te verdienen, hoor ik het graag.
Ik loop precies tegen hetzelfde probleem. Nu ik in level 16 zit, ben ik genoodzaakt extra ziekenhuizen aan te schaffen. Kosten: 64.000 simdollars! Ik heb na een dag weer 10.000 dollars bij elkaar gespaard, nadat ik een afvalverwerker moest aanschaffen (2x 15.000 simdollars). Verder ben ik, net zoals jij, de helft van de tijd resources aan het maken en verkopen via het handelsdepot. Meer kan ik niet doen. :')

Jammer, gemiste kans van EA.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 19:00

Ravefiend

Carpe diem!

En waarom heeft een game app als Simcity BuildIt nood aan permissies zoals Location?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Geen idee, bij mij wordt niet om permissies gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Bij mij ook niet, wel om toestemming tot het inloggen via Facebook, zodat je savegame bewaard blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 17:06

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Waar ik nu m'n tijd nog wel eens mee vul; goedkope resources opkopen op de global market, en dan weer duurder doorverkopen. Probleem is alleen dat je maar 1 verkoop per 5 minuten global mag aanmaken (of het kost weer geld), maar ik moet zeggen dat ze die global market wel goed geïmplementeerd hebben. Weinig wachttijd, en het werkt echt real-time, dat had ik niet verwacht (van EA).

Daarnaast werkt het spel offline ook behoorlijk goed, technisch zit het dus allemaal behoorlijk goed in elkaar. Maar dat Freemium model...

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Sinds gister aan het spelen. Mijn tip; groei niet te snel.
Eerste keer dat ik speelde bouwde ik zsm nieuwe gebouwen.
Hierdoor weinig tijd om te sparen waardoor ik aankopen niet kon doen en de burgers ongelukkig werden.
Liep hierin vast en ben maar opnieuw begonnen.

Ik neem nu veel meer de tijd om rustig te handelen en belastingen te innen.
Heb nu 40k coins in level 6.
Als ik 50k heb zal ik wel een keertje bouwen om naar level 7 te gaan.

Paar zaken die mij hebben geholpen om geld te "besparen"
spoiler:
- blijf de gratis fabrieken gebruiken, genoeg ruimte om de huizen verderop te bouwen dus vervuiling is niet zo'n issue
- upgrade de huidige woning volledig ipv veel "halve" huizen, zo kun je met minder watervoorzieningen e.d. af
- bouw lekker recht-toe-recht-aan om de coverage van de parken, brandweer etc. zo goed mogelijk te benutten

[ Voor 32% gewijzigd door Switchie op 04-01-2015 13:24 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Zijn inderdaad goeie tips van @Switchie, maar die 50k is gemakkelijk op te krijgen als je een paar levels hoger bent. Ook nog een tip van mijn kant: verkoop die 'speciale units' (zoals de bulldozer, tandwiel etc) voor zoveel mogelijk dollars op de market. Tik op ieder blauw wolkje om nieuwe units te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 17:06

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je later wilt uitbreiden kun je ze inderdaad veel goedkoper terug kopen. :)

Ga daarnaast ook niet te snel in op trade aanbiedingen van het spel zelf (de wolkjes met het Simolean muntje), want meestal kun je op de global market een betere deal maken.

Het belangrijkste is in ieder geval een goede balans te vinden. Het is niet nuttig om constant rond hetzelfde level te blijven hangen, maar ga wel pas upgraden als je het geld hebt om de faciliteiten te bouwen die je nodig hebt.

Tik ook op de level-indicator links bovenin beeld om te zien wat er vrij wordt gespeeld in het volgende level, dan kun je jezelf hier goed op voorbereiden.

[ Voor 43% gewijzigd door --MeAngry-- op 04-01-2015 14:05 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179336

De market mogen ze wel aanpassen. Eerder dat het scherm helemaal geladen is, is het product alweer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
iApp schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:50:
Bij mij ook niet, wel om toestemming tot het inloggen via Facebook, zodat je savegame bewaard blijft.
Ja, maar dat is ook optioneel. Facebook heb ik niet, naar je kan ook Game Center gebruiken voor opslag en synchronisatie van je spelvoortgang. Dat werkt perfect hier tussen mijn iPhone en iPad.

Maar het blijft toch jammer dat ze er geen premiumspel van hebben gemaakt. Zou best een tientje willen betalen als ik daarmee normaal zou kunnen spelen. Net als bijvoorbeeld Transport Tycoon. Daar beleef je uiteindelijk veel meer plezier aan.

[ Voor 23% gewijzigd door Jeroen O op 04-01-2015 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jomaikke
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:04
Ik ben al een tijdje bezig met deze game, maar weten jullie of mijn gebouwen uiteindelijk net zo groot worden als 'de stad van daniel' (standaard toegevoegde vriend)? Ik heb al veel gebouwen geupgraded, maar die worden niet zo hoog.

Mijn gebouwen:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2z6e68o.jpg

Die grotere:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/34govg4.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Jomaikke op 04-01-2015 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:56

rg-mohwa

Phoe Hé

Alles ging goed totdat ik per ongelijk level 16 werd. Toen moesten er ziekenhuizen komen en alle wegen hadden upgrades nodig . toen was iedereen zo ontevreden dat het niet meer leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:16
@Jomaikke zulke gebouwen krijg je naast educatie: scholen, bibliotheken etc.

