Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop ong. € 1000,-, is de Acer Aspire V15 wat?

Pagina: 1
Acties:

• Glasya
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-11 19:04
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik ga de laptop af en toe gebruiken voor mijn werk (websites), ik ben dus veel aan het typen, en af en toe met photoshop aan het werk. Wel gebruik ik de laptop erg veel voor het downloaden van films en series, dit betekend dat de laptop veel dingen moet repareren/uitpakken en daarom lijkt een stevige i7 mij wel een pré. Ook speel ik wel eens een spelletje, dus een GeForce 850/860 is ook welkom.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik had mijzelf een limiet gesteld van ong. € 1000,- maar denk dat ik uiteindelijk rond de € 1200,- ga uitkomen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Momenteel heb ik een 18" Acer laptop welke niet in mijn rugtas past, daarom wil ik nu een 15,6" accuduur is niet echt een cruciaal punt aangezien ik altijd wel stroom bij de hand heb. Wel is het fijn als de laptop niet al te zwaar is omdat ik ook geregeld op de motor naar het werk ga met de laptop in de rugtas.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Waar anderen Asus de hemel in prijzen heb ik een afkeer gekregen van dit merk door aankopen uit het verleden. Ik heb nu 2 maal een Acer gehad en opzich voldoen die prima, maar ik ben niet gebonden aan dit merk.

Uiteraard heb ik zelf al even wat speurwerk gedaan, rekening houdend met bepaalde eisen die ik mijzelf gesteld heb (zie onderstaande lijst) ben ik vandaag even naar Norrod in Groningen geweest. Daar heb ik een laptop gezien die grotendeels aan mijn voorwaarden voldoet, en waar ik zelf dus alleen nog een SSD in wil zetten. De laptop heeft zelf een 1TB Hybrid-HDD, maar ook een M2 poort.

Hierbij heb ik in feite twee opties:
1) Ik vervang de 1TB Hybrid-SSD door een 256GB Samsung 840 EVO op de Sata-600 poort.

2) Ik koop een 128GB M2 SSD erbij als primary voor windows, en de 1TB te gebruik ik dan voor alle data. Zowel qua kosten als qua totale opslag lijkt mij dit de slimste keuze, is dat ook zo?

De laptop in kwestie is de: http://tweakers.net/price...-591g-74tx/specificaties/

Mijn wens/eis lijst.
  • Voorkeur voor een i7
  • Minimaal 8GB ram
  • Minimaal een GeForce 850
  • Er moet een SSD in kunnen
  • Resolutie van 1920*1080 met mat IPS scherm
  • Fijn toetsenbord met idem touchpad omdat ik niet altijd een muis zal gebruiken

• Mozy
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-11 11:17
Ik heb deze laptop zonet aangeschaft met een Crucial M500 240gb M.2. SSD, Ik hoop je morgen een eerste indruk te kunnen geven.

• Glasya
Thnx, ben erg benieuwd naar je bevindingen. Ik zag in de winkel trouwens ook dat het toetsenbord rood verlicht is, heb je hier ook wat aan of is het overbodig, bij de Lenovo die in de stellage onder de Acer lag kon je de knoppen tenminste echt onderscheiden doordat de randjes transparant zijn Afbeeldingslocatie: http://cdn2.mos.techradar.futurecdn.net//art/laptops/Lenovo/Lenovo%20Y50/Review/Lenovo%20Y50%20Review-6-580-90.jpg

Ook vind ik het ergens wel jammer dat er geen DVD speler meer in de huidige laptops zit maargoed, je kan niet alles hebben :P

• Mitchrps
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-10 11:51
Hey, ik had ook een aantal vragen over deze laptop. Dan wel de i5 versie maar dat is ook het enige verschil tussen die twee.

Die kun je hier terug zien:
klikkie

Je vraag over het toetsenbord, alle toetsen zijn netjes verlicht als je in het donker zit.
Overdag zie je er vrij weinig van. Natuurlijk ook niet nodig, anders is het net alsof je kerstverlichting op het apparaat hebt zitten.

Touchpad vond ik in het begin niet fijn, nu na bijna een weekje gebruik lijkt het nieuwe eraf te zijn en werkt het lekker.

Ik zou voor optie 2 gaan trouwens, 256GB opslag vind ik persoonlijk te weinig

• Glasya
@Mitchrps bedankt, ik heb je topic even doorgelezen!

@Mozy, wat zijn jouw bevindingen?