Hier L20 met 130k inwoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Level 20? Behaald zonder bij te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Erg jammer dat veel tweakers mentaliteit uit niet betalen bestaat zoals Jeroen O. .
tja Hoe verwachten jullie Hoe een miljoenen bedrijf 100 duizenden moet verdienen.
Het zijn niet studenten die in de zolder kamer een spel in elkaar zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Ik weet niet hoe je erbij komt dat ik niet wil betalen. Ik wil best betalen, maar niet op de manier zoals het hier in het spel wordt gepresenteerd.

Het probleem met dit verdienmodel is dat het voor de klant een bodemloze put is. Met echt geld koop je virtueel geld. Maar dat is natuurlijk zo op, waarna je weer opnieuw je creditcard kan trekken. En als je hier eenmaal aan begint, dan wil je het toch blijven spelen zodat het uiteindelijk behoorlijk in de papieren kan gaan lopen.

Waar ik geen problemen mee heb zijn spellen waar je gewoon voor de aanschaf betaalt en daarna gewoon normaal kan spelen zonder timers en zonder microtransacties. Ik heb ook een hele collectie premiumspellen (o.a. Modern combat 3, 4 en 5, FTL, Leo's fortune, monument valley, Transport Tycoon, Bioshock, XCOM en nog een hele zooi andere). Als het een goed spel betreft, ben ik best bereid om daar 10-20 euro voor te betalen. Als EA simcity als premium spel had uitgebracht voor 10 euro (wat al veel is voor in de app-store) had ik dat best willen betalen.

En in-app aankopen voor extra levels of andere duurzame aankopen ben ik ook niet op tegen, maar echt geld betalen voor virtueel geld, daar ga ik niet aan beginnen, want dan is het einde zoek.

Het probleem is dat mensen €0,89 al te duur vinden voor een app en alles maar gratis willen hebben en daardoor worden we platgegooid door dit soort freemium pay-to-win troep. Ik vind het prima, maar als ze het gratis aanbieden zal ik het gratis spelen ook.

[ Voor 6% gewijzigd door Jeroen O op 04-01-2015 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:16
Ja gewoon aan laten staan en s'avonds dingen aan zetten die lang duren.
Als je eenmaal een stadskern hebt met een middelgroot ziekenhuis/brandweer/politiebureau gaat het wel sneller.
Regelmatig mijn stad omgegooid om te zorgen dat alles goed gedekt blijft.
Verder zijn parken en schepen belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

rg-mohwa schreef op zondag 04 januari 2015 @ 20:18:
Alles ging goed totdat ik per ongelijk level 16 werd. Toen moesten er ziekenhuizen komen en alle wegen hadden upgrades nodig . toen was iedereen zo ontevreden dat het niet meer leuk is.
Zelfde probleem, komt uiteindelijk wel goed. Zit nu in level 18, gisteren zat ik nog op level 14. Als je het een beetje slim speelt kom je er wel uit. Ik moet nu nog een kliniek aanschaffen zodat iedereen weer tevreden is. Met een beetje geluk (en vooruit plannen) is dat overmorgen gelukt. :)

Verder wil ik, net zoals hierboven, best een tientje betalen voor dit spel; zonder transacties en met reële verdiensten. Ik heb SimCity voor de Mac gekocht, destijds €50.- euro betaald, grootste miskoop allertijden. Het spel draait niet eens op een resolutie hoger dan 1280x720 op mijn MacBook Pro Retina. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:15
Best leuk als je de intro levels hebt gehad (waar je bij elke lvl nieuwe services) krijgt.
Ben nu level29 met 165K inwoners en ben momenteel aan het sparen voor om mijn stad in eenmaal uit te breiden met grootste politie/brandweer en ziekenhuis. Dit voornamelijk om de 200/250K te halen zonder teveel happiness te moeten inleveren.

Ik gebruik overigens een hoek in mij stad die niet gedekt is voor door mijn services / parken om snel te kunnen verdienen. Hier upgrade ik gebouwen todat ze abandoned worden door gebrek aan xyz om vervolgens deze te deleten en weer nieuwe gebouwen te zetten.

Iemand hier die Vu heeft en kan vertellen wat je er mee kan?

[ Voor 5% gewijzigd door Bossie op 04-01-2015 23:37 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jomaikke
Even een vraagje voor jullie... Mijn ruimte raakt een beetje op, en ik zou kunnen uitbreiden. Maar wat nou als ik een gebouw sloop, en opnieuw bouw? Kost geen ruimte, alleen tijdelijk een aantal mensen en wat spulletjes. Je krijgt dan wel weer een aantal keer geld.

[ Voor 3% gewijzigd door Jomaikke op 06-01-2015 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:12
Kan, heb ik ook al een paar keer gedaan maar dan in de hoop om een ander design te krijgen om de stad er iets natuurlijker uit te laten zien :P. In het begin heb je nog niet veel services zoals politie en brandweer en zijn de gebouwen wat simpeler. Later krijgen de gebouwen meer design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 15:48

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Switchie schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:03:
Sinds gister aan het spelen. Mijn tip; groei niet te snel.
Eerste keer dat ik speelde bouwde ik zsm nieuwe gebouwen.
Hierdoor weinig tijd om te sparen waardoor ik aankopen niet kon doen en de burgers ongelukkig werden.
Liep hierin vast en ben maar opnieuw begonnen.

Ik neem nu veel meer de tijd om rustig te handelen en belastingen te innen.
Heb nu 40k coins in level 6.
Als ik 50k heb zal ik wel een keertje bouwen om naar level 7 te gaan.

Paar zaken die mij hebben geholpen om geld te "besparen"
spoiler:
- blijf de gratis fabrieken gebruiken, genoeg ruimte om de huizen verderop te bouwen dus vervuiling is niet zo'n issue
- upgrade de huidige woning volledig ipv veel "halve" huizen, zo kun je met minder watervoorzieningen e.d. af
- bouw lekker recht-toe-recht-aan om de coverage van de parken, brandweer etc. zo goed mogelijk te benutten
Wat bedoel je met gratis fabrieken? Ik heb 2 fabrieken volgens mij inderdaad gekregen, maar daarnaast kon ik er nog meer bij kopen en dat heb ik ook gedaan anders had ik niet voldoende om te produceren?
(spoiler tags leken me niet nodig, iedereen kan de tips gebruiken)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

DerOllie schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:23:
[...]

Wat bedoel je met gratis fabrieken? Ik heb 2 fabrieken volgens mij inderdaad gekregen, maar daarnaast kon ik er nog meer bij kopen en dat heb ik ook gedaan anders had ik niet voldoende om te produceren?
(spoiler tags leken me niet nodig, iedereen kan de tips gebruiken)
De kleine fabriek is gratis, de basis variant kost 500 coins. Aangezien je met 5 kleine fabrieken in het begin prima uit de voeten kan, heb ik er voor gekozen de coins op zak te houden.

Spoilertags wellicht in dit geval misschien niet noodzakelijk. Je hebt echter altijd spelers die liever alles zelf uitvogelen en ik wil hen de fun niet ontnemen :)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Jomaikke schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:35:
Even een vraagje voor jullie... Mijn ruimte raakt een beetje op, en ik zou kunnen uitbreiden. Maar wat nou als ik een gebouw sloop, en opnieuw bouw? Kost geen ruimte, alleen tijdelijk een aantal mensen en wat spulletjes. Je krijgt dan wel weer een aantal keer geld.
Dit werkt prima, hiermee heb ik een paar dagen bizar veel binnengeharkt (grote brandweer, ziekenhuis en morgen politie).

Iemand die hier al Dokter Vu heeft?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-06 08:59
Kan je eigenlijk overnieuw beginnen? En hoe? Ik heb wel ingelogd met Google Play, maar zou graag overnieuw beginnen met de kennis die ik nu heb. Verder vind ik het een erg leuk spel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Kan je niet het spel verwijderen en dan opnieuw installeren?

Ik zie nergens de optie om opnieuw te beginnen, maar als je het spel installeert, zou je wel de vraag moeten krijgen of je de in de cloud opgeslagen voortgang wilt downloaden of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Jeroen O schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:40:
Kan je niet het spel verwijderen en dan opnieuw installeren?

Ik zie nergens de optie om opnieuw te beginnen, maar als je het spel installeert, zou je wel de vraag moeten krijgen of je de in de cloud opgeslagen voortgang wilt downloaden of niet.
Idd, dat gebeurde ook toen ik de game op een tweede idevice installeerde.
Verwacht niet dat het anders is voor Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:30
Als het goed is dan kun je uitloggen en je stad lokaal verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Dubrillion schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:48:
Kan je eigenlijk overnieuw beginnen? En hoe? Ik heb wel ingelogd met Google Play, maar zou graag overnieuw beginnen met de kennis die ik nu heb. Verder vind ik het een erg leuk spel :D
Instellingen > apps en dan alle data deleten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:49

xdc

https://www.youtube.com/watch?v=LyGl1HUK7Jk

mr vu tower unlocked , maar die gast heeft een cheat

Weet iemand hoe je kan cheaten zonder jailbreak en zonder survey's? ben er nu even helemaal klaar mee met wachten en wil gewoon ook cheaten ;)

ah ik zie dat die gast jailbreak heeft , en ook stiekem facebook accounts verkoopt voor 20usd
Nah ik ga wel door zonder cheat ;)

[ Voor 21% gewijzigd door xdc op 09-01-2015 21:11 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Thanks, ff die tower bijelkaar grinden dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-05 21:02
Anoniem: 179336 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 17:25:
De market mogen ze wel aanpassen. Eerder dat het scherm helemaal geladen is, is het product alweer weg.
Zelfde hier, heel irritant :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jomaikke
Bospa01 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:11:
[...]

Dit werkt prima, hiermee heb ik een paar dagen bizar veel binnengeharkt (grote brandweer, ziekenhuis en morgen politie).

Iemand die hier al Dokter Vu heeft?
Ik heb die dr vu toren, en je kunt er redelijk makkelijk nieuwe sleutels mee verdienen. Dat is wel leuk voor meer scholen, entertainment ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Jomaikke schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 08:54:
[...]