• Mozy
Ik ben nu bezig met windows te installeren op de M.2 SSD, net even met de stock boot zitten kloten. Erg vlot dingetje, zit wel mega veel bloatware op. vanavond laat meer info.

• Mitchrps
De versie met i7 (74tx) is op dit moment in de aanbieding bij de paradigit voor €988,-
Fikse korting dus, als ik een week had gewacht had was ik voor deze gegaan :p

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
Een wat lichtere versie (i5, GTX 850M), maar wel met zowel SSD als HDD, is nu relatief goedkoop (885 euro) bij Redcoon.

Verwijderd

Mitchrps schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 09:55:
De versie met i7 (74tx) is op dit moment in de aanbieding bij de paradigit voor €988,-
Fikse korting dus, als ik een week had gewacht had was ik voor deze gegaan :p
Deze heb ik gisteren gehaald, goeie aanbieding! Wou eerst de i5 versie halen, met 128 Gb SSD, maar kon dit niet laten liggen ;-) Moet er nog wel een SSD bij kopen en inprikken.Enig nadeel dat ik bij de hele Nitro serie lees is dat de accu relatief klein is en het niet niet heel lang volhoudt. Maar daar kan ik opzich mee leven.

Dat schroefje om de SSD mee vast te maken, waar je het over hebt, is dat een vrij universeel dingetje? Bevestigingspunt voor schroefje zit er al wel in neem ik aan? Ben niet supertechnisch, maar durf het op zich wel aan met hulp van dat filmpje, omdat alleen de behuizing van het toetsenbord eraf hoeft.

Zal verdere technische vragen plaatsen in ander subforum. Thx :)

• Mitchrps
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 01:47:
[...]

Deze heb ik gisteren gehaald, goeie aanbieding! Wou eerst de i5 versie halen, met 128 Gb SSD, maar kon dit niet laten liggen ;-) Moet er nog wel een SSD bij kopen en inprikken.Enig nadeel dat ik bij de hele Nitro serie lees is dat de accu relatief klein is en het niet niet heel lang volhoudt. Maar daar kan ik opzich mee leven.

Dat schroefje om de SSD mee vast te maken, waar je het over hebt, is dat een vrij universeel dingetje? Bevestigingspunt voor schroefje zit er al wel in neem ik aan? Ben niet supertechnisch, maar durf het op zich wel aan met hulp van dat filmpje, omdat alleen de behuizing van het toetsenbord eraf hoeft.

Zal verdere technische vragen plaatsen in ander subforum. Thx :)
Netjes! Ja dat is niets geks, ik had er toevallig nog eentje. Bevestiging zit er inderdaad gewoon in.

Verstandig :p voor specifieke vragen over het model kun je wel een berichtje sturen, maar mijn technische kennis is ook niet fantastisch.

De accu houdt het 2,5-3 uur vol met energiebesparing en youtube bijvoorbeeld. Behoorlijk kort maar voor mij geen probleem.

• Mozy
Ik heb deze laptop nu een paar dagen in gebruik. Na wat opstartproblemen (had wat drivers verkeerd geinstalleerd) een prima ding. Ik gebruik em met een 240gb crucial ssd. Hij is heel vlot, en lekker snel. Spellen speelt ie zonder problemen op redelijk hoge settings. Wel merk ik dat mijn i7 heel erg warm wordt, te warm. Far Cry 3 is al 1x uitgevallen door de warmte. Ik kwam er achter dat de laptop al vrij snel de turboboost op maximaal gooit maar vervolgens niet meer terug wil schakelen. Ik denk dat een quadcore 3.3ghz iets te veel gevraagd is voor de koeling. Ik heb dit opgelost door in energie beheer een apart schema aan te maken en bij de instellen "Energiebeheer Processor" de Maximaal Processorstatus op 99% te zetten. Dan klokt ie niet hoger dan 2,45 GHz. Bij gamen merk ik geen verschil in FPS of rapheid. Wel draait de laptop 15 tot 18 graden koeler en kan ik em bijna niet horen.

Met turboboost trok de processor tussen de 35-42 watt, zonder tubroboost maar tussen de 20-23. Als ik niet game zet ik het energiebeheer weer op gebalanceerd. Zo kan de processor korte periodes toch turboboosten als dat nodig is.