Ik heb die dr vu toren, en je kunt er redelijk makkelijk nieuwe sleutels mee verdienen. Dat is wel leuk voor meer scholen, entertainment ect.
Verwacht em morgen aan te kunnen zetten, neem aan dat er een hij afgebouwd moet worden en niet direct beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-06-2018
Het wachten en plannen is juist onderdeel van de charme van het spel. Ideaal voor iemand als ik die alleen af en toe een paar minuutjes heeft om te gamen.

Hierbij mijn stadje tot nu toe:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/nqejh4.png

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2sba8g9.png

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/28uttaa.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemol
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-06 08:18
Vraagje,

Heb nu een flinke stad en alles zoveel mogelijk volgebouwd ik heb enkele scholen en busstations alleen mijn woningen groeien niet door.

Als ik eerst een busstation neerzet en dan de woningen er rond omheen upgrade krijg ik van die grote wolkenkrabbers. Als ik mijn busstation achteraf in een voltooide woonwijk bouw blijven de woningen klein...

Is er een mogelijkheid om die flats te upgraden naar wolkenkrabbers of moet ik mijn woningen afbreken en nieuwe bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
nemol schreef op zondag 18 januari 2015 @ 20:34:
Vraagje,

Heb nu een flinke stad en alles zoveel mogelijk volgebouwd ik heb enkele scholen en busstations alleen mijn woningen groeien niet door.

Als ik eerst een busstation neerzet en dan de woningen er rond omheen upgrade krijg ik van die grote wolkenkrabbers. Als ik mijn busstation achteraf in een voltooide woonwijk bouw blijven de woningen klein...

Is er een mogelijkheid om die flats te upgraden naar wolkenkrabbers of moet ik mijn woningen afbreken en nieuwe bouwen?
Ik heb hetzelfde, ik denk dat er gesloopt moet worden.
Echter ben ik momenteel mijn stad aan het uitbouwen en heb hierdoor altijd upgrades in het nieuwe stadsdeel.

Ik ben dus benieuwd wat er gebeurt als ik daar uitgebouwd ben, gebouwen in het oude gedeelte zijn wel "likely to upgrade".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:43

Standeman

Prutser 1e klasse

Is dit nou gewoon exact hetzelfde als HayDay maar dan een andere skin? Als ik het zo hoor namelijk wel.. Probleem is altijd dat ik dan makkelijk afhaak.. Ik weet dus niet of ik hier aan wil beginnen..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Standeman schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:33:
Is dit nou gewoon exact hetzelfde als HayDay maar dan een andere skin? Als ik het zo hoor namelijk wel.. Probleem is altijd dat ik dan makkelijk afhaak.. Ik weet dus niet of ik hier aan wil beginnen..
Denk het wel, als EA niet met updates / uitbreidingen komt ben je er waarschijnlijk redelijk snel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185550

Bospa01 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:37:
[...]

Ik heb hetzelfde, ik denk dat er gesloopt moet worden.
Echter ben ik momenteel mijn stad aan het uitbouwen en heb hierdoor altijd upgrades in het nieuwe stadsdeel.

Ik ben dus benieuwd wat er gebeurt als ik daar uitgebouwd ben, gebouwen in het oude gedeelte zijn wel "likely to upgrade".
Hier ook exact hetzelfde probleem. Heb wat gesloopt en opnieuw begonnen met bouwen maar mn opslag zit telkens vol om verder te gaan. Als iemand de oplossing heeft voor dit probleem, heel graag. Als ik verder ben gekomen meld ik me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Anoniem: 185550 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:26:
[...]

Hier ook exact hetzelfde probleem. Heb wat gesloopt en opnieuw begonnen met bouwen maar mn opslag zit telkens vol om verder te gaan. Als iemand de oplossing heeft voor dit probleem, heel graag. Als ik verder ben gekomen meld ik me...
Simpel uitverkoop doen van de duurdere items?

Inmiddels door universiteit de 300K inwoners gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185550 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:26:
[...]

Ja werkt. Platgooien die handel...

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/34g4rv4.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 185550 op 19-01-2015 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Top, na uitbreiding oude stad dus in gedeeltes plat.
Wel slecht dat het zo moet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En schuiven met gebouwen, dus starten op een goede plek en daarna direct verplaatsen en dat herhalen. Zou dat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Anoniem: 185550 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:52:
En schuiven met gebouwen, dus starten op een goede plek en daarna direct verplaatsen en dat herhalen. Zou dat werken?
Dat werkt als in dat gebouw hetzelfde blijft op zijn nieuwe "slechtere" plek.

Ik heb door dokter Vu inmiddels een university en helipark, hierdoor is een van mijn gebouwen veranderd in "The One Percent" :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bospa01 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:13:
[...]

Dat werkt als in dat gebouw hetzelfde blijft op zijn nieuwe "slechtere" plek.

Ik heb door dokter Vu inmiddels een university en helipark, hierdoor is een van mijn gebouwen veranderd in "The One Percent" :o
Wat moet ik me daarbij voorstellen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Onderstaand plaatje geeft alle high end buildings weer.

http://m.imgur.com/o1bcyEi

Copy/paste van ea forum:
A building must have coverage from at least two different specializations when it upgrades to top tier (the +1.8k population upgrade) for it to become one of the super-skyscrapers listed. Your existing top-tier buildings cannot become super-skyscrapers (aside from bulldozing and rebuilding).

[ Voor 121% gewijzigd door Bossie op 21-01-2015 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah ja daar heb ik er een aantal van dus gaat de goeie kant op.

Maar een bestaand gebouw veranderd in een high end?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:08
Even een vraagje over het handelsdepot, worden deze goederen opgekocht door een AI of door andere spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Danielson schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:07:
Even een vraagje over het handelsdepot, worden deze goederen opgekocht door een AI of door andere spelers?
Beide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 15:30
Wat tips na een klein maandje spelen:
- Bouw zo snel mogelijk luxe gebouwen nabij je woningen (Entertainment, transport, etc). Zoals je in het land-value en wealth-overzicht overizcht kunt zien zorgt dit ervoor dat er luxere gebouwen zullen komen te staan.
- Watertorens zijn soms efficienter dan water-treatment gebouwen. Ja ze hebben 1 minder aan water-productie, maar zijn wel handig om kleine gaten in je straten op te vullen.
- Fabrieken van 4 of 5 zijn de investering (imo) erg waard. Ze zorgen voor gratis opslag aangezien je items daar zolang kunt laten zitten als jou uitkomt.
- Sleutels verdienen doe je door zo snel mogelijk de Dr VU toren neer te zetten. Deze quests geven soms vaak 5-15 sleutels en kosten in verhouding minder resources dan de vrachtschepen. Ja ik weet het, de toren kost 60k, maar dat is het zeker waard.
- Geld is een tricky goedje in dit spel. Zeker als je graag de global market op gaat om grondstoffen/items te kopen. De standaard vriend die iedereen krijgt, Daniel, koopt spullen in je trade-center na x-tijd altijd op :) (althans zo lijkt het tot nu toe te werken). Als je dus je eigen store volzet met volle stacks van dure items kun je goed cashen. Dat verklaart waarschijnlijk waarom je zoveel donuts op de global market ziet. Een bijkomend voordeel is dat items in je trade center geen ruimte in je city storage kosten.
- grotere ziekenhuizen, brandweerkazerne's en politie-gebouwen zijn (imo) zeker de moeite waard. Ja ze zijn duur, maar zorgen er wel voor dat je ineens een hele wijk erbij kunt bouwen.

Ik zit nu zelf op 300k+ inwoners, storage van 140, gemiddelde fabriek-grootte van 4, 12 map expansions en €0 uitgegeven. Geld uitgeven is een keuze bij dit soort games. Het gekozen model (pay-to-play) is tergend langzaam en voor mij geen geld waard. Als ik zonder die resources, wachttijden etc kon spelen zou ik graag geld betalen voor het spel. De hoofdreden voor dit model is dat ze er meer geld aan verdienen. En zo maakt ieder zijn keuze, EA en de spelers.

[ Voor 22% gewijzigd door Gody op 03-02-2015 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Geld uitgeven is inderdaad een keuze, maar wil je het zonder geld spelen, dan vereist dat wel een specifieke speelstijl. Vaak komt dat neer op veel, maar vrij korte speelsessies per dag.

De Dr. Vu toren heb ik nog niet (te weinig inwoners). Ik start het spel een aantal keer per dag op om goederen te produceren voor de vrachtschepen. Daarvan vul ik er 2 of 3 per dag. Als je dat consequent iedere dag doet, dan is geld geen probleem meer.

Verder plaats ik hooguit één a twee woonwijken per keer en deze ga ik eerst helemaal upgraden, voordat ik weer wat nieuws neerzet. Deze aanpak is gunstig, omdat je dan niet steeds je voorzieningen hoeft te upgraden (water, elektriciteit, riool).

Ik moet zeggen dat ondanks dat het een freemium spel is, ik me er toch wel mee vermaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Ik verdien momenteel rond de 18k aan taxes per dag :)
Momenteel ben ik mijn oude gebouwen aan het slopen om vervolgens nieuwe luxe gebouwen hiervoor in de plaats te krijgen.

Zodra ik hierna voldoende cash heb, ga ik mijn stad weer met een aantal zones uitbreiden (heb hiervoor een nieuwe max politie, ziekenhuis en brandweer nodig).

Ik heb in het begin overigens eenmaal geld uitgegeven omdat mn pakhuis constant vol zat, deze is inmiddels 140 en de upgrade materialen verkoop ik tegenwoordig juist meteen zodat dit geen ruimte inneemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 15:48

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Jeroen O schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:43:
Geld uitgeven is inderdaad een keuze, maar wil je het zonder geld spelen, dan vereist dat wel een specifieke speelstijl. Vaak komt dat neer op veel, maar vrij korte speelsessies per dag.

De Dr. Vu toren heb ik nog niet (te weinig inwoners). Ik start het spel een aantal keer per dag op om goederen te produceren voor de vrachtschepen. Daarvan vul ik er 2 of 3 per dag. Als je dat consequent iedere dag doet, dan is geld geen probleem meer.

Verder plaats ik hooguit één a twee woonwijken per keer en deze ga ik eerst helemaal upgraden, voordat ik weer wat nieuws neerzet. Deze aanpak is gunstig, omdat je dan niet steeds je voorzieningen hoeft te upgraden (water, elektriciteit, riool).