• HenkPatat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-06 21:29
Ik overweeg de VN7-591G-74TX ook te halen, zeker nu hij bij Paradigit in de aanbieding is. Dan wil ik de SSHD vervangen door een SSD van 512GB (Crucial MX100). Het enige wat ik er dan nog jammer aan vind, is dat het een uitvoering is met 8GB RAM i.pv. 16GB en dat het werkgeheugen moeilijk te bereiken is. Maar ik betwijfel eigenlijk of ik daar veel van zal merken.

Heeft iemand een idee tot wanneer die actie bij Paradigit loopt? Ik zie wel dat hij vanaf 3 januari geldig is, maar niet tot wanneer. Dan weet ik hoeveel bedenktijd ik nog heb.

Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)

• Mozy
HenkPatat schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:44:
Ik overweeg de VN7-591G-74TX ook te halen, zeker nu hij bij Paradigit in de aanbieding is. Dan wil ik de SSHD vervangen door een SSD van 512GB (Crucial MX100). Het enige wat ik er dan nog jammer aan vind, is dat het een uitvoering is met 8GB RAM i.pv. 16GB en dat het werkgeheugen moeilijk te bereiken is. Maar ik betwijfel eigenlijk of ik daar veel van zal merken.

Heeft iemand een idee tot wanneer die actie bij Paradigit loopt? Ik zie wel dat hij vanaf 3 januari geldig is, maar niet tot wanneer. Dan weet ik hoeveel bedenktijd ik nog heb.
Waar prik je er niet een M.2 SSD in? Ik heb een Crucial M500 240gb erin zitten + de 1tb SSHD. Als je in de winkel je aankoop komt ophalen dan zetten ze deze er gratis voor je in(kan ook 30 euro kosten, bij mij was t gratis), dan kunnen ze ook meteen ram bij prikken. Ik heb bij mijn aankoop ook een gratis 8gb usb gekregen (kostte toch maar 5 euro) zodat ik zelf windows op de ssd kon zetten.

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

heb deze laptop sinds een week, de I7 - 860 versie. Werkt erg goed en volledig conform verwachting. Wat ik wel wil adviseren is om direct de wifi driver te vervangen door een nieuwere. Die moet je opzoeken op de intel site, dus niet met een automatische driverupdater bijwerken. De laatste driver is van 29 december 2014. De meegeleverde driver van de AC7265 komt namelijk niet meer uit slaapstand, die moet je dan in het controlpanel uit- en aanschakelen.

Voorde rest is het enige minpunt, maar daar had ik al rekening mee gehouden, de wat magere capaciteit van de accu en de 5400tpm hybride. Die gaat er nog uit maar het geld was ff op.Het verschil met een SSD was ook idioot veel (>E200).

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Verwijderd

peter00 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:50:
heb deze laptop sinds een week, de I7 - 860 versie. Werkt erg goed en volledig conform verwachting. Wat ik wel wil adviseren is om direct de wifi driver te vervangen door een nieuwere. Die moet je opzoeken op de intel site, dus niet met een automatische driverupdater bijwerken. De laatste driver is van 29 december 2014. De meegeleverde driver van de AC7265 komt namelijk niet meer uit slaapstand, die moet je dan in het controlpanel uit- en aanschakelen.

Voorde rest is het enige minpunt, maar daar had ik al rekening mee gehouden, de wat magere capaciteit van de accu en de 5400tpm hybride. Die gaat er nog uit maar het geld was ff op.Het verschil met een SSD was ook idioot veel (>E200).
Hoe bevalt de koeling onder heavy load, bijvoorbeeld met gamen?
Geen last van throttling ?

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:24:
[...]

Hoe bevalt de koeling onder heavy load, bijvoorbeeld met gamen?
Geen last van throttling ?
heb ik tot nu toe 1 keer meegemaakt afgelopen week. Ik ben er nog niet uit of dat door de load kwam, of een ander soort glitch. Had alle settings op max staan. Ik ga m vanavond eens belasten met wat Steam-spul, die heb ik alleen geinstalleerd, maar nog niet echt getest.

De koeling an sich is tot nu toe erg stil gebleken. Ik heb 1 hotspot ondekt, die zit onder de rechter handpalm. Volgens mij is dat waar de (toch wel trage) Hybride zit. Maar zoals ik zei: het geld was even op ;) komt nog.

keep you informed. Als er andere vragen zijn hoor ik t wel

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
HenkPatat schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:44:

Hij staat in de folder en daarin staat dat de actie loopt tot volgende week zaterdag. Zie de folder op hun website.
Pagina: 1