Ik moet zeggen dat ondanks dat het een freemium spel is, ik me er toch wel mee vermaak.
Wat levert de Dr. Vu toren op dan? Ik kan hem eventueel ook aanvragen, maar ik dacht dat dit het rampen plan was, dus disasters enzo...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Zie een eerder hier gepost youtube filmpje.

Kort samengevat, Vu laat een ramp los op je staat en de vernietigde gebouwen (1-5) kun je weer herbouwen (zoals een upgrade). Voor elk hersteld gebouw krijg je 1-3 keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 653493

Goedemiddag,
Is er misschien iemand die weet hoe je aan de dingen komt om uitbreidingen vrij te spelen. Tot nu toe heb ik ze steeds gekocht maar dat is vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:08
Door op die blauwe logo's die boven gebouwen hangen te tappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 653493

Dank je wel! Hoe kun je vrienden maken, is me ook nog niet geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Ik zie al een paar dagen vrijwel geen materialen voor uitbreidingen in het trade depot.
Heeft EA iets veranderd / gepatched?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-06-2018
Nee, spelers maken vooral massaal gebruik van de feature dat vriend 'Daniel' na een bepaalde periode altijd je spullen koopt.
Met name donuts en horloges hebben een relatief hoog maximum.

Zelf verdien ik ook bij door alle VU spullen voor 375 of minder op te kopen en voor 500 per stuk op de markt te zetten. Levert 1250 per stack van 10 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

De global trade markt is wel vrij onhandig, zit aan niveau 15 maar een systematisch probleem zijn schoppen, ik produceer ze continue maar alles blokkeerd erop :(

Ik begrijp niet waarom zoveel mensen low end goederen = metaal lopen te verkopen dat schiet echt niet op. En geld is mijn eeuwige probleem :-)

[ Voor 31% gewijzigd door Tomsworld op 15-02-2015 17:04 ]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Als geld een probleem is, moet je eigenlijk op je huidige niveau blijven en geld verdienen met vrachtschepen en met handelen.

Zo heb je geen uitgaven maar wel inkomsten en kan je even sparen (zowel voor simdollars en sleutels).

Op deze manier hou ik mijn geld tussen de 150000 en 200000 simdollars en heb je ruim voldoende als je bij het volgende level weer in nieuwe gebouwen moet investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Jeroen O schreef op zondag 15 februari 2015 @ 17:15:
Als geld een probleem is, moet je eigenlijk op je huidige niveau blijven en geld verdienen met vrachtschepen en met handelen.

Zo heb je geen uitgaven maar wel inkomsten en kan je even sparen (zowel voor simdollars en sleutels).

Op deze manier hou ik mijn geld tussen de 150000 en 200000 simdollars en heb je ruim voldoende als je bij het volgende level weer in nieuwe gebouwen moet investeren.
Mjah, ik verdien ontzettend veel met taxes (20k / dag) en upgrades. Momenteel ben ik voornamelijk aan het zoeken naar de items voor expansions.

Geld gaat snel, sleutels ook maar heb standaard ruimtegebrek :(
Daarnaast ben ik mijn polution aan het verminderen zodat ik mijn huidige ruimte beter kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Ja die items voor uitbreidingen (terrein en opslag) zijn lastig. De laatste tijd krijg ik veel minder van deze items.

En kopen werkt ook voor geen meter. Niet alleen omdat er zeer weinig aanbod is, maar je moet ook steeds door hele lijsten met items bladeren die je niet nodig hebt en zelf gratis kan produceren. En kom je eens wat tegen wat je nodig hebt, dan is het vaak al niet meer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Inderdaad ik zoek al een week enkele hekken.

Ik vraag me af of ze de markt niet minder zouden moeten reguleren of een ander systeem, meer een beurs bieden en kopen. Ik snap niet waarom je iets zou te koop zetten tegen minder dan de maximum prijs bij mij vertrekt altijd alles toch. Dus kan je best max prijs zetten, ik verkoop wel alleen duurdere items, groeten, stoelen, tafels, cement, gras, bijna alles waar een bewerking op gebeurd is, werkt aardig.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Een soort filter lijkt me wel praktisch, zodat je aan kan geven wat je zoekt en alleen die items krijgt te zien in plaats van tientallen aanbiedingen van 5 ijzer.

En een refresh-knop zou ook wel handig zijn.

Ik heb het idee dat de prijzen ook veel te laag zijn. Zeldzame items mogen best wat duurder, als dat de beschikbaarheid ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:36

Mojo

The Power Within

Die hekjes zijn inderdaad erg vervelend zeldzaam. Ik heb nu 110 opslag en daar kan ik wel mee uit op level 17.

Stadje ziet er wel mooi uit zo:

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-BSlX6wIWXSo/VOuUwYgivuI/AAAAAAAAJAs/dWLUIdIgI50/w1358-h764-no/Screenshot_2015-02-23-21-27-01.png

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Ik zoek nu idd hekjes :D en wat andere dingen vool bulldozers worden ook meer een meer zeldzaam, ik wil een beetje terrein uitbreiden om alles optimaler in te plannen ivm transport & education te starten.

• Zen!th
  • Laatst online: 24-06-2022
Momenteel op 200k inwoners (ongeveer). 8x een 5slots factory, midden in de stad tussen gebouwen in.

Gemiddeld maak ik 5-10 items per dag die ik voor 2560 per stuk kan verkopen. Meestal zijn deze weg voor dat de AI het opkoopt. Is redelijk lucratieve bezigheid :) Verder 2x large fire/large police/large medical staan. Alle gebouwen die niet high wealth waren heb ik verwijderd, en ben nu mijn stad volledig gespiegeld en alles high wealth op aan het bouwen :) (vandaar ook maar 200k inwoners).

Heb ongeveer de halve map unlocked, probleem is dat ik vrijwel geen bulldozer bchepjes krijg. Zit op 18 uitlaten/tandwielen om 2 scheppen :( Storage 130, en ik verkoop nu alle items voor upgrades van storage.

Ik snap alleen de eisen af en toe niet aan wegen .. Staat er 1 flat aan een lange weg, heb je ineens 6-lane nodig, vervolgens heb je aan eenzelfde weg 5 flats staan en kan het met een 4-lane af -__- I dont get it :)

Mensen nog tips voor snel geld verzamelen?
Nadeel:Items kopen ben ik altijd te laat voor (voor gebieden unlocken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-04 12:10
Ik heb elders op het web een gelezen hoe je eigenlijk vrij simpel geld kunt verdienen. Kost misschien wat tijd en is in het begin wat saai, maar als je dit een tijdje volhoudt, dan heb je echt genoeg geld lijkt me.

Wat te doen:
  1. Sloop al je woningen/flats totdat je geen enkele meer hebt staan. De parken, politie etc etc kun je laten staan.
  2. Bouw 2 woningen naast elkaar maar upgrade zien NIET!
    1 woning zal moeten worden geupgrade met metaal en de andere met spijkers.
  3. Zet de woning ment spijkers ergens anders neer, hier doe je niets mee.
  4. Upgrade de "metaal woning"
  5. Zet naast de geupgrade woning een nieuwe woning maar upgrade deze NIET
  6. Bulldoze de geupgrade "metaal woning"
  7. Upgrade de nieuwe woning met metaal.
  8. Begin weer bij 5
Op deze manier kun je echt veel geld verdienen en wanneer je het zat bent bouw je je stad weer op. Geduld is een schone zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Dan lijkt het me wel weer een heel werk om je complete stad te herbouwen. Want dan moet je alle materialen weer produceren en op het productieproces wachten.

Ik denk dat een uitbreidingsstop inlassen veel beter is. Dan behoud je je normale inkomen (en je huidige stad), maar je hebt geen kosten omdat je op je huidige niveau blijft en dus geen extra voorzieningen hoeft te kopen.

[ Voor 0% gewijzigd door Jeroen O op 27-02-2015 08:12 . Reden: Typefoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Welke voorzieningen....
Je hoeft alleen maar de grondstoffen en de materialen te maken voor de upgrades. De voorzieningen hoef je niet meer te kopen, die kan je laten staan. En met fabrieken op 5 items heb je alles binnen no-time gemaakt.In die 24h waar je misschien 20k krijgt en de grondstoffen die je verkoopt, haal ik bijna een miljoen somcoins binnen (moet je wel intensief "minen" haha.).
Je moer immers toch de grondstoffen en items maken omdat je die moet verkopen, ik vind het tenminste een lucratieve methode om snel veel geld binnen te harken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:36

Mojo

The Power Within

Ik moet eerlijk zeggen dat ik sowieso niet echt problemen heb met geld. Ben langer bezig om telkens de items te produceren voor de rampen en gebouw-upgrades. Ik heb 7 3-item fabrieken.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Voorzieningen die je moet kopen als je een level omhoog gaat.

Ik doelde daarmee niet op jouw methode om alle woningen plat te gooien, maar op mijn methode door tijdelijk niks meer bij te bouwen / upgraden, waardoor je op hetzelfde niveau blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Jeroen O schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 19:28:
[...]

Voorzieningen die je moet kopen als je een level omhoog gaat.

Ik doelde daarmee niet op jouw methode om alle woningen plat te gooien, maar op mijn methode door tijdelijk niks meer bij te bouwen / upgraden, waardoor je op hetzelfde niveau blijft.
Ja klopt, dat is zeker waar. alle voorzieningen die je dan nog niet hebt, moet je dan alsnog aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Zojuist stond er een update van simcity klaar in de appstore.

Mijn eerste bevindingen:

Grafisch is het één en ander aangepast.

Nieuw zijn woonwijken in Tokyo stijl. Om deze te kunnen bouwen, moet je eerst een vliegveld hebben. Dit vliegveld ligt als bouwput al op de kaart en moet je net zoals de haven en Vu toren, eerst afbouwen. Dat kan pas vanaf 260000 inwoners, welke ik voorlopig nog niet heb (ben net de 100000 gepasseerd).

Volgens de omschrijving zouden er ook verbeteringen voor de wereldhandel moeten zijn, maar daar is echter niks van zichtbaar. Waarschijnlijk zijn het verbeteringen onder de motorkap.

Verder is me nog niet veel bijzonders opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 21:38
De wereldhandel lijkt een stuk "gemixter" te zijn in plaats van dat alle aanbiedingen voor dezelfde goederen zijn

Wel lijkt hij nog vaker te crashen dan hij al deed... Gewoon uitval van de app zonder melding of iets

[ Voor 28% gewijzigd door nooberke op 03-03-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:41

FlyEragon

Alien Monkeys

Missen jullie ook niet wat uitdaging in het spel? Verdien zo een 14K per 24u en heb een redelijke stad, maar om nou te bouwen om te bouwen? Met echte simcity moest je allerlei problemen oplossen, nu is het gewoon geld binnenharken en het volgend gebouw neerzetten. Veel van dit soort games hebben iets van een multiplayer interactie (aanvallen) en dat mist wel een beetje in Simcity. Hier hadden ze toch wel iets voor mogen verzinnen, b.v opstandjes die je in naburige dorpjes kan verzoorzaken ofzo zodat je reqources kan stelen :P Voelt allemaal erg statisch zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
De grootste uitdaging is wat mij betreft het voorraadbeheer.
Zorgen dat je niet te weinig goederen in voorraad hebt met lange productietijden tot gevolg als je wat nodig hebt.
En dat je ook niet teveel hebt, waardoor je opslag bijna vol is terwijl je voor het vrachtschip 50 ijzer moet produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Die money-bug schijnt ook te zijn verholpen, werkt iig niet meer bij mij. Ze liggen iig niet te slapen bij EA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Patch :)

Vanochtend helaas mijn 3e fusion powerplant gebouwd dus helaas nog geen airport :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
Jeroen O schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:11:
De grootste uitdaging is wat mij betreft het voorraadbeheer.
Zorgen dat je niet te weinig goederen in voorraad hebt met lange productietijden tot gevolg als je wat nodig hebt.
En dat je ook niet teveel hebt, waardoor je opslag bijna vol is terwijl je voor het vrachtschip 50 ijzer moet produceren.
Same here, ik zit met 25 uitlaten/tandwielen, en 4 scheppen :p

De verhouding is raar met hoe je die items krijgt uit blauwe wolkjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 21:38
Zen!th schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:43:
[...]

Same here, ik zit met 25 uitlaten/tandwielen, en 4 scheppen :p

De verhouding is raar met hoe je die items krijgt uit blauwe wolkjes.
Ik heb juist altijd te weinig tandwielen 8)7

En opslagrekjes zijn ook drama |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
nooberke schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:03:
[...]

Ik heb juist altijd te weinig tandwielen 8)7

En opslagrekjes zijn ook drama |:(
Opslagmeuk doe ik gelijk weg. Zit op 130 storage, en kijk wel een andere keer om em te upgraden :D

Probleem is dat ik altijd te laat ben met alles kopen, die scheppen enzo zijn insta weg ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Zen!th schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:15:
[...]

Opslagmeuk doe ik gelijk weg. Zit op 130 storage, en kijk wel een andere keer om em te upgraden :D

Probleem is dat ik altijd te laat ben met alles kopen, die scheppen enzo zijn insta weg ..
Herkenbaar, ben altijd te laat.
Heb wel het gevoel dat er na / door de patch wel meer aanbod en heb dinsdag twee stads uitbreidingen kunnen kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:12
Idd die scheppen/laadbakken hoe je het ook noemt voor stadsuitbreidingen zijn echt drama. En de market werkt opzich wel behalve dat ik altijd te laat ben. Ik klik het venster open, zie wat staan, klik het aan en wordt getransporteerd naar de stad van de verkoper. Op het moment dat ik daar ben (5 sec later) is hetgene dat aangeboden wordt al verkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-06 14:46
Sinds vandaag is er een update zonder update doorgevoerd in de wereldmarkt.
Je krijgt nu 30sec dezelfde artikelen in de markt, je kunt dus niet snel verversen door de markt opnieuw te openen ...

Opzoch best oke, als je de producten ook werkelijk altijd zou kunnen kopen indien aangeboden. Maar voor de zeldzame items ben je meestal nog steeds te laat :F

Verkopen van items lijkt ook veel langer te duren dan voorheen.

[ Voor 8% gewijzigd door JayZeeTie op 10-03-2015 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Idd de market lijkt sinds vandaag nog moeilijker te worden, enorm veel kruiden / suiker nu.

Ik weet niet dat deze al voorbijgekomen was, http://scbuildit.com maar gisteren wel wat op zitten lezen, staan nuttige tips in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Market is alleen maar beter geworden, heb inmiddels al een paar storage en stads uitbreiden kunnen kopen dmv de market. Ook heb ik het gevoel dat ik meer van deze items krijg ingame :)

Vandaag eindeljk het vliegveld aan kunnen zetten, bouwtijd is 1 dag en 7 uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Wel grappig. De laatste tijd krijg ik steeds een aanbieding om simgeld tegen een gereduceerd tarief te kopen. Die aanbieding krijg je in het spel en is een uur geldig.

Het leuke is, als je er niet op reageert, krijg je een steeds betere deal. Volgens mij proberen ze het net zolang totdat je hapt.

Net dan toch maar wat simgeld gekocht voor 2 euro (normaal 5).
Kan ik wel gebruiken voor het uitbreiden van de productiecapaciteit zodat ik niet ieder uur het spel op hoef te starten.

Ben benieuwd met wat voor deal ze over een paar dagen komen.

Pagina: 1 2 Laatste